Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua koiraa, koska....

Vierailija
14.02.2015 |

... en vaan jaksaisi olla joka päivä monta kertaa/vrk viemässä hauvelia ulos pissalle/kakille. Nykyisin kaupungissa pitää olla tai on suotavaa olla kakan keräyspussi mukana, johon sitten pitäisi kakkakiekura poimia kadulta. Hyi helkkari, inhoaisin moista touhua.  Koira, joka odottaisi sängyn vieressä kostein ja ruskein silmin ulos viemistään, ei kiitos, jos ja kun olisin juuri katselemassa mieluista telkkariohjelmaa tai lukemassa jännittävää dekkaria, ja en malttaisi millään keskeyttää lukemistani, ja alkaa pukemaan päälleni ulkoiluvaatteita kenkineen ja lähteä taasen ulos keliin kuin keliin, sateeseen, tuuleen ja tuiskuun koirani kanssa. Toisekseen en jaksaisi olla aina säätämässä menojani huomioiden koirani, ei kiitos sellaisellekin. Haluamme elää ilman koiraa/kissaa mieheni kanssa, ja lastemmekin jo kasvettua ulos omiin koteihinsa ja omiin oloihinsa.  Sitä paitsi en halua tuhlata rahaa moisiin karvaturrikoihin, sillä ei ole ilmaisia ruokia ja ilmaista eläinlääkäripalvelua, rokotuksia koirille yms.  En vihaa koiria tai kissoja, mutta en vaan halua niitä omaan kotiini. En halua olla imurin kanssa putsailemassa koiran ja kissan karvoja ympäri kotiani. Minulle riittää ihan tavallinen kodin pöllyn imurointikin. Onko muita samoin ajattelevia ko. lemmikkiaiheesta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:03"]

Ööööh... Mitäs sitten? Ei sinun koirattomuutesi ole minulta pois. Ja tuskin se on sinultakaan pois, jos et omista koiraa. Kertoisitko, miksi teit aiheesta aloituksen? Jotenkin hirveän vaikea kommentoida tähän mitään liibalaabaa kummempaa.

[/quote] Kyllä vaan haittaa esim. ystävyyssuhteiden hoitamista koirat, en voi ikinä lähteä mihinkään tuosta vaan, etten varmista, että koiralle on ulkoiluttaja paikalla juuri silloin, kun tulisi tilaisuus lähteä esim. ystävien kanssa jonnekin. Aina pitää ottaa huomioon, että mieheni on hoitamassa koiraa, kun itse olen pitemmän aikaa poissa kotonta. Hirvittävää sovittelemista koiran hoidon suhteen mieheni kanssa erilaisiin tilaisuuksiin lähtemiset, ja matkustelutkin. Vituttaa ihan satasilla toi koira, mut en siitä luopuakkaan voi, kun rakastan sitä niin paljon, enemmän kuin yhtäkään ihmisystävääni.

Vierailija
22/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva (terve) koira kyllä vaatii ulosmenoa ihan sillä sekunnilla, eli esimerkiksi tv-ohjelman voi katsoa ihan rauhassa loppuun ja sitten haukku ulos.

Tottahan se on, että esim. pitkiä reissuja on koiran kanssa vaikea tehdä. Jos koiran ottaa mukaan se on todella stressaavaa niin koiralle kuin omistajallekin. Koiran hoitoon laittaminen taas maksaa mansikoita, jos ei ole ystäviä jotka hoitavat ilmaiseksi/nimellisellä korvauksella.

En varmaan ota toista koiraa kunhan tuosta aika jättää. Kissa on paljon helpompi tapaus ja ne sopivat myös matkustelevalle ja menevälle ihmiselle. Ainakin meidän kissa tykkää matkustaa mukana, koira on se joka stressaa kieli pitkällä huohottaen ja ripuloiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:00"]

Lapset nyt ovat aivan eri tasolla kuin koirat. Lapset sentäs kasvavat aikuisiksi ja omatoimisiksi, jotka hoitavat itsenäisesti itsensä ja elämänsä, jos lapset siis ovat normaaleja, eivätkä määrätty holhouksen alaisiksi jostain syystä.

[/quote]

Pieni koira voi elää 14-vuotiaaksi. Minä kasvoin aikuiseksi ja omatoimiseksi, kun lähdin kotoa 19-vuotiaana. Sitä ennen minusta oli varmasti enemmän vaivaa, huolta ja menoja kuin koirastamme.

Matematiikkasi ei täsmää millään tavalla.

[/quote] :D Etköhän sinäkin oppinut ihan itsenäisesti vessahommissa käymään ilman äitiä tai isää kaksi vuotiaaksi kasvettuasi. Koira ei opi ikinä em. asiassa itsenäiseksi, paitsi jos tyrkkäät sen omalle pihamaallesi ja sallit tehdä tarpeensa omalle kotipihallesi!  Sitä paitsi kerro se paikka, minne et voi viedä koiraasi, mutta voit viedä lapsesi? Älä vaan ala luettelemaan esimerkkiä elokuvateatteriesityksestä, joka on sallittu yli 16 v:lle; vaan jos vaikkapa ruokakauppa, jonne voit viedä ihan minkä ikäisen muksun tahansa, mutta et koiraasi!

Vierailija
24/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:41"]

Ööööh... Mitäs sitten? Ei sinun koirattomuutesi ole minulta pois. Ja tuskin se on sinultakaan pois, jos et omista koiraa. Kertoisitko, miksi teit aiheesta aloituksen? Jotenkin hirveän vaikea kommentoida tähän mitään liibalaabaa kummempaa.

[/quote] Kyllä vaan haittaa esim. ystävyyssuhteiden hoitamista koirat, en voi ikinä lähteä mihinkään tuosta vaan, etten varmista, että koiralle on ulkoiluttaja paikalla juuri silloin, kun tulisi tilaisuus lähteä esim. ystävien kanssa jonnekin. Aina pitää ottaa huomioon, että mieheni on hoitamassa koiraa, kun itse olen pitemmän aikaa poissa kotonta. Hirvittävää sovittelemista koiran hoidon suhteen mieheni kanssa erilaisiin tilaisuuksiin lähtemiset, ja matkustelutkin. Vituttaa ihan satasilla toi koira, mut en siitä luopuakkaan voi, kun rakastan sitä niin paljon, enemmän kuin yhtäkään ihmisystävääni.

[/quote]

Luitko viestin johon vastasit? Minua ei koirallisena haittaa tai kiinnosta yhtään miksi joku ei koiraa halua. Parempi mielestäni on että ei ota jos yhtään miettii ettei ehkä haluaisikaan .

Vierailija
25/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Luitko viestin johon vastasit? Minua ei koirallisena haittaa tai kiinnosta yhtään miksi joku ei koiraa halua. Parempi mielestäni on että ei ota jos yhtään miettii ettei ehkä haluaisikaan .

[/quote]

Minä mietin kanssa, miten vastine liittyi minun tekstiini :D 

Vierailija
26/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:00"] Lapset nyt ovat aivan eri tasolla kuin koirat. Lapset sentäs kasvavat aikuisiksi ja omatoimisiksi, jotka hoitavat itsenäisesti itsensä ja elämänsä, jos lapset siis ovat normaaleja, eivätkä määrätty holhouksen alaisiksi jostain syystä. [/quote] Pieni koira voi elää 14-vuotiaaksi. Minä kasvoin aikuiseksi ja omatoimiseksi, kun lähdin kotoa 19-vuotiaana. Sitä ennen minusta oli varmasti enemmän vaivaa, huolta ja menoja kuin koirastamme. Matematiikkasi ei täsmää millään tavalla. [/quote] Sinä kuitenkin menet omatoimisesti vessaan, osaat ottaa ruokaa jos on nälkä, liikut luultavimmin melko omatoimisesti kouluun/kavereille/harrastuksiin. Olet voinut jäädä kotiin illaksi jo melko varhain ja viikonlopuksi viimeistään teininä ilman hoitoa

[/quote]

No en sanois näin nykyajan pennuista ;) Tai no kai ne vessassa osaa käydä. Mutta miten ne ruokaa osaisi nälkäänsä tehdä, kun mammat kuorii perunat valmiiksi ja pesee pyykit, jne.

[/quote]HÖH,kyllä meidän lapset jo melkoisen varhaisella iällään osasivat kokata itse, ja samalla tehdä ruokaa meille vanhemmillekin. Pyykitkin oppivat laittamaan koneeseen pestäviksi ja oikean ohjelman valita koneesta ilman meidän vanhempien neuvomistakin. En ole vielä koiraa nähnyt, vaikka on itsellänikin koira joskus ennen aikaan ollut, että se olisi minkäänlaista konetta päälle käynnistänyt, paitsi sanomalehdestä olen lukenut, kun jonkun koira on pistänyt hellan levyn päälle tassullaan kääntäen katkaisijaa, ja täten sytyttänyt koko torpan palamaan, kun omistajat ovat olleet poissa kotoa.

Vierailija
27/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:35"]

Miksi ihmeessä pitäisi haluta? Jos ei halua, niin ei halua. Ei sitä tarvitse perustella.

[/quote]No, miksi ei saa perustella, miksi ei halua koiraa itselleen vaivoikseen? Haittaaks se jotenkin sun elämääsi?

Vierailija
28/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:00"] Lapset nyt ovat aivan eri tasolla kuin koirat. Lapset sentäs kasvavat aikuisiksi ja omatoimisiksi, jotka hoitavat itsenäisesti itsensä ja elämänsä, jos lapset siis ovat normaaleja, eivätkä määrätty holhouksen alaisiksi jostain syystä. [/quote] Pieni koira voi elää 14-vuotiaaksi. Minä kasvoin aikuiseksi ja omatoimiseksi, kun lähdin kotoa 19-vuotiaana. Sitä ennen minusta oli varmasti enemmän vaivaa, huolta ja menoja kuin koirastamme. Matematiikkasi ei täsmää millään tavalla. [/quote] Sinä kuitenkin menet omatoimisesti vessaan, osaat ottaa ruokaa jos on nälkä, liikut luultavimmin melko omatoimisesti kouluun/kavereille/harrastuksiin. Olet voinut jäädä kotiin illaksi jo melko varhain ja viikonlopuksi viimeistään teininä ilman hoitoa

[/quote]

No en sanois näin nykyajan pennuista ;) Tai no kai ne vessassa osaa käydä. Mutta miten ne ruokaa osaisi nälkäänsä tehdä, kun mammat kuorii perunat valmiiksi ja pesee pyykit, jne.

[/quote]HÖH,kyllä meidän lapset jo melkoisen varhaisella iällään osasivat kokata itse, ja samalla tehdä ruokaa meille vanhemmillekin. Pyykitkin oppivat laittamaan koneeseen pestäviksi ja oikean ohjelman valita koneesta ilman meidän vanhempien neuvomistakin. En ole vielä koiraa nähnyt, vaikka on itsellänikin koira joskus ennen aikaan ollut, että se olisi minkäänlaista konetta päälle käynnistänyt, paitsi sanomalehdestä olen lukenut, kun jonkun koira on pistänyt hellan levyn päälle tassullaan kääntäen katkaisijaa, ja täten sytyttänyt koko torpan palamaan, kun omistajat ovat olleet poissa kotoa.

[/quote]

Teksti nyt oli lähinnä vitsi (luulin, että hymiö olisi paljastanut sen). Anteeksi jos näin loukkasin sinua vihjaamalla, että nykyajan vanhemmat kyl kasvattaa lapsistaan enemmän pullamössöä, kuin ihmisiä. Pari vuotta sitten luin, kuinka äitsykkä soitti armeijaan ja ilmoitti, että hänen poikansa ei osaa vaihtaa kalsareitaan, vai mitä lie. Meillä koira likastaa lähinnä pyyhkeen kurapäivinä, joten en mitenkään oleta sen pesevän pyykkiä meidän huushollissa.

Ja tosiaan, koira elää max. 20 vuotta, jonka jälkeen huoli on ohi. Lapsesta on ikuinen huoli ja murhe, vaikka lapsi muuttaisi pois kotoaan itsenäiseksi ihmiseksi.

Vierailija
29/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira ja kyllähän ap tuossa listasi juuri ne kaikki haittapuolet tässä koiran omistamisessa. Silti ne lukuisat miinukset ei vaa jotenkin mua haittaa kun koen saavani tästä paljon enemmän takaisin, mutta ymmärrän tosi hyvin miksi monille ovat kynnyskysmyksiä.

Vierailija
30/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottaisi koiraa koska inhoan niitä. Isoja ja pieniä. Kuolaavia räksyttäviä ärsyttäviä otuksia. Ja jotkut koiraihmiset kuvittelee, että juuri heidän lemmikkinsä on niin söpö ja kiltti ja hyvin kasvatettu että kaikki vastaantulijat haluaa rapsutella. Ei ole. Sen koiran voi pitää sen mittaisessa hihnassa että muut saa kävellä rauhassa kadulla. Ja huom. sanoin "jotkut". En siis tarvitse kenenkään vakuutteluja siitä että hän osaa pitää koiransa kiinni. Kiitos siitä, kaikki ei osaa.

Vierailija
31/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:56"]

[/quote]

[/quote]

Teksti nyt oli lähinnä vitsi (luulin, että hymiö olisi paljastanut sen). Anteeksi jos näin loukkasin sinua vihjaamalla, että nykyajan vanhemmat kyl kasvattaa lapsistaan enemmän pullamössöä, kuin ihmisiä. Pari vuotta sitten luin, kuinka äitsykkä soitti armeijaan ja ilmoitti, että hänen poikansa ei osaa vaihtaa kalsareitaan, vai mitä lie. Meillä koira likastaa lähinnä pyyhkeen kurapäivinä, joten en mitenkään oleta sen pesevän pyykkiä meidän huushollissa.

Ja tosiaan, koira elää max. 20 vuotta, jonka jälkeen huoli on ohi. Lapsesta on ikuinen huoli ja murhe, vaikka lapsi muuttaisi pois kotoaan itsenäiseksi ihmiseksi.

[/quote] Ei minun lapsistani ole ollut huolta, vaikka ns. omillaan ovat asuneetkin jo monen monta vuotta ja kaiken lisäksi yksi lapsistamme ulkomailla saakka. 

Aloittaja nyt lähinnä on tuonut esiin vain sen tosiasian, että joka koiran ottaa hoitaakseen, niin sitä hoitamista riittää ihan sen koiran iän ajan. Eikä ihminen ole koskaan sama asia kuin eläin. Kotieläin on se sitten koira tai lehmä on aina ihmisen armoilla ja vastuullaan koko ikänsä, mutta ihminen ei ole kuin lapsuuden ajan (siis normaalikehityinen lapsi) vanhempiensa/huoltajiensa hoidossa ja vastuulla.  18 vuotta täytettyään normikehityksellinen lapsi on itse vastuussa tekemisistään. Koira tai kissa ei koskaan pysty ottamaan vastuuta tekemisistään. Omistajansa vastaa koiran käytöksestä, ettei se pure ohikulkijoita kinttuun tms. eli koira on ikuinen ns. pikkuinen, puhumaton nassikka vailla ihmislapsen aivotoimintaa.

Vierailija
32/32 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mäkään en haluu koiraa joka saattaa tulla meille täl viikol😡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi