Miten selvitä pitkästä lennosta ja aikaerosta, kun ei pysty nukkumaan koneessa?
lento Kaliforniaan edessä ja kaipaisin neuvoja siihen kuinka päästä mahdollisimman nopeasti tolpilleen matkakohteessa. En siis pysty koneessa nukkumaan yhtään.
Kommentit (11)
Riippuu monelta on perillä. Nukkumaan sitten, kun kello on siellä ilta 8
Yrität kääntää sisäistä kelloasi jo ennen matkas, eli opettelet jo ennen lähtöä nukkumaan kohteen ajassa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:08"]
Riippuu monelta on perillä. Nukkumaan sitten, kun kello on siellä ilta 8
[/quote]
lähtö aamulla ja perillä ollaan päivällä. Miten ihmeessä pysyn hereillä iltaan asti?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:11"]
Yrität kääntää sisäistä kelloasi jo ennen matkas, eli opettelet jo ennen lähtöä nukkumaan kohteen ajassa.
[/quote]
mitenkähän tää onnistuu, kun pitää käydä töissä?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:11"]
[/quote]
mitenkähän tää onnistuu, kun pitää käydä töissä?
[/quote] Matkustat senverran aikaisemmin etta ehdit vahan tasoittua. Eihan urheilujoukkueetkaan matkusta minnekaan pelipaivana.
Positiivisuus vaikuttaa tosi paljon. Jos sulla on tulossa kiva matka ja olet innostunut, niin kyllä sä yhden päivän jaksat vähillä unilla tai nukkumattomanakin. Nyt mietit koko ajan asiaa negatiivisesti, mitenköhän mä voin siirtää sisäistä kelloa kun oon töissä, miten jaksan iltapäivän ilman yöunia. Nauti matkasta, innostus antaa voimaa ja jaksamista! Sitten illalla klo 8 nukkumaan niin kuin joku jo kirjoittikin.
Mulla on sama ongelma kun alottajalla eli en saa unta lentokoneessa. Olisiko kellään siihen mitään vinkkiä? Voiskohan uni- tai nukahtamislääkettä hakea lääkäriltä tähän tarkoitukseen?
Miksi täällä ei ole jo kommenttia, että ap:ssa on jotain vialla kun ei pysty nukkumaan koneessa?
Mä olen vasta ihan viimeisimmillä reissuilla oppinut nukahtamaan koneessa hetkeksi mutta aiemmin jopa 34 tunnin reissut valvoen. Ja mies samanlainen.
Riippuu vähän kohteesta mihin mennään mutta tunnin (ei pidemmät) tirsat hotellilla tasoittaa kummasti, aasiaan mennessä otan heti saapumisen yhteydessä rentouttavan hieronnan. Ekana iltana vähän aiemmin petiin ja aamulla ollaan jo aikataulussa. En varsinaisesti ole koskaan kärsinyt jet-lagista. Seuraava reissu Etelä-Koreaan tulossa ja siellä ohjelma alkaa heti saapumisen jälkeen.
Kun pysyt vaikka kuuteen illalla hereillä niin pääset ihan hyvin tähän rytmiin. Jos kone laskeutuu esim yhdeltä iltapäivällä niin et ole ainakaan ennen kolmea päässyt hotelliin. Sitten vielä pari tuntia hereillä niin voitkin mennä nukkumaan. Tervetuloa Kaliforniaan!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:35"]
Kun pysyt vaikka kuuteen illalla hereillä niin pääset ihan hyvin tähän rytmiin. Jos kone laskeutuu esim yhdeltä iltapäivällä niin et ole ainakaan ennen kolmea päässyt hotelliin. Sitten vielä pari tuntia hereillä niin voitkin mennä nukkumaan. Tervetuloa Kaliforniaan!
[/quote]
kiitos. Kone on LA:ssa puolen päivän aikaan. Itsekin laskeakelin, ettei ennen klo 15 olla hotellilla. Täytynee yrittää sitkeillä hereillä. Saas nähdä onnituuko, kun on lapset mukana.