Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini ei vastannut kun kysyin

Vierailija
13.02.2015 |

Että miten heidän perheessä jaetaan kulut miehen kanssa. Heillä on 2 lasta ja kaveri ollut kotona 3 vuotta eikä halua nyt palata töihin. Taisi suuttua mun kysymykselle, kun ei ole kuukauteen vastannut.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut todella kauan kotona ja mies maksaa kaiken. Kummallakaan ei ole siitä mitään ongelmaa ja suurin osa meidän kavereista varmasti tajuaa sen. Mistä mä nyt rahaa taikoisin, kun vain kotona olen.

Mulle on itsestään selvyys etten puhu raha-asioista tai utele muilta niistä. Junttimaista ja moukkamaista sellainen käytös.

Vierailija
22/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis googlailee "kavereiden" asuntoja ja mietiskelee muiden raha-asioita.
En yhtään ihmettele, että sulle jätettiin vastaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:01"]

Pakko vastata, vaikka en yleensä raha-asioista avaudu. Mies maksaa meillä lähes kaiken, lyhentää asuntolainaa, maksaa sähköt, autot jne. Mä ostan joskus ruokaa ja vaatteita lapsille. Kaiken lisäksi mies maksaa eläketurvan minulle, eli saan joskus parempaa eläkettä mitä monet työssäkäyvät. Mitään en ole toivonut, vaan meidän järjestely on ollut miehen oma päätös. 

[/quote]

Etkö siis itse olisi halunnut tuollaista järjestelyä vaan olla töissä?

[/quote]

Järjestely sopii minulle oikein hyvin, en vain olisi sitä ikinä itse ehdottanut. Voisitko itse ehdottaa, että toinen maksaa kaiken ja kustantaa eläkkeenkin?

Vierailija
24/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen parikymppinen nainen ja minulla on kolme läheistä ystävää. Kaikki he ovat kysyneet minulta mm. palkastani, lainoistani ja kulujen jakamisesta parisuhteessa, enkä ole loukkaantunut siitä. Kysymykset eivät ole olleet tivaamista vaan ihan keskustelun yhteydessä lentäneitä lauseita. Kaikki kolme tietävät että saan palkkaa 800 € kuukaudessa, lainaa minulla ei vielä ole ja että jaamme mieheni kanssa kulut puoliksi. En osaa pitää niitä faktoja henkilökohtaisina sen enempää kuin vaikka pituuteni tarkkaa senttimetrimäärää, mieheni oikeaa hiusväriä tai ensimmäistä treffipaikkaamme, mutta ymmärrän kyllä, että kaikille ei näin ole ja monet ovat hyvin tarkkoja yksityisyydestään ja henk.koht. asioistaan, joten ap, anna olla äläkä utele enempää.

Vierailija
25/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai tuollaisesta on sitten oikeus suuttua. Fine. Olisin määki voinu vetää herneet nenään siitä että samainen kaveri kysyy multa, että kauanko aion olla kotona lapsen kanssa ja millon tehään miehen kans uus vauva. Esikoinen oli kysyttäessä siis 3 viikkoa vanha. Mutta enpä aloittanut mitään mykkäkoulua.
Niin, naiset vetää herneitä nenään iha sama mitä kysyy. Miesten kanssa on paljon helpompi kommunikoida.

Vierailija
26/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ap

Vierailija
27/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:01"]

Niinno, pitänee tarkentaa, että mun ihmiskontaktit on perheenjäsenet ja pari ystävää, jotka oon 20 vuotta tuntenut. Tuntemattomien ihmisten raha-asiat ei edes kiinnosta. On se varmaan kauheeta siis kysyä, paljonko siskoni tienaa tai että mitä hintaluokkaa kaverin perheen asunto on. Kyllä ne toki googlestakin saa ympäripyöreästi selville. Ap

[/quote]

Ehkä sen takia sinulla on vain pari ystävää, jos olet noin kiinnostunut muiden raha-asioista.
[/quote]
Mun ystävien määrä on ihan musta itsestäni kiinni.
Ap

Vierailija
28/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaveri on saanut lottovoiton tai ison perinnön eikä halua kertoa siitä utelija-ap:lle. En ihmettele ettei ap:lla ole juurikaan ihmiskontakteja...

Vierailija
29/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:01"] Niinno, pitänee tarkentaa, että mun ihmiskontaktit on perheenjäsenet ja pari ystävää, jotka oon 20 vuotta tuntenut. Tuntemattomien ihmisten raha-asiat ei edes kiinnosta. On se varmaan kauheeta siis kysyä, paljonko siskoni tienaa tai että mitä hintaluokkaa kaverin perheen asunto on. Kyllä ne toki googlestakin saa ympäripyöreästi selville. Ap [/quote] Ehkä sen takia sinulla on vain pari ystävää, jos olet noin kiinnostunut muiden raha-asioista. [/quote] Mun ystävien määrä on ihan musta itsestäni kiinni. Ap

[/quote]

Niin on. Et osaa käyttäytyä, joten sinulla ei ole ystäviä.

Vierailija
30/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:36"]Yhteiset rahat vaatii luottamusta jota ei valitettavasti kaikilla pareilla ole. Se on tiukka paikka myöntää että haluaa elää toisen elättinä ja loisena!! On varmasti helpompaa loukkaantua ja olla puhumatta kuin myöntää moinen..
[/quote]. Avioliitossa pidetään toisesta huolta. Yhteisten lasten kotona hoitaminen ei ole loisimista.

Vierailija
31/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:01"] Niinno, pitänee tarkentaa, että mun ihmiskontaktit on perheenjäsenet ja pari ystävää, jotka oon 20 vuotta tuntenut. Tuntemattomien ihmisten raha-asiat ei edes kiinnosta. On se varmaan kauheeta siis kysyä, paljonko siskoni tienaa tai että mitä hintaluokkaa kaverin perheen asunto on. Kyllä ne toki googlestakin saa ympäripyöreästi selville. Ap [/quote] Ehkä sen takia sinulla on vain pari ystävää, jos olet noin kiinnostunut muiden raha-asioista. [/quote] Mun ystävien määrä on ihan musta itsestäni kiinni. Ap

[/quote]

Niin on. Et osaa käyttäytyä, joten sinulla ei ole ystäviä.
[/quote]
Ei vaan minusta kiinni, et näemmä osaa lukea. Mua ei kiinnosta kauheesti nähä ihmisiä. Etenkin naiset tuntuu olevan nii helkutin hankalia ystäviksi.
Ap

Vierailija
32/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap koet sen, että joku ei suostu paljastamaan sinulle kaikkia asioitaan? Ovatko sinusta ihmiset hankalia, silloin kun he eivät tottele sinua? Joudutko usein riitoihin muiden kanssa?

Vierailija
33/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vastata, vaikka en yleensä raha-asioista avaudu. Mies maksaa meillä lähes kaiken, lyhentää asuntolainaa, maksaa sähköt, autot jne. Mä ostan joskus ruokaa ja vaatteita lapsille. Kaiken lisäksi mies maksaa eläketurvan minulle, eli saan joskus parempaa eläkettä mitä monet työssäkäyvät. Mitään en ole toivonut, vaan meidän järjestely on ollut miehen oma päätös. 

Vierailija
34/46 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:03"]

Hah, aika negatiivista kommenttia :). Jos joku multa kysyis samaa, en kyllä loukkaantuisi vaan kertoisin miten asiat on. Ihan uteliaisuudesta kysyin, koska mulla menee miehen kanssa talous puoliksi. Toki olis kiva, jos munkin mies maksaisi kaiken ja ite olisin kotona lapsien kanssa. Onko nyt sit vittuilua vai kateutta vai muuten vain ajankohtainen kysyttävä asia :). Ap

[/quote]

Kysytkö myös ihmisiltä, paljonko he tienaavat tai paljonko heillä on asuntolainaa? Olisi tärkeää hallita sen verran sosiaalisten tilanteiden lukutaitoa, että ymmärtäisi tällaisten kysymysten olevan yleensä sopimattomia. Kulttuurissamme raha-asiat eivät vain kuulu muille.

[/quote]

Kulttuurissamme palkkatiedot ovat julkisia.

Vierailija
35/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno, pitänee tarkentaa, että mun ihmiskontaktit on perheenjäsenet ja pari ystävää, jotka oon 20 vuotta tuntenut. Tuntemattomien ihmisten raha-asiat ei edes kiinnosta. On se varmaan kauheeta siis kysyä, paljonko siskoni tienaa tai että mitä hintaluokkaa kaverin perheen asunto on. Kyllä ne toki googlestakin saa ympäripyöreästi selville.
Ap

Vierailija
36/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:01"]

Niinno, pitänee tarkentaa, että mun ihmiskontaktit on perheenjäsenet ja pari ystävää, jotka oon 20 vuotta tuntenut. Tuntemattomien ihmisten raha-asiat ei edes kiinnosta. On se varmaan kauheeta siis kysyä, paljonko siskoni tienaa tai että mitä hintaluokkaa kaverin perheen asunto on. Kyllä ne toki googlestakin saa ympäripyöreästi selville. Ap

[/quote]

Ehkä sen takia sinulla on vain pari ystävää, jos olet noin kiinnostunut muiden raha-asioista.

Vierailija
37/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olin lapsen kanssa kotona 3 v, mies töissä. Mies maksoi vuokran ja omat kulunsa, minä omani ja lapsen kotihoidontuella ja lapsilisällä. Ruuat ostettiin puoliksi, kun käytiin yhdessä kaupassa. Lisäksi minä jouduin käymään muulloinkin lapsen kanssa, silloin maksoin kaiken.

Ei ollut reilua. Alkuun, kun sain vielä äitiyspäivärahaa, maksoin puolet vuokrastakin.

Vierailija
38/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 5 vuotta kotona. Maksettiin aikalailla kaikki puoliksi, mulla oli sijoitustilejä ja säästöjä joista sain rahaa olla sen ajan kotona ja hyvin riittikin. En näe kyllä syytä miksi kavereiden pitäisi tämä saada tietää? 

Vierailija
39/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:32"]On kaksi tapaa eli olla vastaamatta tai sanoa että mitä se sulle kuuluu! Kumpi suo loukkaa enemmän?

Itse en kerro henkilökohtaisista asioista kuin äidilleni. Muut saa kylmää pyykkiä jos utelevat.
[/quote]
Mahtaa sulla on lämpimiä ystävyyssuhteita. Omassa kaveripiirissä nuo keskustelut ovat peruskauraa: yksi elää täysin miehen tuloilla, toinen sijoitusasunnon tuotoilla, kolmatta tukee äiti, neljäs tekee keikkaa hoitajana.

Vierailija
40/46 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa se kumpi kerkee/kummalla on rahaa. ei meillä kuluja jaeta. En ymmärrä sellaisia perheitä/pareja joissa kaikki maksetaan puoliksi. Meillä on yhteiset rahat.