Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa että jollain on "vaikea" luonne?

Vierailija
13.02.2015 |

?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin norsu posliinikaupassa ihmisten joukossa on hän. Ei tajua, miltä sanansa kuulostavat. Rikkoo reviirisi. Jää jumiin negatiivisuuteen. Sammakoi. Puhuu pahaa muista, todennäköisesti sinustakin. Ei päästä lähelleen, jos haluaisit tukea. Marisee, muttei mikään apu kuitenkaan kelpaa. Saa lapsellisia kiukkukohtauksia.

Vierailija
22/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs suhteessa olet tähän ihmiseen, 21?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:02"]Missäs suhteessa olet tähän ihmiseen, 21?
[/quote]

ystävä

Vierailija
24/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän arvasinkin :) Minulla samanmoinen.

Vierailija
25/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rehellisiä ja suorasanaisia yleensä arvostetaan - jos heillä on hyvät sosiaaliset taidot ja tilannetajua. Sitten on nämä "sori mut oon vaan rehellinen!!" -möläyttelijät, jotka päästävät mitä sylki suuhun tuo ilman mitään suodatinta, vaikka se loukkaisi toista tarpeettomasti, ja perään vielä heitetään se että olenpahan rehellisempi (ja parempi) kuin muut ja mulla on oikeus mun mielipiteeseen. Ääripäinen vastakohta mielistelijöille, joilla ei ole koskaan omaa mielipidettä tai se vaihtuu sen mukaan, kenen kanssa on tekemisissä.

Ihminen voi olla luonteeltaan vaikea monin tavoin. Kai sen voi tiivistää niin, että ihminen on hankala, jos muut kokevat, että hänen kanssaan on erityisen vaikea kommunikoida ja tulla toimeen, johtuipa se siitä että toinen ei vastaa mihinkään enempää kuin yhdellä sanalla, puhuu liikaa ja aina toisen päälle, loukkaa tai loukkaantuu jne.

Ihmisten kanssa tulee joskus väistämättäkin tilanteita, että joutuu sanomaan tylysti tai joutuu itse ottamaan vastaan jotain negatiivista, ymmärretään toisiamme väärin, kemiat ei kohtaa jne. mutta hankalan tyypin kanssa näitä ongelmia on jatkuvasti, ja hän on hankala useimpien mielestä, eikä vain yhden tai muutaman, joiden kanssa on ollut eripuraa. Välttämättä hankalan ihmisen kanssa ei edes tarvitse olla erimielisyyksiä tai mitään draamanpoikasta, mutta aina kun joutuu hänen kanssaan tekemisiin, se tuntuu syystä tai toisesta vaikealta. 

Vierailija
26/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:52"]

Mun mielestä semmoinen, joka suuttuu helposti ja jonka kanssa saa olla koko ajan varpaillaan. Elämä on jatkuvaa draamaa.

[/quote]

Koskaan siihen suuttumiseen ei ole aihetta, eihän. Sinun ulosannissasi tai ihan siinä sydämessäsi, mistä sanasi ulos kumpuavat, ei voi olla vikaa. Toinen vaan vittuillessaan pahoittaa mielensä, niin.

[/quote]

Sinä et onneksesi ole varmaankaan tavannut tuollaista joka asiasta suuttuvaa ihmistä, koska et usko tuollaista olevankaan.

Minulla oli ystävä, joka suuttui joka asiasta. Kun ystävä sanoi, että kissat ovat ihania, ja minä vastasin, että minä pidän enemmän koirista, hän suuttui (kukaan ei saa sanoa, että kissoista parempia asioita on olemassa). Kun ystävä sanoi, että toivottavasti juhlapäivänä on kaunis ilma, ja minä sanoin, että minäkin toivon auringonpaistetta, että voidaan juhlia pihassa, ystävä suuttui (en tiedä miksi). Kun ehdotin, että suuntaisimme jokailtaisella kävelylenkillämme johonkin toiseen suuntaan, ystävä suuttui, (hän halusi mennä samaa reittiä kuin joka ikinen ilta viimeisen 10 vuoden ajan). Kun ystävä kysyi, mikä kohta hänen kasvoissaan on mielestäni kaunein ja minä vastasin, että hymy, ystävä suuttui (hänestä kauneinta hänessä olivat silmät).

Ystävän piti aina saada päättää, mitä leikkiä leikitään, mihin mennään, mitä katsotaan telkusta, tai muuten hän suuttui. Eikä se ollut mitään nopeasti ohi menevää nyrpistelyä vaan todella syvää kiukustumista, minkä seurauksena oli parasta lähteä kotiin saman tien ja toivoa, että kiukku hälvenisi seuraavaksi päiväksi.

Minä en yksinkertaisesti enää jaksanut sitä, että piti jokaista sanaa miettiä, ennen kuin päästi sen suustaan. On todella helpottavaa viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa voi olla rennosti ja rupatella ja ehdottaa jotain uutta tekemistä ja esittää mielipiteitä ilman pelkoa.

Vierailija
27/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:04"]Musta englanniksi käytetään mielenkiintoista termiä "high maintenance" ihmisestä, jonka seurassa pitää olla vähän aina varpaillaan ja joka herkästi jää miettimään jokaista sanaasi ja loukkaantuu helposti - näin olen itse ymmärtänyt, joku kieli-ihminen saa korjata. Itse miellän vaikeiksi juurikin tuollaiset, jotka loukkaantuu herkästi, kaikki sanat pitää asetella ja hänellä on kuus päivää seitsemästä huono päivä ja jos joskus vahingossa sanot jotain ilman miettimistä, niin eiköhän kohta ole draama pystyssä. Omaa osuutta mihinkään ei nähdä, suorasukaisuutta muita kohtaan löytyy myös - hänelle itselleen ei siis kuitenkaan saa sanoa mitään suoraan.
[/quote]
Minä olen ymmärtänyt, että high maintenance nimitystä käytetään vaimoista ja tyttöystävistä, joiden pitäminen tulee kalliiksi. He voivat olla myös vaativia, mutta lähinnä kyseessä on naiset, jotka tuhlaavat paljon rahaa kauneuteensa. He siis ovat kauniita, mutta sen ylläpitäminen maksaa maltaita ja mies maksaa sen.

Vierailija
28/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:07"]No vähän arvasinkin :) Minulla samanmoinen.
[/quote]

lie sama:D mahtava ihminen silloin ku ei ole vaikea. Eli pari päivää vuodesta. Alan vaan olla melko kyllästyny touhuun..

Vierailija
29/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on sit kolme :D

Vierailija
30/35 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suorasanaisetkaan ihmiset automaattisesti ole hankalia tai vaikeita, riippuu niin paljon siitä kuinka asiansa ja mielipiteensä tuo esille. Tunnen kaksi ihmistä jotka kuuluvat tähän suorasanaisten kategoriaan, mutta heidän välillään on ihan mieletön ero - toisen kanssa ei ole koskaan ollut keskustellessa ja asioiden hoitamisessa ongelmia, toisen kanssa taas päänsisäinen flekti pyörii kun meinaa jatkuvasti keittää yli.

Tämä kenen kanssa ei ole ikinä ollut ongelmia osaa perustella kantansa erittäin hyvin, tuo oman mielipiteensä selvästi esille ja seisoo sanojensa takana. Jos kysyn hänen mielipidettään johonkin, niin suorasanaisuudesta huolimatta osaa tuoda mielipiteensä esille ilman negatiivista vastareaktiota. Kertoo aina miksi hän on sitä mieltä, ei jätä koskaan mitään arvailun varaan. Tämän kanssa on erittäin mielenkiintoista keskustella, kun saa perusteluita ja syvempiä mietteitä erikseen niitä pyytämättä.

Toinen taas on sellainen, joka töksäyttää mielipiteensä raivostuttavan rumasti. Hän on myös omasta mielestään aina oikeassa ja on toisen osapuolen oma ongelma jos kehtaa ottaa itseensä siitä, kun hän (kysymättä) haukkuu toisen ulkoisen olemuksen päästä varpaisiin. Antaa harvoin suunvuoroa toisille, puhuu vaikka päälle jotta oma mielipide tai aate tulee varmasti esille. Pitää suorapuheisuutta rehtinä asiana, johon monilla muilla ei ole pokkaa.

Ei varmaan ole epäselvää kumpaa heistä pidän vaikealuontoisena?

Vierailija
31/35 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vaikea luonne tarkoittaa sitä, ettei ihminen ajattele missään tilanteessa mitään muuta kuin itseään. Kivasta ravintolaillasta saadaan vaikea, kun pitää haukkua ravintola pystyyn, valittaa tarjoilijalle jostain toisesta ravintolasta saamastaan palvelusta, pyytää jotain ihan käsittämättömiä juttuja joita ei edes listasta löydy... Ja sama show ihan aina, ihan kaikkialla. Saattaa kertoa olleensa hautajaisissa, ja päivän surullisin asia olikin sitten se, ettei löytynyt kenkäkaupasta täydellisiä korkkareita.

Vaikeinta näissä ihmisissä on ne muut ihmiset, jotka eivät aseta mitään rajoja, vaan antavat noiden vaikeidein olla omia vaikeita itsejään. Minua nuo vaikeat eivät siedä, kun stoppaan korkkariruikutuksen ja kysäisen että haittasko se rakkaan ihmisen kuolema lainkaan.

Vierailija
32/35 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ihminen =  negatiivinen, passiivinen, voi olla mukava edessäpäin mutta haukkuu kaikkia ystäviään ja sukulaisiaan takanapäin mahdollisesti haukkuu myös kumppaniaan, on saanut potkut töistä tai erotettu koulusta koska ei tule toimeen kenenkään kanssa eikä halua tulla toimeen, kokee olevansa aina oikeassa ja muut vain väärässä asiassa kuin asiassa, draamailee ja voi olla myös sellainen tapaus joka sanoo että kaikki muut on suhteessa p*skoja vaikka hän itse pettää ja pilaa omat suhteensa kerta toisensa jälkeen, on etäinen eikä vaivaudu pitämään yhteyttä edes hyviin ystäviin koska on vaikea, käyttäytyy uhkaavasti, tekee ja oppii kaiken vasta kantapään kautta, olettaa että hänelle tapahtuisi vain hyviä asioita niin ettei hänen tarvitse tehdä yhtään mitään asioiden eteen eli että kaikki kannetaan nokan eteen kultatarjottimella, kiroilee ja haukkuu muut ihmiset maanrakoon kun joku asia ei suju tai ei miellytä, saa uskomattomia raivokohtauksia pikkuasioista milloin mistäkin, kokee että koko maailma on häntä vastaan ja että lähes kaikki asiat on tehty vain hänen elämäänsä hankaloittamaan

Vierailija
33/35 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan siis olla vaikea ihminen. Selittää paljon.

Vierailija
34/35 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ihminen on esim. sellainen kuin entinen kaveri. Kehui miehensä (jonka kanssa muka asui eikä asunutkaan) maasta taivaisiin ja hetken päästä vaihtoi jo mieltä ja haukkui miestä samanlaiseksi p'skaksi kuin muitakin. Olin melko hämmästynyt koska tämä haukkuminen alkoi siis noin 5-10 minuutin jälkeen kun ensin kehui! sama juttu kävi myös että hän kehui ensin ystävällisiä kavereitaan jotka tarjoavat hänelle teetä ja kaikkia herkkuja, jonka jälkeen kului taas pari minuuttia ja kaveri alkoi haukkua näitä rakkaita lämminhenkisiä ystäviään rumiksi lehmiksi. Kaunista käytöstä joo. En edes halua tietää mitä hän minusta muille puhuikaan.

Vaikea luonne voi olla myös silloin jos ihminen pyytää toista tekemään jotain ja kun toinen tekee niin hän saa heti haukut palkaksi, eli mikään ei ole koskaan hyvin. Jos vaikkapa toinen luovuttaa toisen hyväksi suuren summan rahaa, hän saa haukut palkaksi ja pilkan niskaan. Voi olla myös sellainen että ihminen esittää ettei hänellä ole koskaan muka aikaa vaikka ihminen olisi työtön ja kotona lähes 24/7 niin valehtelee kaikenlaisia asioita kiireisiin vedoten.

Vierailija
35/35 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille "vaikeille rehellisille" on tyypillistä, että ollaan erittäin suoria ja rehellisiä aina, kun löytyy jotain negatiivista sanottavaa, mutta mitään positiivista heiltä ei kuule koskaan. Yleensä ne, joiden kanssa on helppo tulla toimeen, jakavat myös rehellisiä kehuja ja kiitoksia, eivätkä keskity ainoastaan toisten heikkouksien ja virheiden kaiveluun. Myös kritiikkiä osaavat antaa niin, että sen vastaanottaminen ei tunnu pahalta, koska sitä ei sanota haukkumismielessä, vaan sen on tarkoitus auttaa, olla rakentavaa, hyödyttää.