Missä vaiheessa suhdetta kannattaa tunnustaa rakkautensa?
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt puoli vuotta ja tunteiden salaaminen alkaa vähitellen käydä hyvin työlääksi. Pelkään jatkuvasti, että vahingossa lipsautan rakastavani häntä ja pelotan hänet pois luotani.
Missä vaiheessa suhdetta on ok/normaalia kertoa tunteistaan? Onko suuri virhe, jos nainen tunnustaa rakkautensa ensin vai pitäisiko vain kärsivällisesti odottaa? Kuinka itse toimit? AUTTAKAA!!! :S
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:48"]Ja puolustuksekseni on kerrottava, että mies ei pysty puhumaan MISTÄÄN tunteistaan puolella sanallakaan, ei hyvistä eikä huonoista. Siksi tiedänkin, etten saisi sanallista vastakaikua edes siinäkään tapauksessa, että mies tuntisi samoin. On kyllä kaikin puolin muuten ihana, hellä, ajattelevainen ja huolehtivainen ihminen. -ap [/quote] Eli pelkäät sanovasi turhaan ellet kuitenkaan kuule vastatunnustusta. Vastakaiku voi juurikin olla sitä hellyyttä ja huolenpitoa.
[/quote]
Olet ihan oikeassa. Hänen tapansa osoittaa rakkautta tuntuu olevan tuo hellyys ja huolenpito, jota saan kyllä ylenmäärin. Ja joo, mietin kyllä paljon sitäkin, kuinka nolo tilanne olisi minulle, kun mies ei satavarmasti sanallisesti vastaisi. Kuitenkin pelkään eniten juuri sitä, että hän pelästyy ja suhde loppuu.
-ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:57"]Niin, en minäkään tätä meinaa kestää. Olen jo miettinyt jopa eroa, koska tunteiden salaaminen on minulle niin vaikeaa, että tunnen sen lähes fyysisenä kipuna. Tuntuu siis siltä, että kehoni räjähtää, jos en saa tätä ulos. Kasvojen menettäminen pelottaa kuitenkin niin paljon, että toistaiseksi olen jatkanut näin.
-ap
[/quote]
Entä jos kuvailisit tunteitasi muuten, kuin rakastavina? Esimerkiksi vain kertomalla kuinka paljon toisesta välität, tai kuinka paljon ikävöit kun olette erossa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:04"]
Herranen aika! Heti alussa tietenkin! Mitä järkeä on muuten edes seurustella?!?!?!?!? Ihanko totta ihmiset seurustelee kuukausia ja ehkä vuosia ihan ilman mitään tunteita?!?!?!?!?!?!?!? Sori nuo välimerkkitulvat, mutta olen oikeasti aika järkyttynyt.
[/quote]
Tarkennuksena täytyy sanoa, että ei olla kyllä hetkeäkään seurusteltu ilman tunteita. Mutta hänen verbaalisen rajoittuneisuutensa takia tästä tunteiden sanallisesta ilmaisusta on muodostunut minullekkin ongelma, vaikkei näin normaalisti olekaan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:57"]Niin, en minäkään tätä meinaa kestää. Olen jo miettinyt jopa eroa, koska tunteiden salaaminen on minulle niin vaikeaa, että tunnen sen lähes fyysisenä kipuna. Tuntuu siis siltä, että kehoni räjähtää, jos en saa tätä ulos. Kasvojen menettäminen pelottaa kuitenkin niin paljon, että toistaiseksi olen jatkanut näin. -ap [/quote] Entä jos kuvailisit tunteitasi muuten, kuin rakastavina? Esimerkiksi vain kertomalla kuinka paljon toisesta välität, tai kuinka paljon ikävöit kun olette erossa.
[/quote]
Nämä on molemmat jutut kerrottu jo moneen kertaan, mutta se ei vaan viime aikoina ole tuntunut enää riittävältä. Minulla on tarve kertoa rakastavani häntä, koska se on tätä nykyä totuus.
-ap
kun sitä on toisensa kanssa sitä kannattaa huomioida hantä, muistaa ja kehua, ja vaikka silloin kun ei olisikaan, ei ainakaan puhu pahaa hänestä.
minä halausiin säästää ainakin aluksi ehkä säästää rakkautta kahden kesken, ja syventymisen ja molempien "sitoutumisen" jälkeen pitää sitä avoimempana.ja kun sitä on toisensa.
ehkä näin.
Itse sanoin aikoinaan ensin, että "mä enemmän kuin tykkään susta". Se tuntui aluksi jotenkin helpommalta sanoa. Seurustelun aloittamisesta oli tuolloin kulunut n. 3kk. Mies hymyili kuin Hangon keksi. :) Myöhemmin hän sitten sanoi rakastavansa mua ja vastasin samoin <3
Kun arki on väistynyt. Siinä vaiheessa kun olet selvinnyt maailman hurmaavimmasta ihmisestä ja maailman rasittavimmasta paskiaisesta yhtälailla, ja olet edelleen samaa mieltä siitä että hän on se oikea, voit oikeastaan suoraan kosia.
jotenkin vain tunnen että eräs ihana nainen tuntee minua kohtaan rakkautta, kuten minä häntä kohtaan. on kuitenkin epäilys muttei pelkää rakkautensa osoittamista.jokin kuitenkin vielä välissä (muista ei pitäisi välittää eikä muustakaan) koska mitä siellä taustalla oikeasti on, miten toinen tuntee rakkautensa, sitä ei halua ehkä olla hyväksikäytetty.
tausta
olen vain törmännyt joskus omituiseen naiseen josta en ollut aikoinaan kiinnostunut mutta käyttäytymisriittinsä olivat tyystin toista. eikä tämän kanssa ollut oikeastaan ollenkaan kanssakäymistä jota voisi sanoa luonnolliseksi. se että joskus voi olla jonkun kanssa kielellisiä vaikeuksia mutta nämäkin ovat olleet huomattavasti sosiaalisempia kuin mainittu.
Eli siis jos tunnustaa rakkautensa puolen vuoden jälkeen ja mies siitä säikähtää ja lähtee...niin se suhde ei sit koskaan olisikaan voinut onnistua? Vai voiko vielä puolen vuoden jälkeenkin olla kyse siitä, että liian aikainen rakkaudentunnustus vaan pilasi muuten lupaavan suhteen? Tähän haluaisin vastauksen.
Miksei sitä käytetä ennen kuin seurustelu alkaa? Miksi seurustelisin jos minua ei rakasteta? En nyt oikein tajua?
Minä käytin ensikerran r-sanaa noin vuoden seurustelun jälkeen. :) Rakkaus on mielestäni sellainen asia mikä ei kuukaudessa kasva. Ennen r-sanan käyttämistä käytimme Oot ihana, kultainen, tärkeä, hellä, hellyyttävä jne. Edelleen yhdessä, kihloissa ollaan, 6v yhteistä taivalta takana. N22
Miten voi edes alkaa olla jonkun kanssa, ellei tiedä, että tämä rakastaa? Miten voi olla mitään suhdetta, ellei tiedä jo, että se perustuu rakkaudelle? Miksi pitää ensin sanoa jotain että tykkään sinusta? Mä ajattelisin, että toinen yrittää hienovaraisesti sanoa, että en ole kiinnostunut, sorry. Olet vain sellainen, josta tykätään. Pitääkö miehen kanssa siis olla silleen, että se ehkä ei rakastakaan mua, haluaa vain seksiä ja hyväksikäyttää minua? Voisiko joku selittää!
Tai vaikkei olisi seksiä, niin haluaa vain särkeä sydämeni? Just tuolla on toinen ketju, jossa mies miettii, miten kostaa naisille. Ehkä noin?
34
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:44"]
Miksei sitä käytetä ennen kuin seurustelu alkaa? Miksi seurustelisin jos minua ei rakasteta? En nyt oikein tajua?
[/quote]
Minusta ei voi rakastaa, ennen kuin todella tuntee toisen. Ja seurustelua harjoitetaan siksi, että tutustuisi toiseen. Siinä ollaan toivottavasti alusta asti toki hyvin ihastuneita toiseen.
Olen itse hyvin hitaasti lämpiävä, olen pitkissä suhteissani käyttänyt r-sanaa vasta noin vuoden kuluttua. Molemmilla kerroilla mies on sanonut muutaman kuukauden sisällä, ja minä mielessäni miettinyt, että "Ethän sä edes tunne mua, et voi rakastaa minua...".
[/quote]
Minusta ei voi rakastaa, ennen kuin todella tuntee toisen. Ja seurustelua harjoitetaan siksi, että tutustuisi toiseen. Siinä ollaan toivottavasti alusta asti toki hyvin ihastuneita toiseen.
Olen itse hyvin hitaasti lämpiävä, olen pitkissä suhteissani käyttänyt r-sanaa vasta noin vuoden kuluttua. Molemmilla kerroilla mies on sanonut muutaman kuukauden sisällä, ja minä mielessäni miettinyt, että "Ethän sä edes tunne mua, et voi rakastaa minua...".
Aloittajan mies haluaa vain särkeä aloittajan sydämen. Tai jos ei halua niin niinhän siinä tulee käymään jos mies ei nyt sanokaan takaisin, että mä rakastan sinua.
En käsitä, eikö ole ihan hölmöä mennä toisen kanssa suhteeseen tietämättä moista asiaa??
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:54"]
[/quote]
[/quote]
Mulle ihastuninen on sama, kuin että rakastan. En ihastu, ellen tunne rakkautta. En voi ihastua, ellen tunne toista jo jonkin verran. Siksi olenkin aina ihastunut sellaisissa ympyröissä, joissa ensin voin tuntea toisen.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:54"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä sitä voi rakastaa, vaikkei tunne! Jos sä et tee niin niin sä et ole kaikki ihmiset.
Musta rakkauden voi tunnustaa heti kun niin tuntee. Jos toinen siitä säikähtää, eikä tunne samoin, niin sitten mennään eri teitä.
Mun mieheni aikoinaan oli jo kauan ennen seurustelua ollut ihastunut minuun ja ilmeisesti rakastunutkin, sillä kun kysyin hänen haluaan seurustella hänen suustaan töksähti "Rakastan sua!" Myöhemmin sanoi, ettei pystynyt vain enää pitämään sitä sisällään :D