Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vermonniitty asuinalueena, Espoo

Tuits
22.11.2021 |

Mitä mieltä olette Etelä-Leppävaaran suht uudesta asuinalueesta, Vermonniitystä?

Itse olen nyt vuoden asunut, ja ei sopinut minulle mutta kyllä täällä porukka viihtyvän näyttää.

Kivaa on minusta:
- hyvät kulkuyhteydet
- frisbeegoldradan ympärillä oleva ulkoilualue (tosin se on vanha kaatopaikka, joten maan alta paljastuu roskia jos esim puu kaatuu...)
- Vermon ravirata tuo hieman historian havinaa ja siellä on baarikin /ravintola
- tuo pieni puro tuossa asuinalueen keskellä rauhoittaa tunnelmaa
- koti itsessään uusi ja siisti (2019 rakennettu)

Huonoa on mielestäni:
- "kehittyvä asuinalue", eli käytännössä tarkoittaa sitä etteivät palvelut ole vielä ehtineet tänne, kaipaan lähikahvilaa, en halua aina mennä Sellon kauppakeskukseen
- se tarkoittaa myös: tietöitä, rakennustyömaita... tilanne oli äänimaiseman kannalta hieman parempi alkuvuodesta 2021 mutta nyt loppuvuodesta tuntuu, että joka tie on auki ja äänimaisema sen mukainen
- tiiviisti rakennettu, ikkunasta näkyy toisten parveke
- ei yhteisöllisyyttä, ainakaan minä en sellaista ole huomannut. Toki aivan mukavaa porukkaa, mutta usein ei edes tervehditä rapussa

Onko muilla kokemuksia Vermonniitystä?
-

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Kiinnostaisi itseänikin kuulla.

Vierailija
2/21 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää heinää!

t. Polle Koninkaulus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee mieleen Vermon ravit, joten en jalallani astuisi sille alueelle.

Vierailija
4/21 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ajellut bussissa alueen läpi ja miettinyt muuttaisinko sinne itse, koska sijainti on periaatteessa hyvä. Vastaus on kuitenkin ei. En pidä alueesta, joka on rakennettu täyteen 8 - 12 kerroksisia kerrostaloja. Minulle se edustaa betonihelvettiä. Lisäksi alue on liian kiinni Leppävaarassa, joka slummiutuu kovaa vauhtia. Viihdyn nykyisellä asuinalueellani, joka sijaitsee hieman pohjoiseen ja lähempänä Helsingin rajaa, ja jossa on enimmäkseen 2 - 3 kerroksisia taloja. Täällä ei tarvitse katsella valtavia betonikolosseja ja on paremmat ulkoilumaastot sekä palveluita.

Vierailija
5/21 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyteen ahdetulle pienelle pläntille rakennetaan vielä lisää taloja. Vieri viereen. Naapuritalojen asukkaat  voi omilta parvekkeiltaan antaa käsipäivää toisilleen.... Eli karsea, kovaa vauhtia slummiutuva alue. Ravirata lähtee kohta, veikkaan että sinne on jo annettu lopetuspäivä.  Siitä voi jokainen arvioida ihan itse miten paljon (ja erittäin tiiviisti) sinne tullaan rakentamaan lisää. Autoilu mahdottomuus, julksiet ei aina vaihtoehto. En ikinä muuttaisi sinne. Palveluitten perään on ihan turha haikailla. Lähikauppa on Sello. Ap taisi haaveilla kahvilasta. Jos sellainen joskus tulee niin se ei kauaa pysy. Liikkeet/ravintolat tarvitsee ostavia asiakkaita pysyäkseen hengissä. 

Vierailija
6/21 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen ajellut bussissa alueen läpi ja miettinyt muuttaisinko sinne itse, koska sijainti on periaatteessa hyvä. Vastaus on kuitenkin ei. En pidä alueesta, joka on rakennettu täyteen 8 - 12 kerroksisia kerrostaloja. Minulle se edustaa betonihelvettiä. Lisäksi alue on liian kiinni Leppävaarassa, joka slummiutuu kovaa vauhtia. Viihdyn nykyisellä asuinalueellani, joka sijaitsee hieman pohjoiseen ja lähempänä Helsingin rajaa, ja jossa on enimmäkseen 2 - 3 kerroksisia taloja. Täällä ei tarvitse katsella valtavia betonikolosseja ja on paremmat ulkoilumaastot sekä palveluita.

Sen verran tarkennan tähän, että Vermonniitty sijaitsee aivan Helsingin rajalla. Vieressä on Tali, Pitäjänmäki ja  Pajamäki.

Vierailija
7/21 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja näkökulmista!

Ap

Vierailija
8/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan tähän. Alue ei ole slummiutunut ainakaan vielä, kuten epäilin vielä 2021. Itse asun noissa korkeissa taloissa, joten ne eivät sinällään haittaa, vieläpä toiseksi ylimmässä kerroksessa. Miinuksia on palvelujen puuttuminen(vieläkin) ja tietty keskeneräisyys. Ei ainakaan vielä ole tarvetta muuttaa pois, toki jos meno pahenee, niin muutan takaisin Pajamäki-Pitäjänmäki-akselille, missä asuin 20 vuotta.

Vierailija
9/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onahn se "ihan kiva" alue, uusia taloja ja suurin osa kai omistusasuntoja. Mutta eipä paljon luontoa ole lähellä ja tosiaan liian lähellä nykyään levotonta Leppävaaraa. Suosittelen kääntämään katsetta vähän lähemäksi Tapiolan nurkkakuntaa. Saat samall hinnalla vähän vanhemman kämpän mutta kivemman alueen.

Vierailija
10/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja rauhallinen alue. Upea luonto lähellä.

Vierailija
11/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onahn se "ihan kiva" alue, uusia taloja ja suurin osa kai omistusasuntoja. Mutta eipä paljon luontoa ole lähellä ja tosiaan liian lähellä nykyään levotonta Leppävaaraa. Suosittelen kääntämään katsetta vähän lähemäksi Tapiolan nurkkakuntaa. Saat samall hinnalla vähän vanhemman kämpän mutta kivemman alueen.

Oletko asunut Vermonniityssä, vai onko tämä vai "mutua"? Kyllä tässä on luonto lähellä, munkasta lähtevä "rantaraitti" ja luontopolut. Merikin on lähellä. Asuin aikanaan Perkkaalla lapsuuteni, ja nyt olen asunut muutaman vuoden Vermonniityssä. Alue on ihan kivaa, tietysti hieman kauniimpi voisi olla, mutta ei missään nimessä pahimmasta päästä. Ei tietysti mikään Tapiola ole. Leppävaaran "levottomuus" ei onneksi ole levinnyt vielä tänne, onhan tästä nyt hieman matkaakin sinne.

Voin suositella, jos uudisalue kiinnostaa. Palvelut vähäisiä, paljon uusia, korkeitakin taloja. Tämä toki pitää ymmärtää, jos haluaa muuttaa uudisalueelle. Tapiolat, Mankkaat ja Laajalahdet erikseen. Ne ovat täysin erilaisia asuinalueita ne. 

Vierailija
12/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan tuolla on vuokrataloja, en itse asu, mutta naisystäväni asuu siellä Lumon korkeassa talossa. Tuo kyseinen talo on ainakin rauhallinen, eikä alueesta sinällään ole negatiivista sanottavaa, vaikka olenkin itse Helsingin kantakaupungista, ja olin hieman skeptinen alueen suhteen aluksi. Voisin jopa harkita muuttoa sinne.

Vierailija
13/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa ehkä eniten Suomessa eurooppalaista ghettolähiötä, kun on rakennettu aivan tasangolle (vanhaa merenpohjaa) Malmin kentälle rakennettavasta tulee kyllä vielä ankeampi.

Vierailija
14/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian korkeaa rakennuskantaa liian tiiviisti, en muuttaisi.

Vierailija
15/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Leppävaarasta <3 Muutan sinne vielä joku päivä takas. Vermonniitystä ei ole liian pitkä matka Selloon ja päiväkotikin on mukava, Majurinkulman, siinä lähellä.

Vierailija
16/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä ankeampiakin alueita. Ihan menettelevä alue, asuin siellä vuoden. Nyt pikajokerin mukana kulkuyhteydet tulee olemaan loistavat. Muutin sieltä lähelle Pajamäkeen, joka on tietysti vanhempi ja nätimpi alue. Mutta ei ollut valittamista Vermonniityssäkään.

Vierailija
17/21 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva alue. Itse tykkään asua korkealla, siksi valitsin tuon alueen ja ylimmän kerroksen(16.). Muuten asuisin kyllä muualla kuitenkin. 

Vierailija
18/21 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pahaa sanottavaa itselleni. Muutin tänne 2020, kun lapseni muutti pois kotoa. Asun myös yhdessä noista parjatuista korkeista taloista, kaikki toiminut hyvin. Oli tämä aluksi kulttuurishokki muuttaa isosta rivitaloasunnosta 55-neliön kolmioon, mutta ihmeen hyvin sitä sopeutui. Itselleni tämä alue sopii, koska työpaikka on Pitäjänmäellä ja tarvittavat palvelut Leppävaarassa. Helsinkiin pääsen hyvin, ja koirantalutusreitit ovat tässä aika mukavat. Ymmärrän kyllä, ettei moni pidä tästä uudisalueesta.

Vierailija
19/21 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kulkuyhteydet, muuten keskeneräinen alueena.

Vierailija
20/21 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätä vähän, kun mietin Vermonniittyyn muuttamista kahden teinin kanssa. Onko miten levotonta, miten näkyykö Leppävaaran läheisyys esim. illalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä