Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt avautumisvaihe, miten kävi?

Vierailija
13.02.2015 |

Mitenkäs teillä, joilla synnytyksen aktiivinen avautumisvaihe on ollut pitkä (15-20+ h), lopulta kävi synnytyksessä? Syntyikö lapsi normisti alakautta vai tarvittiinko imukuppia, tuliko sektio jne. Itsellä synnytyksen kestettyä 21 h ja kohdunsuun ollessa täysin auki homma tyssäsi siihen ja sektioon meni. Kyselen, koska kaikki kuulemani jutut pitkistä avautumisista vaikuttavat päättyvän johonkin toimenpiteeseen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 23h avautumisvaihe ja ihan syntyi ilman toimenpiteitä. Koko ponnistusvaihe oli helppo ja nopea, eihän se pitkä avautuminen siihen liity. Siis välttämättä. Avautuminen voi olls pitkä jos esim tarjonta ei ole optimaalinen, vauvalla kestää siirtyä siihen parempaan tarjontaan. Tai sitten tullaan huonossa tarjonnassa, se nyt usein vaatii toimenpiteitä.

Vierailija
2/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit ei ainakaan enää loppuvaiheessa jaksanut kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä tuon jälkeen ponnistusta vielä 1,5h ja lapsi syntyi nnormaalisti. Toisessa synnytyksessä ponnistusta vielä 1h, ja sitten imukupilla ulos, anestesialääkäri kutsuttiin kesken imukuppiulun, mutta neljännellä vedolla sitten vauva saatiin ulos eikä sektiota tarvittu. Ulvoin kivusta kun kakki puudutus oli loppunut.

Näiden jälkeen kolmatta synnytystä ei tule.

Vierailija
4/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellinen käynnistys, lopputuloksena tehottomat mutta kivuliaat supistukset, jotka jatkuivat n. 20h. Sitten kun olin 10cm auki, olin myös ihan kuoleman väsynyt. Tulehdusarvot paukkasivat katossa ja horkassa vaan tärisin, kun oli kuumettakin. No imukupin kanssa vauvaa revittiin pihalle ja tuokin kesti n. 1h15min. Seuraavat kaksi synnytystä ovatkin menneet heittämällä.

Vierailija
5/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:12"]

Lääkkeellinen käynnistys, lopputuloksena tehottomat mutta kivuliaat supistukset, jotka jatkuivat n. 20h. Sitten kun olin 10cm auki, olin myös ihan kuoleman väsynyt. Tulehdusarvot paukkasivat katossa ja horkassa vaan tärisin, kun oli kuumettakin. No imukupin kanssa vauvaa revittiin pihalle ja tuokin kesti n. 1h15min. Seuraavat kaksi synnytystä ovatkin menneet heittämällä.

[/quote]

Ihan kuin mun synnytys, paitsi että päädyttiin hätäsektioon. Ei ollut kyllä mikään ihana, voimauttava naiseuden huipentuma toi synnyttäminen mulle.

Vierailija
6/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautumisvaihe kesti minulla n. 30 tuntia. Voimathan siinä olivat lopussa, mutta kun sain alkaa ponnistamaan vauvaa maailmaan se sujui nopeasti ja hienosti ihan ilman mitään suurempia apuja. Olisi voinut jäädä traumoja tuosta pitkittyneestä alusta, mutta "loistava" ponnistusvaihe kruunasi kaiken tuskan.

Vierailija
7/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli n. Vuorokauden avautumisvaihe. Voimat oli ihan loppu, koska supistukset olivat häirinneet nukkumista jo aiempina päivinä. Ponnistus kesti 1h 17min. Jalat oli ihan hyytelöä tuon jälkeen.

Vierailija
8/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänihän kesti pelkkä avautuminen liki 3vrk antibiootteineen ja oksitosiineineen. Alatiesynnytys ja hyvin meni

Vierailija
9/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytyksessä lääkkeellinen käynnistys ja 24 h todella tuskainen avautumisvaihe. Mutta ihan luonnollisesti alateitse ilman erityistoimenpiteitä se tyttö sieltä ulos tuli, vaikka olinkin ihan loppu ja heikko jo lopulta. Tuntui että taju menee heikotuksesta kun ponnistaa.

Vierailija
10/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla n. 30 tunnin avautumisvaihetta seurasi 30 minuutin ongelmaton ja kivuton ponnistusvaihe ja 10 pisteen lapsi.

Vierailija
11/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun 18 tunnin jälkeen olin avautunut 5 senttiä, eikä mikään nopeuttanut sitä. Vauva kääntyi väärään asentoon ja yritettiin kääntää vielä kahteen kertaan. Ei onnistunut, joten sektioon päädyttiin.

Vierailija
12/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektioon päätyi.

Vierailija
13/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektioon meni.

Vierailija
14/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 tuntia avautumisvaihetta, mutta ponnistus oli nopea ja eteni hyvin. Muistaakseni kesti 28 minuuttia ja ihan omalla painollaan eteni. Seuraavat 2 synnytystä samalla kaavalla. Hitaasti avautuvaa sorttia siis. 1cm etenemiseen meni siis n.4 tuntia kun valmiiksi auki ennakoivien supistusten voimasta jo sen 4cm joka kerralla. Eihän se kovin mieltäylentävää ole, mutta eipä ole tarvinnut pelätä pitkän matkan takia välillä synnyttämistä...

Vierailija
15/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinkymmenen tunnin avautumisvaihe, ponnistelua noin tunti, jonka jälkeen aktiivista ponnistamista imukupin avustuksella n puol tuntia. Lopulta syntyi kahden pisteen poika napanuora kaulan ympärillä. Viikko tehohoitoa, mutta nyt reipas kymmenvuotias, jolla kaksi pikkuveljeä. Kolmas synnytys oli helpoin ja todella nopea.

Vierailija
16/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16h 40 min avautumisvaihe ja lapsi syntyi ihan normaalisti alakautta 20min. ponnistamisella.

Vierailija
17/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui miksi luen näitä kun oma synnytys kohta edessä.

Vierailija
18/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoisen synnytys kesti 24h 45min ja ponnistusvaihe siitä 20min, ihan kaikkea mahdollista kivunlievitystä kokeiltiin(paitsi aqua-rakkuloita) koska supistukset oli ihan järkyttäviä! Olin ihan poikki niiden jäljiltä, enkä oikeen saanut epiduraalinkaan aikana nukuttua. Leikkaussalissa sitten paikattavana ollessa pääsi nukkumaan, saliin jouduin repeämien vuoksi, ihan nätisti alateitse vajaa 4,5 kiloinen tyttö tuli.

Kuopus oli vähän nopeampi ja syntyi alle kahdessa tunnissa luomuna ja ponnistusvaiheessa 14min. Voin sanoa, että oli sata kertaa parempi kokemus vaikka supistukset oli käynnistyksellä miljoona kertaa pahempia, varmaan juuri siksi et koko synnytys oli aika hujauksessa ohi.

Vierailija
19/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:12"]

[/quote]

Ihan kuin mun synnytys, paitsi että päädyttiin hätäsektioon. Ei ollut kyllä mikään ihana, voimauttava naiseuden huipentuma toi synnyttäminen mulle.
[/quote]

Toivon että olisin päässyt leikkuriin. Synnytyslääkäri oli ilmeisesti sektiovastainen, koska panttasi sektiota, "kyllä se sieltä tulee.." tulee tulee, mutta millä hinnalla. Lapsi kärsi lievästä hapenpuutteests tuossa rytäkässä, sai verenmyrkytyksen ja joutui viikoksi lastenosastolle. Aika pitkään oli traumat synnytyksestä. Onneksi voitin pelkoni ja seuraavat synnytykset tosiaan olleet helppoja.

Vierailija
20/28 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:12"] Lääkkeellinen käynnistys, lopputuloksena tehottomat mutta kivuliaat supistukset, jotka jatkuivat n. 20h. Sitten kun olin 10cm auki, olin myös ihan kuoleman väsynyt. Tulehdusarvot paukkasivat katossa ja horkassa vaan tärisin, kun oli kuumettakin. No imukupin kanssa vauvaa revittiin pihalle ja tuokin kesti n. 1h15min. Seuraavat kaksi synnytystä ovatkin menneet heittämällä. [/quote] Ihan kuin mun synnytys, paitsi että päädyttiin hätäsektioon. Ei ollut kyllä mikään ihana, voimauttava naiseuden huipentuma toi synnyttäminen mulle. [/quote] Toivon että olisin päässyt leikkuriin. Synnytyslääkäri oli ilmeisesti sektiovastainen, koska panttasi sektiota, "kyllä se sieltä tulee.." tulee tulee, mutta millä hinnalla. Lapsi kärsi lievästä hapenpuutteests tuossa rytäkässä, sai verenmyrkytyksen ja joutui viikoksi lastenosastolle. Aika pitkään oli traumat synnytyksestä. Onneksi voitin pelkoni ja seuraavat synnytykset tosiaan olleet helppoja.

[/quote]

Mulle tehtiin hätäsektio tuossa tilanteessa jo sen hapenpuutteen uhan takia... Lapsella ei syntyessään siis ollut mitään hätää, kun sektioon mentiin onneksi ajoissa. Ikävä tuo sun tapaus - pitääkö sitä sektiota tosiaan pantata ihan viimeiseen asti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän