Järjestän pikkujoulut - mies ei halua! Onko tämä ok rahasumma silti?
Haluan järjestää ystävilleni pikkujoulut eli juhlat kotonani. Teen siis ruokia, ajattelin salaatteja, juustoja ja pipareita ehkä joku lämmin? Sipsiä ja dippiä... laskin että ruokiin ehkä menisi noin 55 euroa. Juomiin, viinitonikka 35€ ja skumppapullo 2 on 16€ eli yhteensä ruoat ja juomat n. 106€. Mies ei tykkää. Saanko silti järjestää yhteisille ystävillemme yhteistilitä nämä juhlat? Vai maksanko omasta tilistäni, enkä kutsu miestäni tai tämän ystäviä juhliin?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä satasella saa esim. jotakin ruokaisaa piirakkaa, salaattia ja muuta, kun itse tekee.
Ei tee heikkoakaan. Laita vain kivat pikkujoulut, ap.
Vähän vaatii itse kokkaamista, mutta se oli tarkoituskin.Pikkujoulut, jossa piirakkaa ja salaattia?!
Ap ei mitenkään ole realistinen, joten voisi unohtaa koko jutun. On ilmeisesti jotain 20v ja kaverit teiniajoilta eikä nähnytkään vuosiin. Tuo 100€ on lastenjuhlien budjetti.
Söisin hyvällä ruokahalulla 🤤
Nuo suolaiset piirakat on törkeän hyviä, mutta harvemmin niitä tulee tehtyä eikä niitä kaupoissakaan tule vastaan.Kyllä piirakat on hyviä. Siitä ei olekaan kyse, mutta tämä on joku ihmeen iso juttu ap:lle. Puhuu pikkujouluista, mutta budjetti on ihan pieni. Vääntää asiasta vielä puolison kanssa ja on kutsumassa ihmisiä, joita ei ole tavannut vuosiin.
Siis täysin ihmeellinen järjestely.
Just.
Joo eihän sitä voi aikuisilla ihmisillä olla hauskaa keskenään ilman tuhansia euroja.
Voi jösses. Tuplaa budjetti, pidä juhlat ja maksa kaikki itse. Anna miehen nipottaa. Pidä hauskaa ja nauti! Mutta älä perusta perhettä tuollaisen tyypin kanssa.
Maksa omasta tilistäsi niin saat tehdä mitä tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä satasella saa esim. jotakin ruokaisaa piirakkaa, salaattia ja muuta, kun itse tekee.
Vähän vaatii itse kokkaamista, mutta se oli tarkoituskin.Pikkujoulut, jossa piirakkaa ja salaattia?!
Ap ei mitenkään ole realistinen, joten voisi unohtaa koko jutun. On ilmeisesti jotain 20v ja kaverit teiniajoilta eikä nähnytkään vuosiin. Tuo 100€ on lastenjuhlien budjetti.
Nuo suolaiset piirakat on törkeän hyviä, mutta harvemmin niitä tulee tehtyä eikä niitä kaupoissakaan tule vastaan.Kyllä piirakat on hyviä. Siitä ei olekaan kyse, mutta tämä on joku ihmeen iso juttu ap:lle. Puhuu pikkujouluista, mutta budjetti on ihan pieni. Vääntää asiasta vielä puolison kanssa ja on kutsumassa ihmisiä, joita ei ole tavannut vuosiin.
Joo, just, ei vähempivaraisten pitäisi mitään kutsuja koskaan järjestää tuolla logiikalla.
Jos tarvii enemmän kuin sata euroa alle kymmenen hengen kotona järjestettävään illanviettoon, se kielii vaan uusavuttomuudesta. Kun ei mitään osaa eikä viitsi itse tehdä niin ne ostetaan kovalla rahalla valmiina. Okei jos on rahaa kuin roskaa, mutta jos ei ole niin ihan itse voi normaali-ihminen kotikeittiössään valmistaa kaikenlaista maistuvaa.
terv. ammattikokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, just, ei vähempivaraisten pitäisi mitään kutsuja koskaan järjestää tuolla logiikalla.
Jos tarvii enemmän kuin sata euroa alle kymmenen hengen kotona järjestettävään illanviettoon, se kielii vaan uusavuttomuudesta. Kun ei mitään osaa eikä viitsi itse tehdä niin ne ostetaan kovalla rahalla valmiina. Okei jos on rahaa kuin roskaa, mutta jos ei ole niin ihan itse voi normaali-ihminen kotikeittiössään valmistaa kaikenlaista maistuvaa.
terv. ammattikokki
Ap:n suunnitelma oli että 55€ ruokaan, loput juomiin.
Ihan naurettava ajatuskin. Ehkä saat tolla budjetilla just ne salaatit väännettyä, mut siinäpä se. Ruoka ja juoma loppuu kesken. Nolottaisi pitää tuollaiset "juhlat". Enkä ymmärrä miksi pitäisi kutsua miehen ystäviä jos miestä itseään ei koko pippalot kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettava ajatuskin. Ehkä saat tolla budjetilla just ne salaatit väännettyä, mut siinäpä se. Ruoka ja juoma loppuu kesken. Nolottaisi pitää tuollaiset "juhlat". Enkä ymmärrä miksi pitäisi kutsua miehen ystäviä jos miestä itseään ei koko pippalot kiinnosta.
Mä muistan edelleen, miten mahtavaa oli pikkumuksuna leikkiä pahvilaatikolla. Ilmaisella pahvilaatikolla!
Ja voi veljet kun sai viikonloppuna 5 markan karkkipussin, vielä valita ne itse lähikiskalta.
Mihin se kaikki katoaa kun aikuistuu? 😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. ammattikokki
*Reps*. Joo, 55€/8 henkeä ja sillä muka saa tarjoilut? Jo pelkästään salaattiainekset maksavat sen pari kymppiä, jos nyt ei halua tyrkyttää jotain kurkku-tomaatti-settiä. Piirakkaan voita, jauhoja, täyteainekset, mausteet, juustoa... Siihen vielä sipsit ja dipit ym. Kahdelle hengelle ehkä riittäisi, ei kahdeksalle.
Sä ole kokkia nähnytkään.
T. Oikea kokki
Kyseenalaistaisin vahvasti että miten mies suhtautuu vaikkapa siihen, jos toinen hyötyy vähän enemmän jostain. Eräs puolituttu oli vähän samanlainen, laski aina että hyötyykö itse jostain. Kerran pidettiin ryyppäjäiset nyyttäri-idealla, ei tuonut mitään vaikka oli etukäteen sovittu että jokainen tuo jotain juomisia.
Isäntä sitten ehdotti että 200m päässä on kauppa jos haluat hakea jotain, niin hän totesi että ei, mieluummin juo näitä mitä muut ovat tuoneet! Lopulta kyseinen ihminen savustettiin porukasta, ja hyvä niin.
Kannattaako pitää yhteistä tiliä jos toinen on pihi som fan? Aina sanonu että yhteinen tili = isoja ongelmia. Satasen käyttöön pitää kysyä lupa, en ymmärrä.
Kyllä piirakat on hyviä. Siitä ei olekaan kyse, mutta tämä on joku ihmeen iso juttu ap:lle. Puhuu pikkujouluista, mutta budjetti on ihan pieni. Vääntää asiasta vielä puolison kanssa ja on kutsumassa ihmisiä, joita ei ole tavannut vuosiin.