Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset kylpytavat kotoa

Vierailija
14.02.2015 |

Mitenhän voisi takoa miehelle päähän, että 2 kertaa viikossa suihkua/saunaa/kylpemistä on liian vähän ainakin naisille?

Meillä kotona käytiin päivittäin suihkussa aamuisin ja saunassa toi 2 kertaa viikossa. Miehen kotona taas ollut vain nuo  2 saunailtaa per viikko. Nyt olen lätrännyt lavuaarissa käsisuihkun kaa välipäivät, kun äijä kyttää vedenkulutusta haukkana ja jos ei muuta keksi alkaa kitisee jos käyn suihkussa "vääränä päivänä" ku kylppärin lattialla vesipisaroita(vaikka lastalla enimmät jo oon ottanut pois). Alkaa ärsyttää ku mun mielestä suihku päivässä on ihan normaalia. Onko muilla tälläsiä eroja kasvatuksessa? En väitä että mun vanhemmat mitään superihmisiä kasvattajina, mutta eikö hygienia pitäisi olla perusasioita?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:16"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:12"] Öh? Mä todellakin menisin omassa kodissani suihkuun just sillä hetkellä kun haluan. En kyselisi keneltäkään lupaa. Kaiken lisäksi mun tarttee käydä kakkoshädän jälkeen aina kunnon suihkussa, koska en saa pyyhittyä puhtaaksi peräaukon kivun takia. [/quote] eiks teil oon bideesuihkua? se on ihan tota varten. [/quote]   On, mutta en pysyty sillä pesemään. Paskavesi valuu suoraan pimppiin. En lisäksi saa kohdistettua sitä kunnolla peräaukkoon. Menen siis normaaliin suihkuun ja miksi en menisi, omassa kodissani.. [/quote] Miten se vesi voi valua pimppiin? Ei mulla ainakaan valu. Suihkutathan edestä taaksepäin?

[/quote]

Mulla on pimppi aika takana. Joten valuu kyllä. En saa pestyä peräreikää kunnolla saippualla bideen kanssa. Joten oikeaan suihkuun menen.

Vierailija
2/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:16"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:12"] Öh? Mä todellakin menisin omassa kodissani suihkuun just sillä hetkellä kun haluan. En kyselisi keneltäkään lupaa. Kaiken lisäksi mun tarttee käydä kakkoshädän jälkeen aina kunnon suihkussa, koska en saa pyyhittyä puhtaaksi peräaukon kivun takia. [/quote] eiks teil oon bideesuihkua? se on ihan tota varten. [/quote]   On, mutta en pysyty sillä pesemään. Paskavesi valuu suoraan pimppiin. En lisäksi saa kohdistettua sitä kunnolla peräaukkoon. Menen siis normaaliin suihkuun ja miksi en menisi, omassa kodissani.. [/quote] Miten se vesi voi valua pimppiin? Ei mulla ainakaan valu. Suihkutathan edestä taaksepäin?

[/quote]

Siis tossahan vasta se pimppi saakin niitä paskabakteereja. Itsellä ainakin on käsissä ihan ulostetta paskomisen jälkeen. Aina osuu käsikin paskaan kun pyyhin. Tällä paskaisella kädellä kun otan bideen ja alan peräreikää tonkimaan etukautta, niin aivan varmasti on paskanen pimppi sen jälkeen. Lisäksi en edes yletä kunnolla etukautta peräreikään. Lyhyet kädet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:04"] Täytyy vain saada ihon mikrobisto luonnonmukaiseen tilaan, siihen voi mennä useampi kuukausi. [/quote]

Tuhoaako se mikrobisto esimerkiksi intiimialueelta virtsan, ulosteen, siemennesteen, valkovuodon ja kuukautisveren jäämät, ettei haise?

Vierailija
4/56 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
5/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:12"]

Öh? Mä todellakin menisin omassa kodissani suihkuun just sillä hetkellä kun haluan. En kyselisi keneltäkään lupaa. Kaiken lisäksi mun tarttee käydä kakkoshädän jälkeen aina kunnon suihkussa, koska en saa pyyhittyä puhtaaksi peräaukon kivun takia.

[/quote]

eiks teil oon bideesuihkua?

se on ihan tota varten.

[/quote]

On, mutta en pysyty sillä pesemään. Paskavesi valuu suoraan pimppiin. En lisäksi saa kohdistettua sitä kunnolla peräaukkoon. Menen siis normaaliin suihkuun ja miksi en menisi, omassa kodissani..
[/quote]

Miten se vesi voi valua pimppiin? Ei mulla ainakaan valu. Suihkutathan edestä taaksepäin?

Vierailija
6/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa joka kolmas päivä. Ennen kävin joka päivä ja hiukset rasvoittui heti, tuli likainen olo. Muutin suihkurytmiä ja nyt hiukset voi todella hyvin, eivät rasvoitu (eivät ole yhtä rasvaiset missään vaiheessa kuin mitä olivat aina ennen päivittäistä suihkua) ja en TODELLAKAAN haise. Jos hikoilen niin käyn suihkussa useammin mutta en kastele tai pese aineilla hiuksiani. Mutta yleensä päivittäin (seksin jälkeen) pesen vain intiimipaikat. Ei tee hyvää peseytyä liikaa, kuivattaa ihoa ja lisää esim hiusten rasvoittumista. Hiukset likaantuu sitä tahtia mihin ne opetetaan. Aivan kuten jos käytät vahvoja aineita naamalle, se alkaa kukkia helpommin. Näin siis perusterveellä ihmisellä yleensä.

Vierailija
7/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:48"]

Olen nyt eri vastaaja... Itse annan teinini päättää millä tahdilla käy suihkussa. Ei ole mun asia pakottaa suihkuun, jos ei halua mennä. Itsehän siitä kärsii, jos karsastetaan, ehkä siten oppii käymään useammin. Päivittäin ei ole tarpeellista käydä, paitsi, jos urheilee, se on nyt aika selvää. Mistäköhän lienee lähtöisin tämä itsensä ylipuunaaminen? Olisi kiva tietää. 

[/quote]

Päivittäinen suihku ei missään nimessä ole mitään ylipuunaamista. Ja edelleen suurimmalle osalle se olisi kyllä tarpeen.

Annatko lapsen päättää myös muista asioistaan? Jos ei kiinnosta pestä hampaita, saa olla pesemättä ja hampaat reikiintyä? Korvata karkeilla ja energiajuomilla normaali ja terveellinen ruoka? Läksyt voi jättää tekemättä, oppiipahan sitten, kun ei pääsekään jatko-opintoihin, että olisi kannattanut satsata koulunkäyntiinkin? Hienoa vanhemmuutta tosiaan.

[/quote]

Siis mitä tapahtuu, jos ei käy joka päivä suihkussa? Putoaako hiukset? Muuttuuko huulet keltaisiksi? Analogiasi ei toimi, koska läksyjen lukemisesta seuraa yleensä osaaminen, mutta jokapäiväisestä suihkusta ei koidu mitään sellaista tulosta, joka vaikuttaa elämään vielä vuosien kuluttua.

[/quote]

Ainakin miehellä seuraa sellainen tilanne, että flaksi (tai vanhanaikaisemmin sanottuna naisonni) alkaa heiketä, jos suihkussa käy harvemmin. Haiseva mies (tai nainen) eivät saa myöskään suhteessa seksiä yhtä hyvin kuin raikkaampi henkilö. Pahimmillaan myös ihoon "pinttyy" sellainen paha, likainen haku, joka ei lähde pois vielä parissakaan suihkussa. Lisäksi iholle on hyväksi säännöllinen pesu, muuten voi tulla ihottumaa, aknea tai muita iho-ongelmia ja ne ainakin pahentuvat, jos pesemisen jättää väliin pidemmäksi aikaa.

Vierailija
8/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:27"]Mä en suostuisi moiseen. Suihkussa pitää/kuuluu käydä kerran päivässä. Pakotan 3 teiniäkin päivittäin suihkuun. Miten sä pystyt olemaan lähikontaktissa miehesi kanssa? Hänen on meinaan pakko haista ja pahalle tuolla peseytymisellä. [/quote] :D kiva natsi mutsi.

[/quote]

Säkö annat kakaroiden päättää kodin säännöt? Vai oletko itse vielä teini-iässä? Teinit varsinkin haisevat hormonitoiminnan takia aivan helvetisti, jos eivät pidä hygieniasta huolta. Haisuliteinit ovat kaiken lisäksi oikein otollisia uhreja koulukiusaajille. Ja nuoriahan nimenomaan pitää opettaa. Eiväthän he muuten opi pitämään huolta itsestään, jos kukaan ei anna esimerkkiä.
[/quote]
Kuinka pitkä on kodin sääntökirja jossa mainitaan mm. se kuinka usein on käytävä suihkussa?
Itse opetan että suihkussa käydään tarpeen mukaa ja se tarve voi olla hyvin yksilöllinen. Jokun pitää enkä työn tai harrastusten vuoksi käydä suihkussa ainakin joskus useampaan kertaan päivässä. Toisille sopivaa saattaa olla kerran tai kaksi viikossa.

Töissä on se säöntö että asukkaat pestään suihkussa kerran viikossa, siitä huolimatta että aina on joukossa myös niitä jotka vastustavat jopa niin tiheää tahtia. 'En mä likainen ole', jopa kokevat loukkaavana 'pakottamisen'. Joku taas haluaa peseytyä useammin ja mahdollisuuksien mukaan se hänelle järjestetään.

Vierailija
9/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt eri vastaaja... Itse annan teinini päättää millä tahdilla käy suihkussa. Ei ole mun asia pakottaa suihkuun, jos ei halua mennä. Itsehän siitä kärsii, jos karsastetaan, ehkä siten oppii käymään useammin. Päivittäin ei ole tarpeellista käydä, paitsi, jos urheilee, se on nyt aika selvää. Mistäköhän lienee lähtöisin tämä itsensä ylipuunaaminen? Olisi kiva tietää. 

[/quote]

Päivittäinen suihku ei missään nimessä ole mitään ylipuunaamista. Ja edelleen suurimmalle osalle se olisi kyllä tarpeen.

Annatko lapsen päättää myös muista asioistaan? Jos ei kiinnosta pestä hampaita, saa olla pesemättä ja hampaat reikiintyä? Korvata karkeilla ja energiajuomilla normaali ja terveellinen ruoka? Läksyt voi jättää tekemättä, oppiipahan sitten, kun ei pääsekään jatko-opintoihin, että olisi kannattanut satsata koulunkäyntiinkin? Hienoa vanhemmuutta tosiaan.

[/quote]

Siis mitä tapahtuu, jos ei käy joka päivä suihkussa? Putoaako hiukset? Muuttuuko huulet keltaisiksi? Analogiasi ei toimi, koska läksyjen lukemisesta seuraa yleensä osaaminen, mutta jokapäiväisestä suihkusta ei koidu mitään sellaista tulosta, joka vaikuttaa elämään vielä vuosien kuluttua.

[/quote]

Kyllä voi seurata. Muistan yläasteelta pojan, jonka vieressä kukaan ei tunnilla halunnut istua, koska ei käynyt suihkussa ja siksi haisi. Siis ei kukaan häntä kiusannut, kyse ei ollut siitä, ulkona voitiin viettää aikaa yhdessä,mutta luokassa... Ei ikinä. Varmasti seurasi tuota pojalle itsetunto-ngelmia kun ei ollut kavereita. Sitten monella TKK:n dataajlla on todella huono hygienia. Fiksuja, osa ihan hyvännäköisiäkin nuoria miehiä, mutta naista ei jostain kumman syystä löydy... Se on se haju joka karkoittaa + rasvoitteneet hiukset oksettaa aika montaa naista. 

Vierailija
10/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Kyllä siitä joka päiväisestä suihkusta voi koitua tulevaisuudessa niinkin hyviä seurauksia kuin hyvä parisuhde tulevan puolison kanssa. Ei tarvitse riidellä hygieenisyydestä kun on saanu jo kotoa hyvät opit.

Vierailija
11/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Kyllä siitä joka päiväisestä suihkusta voi koitua tulevaisuudessa niinkin hyviä seurauksia kuin hyvä parisuhde tulevan puolison kanssa. Ei tarvitse riidellä hygieenisyydestä kun on saanu jo kotoa hyvät opit.
[/quote]
Miksi ryhtyä parisuhteeseen jossa tuonkaltaisesta asiasta pitäisi riidellä tai edes keskustella?

Vierailija
12/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä voi seurata. Muistan yläasteelta pojan, jonka vieressä kukaan ei tunnilla halunnut istua, koska ei käynyt suihkussa ja siksi haisi. Siis ei kukaan häntä kiusannut, kyse ei ollut siitä, ulkona voitiin viettää aikaa yhdessä,mutta luokassa... Ei ikinä. Varmasti seurasi tuota pojalle itsetunto-ngelmia kun ei ollut kavereita. Sitten monella TKK:n dataajlla on todella huono hygienia. Fiksuja, osa ihan hyvännäköisiäkin nuoria miehiä, mutta naista ei jostain kumman syystä löydy... Se on se haju joka karkoittaa + rasvoitteneet hiukset oksettaa aika montaa naista. 

[/quote]

saivartelua. ei vaikka joka toinen päivä peseytyvä ihminen haise niin pahalta, ettei sen vieressä voi istua.

ihan oikeasti kaikkien ei tarvitse peseytyä joka ikinen päivä. eikä kaikilla ole tuollaiseen edes mahdollisuutta.

Vierailija
13/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
Miksi ryhtyä parisuhteeseen jossa tuonkaltaisesta asiasta pitäisi riidellä tai edes keskustella?
[/quote]
Kysy ap:ltä ja parilta muulta tässä ketjussa.

Vierailija
14/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa joka aamu ja joka ilta ja välissäkin pesen alapääni aina vessan käynnin yhteydessä. Te jotka suihkutatte kerran päivässä VAAN ootte ällöttäviä haisuleita!! Pysyisitte kotonanne, älkää tulko ihmisten ilmoille!

Vierailija
15/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kysy ap:ltä ja parilta muulta tässä ketjussa.
[/quote]
Kysymys oli ihan avoin ja kuka tahansa voi siihen vastata. Ei toki välttämättä minulle, koska minun ei kyseisestä asiasta tarvitse parisuhteessa riidellä, ei kysellä koska voi käydä suihkussa, ei laatia kenellekään säätöjä suhkussa käynnin suhteen. Voin toki huomauttaa puolisolle että hänen ehkä olisi hyvä käydä pesulla, koska hän haisee pahalle, yhtä hyvin myös puoliso voi sanoa että häntä ei huvita vaikkapa seksi jos en/emme käy ensin pesulla. Sitä sen sijaan ei tarvise tietää käykö hän pesulla kahdesti viikossa vai kolme kertaa päivässä tai jotakin siltä väliltä.

Vierailija
16/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää keskustelut on aina yhtä huvittavia. Toinen käy suihkussa vähintäin joka pv ja toinen sitten kerran pari viikossa ja sitten haukutaan toisiaan. Totuus on kumminkin että jos ihminen ei tee mitään raskasra työtä t urheile tms joka hikouluttaa niin terve ihminen EI haise vaikka peseytyis vaan kerran vikkossa. Hiki sinällään on sekin hajutonta mutta jos syö esim joitain tiettyjä lääkkeitä, voimakkaasti maustettua ruokaa tms niin silloin hien haju muuttuu. Aika sama asia kuin että joillain tietty hajjuvesi tuoksuu tosi hyvältä ja jollain toisella aivan kaamealta.

Isotätini pesi hiuksensa 2 krt vuodessa. Hiukset olivat todella upeat, paksut, peppuun asti ja AINA puhtaan näköiset eivätkä todellakaan haisseet. En ole niin upeita hiuksia nähnyt kenelläkään, ja niitä kehuivat "kaikki". Kyllä se on oikeasti kiinni siitä mihin olemme esim hiuksemme totuttaneet. 

Tosin mun puolesta jokainen voi läträtä vedenkanssa vaikka 5krt päivä ja pestä kaiken luonnollisen rasvan kehostaan pois ja kärsiä sitten vanhana hirveästä kutinasta. Mutta antakaan muiden tehdä niinkuin parhaaksi näkevät. Myönnän kyllä, että murrosiässä etenkin pojat haisee mutta tämäkään ei koske kaikkia. Eli älkää pakottako niitä murkkujanne peseytymään turhaan .

Vierailija
17/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti mikä eläin mieheksi. Miten jotkut voivat tuollaista katsoa ja kestää? Mä en tollasta katsoisi kyllä kotona.

Miehet hikoilevat ja alkavat haista paljon pahemmalta naisia nopeammin. Jos mies ei käy kerran päivään suihkussa, sen kyllä näkee hiuksista ja viimeistään parin päivän päästä alkaa haista jo todella paskalta.

Miten te voitte nussia, kun miehen genitaalialue varmaan haisee siltä, että taju lähtee?

Vierailija
18/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:58"]

Miten te voitte nussia, kun miehen genitaalialue varmaan haisee siltä, että taju lähtee?
[/quote]
Ei me nussita päivittäin. Halutessa esileikin voi aloittaa vaikka yhteisellä suihkulla.

Vierailija
19/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas tappelu jostain pesemisestä/pesemättömyydestä. Ja siitä miten pitää ja kuuluu tehdä vaikka kukaan ei todellisuudessa tiedä kenenkään toisen tarvetta/liastumisen tahtia sun muuta joihin peseytyminen tulisi suhteuttaa.. Minä pesen aamuin ja seksin jälkeen alapääni bideellä, sekä kakkosen jälkeen aina takapuolenkin, aamuin illoin lurautan myös jalat ja kainalot. Hiukset pesen n. Joka toinen päivä, tai harvemmin ja mitään koko iholle levitettäviä suihkusaippuoita en käytä. Saunassa käydään kerran viikossa. Miehelläni tarve käydä pesemässä itsensä kokonaan suihkussa päästä varpaisiin on suurempi eli joka päivä, hikoaa ja likaantuu työssään ja harrastuksissaan enemmän kuin minä. Toisilla taas voi suihkun tarve hyvinkin olla se pari kertaa viikossa ja silti olla hygieeninen (vaatii tietty esim. Sukupuolielinten erikseen pesemisen jne.. sinne kun niitä hajuja kertyy usein herkimmin) . Mutta vähempään en usko kyllä minäkään. Kuitenkin ihmettelen sellaista liiallista lotraamista minäkin, mikä ei tosiaan tee iholle eikä päänahalle ja varsinkaan hiuksille hyvää. Yksi suihku kerts päivässä vielä menettelee mutta eräskin kertoi käyvänsä putsaamassa itsensä 3 kertaa päivässä; aamulla, päivällä ja illalla ihan päästä varpaisiin js ihmetteli huonontunutts ihoaan ja ihottumia sekä katkeilevia hiuksiaan mutta silti kaikki sitä vähempi on kuulemma väärin? Jonkinasteiseksi pakkoneuroosiksi kyllä jo laitan nämä, sori.
Mutta itse ongelmaan.. ap, miehesi ei voi kontrolloida sinun suihkussa käymisiäsi, jos sinun tarve on tuo niin se on ja sen mukaan peseydyt. Se on ok. Jos mies ei vielä pitemmän päällekään ymmärrä vaan kyttää niin suosittelen vaihtamaan miestä, vähän turhat ongelmat hällä... :D:D

Vierailija
20/56 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tossu sinä oikein olet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän