Jos joutuisit olemaan ludeasunnossa viikon niin miten
Jos joutuisit olemaan ludeasunnossa viikon niin miten toimisit ettet toisi ei toivottuja matkalaisia omaan kotiisi?
Kommentit (70)
Mulla on heteka, voin vuokrata. Teen sillä vielä hyvät rahat tässä maailmassa näköjään.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 02:05"]
Mulla on heteka, voin vuokrata. Teen sillä vielä hyvät rahat tässä maailmassa näköjään.
[/quote]
ai mielisairaalasta käsin?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 02:05"]
[/quote]
ai mielisairaalasta käsin?
Olin itse kesällä reissussa ulkomailla, ja vasta reissun viimeisenä yönä alkoi ilmaantua kutisevia puremia kolmen pureman sarjoissa. Syynäsin hotellihuoneen sängyn hyvin läpi, mutta mitään jälkiä lutikoista en löytänyt. Voitte kuitenkin arvata mikä hysteria tuosta syntyi. Onnekseni olin säilyttänyt kaikkia tavaroita visusti matkalaukussa ja pitänyt sen kiinni, mutta siltikään en ottanut mitään riskiä. Kaikki kamat matkalaukkua myöten meni heti reissun jälkeen suoraan saunaan tai pakkaseen. Tätä ennen myös kävin hotellihuoneen kylpyhuoneessa kaikki tekstiilit huolellisesti saumoja myöten läpi. Myöhemmin lutikka-aiheesta googletellessani törmäsinkin usealla sivustolla vinkkiin, että paljon matkustelevat säilyttävät matkalaukkujaan suljettuina hotellin kylpyhuoneessa. Siellä kun lutikat harvemmin viihtyy. Ehkä voisit nukkua viikon ajan kylpyhuoneessa? :D:D Yhtään lutikkaa ei meille siis tämän saunottelu ja pakastamis-operaation jälkeen selvinnyt kotiin, luojan kiitos. Mutta voin kertoa, että siinä vaiheessa jos sulle ilmenee siellä oikeasti puremia niin lähdet kyllä äkkiä karkuun... Niin ainakin mulla, onneksi oli vika yö kyseisessä hotellissa kun puremat ilmenivät.
Niin ja edellinen vielä lisää, me pidettiin juurikin arkkupakastimessa viikon verran kamoja. En luottaisi todellakaan muutamaan tuntiin, ehkä aikuisten lutikoiden kohdalla joo mutta kun ne voivat myös munia.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:27"]
Kaverin kerrostalossa todettiin ludeongelma noin vuosi sitten (he asuvat alimmassa kerroksessa ja ongelma oli kolmannessa kerroksessa). On siellä useampaan otteeseen käynyt myrkyttäjät. Ystäväni sanoo ja vannoo ettei heidän asunnossa ole seinäluteita (vielä) näkynyt. He lähtevät miehen ja lastensa kanssa matkalle ja lupauduin lemmikkihoitajaksi. Asuvat eri kaupungissa niin pitäisi muuttaa viikoksi sinne heille.
Olen kuullut, että luteet eivät välttämättä katoa myrkytyksissä vaan siirtyvät vain huoneistoista toisiin. Ja ovat muutenkin helposti leviäviä ja vaikeita hävittää.
En haluaisi ottaa riskiä kotiin palatessa, että tuon mukanani tuon veemäisen ongelman, ja siksi suhtaudun näin.
Mietin juuri tuota vaatteiden vaihtoa huoltsikan veskissä ja loput matkatavarat kaksinkerroin jätesäkkiin ja arkkupakastimeen viikoksi.
[/quote]
Ei luteet pikkupakkasesta hätkähdä. Pk-sudulla lienet?
Tuttu sossu sanoi, että ongelma on räjähtänyt käsiin koska myrkytystä ei tehdä kunnolla kaupungin vuokrataloissa, koska se maksaa....no nyt nyt niitä on joka paikassa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:16"]
Outo kysymys. "Miten toimisit ettet toisi ei toivottuja matkalaisia omaan kotiisi?" En ole aikeissa majoittaa somaleita. Luteista sen sijaan hankkiutuisin eroon ostamalla vanhan kunnon Hetekan. Niitä löytää vielä nettikirpputoreilta ja vanhojen maalaistalojen ullakoilta, jos nyt kukaan enää ketään maajusseja tuntee nykyaikana. Kun on Heteka -> ei ole lutikkaa.
[/quote]
tää nyt on paskaa alusta loppuun. Luteiden tiedetään tehneen pesiään vaikka mihin - yhdeksikin sikiämispaikaksi paljastui kelloradio!!
[/quote]
Näytä yksikin Heteka, johon lude on kyennyt pesiytymään! Niinpä... Hetekoiden avulla Suomi voitti ludeongelman 1930-60 -luvuilla... Kunnes luteet tulivat taas takaisin 1990-luvulla, kiitos maahanmuuttajien.
[/quote]
Luteet pesivät MUUALLAKIN kuin sängyissä. Lattialistojen alla, taulujen karmien väleissä, lämpimissä sähkölaitteissa... Sängyn vaihto rautarakenteiseen häkkyrään ei siis vaikuta asiaan suuntaan tai toiseen. Olisikin niin helppoa, että heivaisi vaan sängyn kaatikselle ja lutikat häipyisivät sen siliän tien... pikkaisen monimutkaisemmasta ongelmasta kyse.
[/quote]
Pikkaisen helppoa; lude elää ihmisverellä. Jos lude ei pääse juomaan ihmisverta, se ei elä. Helppoa, eikö totta? Ilman veren juomista lude kuolee viimeistään 9 kuukaudessa nälkään. Siihen asti se voi elää, mutta ei pidempään. Yllättävän sitkeä, mutta loppu koittaa lopulta sillekin.
Verta lude pääsee juomaan ainoastaan, jos se pääsee kiipeämään ihmisen sänkyyn yöllä. Jos se ei pääse 9 kuukauteen kiipeämään sänkyyn eikä siis niinmuodoin pääse juomaan ihmisen verta... Se kuolee. Joka ainoa kiipeäjä kuolee.
On olemassa ratkaisu. Sen nimi on Heteka.
[/quote]
Seinälude osaa myyöas kiivetä. Se voi tiputtautua ihmisen päälle vaikka katosta. Siihen ei auta sitten yhtään mimmonen sänky tyypillä on.
Ikean hyttysverkko sängyn päälle?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:27"]Kaverin kerrostalossa todettiin ludeongelma noin vuosi sitten (he asuvat alimmassa kerroksessa ja ongelma oli kolmannessa kerroksessa). On siellä useampaan otteeseen käynyt myrkyttäjät. Ystäväni sanoo ja vannoo ettei heidän asunnossa ole seinäluteita (vielä) näkynyt. He lähtevät miehen ja lastensa kanssa matkalle ja lupauduin lemmikkihoitajaksi. Asuvat eri kaupungissa niin pitäisi muuttaa viikoksi sinne heille.
Olen kuullut, että luteet eivät välttämättä katoa myrkytyksissä vaan siirtyvät vain huoneistoista toisiin. Ja ovat muutenkin helposti leviäviä ja vaikeita hävittää.
En haluaisi ottaa riskiä kotiin palatessa, että tuon mukanani tuon veemäisen ongelman, ja siksi suhtaudun näin.
Mietin juuri tuota vaatteiden vaihtoa huoltsikan veskissä ja loput matkatavarat kaksinkerroin jätesäkkiin ja arkkupakastimeen viikoksi.
[/quote]Mikä lemmikki siellä tarvitsee hoitoa? Ota se luoksesi siksi aikaa kun ovat matkoilla, ei tarvii stressata ötököistä. Pakkoko ap:n on mennä kaverilleen asumaan?
Mutta jos puremia ilmenee vartalolla, on kiire toimia.