Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjestän pikkujoulut - mies ei halua! Onko tämä ok rahasumma silti?

Ihmetyttää
21.11.2021 |

Haluan järjestää ystävilleni pikkujoulut eli juhlat kotonani. Teen siis ruokia, ajattelin salaatteja, juustoja ja pipareita ehkä joku lämmin? Sipsiä ja dippiä... laskin että ruokiin ehkä menisi noin 55 euroa. Juomiin, viinitonikka 35€ ja skumppapullo 2 on 16€ eli yhteensä ruoat ja juomat n. 106€. Mies ei tykkää. Saanko silti järjestää yhteisille ystävillemme yhteistilitä nämä juhlat? Vai maksanko omasta tilistäni, enkä kutsu miestäni tai tämän ystäviä juhliin?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi yritetty kirjoitti:

Yritettäisiin suunnitella budjetin paremmin! Että pysyttäisiin vaikka siinä satasessa. Mutta mies suostuu juhliin vain, jos ei tarvitse penniäkään maksaa :/ Minä haluaisin kerrankin olla emäntä ja tehdä touhuta! Mutta ei... tuskinpa nämä meidän kaverit edes tulisivat, että se siitä kivasta ideasta

No niin, asia loppuunkäsitelty 😁

Vierailija
42/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan viestilisäys kirjoitti:

Ongelma tässä on, kun mies on sitä mieltä, että saa olla kotonaan ja syödä niitä ruokia mitä on tarjolla + juoda yhteisiä juomia.

Ongelma jota miehellesi osoitat, kuulostaa ennemminkin olevan sinun korviesi välissä 🤔 mies on NIMENOMAAN kotonaan, ymmärrän miestäsi vallan hyvin.

-N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mietteet kirjoitti:

Ok, tuli jopa paha mieli. Ajattelin, koska meillä on molemmilla vain 3 kaveria, eikä kumpikaan ole heistä ketään nähnyt moneen vuoteen, niin olisi ollut mukava jutella hyvän ruoan ja juoman yhteydessä. Ajattelin näköjään vääriin. Luulin että nyt kun kaikilla on 2 rokotetta vähintään ja mekin ollaan työttöminä kotona, tämä olisi ollut mukava piristys. Eipä taida olla.

No hei järki käteen! Satasella ei saa kahdeksalle ihmiselle hyvää ruokaa ja juomaa. Sillä saa kyykkyviiniä ja sipsiä. Ootko varma, että teillä molemmilla on vielä kolme kaveria jäljellä, jos ette ole nähnyt niitä moneen vuoteen? Ihan kiva ja kaunis ajatus sulla, mutta kovin epärealistinen.

Vierailija
44/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kehitysvammaisia, sinä ja miehesi? Touhunne kuulostaa kovasti siltä. Hirveä vääntö jostain pikkujouluista, ette käy missään tai harrasta mitään, vain hyvin vähän kavereita, perus matikka ei luonnistu… mitäpä jos kysyisit kehitysvammaisten ohjaajaltasi neuvoja tilanteeseen, varmaan sulla on sellainen?

Mun mielestä kuulostaa myös vähän sellaiselta yksinkertaisempien ihmisten puuhalta. 

Vierailija
45/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies saa mennä kavereiden kanssa kaljalle ja maksaa sen yhteistilistä, niin sinäkin voit tehdä noin.

Eikö tässäkin nyt ole vähän kyse siitä, osallistuuko ja onko ap myös kutsuttu kaljanjuontiin vai ei?

Jos rahat on yhteisiä niin molemmat voi käyttää niitä. Jos kaikkeen ei rahat riitä kannattaa sopia yhteisesti pelisäännöt riittääkö niistä kuinka suuri summa juhlimiseen. Jos juhlimiseen käytettävä budjetti on esim. 100 euroa kuussa, kumpikin voi päättää mihin käyttää 50 euroa tai sitten päätetään yhteisesti mihin käytetään 100 euroa, kolmas vaihtoehto on se että toinen tai molemmat säästää 50 euroa käytettäväksi johonkin muuhun tai myöhemmin esim. juhliin.

Vierailija
46/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tosi mikä vääntö rahasta. Oikeastiko lasketaan muutamia kymppejä ja sitä ettei toinen ainakaan toisen kympillä syö?! 😂

Oon itse työtön myös ja kyllä ymmärrän tuon kymppien laskemisen, mutta varmaan sitä haluaisi kuitenkin edes joskus järjestää jotain arjesta poikkeavaa.

Itse ostaisin omilla rahoillani ruuat ja juomaa, sanoisin miehelle että ostakoot omat juomansa ja kavereille, että saa tuoda omaa juomaa ja jos haluaa jotain erityistä syötävää.

En tosin ymmärrä miksi ne miehenkin kaverit pitää kutsua jos mies itse on vastahakoinen. Itse kutsuisin omat kaverit ja istuttais iltaa, mies joko on mukana, mököttää yksinään tai tekee itsekin kavereidensa kanssa jotain kivaa.

Miksi et lähde kavereiden kera jonnekin muualle? Saat sä satasella oikein kivan illan itsellesi.

Vierailija
47/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin juhlat on kiva idea. Jos ootte työttömiä niin ymmärrän myös tarkan budjetin. Toisaalta myös nyyttärit on kiva ajatus, ollaan lapsen synttäreillä tehty näin monta kertaa ja lähes kaikki ovat tykänneet. Säästytään myös muovikrääsältä :)

Vierailija
48/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä satasella saa esim. jotakin ruokaisaa piirakkaa, salaattia ja muuta, kun itse tekee.

Ei tee heikkoakaan. Laita vain kivat pikkujoulut, ap.

Vähän vaatii itse kokkaamista, mutta se oli tarkoituskin.

Vierailija
49/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 106 euroa on jo ihan liikaa. Pitäisi olla alle 100. Maksimissaan 95€ vielä olisi ok.

Ei tuollaista voi oikeasti olla olemassa.

Vierailija
50/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä satasella saa esim. jotakin ruokaisaa piirakkaa, salaattia ja muuta, kun itse tekee.

Pikkujoulut, jossa piirakkaa ja salaattia?!

Ap ei mitenkään ole realistinen, joten voisi unohtaa koko jutun. On ilmeisesti jotain 20v ja kaverit teiniajoilta eikä nähnytkään vuosiin. Tuo 100€ on lastenjuhlien budjetti.

Vierailija
51/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, tuli jopa paha mieli. Ajattelin, koska meillä on molemmilla vain 3 kaveria, eikä kumpikaan ole heistä ketään nähnyt moneen vuoteen, niin olisi ollut mukava jutella hyvän ruoan ja juoman yhteydessä. Ajattelin näköjään vääriin. Luulin että nyt kun kaikilla on 2 rokotetta vähintään ja mekin ollaan työttöminä kotona, tämä olisi ollut mukava piristys. Eipä taida olla.

No hei järki käteen! Satasella ei saa kahdeksalle ihmiselle hyvää ruokaa ja juomaa. Sillä saa kyykkyviiniä ja sipsiä. Ootko varma, että teillä molemmilla on vielä kolme kaveria jäljellä, jos ette ole nähnyt niitä moneen vuoteen? Ihan kiva ja kaunis ajatus sulla, mutta kovin epärealistinen.

Mikä vika kyykkyviinissä ja sipseissä?

Vierailija
52/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tosi mikä vääntö rahasta. Oikeastiko lasketaan muutamia kymppejä ja sitä ettei toinen ainakaan toisen kympillä syö?! 😂

Oon itse työtön myös ja kyllä ymmärrän tuon kymppien laskemisen, mutta varmaan sitä haluaisi kuitenkin edes joskus järjestää jotain arjesta poikkeavaa.

Itse ostaisin omilla rahoillani ruuat ja juomaa, sanoisin miehelle että ostakoot omat juomansa ja kavereille, että saa tuoda omaa juomaa ja jos haluaa jotain erityistä syötävää.

En tosin ymmärrä miksi ne miehenkin kaverit pitää kutsua jos mies itse on vastahakoinen. Itse kutsuisin omat kaverit ja istuttais iltaa, mies joko on mukana, mököttää yksinään tai tekee itsekin kavereidensa kanssa jotain kivaa.

Miksi et lähde kavereiden kera jonnekin muualle? Saat sä satasella oikein kivan illan itsellesi.

Koska hänellä ei ole sitä satasta.

On vain kimppatili, mistä ap haluaisi käyttää 100€ (eli kaiketi 50€ itse laittamaansa) mutta ei voi edes sitä 50€ käyttää vain omien kavereidensa kutsumiseksi, koska miten mies sitten hyötyisi sen oman 50€?

Ja ilmeisesti apllä ei ole edes 50€ 'omaa rahaa' jäljellä.

Ensinnäkin:

Jos on rahat noin loppu niin on fiksua säästää kaikki mahdollinen 'pahan päivän varalle'

Jos ette ole vuosiin nähnyt niitä 3+3 ystävää, eikä ne toisiaan, niin vaarallisilla vesillä liikutaan (+yhtäkkiä teille voi olla tulossa lisäksi 6aveccia).

Ajatus kiva mut käytännössä ei niin kiva.

Kutsu ennemmin joku ola eniten kaipaamaasi ystävä ja vietätte pitkästä aikaa keskenänne tyttöjen iltaa, ihan vaikkapa nyyttäreinä jos sulla ei tosiaan oo omaa rahaa enää yhtään jemmassa.

Vierailija
53/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin hienohelmoja kun kaikki dissaa?

Satkulla saa ihan hyvät bileet kunhan kaikki osallistuu ja on messissä.

Kyllä mä menisin ja veisin jotain juomaa ja syötävää mukana, kunhan siitä vinkataan :) ei ole mielestäni häpeä sanoa ja ymmärtäisin hyvin, että budjetti on rajallinen eikä ole ylimääräistä mutta olisi kiva silti kokoontua.

Ruokaakin saa tuolla rahalla hyvin, niin ettei jää nälkä kenellekään.

Kyllä mäkin kävisin kaverina mukaan viinitonkan, tekisin jotain syömistä ja lähtisin mukaan.

Älä ap anna muiden lannistaa, saatte vielä kivan illan :)

Vierailija
54/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vikaa kavereiden tavallisiin illanistujaisiin, mutta jos panostetaan vuosien jälkeen ja kutsutaan toisille vieraita ihmisiä niin suotavaa panostaa ja varsinkin kun puhutaan pikkujouluista.

Vierailija
55/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kurjia kommentteja. Mä ymmärrän rahojen laskemisen ja halun järjestää juhlat. Auttaisiko, jos juhliin tulisi vain sinun ystäväsi ja mies siinä sivussa? Tai löytyisikö kuiva-aineita sen verran, että pääsisit kokkailemaan kakkuja ja leipiä ilman kummempaa kauppalistaa? Jos teidän talous ei ole kiinni tuosta satasesta, mutta rahat ovat yhteiset, olisi kohtuullista saada puolisolta ymmärrystä, vaikka hän ei itse olisikaan juhlaihminen.

Vierailija
56/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itsekin työtön ja sain tästä idean.

Jokainen toisi jotain, mutta saisi tuoda vaan -60% tuotteita.

Booliin spritea ja tapio-vodkaa, pöydälle pullo valdemaria ja jokainen toisi omat pirkka-kaljansa tai rainbow-lagerinsa.

Miksei voisi arpoa lahjoja, lahjabudjetti maks 2e.

Enkä oikeasti vttuile vaan se olis hauskaa,

Ihan kivaa tulisi!

Vierailija
57/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vikaa kavereiden tavallisiin illanistujaisiin, mutta jos panostetaan vuosien jälkeen ja kutsutaan toisille vieraita ihmisiä niin suotavaa panostaa ja varsinkin kun puhutaan pikkujouluista.

Musta olisi äärettömän suloista jos joku vähistä rahoistaan tällaiset järjestäisi ja olisin kutsuttu 😊

Vierailija
58/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kumma palsta, heti jos mietit jotakin, tulee 15 tyyppiä kertomaan ettei kannata.

Yksi saattaa kannustaa.

Vierailija
59/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkujoulut, jossa piirakkaa ja salaattia?!

Ap ei mitenkään ole realistinen, joten voisi unohtaa koko jutun. On ilmeisesti jotain 20v ja kaverit teiniajoilta eikä nähnytkään vuosiin. Tuo 100€ on lastenjuhlien budjetti.

Söisin hyvällä ruokahalulla 🤤

Nuo suolaiset piirakat on törkeän hyviä, mutta harvemmin niitä tulee tehtyä eikä niitä kaupoissakaan tule vastaan.

Vierailija
60/71 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rahat on vähissä ja  mies haraa vastaan, kutsu pelkästään omat kaverisi pikkujouluihin. Mies ei ole kutsuttuna koska tyttöjen ilta. Kun vieraitakin tulee vain puolet niin puolikkaalla budjetilla pärjäät ja voit itse maksaa tarjottavat. Viidelläkympillä saa kyllä omatekoista purtavaa ja juomat neljälle, ja todennäköisesti vieraatkin tuovat jotain juomia mukanaan. Eihän ole kai tarkoitus juoda änkyräkänniä. Miehelle sanot että saa sitten syödä mitä vierailta jää, jos jää. Lyö ronskisti näpeille jos yrittää lokkeilla sinun maksamia ruokia juhlan aikana. Oppii olemaan.

Kuulostaa muutenkin hiukan turhalta mieheltä. Kunnon mies olisi edes ehdottanut että laitetaan vaan bileet mutta pystyykö budjettia viilaamaan hiukan alemmas. Mitä teet tuollaisella tylsällä möllöttimellä?