Vermonniitty asuinalueena, Espoo
Mitä mieltä olette Etelä-Leppävaaran suht uudesta asuinalueesta, Vermonniitystä?
Itse olen nyt vuoden asunut, ja ei sopinut minulle mutta kyllä täällä porukka viihtyvän näyttää.
Kivaa on minusta:
- hyvät kulkuyhteydet
- frisbeegoldradan ympärillä oleva ulkoilualue (tosin se on vanha kaatopaikka, joten maan alta paljastuu roskia jos esim puu kaatuu...)
- Vermon ravirata tuo hieman historian havinaa ja siellä on baarikin /ravintola
- tuo pieni puro tuossa asuinalueen keskellä rauhoittaa tunnelmaa
- koti itsessään uusi ja siisti (2019 rakennettu)
Huonoa on mielestäni:
- "kehittyvä asuinalue", eli käytännössä tarkoittaa sitä etteivät palvelut ole vielä ehtineet tänne, kaipaan lähikahvilaa, en halua aina mennä Sellon kauppakeskukseen
- se tarkoittaa myös: tietöitä, rakennustyömaita... tilanne oli äänimaiseman kannalta hieman parempi alkuvuodesta 2021 mutta nyt loppuvuodesta tuntuu, että joka tie on auki ja äänimaisema sen mukainen
- tiiviisti rakennettu, ikkunasta näkyy toisten parveke
- ei yhteisöllisyyttä, ainakaan minä en sellaista ole huomannut. Toki aivan mukavaa porukkaa, mutta usein ei edes tervehditä rapussa
Onko muilla kokemuksia Vermonniitystä?
-
Kiva kuulla näin muutaman vuoden jälkeen alkuperäisen postauksen tehneenä, että ihan kelpo alue vaikuttaa olevan. Ei levottomuuksia tai muuta ikävää ilmeisesti. Terkkuja kaikille, jotka siellä asustavat!