Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täit, niiden liikkuminen

Vierailija
13.02.2015 |

Epäonnekseni sain täitartunnan lapselta, joka oli luonamme hoidossa. Tartuntaa ei hoitolapsella vielä oltu todettu.

Olen pessyt vaatteita ja sohvanpäällisiä sekä lakanoita 60 asteessa ja useat myös pakastanut vähintään 4 tunnin ajan tämän jälkeen näiden ensin kuivuttua. Sijauspatjan ja matot imuroinnin lisäksi olen toistaiseksi vain eristänyt siinä toivossa, että niistä ei parin viikon päästä enää löytyisi mitään.

Luin kuitenkin netistä, että täi elää ihmisen ulkopuolella 24 (enintään 48) tuntia, ja liikkuu enintään 30 cm minuutissa. Osaako täi kulkea noista matoista esimerkiksi meidän sänkyymme? Meillä ei ole muuta paikkaa jonne eristäisimme matot ja sijauspatjan (kellaria, saunaa tai muutakaan isoa lipastoa josta löytyy tilaa)

Toivottavasti edes joku vastaa, koko täihomma ahdistaa ihan helvetisti..

Ja pään olen pessyt täishampoolla ja uusinut hoidon kun eläviä vielä hoidon jälkeen löytyi (2 päivää hoidon jälkeen).

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parveketta? Nythä on luvattu taas pakkasia, heitä sinne pariksi yöksi

Vierailija
22/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne aikuisia täitä, joita löytyi hoidon jälkee? Voi ollla merkki siitä että epäonnistui se eka hoito

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:43"]

Oliko ne aikuisia täitä, joita löytyi hoidon jälkee? Voi ollla merkki siitä että epäonnistui se eka hoito

[/quote]

Oli mielestäni aikuisia, eli epäonnistui ja soitin apteekkiin. Ne suosittelivat uusimaan hoidon ja uusin. :)

Koitan nyt selviytyä, laitan nuo eritystykseen useampaan säkkiin ja uloimpaan nurkkaan... !

ap

Vierailija
24/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:40"]Ei täit kovin helposti leviä. Omien lasteni päiväkodissa ja koulussa on ollut täitä moneen kertaan eikä yksikään lapsistamme ole vielä kertaakaan saanut tartuntaa. Ja äitiyttä takana jo 13 vuotta.
[/quote]

Ihan kiva lohdutus mutta mulla nyt on täitä jo päässä parin tunnin vahtimisen seurauksena.

Vierailija
25/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tuntua jo siltä kuin ongelmasta oltaisiin päästy. Miehen päästä ei löydy mitään (varmaa tartuntaa ei olla hänellä todettukaan) ja itseltä löytyy vain paljon hilsettä (pää varmaan kuivunut kahdesta käsittelykerrasta sekä föönauksista).

Ainakin oletan noiden valkoisten olevan hilsettä, sillä lähtevät niin helposti ja niitä on paljon samassa kohtaa. Ei tosiaan tarvitse repiä mutta nekin olen lähes kaikki ottanut varmuuden vuoksi pois. Täikamman laitan aina minuutiksi käsittelyn jälkeen kiehuvaan veteen.

Sohvalle on porttikielto muutamaksi päiväksi ja lakanat päädyin pesemään peräti 90 asteessa. Nyt jos täit ilmestyvät jostain, olen erittäin ihmeissäni. Ja matot tosiaan niissä jätesäkeissä eristettynä.

Ap

Vierailija
26/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:06"]

Alkaa tuntua jo siltä kuin ongelmasta oltaisiin päästy. Miehen päästä ei löydy mitään (varmaa tartuntaa ei olla hänellä todettukaan) ja itseltä löytyy vain paljon hilsettä (pää varmaan kuivunut kahdesta käsittelykerrasta sekä föönauksista).

Ainakin oletan noiden valkoisten olevan hilsettä, sillä lähtevät niin helposti ja niitä on paljon samassa kohtaa. Ei tosiaan tarvitse repiä mutta nekin olen lähes kaikki ottanut varmuuden vuoksi pois. Täikamman laitan aina minuutiksi käsittelyn jälkeen kiehuvaan veteen.

Sohvalle on porttikielto muutamaksi päiväksi ja lakanat päädyin pesemään peräti 90 asteessa. Nyt jos täit ilmestyvät jostain, olen erittäin ihmeissäni. Ja matot tosiaan niissä jätesäkeissä eristettynä.

Ap

[/quote]

Ärsyttää kun tekstejä ei voi muokata! Ja lisäyksen vielä jos kukaan tätä keskustelua enää edes tulee lukemaan, että viimeksi näin elävän täin päässäni tiistaina, ja tänään ei ole näkynyt mitään munan tapaistakaan. Eilen näkyi muutama hilseen näköinen muna, ärsyttää kun ei voi olla varma onko kyseessä hilse vai muna...... Hermoja raastavaa puuhaa.

ap

Vierailija
27/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, sinun tilanteesihan alkaa näyttämään jo valoisammalta. Minulle itselleni tuli mieleen että täit voivat vielä sieltä sohvalta kuitenkin kävellä/ryömiä eteenpäin. Eli jos jostain niitä vielä saat, niin varmaan siitä sohvalta. Me jouduttiin uusimaan hoidot koko perheelle 3 kertaa.

Vierailija
28/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä et tahko tukkas siihen mattoon, niin ei kyllä ole mitään mahdollisuutta siitä saada mitään täitartuntaa. Ja sohvallakin vain, jos siihen selkänojaan (mihin sä nojaat tukallas) on jäänyt täitä.

Vierailija
29/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täit kovin helposti leviä. Omien lasteni päiväkodissa ja koulussa on ollut täitä moneen kertaan eikä yksikään lapsistamme ole vielä kertaakaan saanut tartuntaa. Ja äitiyttä takana jo 13 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän