Miehen vanhemmat suuttuivat
koska en kutsunut heitä esikoiseni syntymäpäiville. Mulla on kaksi lasta, miehen kanssa ollaan asuttu yhdessä viime kesästä saakka. Esikoisellani on nyt tammikuussa synttärit, nuoremmalla toukokuussa. Tapana on meillä aina ollut, että lapset juhlivat kavereidensa kanssa, sitten on aikuisten kutsut joissa on lähinnä minä ja vanhempani sekä siskoni, joskus harvoin joku toinen sukulaiseni, ja sitten he vielä juhlivat isänsä luona isän suvun kanssa.
Nyt jatkoimme samaa kaavaa, ja miehen vanhemmat saivat kuulla että olimme jo juhlineet syntymäpäiviä, ja tosiaan suuttuivat (etenkin miehen äiti) koska eivät olleet kutsuttu juhliin. Mulla ei ollut käynyt mielessäkään, että he haluaisivat tulla! Ja tykkäämme juhlia omassa porukassamme, niistä olisi tulleet kauheat pönötysjuhlat jos miehen vanhemmat olisivat olleet siellä (konservatiivista porukkaa). Mä en osaa olla edes pahoillani, koska en mielestäni tehnyt mitään väärää. Vai teinkö?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:33"]
Eikö ketään muuta täällä häiritse, että aloittajan appivanhemmat odottivat kutsua nimenomaan aloittajalta? Eiköhän luontevinta kuitenkin ole, että molemmat hoitavat yhteydenpidon ensisijaisesti itse omiin vanhempiinsa.
[/quote]
Ei häiritse, päinvastoin. Ymmärrän hyvin, että tässä tilanteessa appivanhemmat odottivat kutsua nimenomaan lasten äidiltä.
Hyvät tavat ja toisten huomioonotto ovat asioita, jotka eivät kärsi inflaatiota koskaan. Tässä tapauksessa ne puuttuivat "miniältä" täysin.
Siis onko ne lasten isovanhemmat? Vai onko ne vaan sun lapsia? Jos ovat vaan sun lapsia niin sitten en ymmärrä mutta jos ovat lasten isovanhempia ja miehesi on lasten isä niin silloin olet toiminut erittäin epäkohteliaasti.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:31"]Siis onko ne lasten isovanhemmat? Vai onko ne vaan sun lapsia? Jos ovat vaan sun lapsia niin sitten en ymmärrä mutta jos ovat lasten isovanhempia ja miehesi on lasten isä niin silloin olet toiminut erittäin epäkohteliaasti.
[/quote]
Tyhmäkin tosta teksista tajusi, että lapsi on vain naisen = miehen vanhemmat eivät ole isovanhempia tälle lapselle.
Olit erittäin epäkohtelias, mutta sen lisäksi pilasit lastesi mahdollisuudet solmia hyvät suhteet nykyisen miehesi vanhempiin. Heiltä olisi ilmeisesti halua löytynyt...Kuinka tyhmä ihminen voi olla....
Mitä miehesi on mieltä tästä tilanteesta?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:31"]Siis onko ne lasten isovanhemmat? Vai onko ne vaan sun lapsia? Jos ovat vaan sun lapsia niin sitten en ymmärrä mutta jos ovat lasten isovanhempia ja miehesi on lasten isä niin silloin olet toiminut erittäin epäkohteliaasti. [/quote] Tyhmäkin tosta teksista tajusi, että lapsi on vain naisen = miehen vanhemmat eivät ole isovanhempia tälle lapselle.
[/quote]
Kannattaa varmistaa kun ollaan av:lla.
Kerrankin jotkut isovanhemmat haluavat tutustua myös aiemman liiton hedelmiin ja olla läsnä... ole tyytyväinen :)
Tottakai sinun olisi pitänyt kutsua lähisukulaiset kummaltakin puolelta, ovat miehesi lapsen biologisia isovanhempia tai eivät. Pahoittele tapahtunutta aidosti ja kutsu seuraavalla kerralla.
Joo, kyllä mä olisin iloinen siitä, että miehen vanhemmat haluavat juhlia sinun lapsesi synttäreitä.... usko, se on hyvin harvinaista. Yleensä itketään sitä, että miehen vanhemmat eivät muista esim. jouluna vaimon lapsia ja yhteisille (teilläkin saattaa niitä vielä joskus olla) lapsille sitten ostellaan kaikenlaista. Kannattais vähän ennakoida.
Tai sitten vain pahoittelet asiaa ja sanot että tapanasi ei ole ollut aikuisia kutsua lasten synttäreille. Se on sinun päätettävissä!
Voihan ne miehen vanhemmat kuitenkin, jos kerran haluavat, tuoda lahjat lapsillesi.
Minusta ainakin tuntuisi oudolta jos minun vanhempani tulisivat vaimoni lapsen syntymäpäiville. Meidän yhteisen lapsen synttärit ovat eri asia.
Tämä kaikki tietysti riippuu kuinka läheiset välit on puolisonsa vanhempien kanssa.
Sano niille, että olet ihan ymmyrkäisen onnellinen siitä, että hekin olisivat halunneet tulla juhlimaan lapsesi synttäreitä. Käännä asia iloksi, korosta sitä, ja pahoittele tosiaan aidosti. Ja sano, että ihana tietää asia, varmasti jatkossa pyydät!
En minäkään odottaisi, että nykyiset appivanhemmat haluaisivat aikaisemman liiton lasten synttäreille. Mielestäni sinun kannattaisi selittää, ettet tiennyt heidän haluavan tulla, ja sanoa että olet todella onnellisesti yllättynyt heidän halustaan kohdella lastasi kuin omaa lastenlasta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:01"]
En minäkään odottaisi, että nykyiset appivanhemmat haluaisivat aikaisemman liiton lasten synttäreille. Mielestäni sinun kannattaisi selittää, ettet tiennyt heidän haluavan tulla, ja sanoa että olet todella onnellisesti yllättynyt heidän halustaan kohdella lastasi kuin omaa lastenlasta.
[/quote]
Hyviin tapoihin kuuluisi esittää ainakin kutsu.
Minä olen oppinut elämässäni, että en todellakaan voi olettaa muiden ihmisten ajattelevan aina asioista samalla tavalla kuin itse. Siksi kysyn, säästynpä monelta harmilta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:09"]
[/quote]
Hyviin tapoihin kuuluisi esittää ainakin kutsu.
Minä olen oppinut elämässäni, että en todellakaan voi olettaa muiden ihmisten ajattelevan aina asioista samalla tavalla kuin itse. Siksi kysyn, säästynpä monelta harmilta.
[/quote]
Kenet kaikki meinaat kutsua? Ei koskaan voi tietää kuka haluaa tulla!
Meillä naapuri suuttui kun ei saanut kutsua valmistujaisiini. Ei oltu mitenkään erityisen läheisiä, oletti vain että naapuritkin kutsuttaisi.
[/quote]
Sama täällä.
Eikö ketään muuta täällä häiritse, että aloittajan appivanhemmat odottivat kutsua nimenomaan aloittajalta? Eiköhän luontevinta kuitenkin ole, että molemmat hoitavat yhteydenpidon ensisijaisesti itse omiin vanhempiinsa.