Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko voin saada asuntolainaa pankista

Vierailija
13.02.2015 |

Paljonko luulette, että voin saada pankista asuntolainaa seuraavilla tiedoilla: vakituinen työ, nettotulot noin 2 800 e/kk sisältää elatusmaksut 2 lapsesta + lapsilisät tuohon päälle. Säästöjä noin 45000-55000 e riippuen siitä, mihin hintaan saan nykyisen asunnon kaupaksi. Haaveena asunto, jonka myyntihinta noin 180 000 - 185 000e.

Työkaveri just tokaisi tänään, että saan varmaankin 60 000 - 80 000 e lainan. Olisin valmis ottamaan lainaa maksimissaan 135 000 - 140 000e joten sen puolesta haaveasuntoni hankkiminen onnistuisi. Mutta mitähän mahtaa pankki sanoa asiaan... en ole vielä ehtinyt hakemusta tekemään mutta työkaverini kommentin jälkeen iski paniikki, että joudunko muuttamaan lasteni kanssa johonkin kaksioon tms. jos lainaa ei tällä hetkellä pankeista saa minun tuloillani 80 000 euroa enempää :/

Ja jos joku on juuri ottanut asuntolainaa tai on niitä kilpailuttamassa, niin millaisia korkomarginaaleja on teille on tarjottu?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tullut mitään lisäkustannusta siitä että käyttää kiinteää omaisuutta vakuutena? Luetellaan vaan mitä omistetaan, pankki tietysti tarkistaa sen ja vanhalta asiakkaalta varmaan tietääkin omistukset, sitten pankissa lasketaan mihin summaan vakuudet riittää (sisältäen myös sen summan jolla uusi talo takaa itse itseään eli n.70%)

-20

Vierailija
22/27 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:18"]

Ei meillä ole tullut mitään lisäkustannusta siitä että käyttää kiinteää omaisuutta vakuutena? Luetellaan vaan mitä omistetaan, pankki tietysti tarkistaa sen ja vanhalta asiakkaalta varmaan tietääkin omistukset, sitten pankissa lasketaan mihin summaan vakuudet riittää (sisältäen myös sen summan jolla uusi talo takaa itse itseään eli n.70%)

-20

[/quote]

Ok, eli omaisuutta ei erikseen tarvitse välttämättä kiinnittää lainaan. Katsoin Nordean sivuilta, että siellä oli määritelty omarahoitusosuudeksi 25% asunnon hinnasta ja jos se ei täyty, joutuu hankkimaan lisävakuuksia jonkun lisäpalvelun kautta. Oma pankkini (OP) ei ole määritellyt tarkkaa oman rahoituksen osuutta mutta tuon 25 % mukaanhan mulla ei välttämättä olisi mitään hätää lainasumman suhteen kunhan laina-ajaksi saa 20 v. Yritän nyt joka tapauksessa elää lähikuukauden tiukalla budjetilla, että saisin säästettyä vielä vähän ylimääräistä rahaa. Varainsiirtoveroon ja välityspalkkioon (jos ei sitten myy itse asuntoa) saa molempiin palamaan rahaa joka tapauksessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea vaatii kaikilta asuntovelallisilta työttömyysvakuutuksen (käsittääkseni Nordea ainoa jossa se on pakollinen), ja sen hinta on noin 800€ vuodessa. Se kannattaa ottaa huomioon kun pankkia miettii.

Vierailija
24/27 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankin omarahoitusosuus on 30%.

Vierailija
25/27 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot vaikuttaa lainan myöntämiseen ja maksu historia ja mahdollinen tulevaisuus ! Helpommin saa isomman lainan jos hakijoita olisi kaksi siis pariskunta , tai jos on jotain rahan arvoista kiinnitettävää omaisuutta. Kaikki ovat silti tapauskohtaisia ja eri pankkien välillä on suuriakin eroja joten kysy tarjousta ainakin neljästä isoimmasta ensin ! NIIN , EI TARVITSE KIITTÄÄ !  :)

Vierailija
26/27 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske myös itse, paljonko sulla on varaa maksaa lainaa takaisin, etenkinkun korot jossain kohtaa nousevat.

Vierailija
27/27 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on 50 omaa rahaa, niin pankista lähtee 150 aivan varmasti, eli voit ostaa 200 tonnin asunnon. Se on sitten eri asia että saatko hoidettua lainasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi