Miksi hesalaisia ärsyttää...
...kun sanoo hesa? Miksi sitä ei voi ohittaa vain olankohautuksella? Miksi minun ulkopaikkakuntalaisena pitäis käyttää jotain slangisanaa hesasta?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:13"]Hesa on slangia...
[/quote]
Niimpäs onkin joo, mutta kyllä varmaan ymmärsit mihin viittasin. Kiva että tartuit epäolennaiseen.
ap
Ei ärsytä. Yleistäminen sen sijaan ärsyttää.
Ei meitä hesalaisia ärsytä Hesa-sana. Anna olla. Vanha aihe.
Meidän mielestä on äärettömän söpöä kun te jyvjemmarit sanotte hesa. Se on hauskaa, ei ärsyttävää. Teidät tunnistaa iaïna viimeistään tosta termistä, vaikka aksentti oliskin peitetty... ;)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:17"]Ei ärsytä. Yleistäminen sen sijaan ärsyttää.
[/quote]
En ole yhteenkään hesalaiseen törmänny livenä ketä ei vähän ärsyttäis.
Slangisanaa Hesasta?! Miten sun aivot oikein toimii?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:17"]Ei meitä hesalaisia ärsytä Hesa-sana. Anna olla. Vanha aihe.
Meidän mielestä on äärettömän söpöä kun te jyvjemmarit sanotte hesa. Se on hauskaa, ei ärsyttävää. Teidät tunnistaa iaïna viimeistään tosta termistä, vaikka aksentti oliskin peitetty... ;)
[/quote]
En ole jyväjemmari. Ihan kaupungissa olen koko ikäni asunut. Toki kaupunki on vaihtunutkin matkan varrella. En minä mitään erityistä murretta omaa, mutta en myöskään sitä vähäistä peittele.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:18"]Stadi on Stadi
Hesa on lande
[/quote]
Avaappa tätä vähän?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:17"]
Ei meitä hesalaisia ärsytä Hesa-sana. Anna olla. Vanha aihe.
[/quote]
Sori, että joudun rikkomaan käsityksesi täydellisistä hesalaisista. Naurettavan moni teikäläinen on korjaillut Hesat Stadiksi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:19"]Slangisanaa Hesasta?! Miten sun aivot oikein toimii?
[/quote]
Hitaalla. Ne toimii hitaalla. Selkeesti internetti ei anna anteeksi vaan tarttuu olennaiseen.
Jos ei halua käyttää sitä tarkoittamaasi slangisanaa Stadi niin miksei sitten voi sanoa vaan Helsinki
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:40"]Jos ei halua käyttää sitä tarkoittamaasi slangisanaa Stadi niin miksei sitten voi sanoa vaan Helsinki
[/quote]
Siksi koska en yleisestiottaen puhu kirjakielisesti. Sopii paremmin omaan suuhun sanana. Ihan makuasioista siis kysymys.
Stadi on Stadilaisille Stadi. Junteille Hesa.
Koska se on nykyisin Hesavo. Ikävä kyllä.
Koska se on Helsinki.
Mitähän junttia pitäisi vielä vääntää? Turu, Tame, Vantsu, Pore, Vare, Keris..
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:18"]Stadi on Stadi Hesa on lande [/quote] Avaappa tätä vähän?
[/quote]
kai se stad stadi on keskustaa ja Hesa sitä muuta ympärillä...onhan tota maata muuallakin kuin ydinkeskustassa....niin mä lande sen ajattelisin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 01:53"]
Stadi on Stadilaisille Stadi. Junteille Hesa.
[/quote]
eeehei...nyt olet pahasti heinäsuovassa...junttius on kuule ihan muuta...ei se sillä, että käyttää jotain tiettyä sanaa...voi olla juntti ihan oikeesti, vaikka Stadi-sanaa suustaan suoltaa.
...stadilainen ja juntti...onko ne jotenkin vastakkaiset...voikohan stadilainen olla juntti?
En tiedä miksi joitakin ärsyttää vai ärsyttääkö edes. Itse olen maalta ja sanon ihan vaan helsinki. Mun mies on kyllä ihan helsingistä kotoisin ja stadi sanalla tarkoittaa yleensä helsingin keskustaa.
Hesa on slangia...