Keskeytyspäätös tehty
Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.
Kommentit (484)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:38"]Kotona tein, rv 6 + jotain. Sattui saatanasti, oksentelin ja pyörryin ja joka paikka oli veressä ja kohdun (?) palasissa.
Oikein minulle. Toista kertaa en enää tekisi, vaikka mielestäni tuolloin se oli oikea ratkaisu.
[/quote]
Aika rankka rangaistus yleisestä erheestä.
Ap kun sinulla on viikkoja jo noin paljon, saattaa olla että sinut halutaan osastolle seurattavaksi kun (jos) teet keskeytyksen. Kivuista ainakin huolehditaan siellä mahdollisimman hyvin, mutta mikään miellyttävä kokemus se ei tietenkään ole siltikään.
8 viikon paikkeilla on paras kohta varhaisultralle eli siinä mielessä hyvä jos pääset yksityiselle ultraan. Aika paljon jo niin pienestä nähdään ja varmistetaan viikot.
Tässä muuten kuva millaiselta sikiö näyttää kun 8 viikkoa on täynnä. Ei se tietysti ultrassa noin tarkasti näy. http://www.choosebirth.com/hi_res_fetal_pics/week8a_hr.jpg
Kuulostaa siltä että tuo sisko olisi seonnut ilman aborttiakin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:54"]Ap, kerron oman kokemuksen lähipiiristäni.
Siskoni teki abortin vähän ennen kuin täytti 20 vuotta. Tämä on jättänyt häneen syvät traumat ja on kärsinyt ajottain masennusjaksoista.
Koskaan hän ei puhu abortista. Hän oli muutaman vuoden naimisissa, mutta kun ei halunnut lapsia, tuli ero.
Nyt 34 vuotiaana hän tuntuu katuvan ehdottomuuttaan lastenhankintaan. Hän siis päätti, kun abortin teki, ettei koskaan ansaitse lapsia.
Minä sinuna pohtisin tarkkaan, jos sinulla on mahdollisuus kärsiä lapsettomuudesta. Tämä voi oikeasti olla ainoa tärppi ikinä! Ja harmittaisiko abortti sinua sitten vanhempana?
Toisaalta tämä voi keskeytyä itsestään ja asia on ratkaistu..
Jos sinulla ei olisi tuota lapsettomuuden uhkaa, suosittelisin aborttia, mutta suhtautumaan siihen avoimesti, että ehkä joskus lapsia..
[/quote]
Jännää että naimisiinmennessä asiasta ei oltu vielä sovittu..?!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:16"]Meillä on aina (5v) ollut toi "pull-out" ehkäisynä. Enkä vielä ole raskaana..
[/quote]
Meillä myös ollut 7 vuotta ja välissä tehty 2 lasta. Heti tullut laakista raskaaksi kun ollaan sisään päästetty. Meillä toiminut hyvin. :)
[/quote]
En vaan mitenkään jaksa uskoa näihin?!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:07"]Äitiysneuvolan aika siirtyi ensi viikkoon. En saanut edes puhelimessa sanottua että olen miettinyt keskeytystä...loppuviikosta yksityiselle keskustelemaan.
ap
[/quote]
Äitiysneuvolan aika?? Sinne mennään vain jos lapsi pidetään.
Provohan tämä ketju on.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta voisitko ap ajatella että et abortoisi, vaan antaisit adoptioon lapsen synnyttyä, jos silloin vielä koet, ettet häntä voi pitää. Tiedän itse 2 tapausta, toisessa annettiin adoptioon toisessa lapsi pidettiin.
Lääkäriin soitin ja ilmoitin plussannenni. Automaattisesti äitiysneuvolaan varattiin aika, en saanut tosiaan sanottua että olen pohtinut keskeytystä. Kai sen vielä perumaan kerkee kunhan saan kerättyä rohkeuteni ja ilmoittavani asian eteenpäin, sitten se päätös olisi virallinen jo eikä niin helposti peruttavissa. Tällä viikolla vielä lääkäriaika yksityisellekkin. Ehkä sen jälkeen osaan ajatella paremmin.
Ap
En ymmärrä miksi tämä olisi niin erikoinen tilanne että moni olettaa olevan provo..? Eiköhän aika moni samanikäinen ole paininut vastaavan kanssa!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:19"]En ymmärrä miksi tämä olisi niin erikoinen tilanne että moni olettaa olevan provo..? Eiköhän aika moni samanikäinen ole paininut vastaavan kanssa!
[/quote]
true dat
Olisi niin paljon helpompi jos saisin vain keskenmenon!! Ei tarvitsisi itse tehdä päätöstä. Mälsä juttu. Oon niin vihanen itselleni että annoin tän tapahtua :/
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:54"]Olisi niin paljon helpompi jos saisin vain keskenmenon!! Ei tarvitsisi itse tehdä päätöstä. Mälsä juttu. Oon niin vihanen itselleni että annoin tän tapahtua :/
[/quote]
ap surullisena
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:54"]Olisi niin paljon helpompi jos saisin vain keskenmenon!! Ei tarvitsisi itse tehdä päätöstä. Mälsä juttu. Oon niin vihanen itselleni että annoin tän tapahtua :/ [/quote] ap surullisena
[/quote]
Jos loppuviikosta olet menossa yksityiselle gynellekö juttelemaan, niin pyydä ultraamaan. Itse tein niin, kun päätös mietitytti. Lopullinen päätöshän olisi sen jälkeen ollut helppo, jos ultrassa kaikki ei olisi ollut kohdallaan. Gyne kirjoitti mulle silloin lähetteen naistentautien polille keskeytykseen, mutta ei lähettänyt itse lähetettä eteenpäin, vaan fiksuna antoi aikaa vielä miettiä, kun näki meidän empivän ja tehtävä ajan varaamiseen keskeytykseen jäi meille itselle. Sanoi vielä kivasti, että lähetteellä voi yhtä hyvin sytyttää takkaa, että ei velvoita mihinkään. Tosin tuosta gynestä paistoi kyllä läpi hänen oma mielipiteensä ja ehkä ei siksikään itse lähettänyt lähetettä eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:17"]Lääkäriin soitin ja ilmoitin plussannenni. Automaattisesti äitiysneuvolaan varattiin aika, en saanut tosiaan sanottua että olen pohtinut keskeytystä. Kai sen vielä perumaan kerkee kunhan saan kerättyä rohkeuteni ja ilmoittavani asian eteenpäin, sitten se päätös olisi virallinen jo eikä niin helposti peruttavissa. Tällä viikolla vielä lääkäriaika yksityisellekkin. Ehkä sen jälkeen osaan ajatella paremmin.
Ap
[/quote]
Siis soitit lääkäriinja yksityinenkin lääkäri varattuna. Mistä lähtien julkisella on voinut soittaa kyseisen asian tiimoilta suoraan lääkärille? Keskustelit siis lääkärin kanssa tänään?
Paljonko niitä viikkoja on kasassa loppuviikossa?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:54"]Olisi niin paljon helpompi jos saisin vain keskenmenon!! Ei tarvitsisi itse tehdä päätöstä. Mälsä juttu. Oon niin vihanen itselleni että annoin tän tapahtua :/ [/quote] ap surullisena
[/quote]
Jos loppuviikosta olet menossa yksityiselle gynellekö juttelemaan, niin pyydä ultraamaan. Itse tein niin, kun päätös mietitytti. Lopullinen päätöshän olisi sen jälkeen ollut helppo, jos ultrassa kaikki ei olisi ollut kohdallaan. Gyne kirjoitti mulle silloin lähetteen naistentautien polille keskeytykseen, mutta ei lähettänyt itse lähetettä eteenpäin, vaan fiksuna antoi aikaa vielä miettiä, kun näki meidän empivän ja tehtävä ajan varaamiseen keskeytykseen jäi meille itselle. Sanoi vielä kivasti, että lähetteellä voi yhtä hyvin sytyttää takkaa, että ei velvoita mihinkään. Tosin tuosta gynestä paistoi kyllä läpi hänen oma mielipiteensä ja ehkä ei siksikään itse lähettänyt lähetettä eteenpäin.
[/quote]
Missä vaiheessa tuo ultra tehtiin? Eihän lääkäri voi alkuvaiheessa saoa onko kaikki ok vai ei' kun sitä ei välttämättä saa selville raskausaikana laisinkaan. Ellei sitten ole kyse selkeästä poikkeamasta tms.
Veikkaan että et halua sisimmässäsi oikeasti aborttia tehdä, kun et saa sitä puhelimessakaan sanottua vaikka pitäisi...
Kotona tein, rv 6 + jotain. Sattui saatanasti, oksentelin ja pyörryin ja joka paikka oli veressä ja kohdun (?) palasissa.
Oikein minulle. Toista kertaa en enää tekisi, vaikka mielestäni tuolloin se oli oikea ratkaisu.