Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitteko te kaikki lukion käyneet penkkareissanne?

Vierailija
12.02.2015 |

Itse en nimittäin ollut. Kävin katsomassa abigaalan koululla mutten ollut pukeutunut. Otettiin kaverien kanssa kuvia ennen kuin rekat lähti, mutta itse lähdin autolla kotiin rekka-asjelun sijasta. Syynä tähän oli raskaus. Laskettu aika oli ihan parin viikon päästä penkkareista joten en uskaltanut lähtä rekan kyytiin laitaa vasten tuupittavaksi. Muutenkaan ei oikein ollut energiaa alkaa miksikään pukeutumaan, vaikka äitini ehdottikin että olisin heittänyt paplarit päähän ja vetänyt verkkarit päälle, olisin esittänyt raskaana olevaa naista :D No jätin kuitenkin väliin. Onko täälä ketään muita penkkarit väliin jättäneitä? Mistä syystä jäitte pois?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Vaihdoin tokan vuoden aikana normilukiosta aikuislukioon ja meillä ei ole penkkareita :( harmittaa!

Vierailija
2/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä rekan kyydissä tukehtumassa pakokaasuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin päivällä koululla ja ajelulla, mutta iltarientoihin en mennyt. Olin alaikäinen, ja kaikki muut meni baariin.

Vierailija
4/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olin :D Meillä taisi muutenkin osallistua lähes kaikki, kun korkeatasoisessa lukiossa ei ollut mitään teiniraskaus- tai kiusaamisongelmia, mitkä olisivat mahdollisesti estäneet joitain osallistumasta.

Vierailija
5/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:39"]

Minä! Vaihdoin tokan vuoden aikana normilukiosta aikuislukioon ja meillä ei ole penkkareita :( harmittaa!

[/quote]

Sama. Mutta illalla kyllä lähdin juhlimaan.

Vierailija
6/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:41"]

Mä olin päivällä koululla ja ajelulla, mutta iltarientoihin en mennyt. Olin alaikäinen, ja kaikki muut meni baariin.

[/quote]

Etkö olisi voinut yrittää? eiköhän ne olisi laskenut, tuskin jaksaa tarkistaa kaikilta pukeutuneilta henkkareita penkkari-iltana kun olettavat kaikkien abien olevan täysi-ikäisiä. Tuo on kyllä harmillinen puoli "yliviisaudessa" :/ Meidän lukiossa oli kans yksi tyttö joka oli alaikäinen eikä mennyt illalla baariin..

Vierailija
7/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:46"]

Totta kai olin :D Meillä taisi muutenkin osallistua lähes kaikki, kun korkeatasoisessa lukiossa ei ollut mitään teiniraskaus- tai kiusaamisongelmia, mitkä olisivat mahdollisesti estäneet joitain osallistumasta.

[/quote]

Huolehtiiko korkeatasoiset lukiot (mitä ne edes on?) oppilaidensa ehkäisystä? Entä kumin hajoamisesta? Vaatiiko koulu abortin? Kiitos mutta näitä kommentteja ei nyt tähän ketjuun kaivata, olis oikeesti kiva kuulla, suurin osa kuitenkin on penkkareissaan.

-ap

Vierailija
8/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:41"]

[/quote]

Etkö olisi voinut yrittää? eiköhän ne olisi laskenut, tuskin jaksaa tarkistaa kaikilta pukeutuneilta henkkareita penkkari-iltana kun olettavat kaikkien abien olevan täysi-ikäisiä. Tuo on kyllä harmillinen puoli "yliviisaudessa" :/ Meidän lukiossa oli kans yksi tyttö joka oli alaikäinen eikä mennyt illalla baariin..

[/quote]

Asuin pikkukaupungissa, jossa oli tasan kolme baaria, ja niissä tarkastettiin jokaiselta paperit. Ja asuin vielä melko kaukana kaupungista, joten en halunnut jäädä yksinäni hortoilemaan jos en olisikaan päässyt sisään.

Vierailija
9/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut. Ei kiinnostanut koko juttu.

Vierailija
10/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:46"]

[/quote]

Huolehtiiko korkeatasoiset lukiot (mitä ne edes on?) oppilaidensa ehkäisystä? Entä kumin hajoamisesta? Vaatiiko koulu abortin? Kiitos mutta näitä kommentteja ei nyt tähän ketjuun kaivata, olis oikeesti kiva kuulla, suurin osa kuitenkin on penkkareissaan.

-ap

[/quote]

Kumin hajoamisesta :DD joo, siitähän ne raskaudet yleensä johtuu, teineillä varsinkin...

Vierailija
11/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kyllä penkkareissa mukana ajeluineen kaikkineen. Kiva päivä oli, kivoja muistoja! 

Mutta ap: kerro tarinaasi enemmän! Syntyikö lapsi vielä ennen yo-kokeita? Pystyitkö osallistumaan kirjoituksiin keväällä vai siirtyikö syksyyn? :)

Vierailija
12/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minäkin korkeatasoisessa lukiossa. Siellä tuli ekaluokkalainen raskaaksi ja myöhemmin kertoi, ettei todellakaan kehdannut enää siinä lukiossa olla niin kauaa, että raskaus näkyi. Eli korkeatasoisessa lukiossa ei raskaana voinut paineiden takia olla.

(Jotenkin hän sen lukion muualla varovasti sitten suoritti. Oltiin myöhemmin yhdessä paikassa samaan aikaan ja kertoi tuosta noloudesta. Yhden Suomessa tunnetun akateemisen vaikuttajan tytär muuten ja rikkaan ja tunnetun vaimo nykyään. En viitti nimeä sanoa. )

Vierailija
13/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko jotenkin tyhmä mutta miten abi voi olla ala-ikäinen? :D

Vierailija
14/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on lukiossa, jossa paahdetaan ja tavoitellaanvkorkeimpia arvosanoja ja parhaita jatko-opintoja, niin kyllä siellä.aika erilaiseksi tuntee olonsa ihminen, jolla on vauva-arki juuri koittamassa. Noissa korkean keskiarvovaatimuksen lukioissa on tiukka akateeminen meininki ja kilpailu.

Vierailija
15/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mennyt aiemmin kouluun tietty.

Vierailija
16/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni ei päässyt penkkariajoihin, kun oli sodassa. Ei edes kirjoituksiin, vaan julistettiin ylioppilaaksi.

Vierailija
17/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse jätin väliin. Lukio ei ollu mulle sitä parasta aikaa eikä siinä porukassa mulla montaa kaveria ollut. Jätin siis suosiolla menemättä, tavallaan harmittaa, että jäi kokemus väliin, mutta toisaalta tiedän etten olisi siitä nauttinut.

Vierailija
18/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:17"]

Mun isäni ei päässyt penkkariajoihin, kun oli sodassa. Ei edes kirjoituksiin, vaan julistettiin ylioppilaaksi.

[/quote]

Tämä oli mielenkiintoista! En ollut aiemmin tiennyt, että siihen aikaan tehtiin näin.

Miten isäsi asiaan suhtautui? Harmittikö häntä, ettei ollut päässyt kirjoituksiin?

Vierailija
19/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kyllä, vaikkei mulla oikein kaveria ollutkaan eikä mitenkäänverityisen mukavaa. Halusin vaanbolla kokemassa tuon.

Vierailija
20/56 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni suhtautui myönteisesti siihen, ettei tarvinnut osallistua kirjoituksiin, kun oli kuitenkin oltava siellä sodassa. Luki sodassa vapaa-aikoina pääsykokeisiin ja aloitti sitten sodan jälkeen yliopistossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän