En halua koiraa, koska....
... en vaan jaksaisi olla joka päivä monta kertaa/vrk viemässä hauvelia ulos pissalle/kakille. Nykyisin kaupungissa pitää olla tai on suotavaa olla kakan keräyspussi mukana, johon sitten pitäisi kakkakiekura poimia kadulta. Hyi helkkari, inhoaisin moista touhua. Koira, joka odottaisi sängyn vieressä kostein ja ruskein silmin ulos viemistään, ei kiitos, jos ja kun olisin juuri katselemassa mieluista telkkariohjelmaa tai lukemassa jännittävää dekkaria, ja en malttaisi millään keskeyttää lukemistani, ja alkaa pukemaan päälleni ulkoiluvaatteita kenkineen ja lähteä taasen ulos keliin kuin keliin, sateeseen, tuuleen ja tuiskuun koirani kanssa. Toisekseen en jaksaisi olla aina säätämässä menojani huomioiden koirani, ei kiitos sellaisellekin. Haluamme elää ilman koiraa/kissaa mieheni kanssa, ja lastemmekin jo kasvettua ulos omiin koteihinsa ja omiin oloihinsa. Sitä paitsi en halua tuhlata rahaa moisiin karvaturrikoihin, sillä ei ole ilmaisia ruokia ja ilmaista eläinlääkäripalvelua, rokotuksia koirille yms. En vihaa koiria tai kissoja, mutta en vaan halua niitä omaan kotiini. En halua olla imurin kanssa putsailemassa koiran ja kissan karvoja ympäri kotiani. Minulle riittää ihan tavallinen kodin pöllyn imurointikin. Onko muita samoin ajattelevia ko. lemmikkiaiheesta?
Kommentit (32)
Saaks mä tulla teille kans pöllyä imuroimaan? Enkä mäkään halua koiraa.
Kyllä. Ajattelen samoin myös lapsista, niitäkään meille ei tule.
Koira on riippa. Aina lomilla pitäisi miettiä mihin sen vie. Kotiin pitäisi tulla ajoissa. Ei voisi ottaa viikonloppuna äkkilähtöä reissuun, eläinlääkärikulut, koiran ruokaan menevät rahat, kämppä olisi koko ajan karvojen peitossa. Lopuksi vielä sääli. En halua että koira joutuu kyhjöttämään minun pikku asunnossa ja odottaa jalat ristissä milloin tulen kotiin.
No mitä luulet, onko samoin ajattelevia.
Eiköhän tääll olisi joka toisella viis koiraa, jos ketään ei haittaisi nuo luettelemasi asiat: sitovuus ja rahanmeno.
Minua ällöttää koirissa moni muukin asia, mutta sitähän sä et kysynyt, joten en lähde luettelemaan
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:36"]
[/quote]Lapset nyt ovat aivan eri tasolla kuin koirat. Lapset sentäs kasvavat aikuisiksi ja omatoimisiksi, jotka hoitavat itsenäisesti itsensä ja elämänsä, jos lapset siis ovat normaaleja, eivätkä määrätty holhouksen alaisiksi jostain syystä. Koira ei kasva koskaan itsenäisesti hoitamaan ulos menemisiään, vaan vie niitä ja laita ruokaa kupposeen. Ap. Olen kyllä kiitollinen elämälleni, että olen saanut muutaman ihanan lapsen, joista on paljon enemmän iloa ja hyötyä pitkässä juoksussa kuin koiraturrikasta.
Ööööh... Mitäs sitten? Ei sinun koirattomuutesi ole minulta pois. Ja tuskin se on sinultakaan pois, jos et omista koiraa. Kertoisitko, miksi teit aiheesta aloituksen? Jotenkin hirveän vaikea kommentoida tähän mitään liibalaabaa kummempaa.
Nuo ovat oikein hyviä syitä olla hankkimatta koiraa. Itseänikin ahdisti koiran hankkimisessa juuri tuo, miten se rajoittaa omia menemisiä. Onneksi puoliso halusi koiraa enemmän ja lupasi ottaa myös enemmän vastuuta. Yksin en olisi koskaan hankkinut koiraa, mutta olen kyllä iloinen, että meillä on sellainen. Olen melankoliaan taipuvainen, ja koiran vilpitön ilo ja kiintymys kohottaa selvästi mielialaa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:00"]
Lapset nyt ovat aivan eri tasolla kuin koirat. Lapset sentäs kasvavat aikuisiksi ja omatoimisiksi, jotka hoitavat itsenäisesti itsensä ja elämänsä, jos lapset siis ovat normaaleja, eivätkä määrätty holhouksen alaisiksi jostain syystä.
[/quote]
Pieni koira voi elää 14-vuotiaaksi. Minä kasvoin aikuiseksi ja omatoimiseksi, kun lähdin kotoa 19-vuotiaana. Sitä ennen minusta oli varmasti enemmän vaivaa, huolta ja menoja kuin koirastamme.
Matematiikkasi ei täsmää millään tavalla.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:36"]
[/quote]Lapset nyt ovat aivan eri tasolla kuin koirat. Lapset sentäs kasvavat aikuisiksi ja omatoimisiksi, jotka hoitavat itsenäisesti itsensä ja elämänsä, jos lapset siis ovat normaaleja, eivätkä määrätty holhouksen alaisiksi jostain syystä. Koira ei kasva koskaan itsenäisesti hoitamaan ulos menemisiään, vaan vie niitä ja laita ruokaa kupposeen. Ap. Olen kyllä kiitollinen elämälleni, että olen saanut muutaman ihanan lapsen, joista on paljon enemmän iloa ja hyötyä pitkässä juoksussa kuin koiraturrikasta.
[/quote]
Ei kaikkien mielestä
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:00"]
Lapset nyt ovat aivan eri tasolla kuin koirat. Lapset sentäs kasvavat aikuisiksi ja omatoimisiksi, jotka hoitavat itsenäisesti itsensä ja elämänsä, jos lapset siis ovat normaaleja, eivätkä määrätty holhouksen alaisiksi jostain syystä.
[/quote]
Pieni koira voi elää 14-vuotiaaksi. Minä kasvoin aikuiseksi ja omatoimiseksi, kun lähdin kotoa 19-vuotiaana. Sitä ennen minusta oli varmasti enemmän vaivaa, huolta ja menoja kuin koirastamme.
Matematiikkasi ei täsmää millään tavalla.
[/quote]
Sinä kuitenkin menet omatoimisesti vessaan, osaat ottaa ruokaa jos on nälkä, liikut luultavimmin melko omatoimisesti kouluun/kavereille/harrastuksiin. Olet voinut jäädä kotiin illaksi jo melko varhain ja viikonlopuksi viimeistään teininä ilman hoitoa
En oikein ymmärrä tätä aloitusta. Ikäänkuin kaikilla olisi velvollisuus haluta koiraa, ja sinun täytyisi jotenkin puolustella haluamattomuuttasi.
eiköhän lapseen mene enemmän rahaa kuin koiraan..
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:36"]
[/quote]
kyllä koira oppii menemään itse ulos pissalle, jos sille annetaan mahdollisuus sellaiseen. koiranluukku oveen ja aidattu piha, noin esimerkiksi.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:00"] Lapset nyt ovat aivan eri tasolla kuin koirat. Lapset sentäs kasvavat aikuisiksi ja omatoimisiksi, jotka hoitavat itsenäisesti itsensä ja elämänsä, jos lapset siis ovat normaaleja, eivätkä määrätty holhouksen alaisiksi jostain syystä. [/quote] Pieni koira voi elää 14-vuotiaaksi. Minä kasvoin aikuiseksi ja omatoimiseksi, kun lähdin kotoa 19-vuotiaana. Sitä ennen minusta oli varmasti enemmän vaivaa, huolta ja menoja kuin koirastamme. Matematiikkasi ei täsmää millään tavalla. [/quote] Sinä kuitenkin menet omatoimisesti vessaan, osaat ottaa ruokaa jos on nälkä, liikut luultavimmin melko omatoimisesti kouluun/kavereille/harrastuksiin. Olet voinut jäädä kotiin illaksi jo melko varhain ja viikonlopuksi viimeistään teininä ilman hoitoa
[/quote]
No en sanois näin nykyajan pennuista ;) Tai no kai ne vessassa osaa käydä. Mutta miten ne ruokaa osaisi nälkäänsä tehdä, kun mammat kuorii perunat valmiiksi ja pesee pyykit, jne.
Monethan noin ajattelevat. Miksi kaikkien edes pitäisi hankkia koira? Itselläni on koira, mutta odotin pitkään ennen hankintaa sillä se ei sopinut elämäntyyliini tai opiskelijan tuloihini. Halusin antaa koiralle hyvän kodin ja halusin vielä elää täysin vapaasti.
Pakko kuitenkin koiran omistajana sanoa, että ei sitä aina ulos teekkään mieli lähteä mutta kyllä se koira tuo niin paljon iloa ja onnea mukanaan, että nuo vaivannäöt ovat heittämällä sen arvoisia.
Mä haluun kans kirjoittaa romaanin siitä miks en halua tanssia balettia, matkustaa Norjaan tai valvoa myöhään. Varmaan kaikkia kiinnostaa ihan sairaasti?
Miksi ihmeessä pitäisi haluta? Jos ei halua, niin ei halua. Ei sitä tarvitse perustella.