Varmistetaanko raskaus ekalla neuvolakerralla?
Moikka! Mulla on ens viikolla eka neuvola, raskaus on edennyt nyt 9+4. Kiinnostaa vaan, että varmistetaanko ekalla neuvolakerralla raskaus testilla tai jollain? Ja mitä muuta täytyisi tietää otta huomioon yms. ekalla käyntikerralla?
Kommentit (7)
Eipä oo mullakaan varmistettu. On vaan juteltu, otettu verenpaineet ja kyselty omista ja lähisuvuv sairauksista
Ei sitä ole varmistettu, hoitaja on kysynyt että oöetko tehnyt testin ja sillä hyvä. :)
Kyllä minulla tehtiin raskaustesti. Piti pissaa pidätellä. Muitakin testejä ottavat pissasta. Loppu onkin juttelua ja verenpaineen mittausta jne
Ei ole varmistettu millään testillä. Sydänäänet ollaan kyllä kuunneltu. Tai terkka on molempien kohdalla vain sanonut että katsotaan jos saataisiin jo kuuluviin. Ja kyllähän se kuului.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:17"]Kyllä minulla tehtiin raskaustesti. Piti pissaa pidätellä. Muitakin testejä ottavat pissasta. Loppu onkin juttelua ja verenpaineen mittausta jne
[/quote
Tosin nykyään säästävät joka asiassa.. Tästä oho! Jo 5 vuotta
Näinkö on? Mulla piti antaa pissanäyte joka ikisellä neuvoläkäynnillä ja kyllä siitä ekasta näytteestä varmistettiin se raskauskin. Tämä siis 2012 Vantaalla.
Minulla ei olla ainakaa varmistettu kummallakaan raskauskerralla, on pitänyt vaan siihen itse tehtyyn testiin luottaa.