minkä ikäiset teillä pelaa K16-18 pelejä?
En oikein jaksa uskoa kun poikani väittää et 'kaikki muutkin' saa pelata sitä ja tätä väkivaltapeliä...
Kommentit (7)
Riippuu paljon pelistä. Esim olen huomannut että jotkut pelit ovat K 16 vain vaikeustason takia vaikkei pelissä olisi seksiä/väkivaltaa. Meillä lapset 15 ja 9, 9 vuotias ei edes peleistä ole kiinnostunut. Tykkää enemmän leikkiä ulkona.
Olen pelannut tietokoneella 3-vuotiaasta asti eikä koskaan ole ollut edes puhetta ikärajoista. Vaikea sanoa milloin ekan kerran pelannut K16 tai K18 pelejä kun en tosiaan ole edes tietoinen niiden rajoista. Kerran faija ihmetteli ääneen, että onkohan ihan terve peli, kun Quakessa mätkin lekalla toista pelaajaa, pelin ilmestymisvuoden perusteella olin noin 14. Eipä nyt löydy sen ikärajaa, liekö edes korkea.
Naurattaisi teidän pelipelkonne, jos ei niin moni niistä typeristä ja faktuaalisesti varsin perusteettomista rajoituksista joutuisi kärsimään. Mun elämäni ylivoimaisesti suurimmat traumat on tulleet pettävistä naisista ja muista parisuhdeongelmista, eikä mistään pikseliväkivallasta. Ja unihalvaukset lapsena, siihen kauhuun tahtoi oikeasti kuolla että se loppuisi. Pelit eivät ole koskaan ahdistaneet taikka pelottaneet, jotkut kauhuelokuvat sentään edes vähän jännittäneet.
Toivottavasti teidän tenavanne ei koskaan herää yöllä siihen kun mörkö puree kättä irti, on varmasti tynnyrieläteille vielä normaaliakin suurempi kurjuus.
Ei kukaan, en anna lupaa. Lapset 18 ja 20 vuotta
18-vuotias pelaa. On kyllä pelannut jo varmaan 4-5 vuotta saman tyylisiä pelejä. Normaali nuori aikuinen on.
K18 pelin luovuttaminen alaikäiselle, edes omalle lapselleen on kiellettyä. Näin ovat viisaammat päättäneet, ei maha mitään. OKun itse olin nuori niin puhuttiin videoväkivallasta, kaikki moottorisahamurhaajat tuli kuitenkin nähtyä eikä musta tän hullumpaa tullut. Ammatin vuoksi yritän kuitenkin näitä sääntöjä noudattaa.
Ei minkään ikäiset. Tosin meilläkin 12 v väittää, että kaikki saa pelata näitä.