Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko kävi kylässä ja mulla tipahti energia tasot nollaan

Vierailija
22.11.2021 |

Koko ajan haukku ja vähätteli mun töitä. Taitaa olla viimeinen kylä reissu!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä enään kylään!

Vierailija
2/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu anna olla viimeinen kyläreissu!

Kuka tuollaista kestää? Ei kukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän sanoi kun sanoit kun otit asian hänen kanssaan esille?

Vierailija
4/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure! <3 

Ajattele, että hällä itsellään on varmasti jotain elämässä pielessä ja paha olo ja siksi on ilkeä.  

Vierailija
5/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia omalla nillittäjäsiskollani ei ole minun kotiini mitään asiaa.

Vierailija
6/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Sisko ei voi hyvin, ja hänen kanssaan tulen väsyneeksi.

Muu perhe tekee joskus samaa, tosin tuovat myös energiaa omalla tavallaan.

Jostain syystä etsin ympärilleni myös vähätteleviä ihmisiä. Minun on vaikeaa olla tasavertaisten tai jopa itseäni menestyneimpien kanssa. Terapia voisi auttaa.

Vierailija
7/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko turvaton olo kans?

Vierailija
8/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ja katkeruus siitä, että olen siskoani ehkä jollain tapaa parempi. Koko elämä on pitänyt sietää piikittelyä. En ole voinut luottaa tukeen. En jaksa enää olla siskon oksennusämpäri. Siispä olen mahdollisimman vähän tekemisissä.

Vierailija
9/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko turvaton olo kans?

Mulla tulee tyhjyys. Ikäänkuin olisin tyhjän päällä. En saa mitään aitoa vastakaikua. Lisäksi piikittelee ilkeästi milloin mistäkin ja suorastaan haukkuu rumasti tekemisiäni.

Vierailija
10/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus ja katkeruus siitä, että olen siskoani ehkä jollain tapaa parempi. Koko elämä on pitänyt sietää piikittelyä. En ole voinut luottaa tukeen. En jaksa enää olla siskon oksennusämpäri. Siispä olen mahdollisimman vähän tekemisissä.

Sama täällä. Niin kauan on pakko olla jonkin verran tekemisissä, kun äiti vielä elää, koska vanhan äidin asioita pitää hoitaa. Kun äitiä ei enää ole, ja jälkiselvittelyt on hoidettu, ei tarvitse olla siskon kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
11/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siskosi. Miksi et puhunut hänelle suoraan fiiliksesi? Hän ei välttämättä tiedä sinun tunteitasi , miltä sinusta tuntuu hänen arvostelunsa ? Valitettavasti sisko,siskot eivät aina itse huomaa, kuinka tahditonta on heidän arvostelunsa. tiedän ihan itse kokemuksestani,sattunut ,satuu! Lääke ettei satu ,en kohtaa heitä.

Vierailija
12/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä olisi hyvä avata suusi ja kertoa siskolle?

Nuo on lapsuudesta jäänteitä.

Nyt on nyt.

Nyt olisi hyvä kohta astua aikuisuuteen tulemalla esiin. Sinä ole hyvä.

Ei tarvi jäädä sinne lapsuuden rooleihin kummankaan.

Vierailija
13/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a68 kirjoitti:

Hän on siskosi. Miksi et puhunut hänelle suoraan fiiliksesi? Hän ei välttämättä tiedä sinun tunteitasi , miltä sinusta tuntuu hänen arvostelunsa ? Valitettavasti sisko,siskot eivät aina itse huomaa, kuinka tahditonta on heidän arvostelunsa. tiedän ihan itse kokemuksestani,sattunut ,satuu! Lääke ettei satu ,en kohtaa heitä.

Perheessäni on niin syvällä narsismi ja vanhempien kilpailuasetelma lapsien kanssa. Sairas dynamiikka.

Tuntuu paremmalta olla tekemisissä mahdollisimman vähän perheen kanssa. Vanhemmat ovat lisäksi jo vanhoja. Pitää päästää irti. Vaikka sisko surettaa, jokainen on kuitenkin vastuussa omasta elämästään.

Vierailija
14/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a68 kirjoitti:

Lääke on juuri se, että ei kohtaa ihmistä, joka ei itse ymmärrä käyttäytyvänsä kuin moukka.

Vierailija
15/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asetelma on jättänyt jälkensä minuun niin, että tavallaan odotan ihmisiltä vähättelyä. En odota heidän kohtelevan minua tasavertaisina. Alan käyttäytymään niin, että saan vähättelyä. Tämä vaikuttaa kaikkeen toimintaani.

Terapia voisi tosiaan auttaa siihen, että kokisin olevani tasavertainen ja yhtä hyvä muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
16/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä olisi hyvä avata suusi ja kertoa siskolle?

Nuo on lapsuudesta jäänteitä.

Nyt on nyt.

Nyt olisi hyvä kohta astua aikuisuuteen tulemalla esiin. Sinä ole hyvä.

Ei tarvi jäädä sinne lapsuuden rooleihin kummankaan.

Siskoni on myös sairas. Ja lääkekielteinen. Tuntuu, että ei saa mitään kontaktia. Hänellä on paha olla, mutta en pysty auttamaan.

Vierailija
17/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain nainen voi ottaa sen henkilökohtaisesti, kun arvostellaan jotain työtä. jos minun työpaikkaa haukuttaisiin, olisin samaa mieltä. on se sen verran surkea paikka

Vierailija
18/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvuissa on usein noita tuhoavia kilpailuasetelmia. Äitini ja tätini on aina kyräilleet toisiaan ja tädin asenne minuunkin on että kaikki kytätään jotta voitais varmistua siitä että hän ja hänen lapsensa on parempia, kauniimpia, menestyvämpiä... Taviksia ollaan kaikki että sinänsä surullista koska suku voisi olla rikkaus

Vierailija
19/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen tämmösen ihmistyypin. Onneks ei ole sukua. Aina käydessä löytää milloin mistäkin sanomista. Jos sille sanoo, et hei, toi ei tuntunu kivalta, kun arvostelit mun kotia, loukkaantuu niin, että alat itse miettiä olevasi se paha ja p*ska tälläkin kertaa. Joten ainoat vaihtoehdot on joko katkaista välit täysin tai nähdä jossain neutraalilla maaperällä. Riippuen ihmissuhteen tärkeydestä tietenkin, kumman tekee. 

Vierailija
20/20 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sisko, jonka kanssa olen niin vähän tekemisissä kuin mahdollista. Kotiini en häntä päästä. Hänen kanssaan ei voi puhua mistään. Vaikka kuinka neutraalisti yrittäisi sanoa asiat, hän vääntää ne tavalla tai toisella loukkauksiksi itseään kohtaan. Heikko itsetunto. Ihminen, jonka peruselämänasenne on ilkeys ja vihaisuus. Väärässä ei ikinä myönnä olevansa, vaikka faktat olisi nenän edessä. Pahenee vaan, kun ikää tulee lisää. Aikani yritin ymmärtää, mutta totesin mahdottomaksi. Minulla ei ole mitään velvollisuutta pilata omaa elämääni tuollaisen ihmisen kanssa.