Te, jotka syötte MINIpillereitä koko ajan niin, ettei menkkoja tule
Mitä tapahtuu silloin FYYSISILLE PMS-oireillenne? Nehän ovat pahimmillaan juuri ennen menkkojen alkamista.
Haluaisin kokeilla syödä minipillereitä muutaman laatan putkeen, mutta fyysiset PMS-oireeni ovat niin inhottavat, että en ole uskaltanut. Turvotusta, rintojen kipua ja vatsakramppeja. Kerran yhdistelmäehkäisypillereitä syödessä yritin myöhästyttää menkkoja, ja söin pillereitä noin viikon pidempään tämän takia. Oireet vain pahenivat, ja menkkakivutkin olivat ihan hirveät, en kokeile uudelleen.
Nyt minipillereillä PMS-oireet näyttävät olevan erilaiset/niitä on vähemmän. On kuitenkin turvotusta, kipua yms. Häviävätkö ne oireet joskus, jos pillereistä ei pidä taukoa eikä menkkoja tule?
Ja ennen kaikkea: kuinka kauan siinä kestää, että oireet häviävät? Haluaisin siis terveyssyistä kokeilla tätä, mutta en pysty, jos pitää kärvistellä joku kuukausi PMS-oireissa naama turvonneena kuin alkoholistilla ja tissit kipeinä.
Kommentit (5)
olin ensimmäisessä viestissäni epäselvä: omissa minipillereissäni on 4 viimeistä pilleriä hormonittomia, eli käytännössä 4 päivän tauko. tarkoitin vain hormonia sisältävien pillereiden syömistä putkeen ilman tuota taukoa niin, että menkat eivät tule.
ap
On helpottanut oireita todella paljon
En edes tiennyt että minulla on pms kun olin niitä vuosia syönyt tauotta. Sitten kun veivät pillerini tehtyäni sterilisaation niin paljastui koko ikävyys hormonaalisen migreenin lisäksi. Ja niitä pillereitähän ei sitten suostuttu enää määräämään.
Niin siis minipillereitähän syödään tauotta. Olen syönyt vuosia jo ja menkkoja ei ole myöskään ollut lähes yhtä pitkään aikaan mikä on aivan ihanaa. En ole huomannut mitään pms-oireita tänä aikana.