Olitteko te kaikki lukion käyneet penkkareissanne?
Itse en nimittäin ollut. Kävin katsomassa abigaalan koululla mutten ollut pukeutunut. Otettiin kaverien kanssa kuvia ennen kuin rekat lähti, mutta itse lähdin autolla kotiin rekka-asjelun sijasta. Syynä tähän oli raskaus. Laskettu aika oli ihan parin viikon päästä penkkareista joten en uskaltanut lähtä rekan kyytiin laitaa vasten tuupittavaksi. Muutenkaan ei oikein ollut energiaa alkaa miksikään pukeutumaan, vaikka äitini ehdottikin että olisin heittänyt paplarit päähän ja vetänyt verkkarit päälle, olisin esittänyt raskaana olevaa naista :D No jätin kuitenkin väliin. Onko täälä ketään muita penkkarit väliin jättäneitä? Mistä syystä jäitte pois?
Kommentit (56)
Lisään: saattoi olla vain yksi ikäluokka, jotka eivät osallistuneet kirjoituksiin, mutten ole varma.
Ei siellä auton lavalla ole raskauden kannalta ollenkaan vaarallista. Ei sillä saa synnytystä käynnistymään.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:34"]Isäni suhtautui myönteisesti siihen, ettei tarvinnut osallistua kirjoituksiin, kun oli kuitenkin oltava siellä sodassa. Luki sodassa vapaa-aikoina pääsykokeisiin ja aloitti sitten sodan jälkeen yliopistossa.
[/quote]
Vai oikein sodan vapaa-aikoina ehti lukea joihinkin pääsykokeisiin, mihin ei mahdollisesti ikinä edes pääse........
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:13"]
Oonko jotenkin tyhmä mutta miten abi voi olla ala-ikäinen? :D
[/quote] No oot ;) No ei vaineskaan mutta siis tyttäreni täytti 18v vasta sen jälkeen kun lukio oli jo loppu (eli kesäkuussa). Meni kouluun vuotta norm aiemmin.
Ystäväni oli kuumeessa penkkaripäivänä; ei tullut kouluun.. Puku ja kaikki oli valmiina. Itse olisin saapunut vaikka keuhkokuumeessa :D tärkeä päivä ja palkinto ahkerasta opiskelusta :)
27 Olisit tullut tartuttamaan muut juuri lukuloman alkaessa.
Ihana kuulla että joku muukin on ollut raskaana lukioaikana! Itse olin 2 kuulla kun penkkarit oli ja kun pojat alkoivat kantaa koulun ovesta pihalle sanoin, että älkää heittäkö kovasti kun selkä kipeänä.. Pikkaisen vain tönäisivät niin, että polvia myöten hangessa (onneksi!)
Abiristeilyllekin menin, mutta oli kyllä pettymys kun joutui sen selvinpäin kokemaan :D siis se, että yleensä on voinut selvinpäin bilettää, mutta risteilyllä se ei tuntunut miltään kun kaikki muut oksennuskunnossa -.-
Sodasta vielä: olihan siellä välillä vapaata aikaa. Silloinhan syntyi myös niitä kuuluisia rintaman puhdetöitä. Asemasotavaiheessa esimerkiksi oli aika rauhallinen ajanjakso.
Pääsykokeisiin lukeminen kannatti. Hän ja hänen kaksi veljeään pääsivät sisään sodassa päntätyillä tiedoilla.
En osallistunut vanhojen tansseihin, enkä penkkareihin. Vaikka porukka oli ihan kivaa, ei meikäläistä moiset hömpötykset kiinnosta, kun en tykkää olla esillä ja meidän koulussa penkkareihin liittyy aina pellenä olo. Sekä halusin keskittyä siihen tärkeimpään eli abiristeilyllä "örveltämiseen" ;D
Olin joo! Musta oli tosi kiva päivä. Meillä oli tosi pieni lukio ja etenkin meidän ikäluokka, joten löyty se tietty yhteisöllisyys. Oli hauskaa suunnitella yhdessä penkkareita, kuvata abivideoo yms. Ja olihan siinäkin se oma hohtonsa silloin, kun sai hiukan hyvällä tahdolla kiusata nuorempiaan. Vanhojen tansseihin en kylläkään osallistunut ikinä :)
Olen käynyt iltalukion. Eli en ole osallistunut vanhojen tansseihin, penkkareihin enkä abi-risteilylle. Tässäpä liuta tärkeitä syitä, miksi valitsin iltalukion. Olin kai jo silloin "erilainen nuori", kun halusin vaan suorittaa lukion ja kirjoittaa ylioppilaaksi ilman mitään oheistoimintaa.
33: Ei niihin ole pakko osallistua päivälukiossakaan, mutta ehkä et ollut tarpeeksi erilainen nuori tehdäksesi niin ;)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:54"]
En osallistunut vanhojen tansseihin, enkä penkkareihin. Vaikka porukka oli ihan kivaa, ei meikäläistä moiset hömpötykset kiinnosta, kun en tykkää olla esillä ja meidän koulussa penkkareihin liittyy aina pellenä olo. Sekä halusin keskittyä siihen tärkeimpään eli abiristeilyllä "örveltämiseen" ;D
[/quote]
Aikamoinen luuseri olet ollut. Hyi joku risteily! :/
Olin penkkaripäivän yksib kotona. Syynä masennus ja se, ettei mulla ollut lukiossa yhtään kaveria. Eipä kukaan perään kysellyt.
Erosin yllättäen juuri edellisenä päivänä silloisesta poikaystävästäni. Penkkaripäivänä makasin sängyn pohjalla ja itkin silmät päästäni.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:15"]
33: Ei niihin ole pakko osallistua päivälukiossakaan, mutta ehkä et ollut tarpeeksi erilainen nuori tehdäksesi niin ;)
[/quote]
Ei kun olin niin erilainen nuori, että olin jo muuttanut pois lapsuudenkodista ja kävin töissä ;) Siksi en edes harkinnut päivälukiota.
En ollut koska olin kiusattu eikä mulla ollut kavereita kenen kanssa olisin pitänyt hauskaa :(
Eilen olisi ollut penkkarit, mutta en halunnut kuluttaa rahaa asuun enkä keksinyt mitään. Ja toiseksi minusta ei tunnu mielekkäältä juhlia, kun yo-kokeet on edessä. Juhlin vasta kirjoitusten jälkeen ja vain jos saan kaikista aineista vähintään M:n ja pitkästä matematiikasta L:n.
Olin eilen heittelemässä karkkia! Kivaa oli. Tänään sitten risteilemään :)
Mä skippasin pukeutumiset ja tanssit - ei kiinnostanut. Ravintolassa kyllä kävin muiden kanssa ja kavereita oli paljon, mutta olin oman tieni kulkija :) Ei oo pakko, jos ei taho.