Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään jatkuneet oudot oireet

Vierailija
07.04.2023 |

Elikkäs tilanteeni on se että noin puoli vuotta sitten aloin kärsiä erittäin voimakkaasta väsymyksestä. Töissä kävin mutta muuta en juuri jaksanut. Virtsaaminen tarve tiheni ja tavarat tippuivat koko ajan käsistä. Tuli voimakas kylkipu ja käsikipu. Lääkäri diagnosoi sen neuropatiaksi kun olen 1 tyypin diabeetikko.

Tammikuussa sairastin infektion minkä yhteydessä sydänoireita ja hengenahdistusta. Päivystyskäynti. Kylkikivut vaan yltyy ja kivut vaan koko ajan pahenee. Väsymys ja voimattomuus erittäin voimakasta. En saa lääkärin aikaa vaikka yritän.Ei auta lääkkeet kipuihin. Tammikuussa heikkeni näkö oikeasta silmä ja nyt toinen jalka on alkanut menettää tuntoa. Olen äärimmäisen uupunut koska olen joutunut taistella saadakseni hoitoa. Tuntuu etten saa apua oireisiini tarpeeksi nopeasti koska olen niin nuori ja näytän vielä terveeltä. En tiedä enää kuinka kauan jaksan. Olen todella huonossa kunnossa.

Raudanpuutettakin minulla on mutta eikai se voi aiheuttaa näitä oireita? Mitä tämä on? Ja onko normaalia ettei lääkärit osaa sanoa mitään?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, ettei saa apua. Itse olin 7 vuotta kipeänä ja taistelin koko sen ajan lääkäreiden kanssa. Eli nyt vaan tarmokkaasti valita ja vaadi, sun ei ole tarkoitus olla loppuikääsi tuossa kunnossa! Pyydä lähetteitä erikoislääkäreille, heidän pitäisi se koppi ottaa jos yleislääketiede ei tiedä, mitä tehdä.

Vierailija
2/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärihän sanoi jo sinulle, että neuropatia. Jalasta lähtee tunto ja diabeettinen retinopatia voi viedä nopeastikin näön silmästä.

Raudan puute (ja lisäksi mahdollinen huono sokeritasapaino) puolestaan aiheuttaa sitä väsymystä. Se raudanpuuteväsymys on muuten oikeasti siis tosi vahvaa.

Onko sinulla huono sokeritasapaino, kun nuorena olet jo noista diabeteksen sivusairauksista kärsimässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärihän sanoi jo sinulle, että neuropatia. Jalasta lähtee tunto ja diabeettinen retinopatia voi viedä nopeastikin näön silmästä.

Raudan puute (ja lisäksi mahdollinen huono sokeritasapaino) puolestaan aiheuttaa sitä väsymystä. Se raudanpuuteväsymys on muuten oikeasti siis tosi vahvaa.

Onko sinulla huono sokeritasapaino, kun nuorena olet jo noista diabeteksen sivusairauksista kärsimässä?

Lääkäri vain sanoi sen 5 min käynnillä mutta sitä ei tutkittu ja hän oli yleislääkäri. Olen sairastanut diabetesta jo pikkulapsesta alkaen. Hoitotasapainoni on mitä on. Parhaani teen.

Vierailija
4/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköni on jo siis palautunut! Tällä hetkellä se on normaali mutta tammikuussa oli huono.

Ap

Vierailija
5/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut samanlaisia oireita .Olen todennut olevani ylirasittunut ensimmäistä kertaa elämässä.Liika stressi aiheuttaa kaiken laista.

Minulla auttaneet hengitysharjoitukset. Eli rauhoita itsesi, vaikka hyvää musiikkia ja sitten selin makuu polvet koukussa kädet vatsan päälle (ylä-ja alavatsa) ja hengität rauhallisesti niin ,että uloshengitys on huomattavasti pidempää kuin sisäänveto.Pitää tuntua ,kuin täyttäisit tyhjää pussia ja sitten tyhjennät sen. Hengitys tuntui  aluksi kipuna lihaksissa, koska olin hengittänyt kauan pintahengitystä ja happea ei mennyt tarpeeksi lihaksiin.

Itsellä oireet helpottaneet mutta eivät kaikki vielä poistuneet koska työssä stressiä ja kiire.

No,olen tavallinen tallaaja mutta et häviä mitään jos kokeilet.

Hyvää Kevättä sinulle😊

Vierailija
6/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköni on jo siis palautunut! Tällä hetkellä se on normaali mutta tammikuussa oli huono.

Ap

Ms-tautiin sopii nuo oireet myös.

Vierailija
7/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ms-tautiin sopii nuo oireet myös.

Tiedän ja minulla on neurologisia tutkimuksia kyllä tulossa :( ongelma on vain siinä että tutkimukseni ovat viivästyneet kun en saanut lääkärinaikaa tarpeeksi nopeasti ja olen kaikkialla jonon hännillä...kerrankin kun minulla oli päivystyskäynti niin eräs hoitaja tokaisi vaan kuinka terveeltä näytän. Mutta kun en tunne itseäni terveeksi!

Vierailija
8/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että mulla on kaksi päivystyskäyntiä voimakkaiden kipujen takia. Niihin ei auta särkylääkkeet. Ihmettelen miksi edes päivystyksessä ei ole tutkittu kylkikipuja ? Onko tämä normaalia?

Ap

Vierailija
9/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaalia että ei tutkita enempää, jos perusverenkuva ja verenpaineet on ok. Diabeetikot kyllä ainakin meidän kaupungissa pääsee lääkäriin ja diabeteshoitajalle säännöllisesti. Jos haluaa nopeasti lääkäriin ja tutkimuksiin, niin yksityisen kautta pääsee. Näin se valitettavasti on. Ja jos on hyvät työterveyspalvelut, niin on onnekas, sillä sitä kautta voi myös saada apua.

Vierailija
10/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa jos tuntee että lääkärit eivät väitä, Mene lehteen jos ei ala tapahtua !

Vierailija
11/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on normaalia että ei tutkita enempää, jos perusverenkuva ja verenpaineet on ok. Diabeetikot kyllä ainakin meidän kaupungissa pääsee lääkäriin ja diabeteshoitajalle säännöllisesti. Jos haluaa nopeasti lääkäriin ja tutkimuksiin, niin yksityisen kautta pääsee. Näin se valitettavasti on. Ja jos on hyvät työterveyspalvelut, niin on onnekas, sillä sitä kautta voi myös saada apua.

Onneksi mulla onkin kohta diabeteslääkäri. Osaavat varmaan antaa jonkinlaisen arvion siitä voisiko olla jotain diabetekseen liittyvää...

Vierailija
12/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa jos tuntee että lääkärit eivät väitä, Mene lehteen jos ei ala tapahtua !

Kyllähän tää aikamoista helvettiä on kun kukaan ei tunnu ottavan selvää näistä oireista kokonaisuutena kun mulla on niin paljon kaikkea. Ihmetyttää se miten kylkikipu voidaan vaan jättää tutkimatta. Kyllähän nuorellakin voi olla esim syöpä.

Vierailija
13/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koronaa sairastanut milloin?

Vierailija
14/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan testien mukaan ikinä mutta tammikuun alussa mulla oli paha infektio.

Vierailija
15/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko bmi?ruokavalio ?

Vierailija
16/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko bmi?ruokavalio ?

Bmi on 22. Ruokavalio aika hyvä mielestäni. Syön paljon leipää,kasviksia,hedelmiä. Olen kyllä syönyt aika paljon valmisruokia.

Vierailija
17/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit eivät välitä. Täällä täytyy itse taistella hoidosta vaikka tietenkään sairaana siihen ei yleensä ole voimia.

Vierailija
18/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia, ettei saa apua. Itse olin 7 vuotta kipeänä ja taistelin koko sen ajan lääkäreiden kanssa. Eli nyt vaan tarmokkaasti valita ja vaadi, sun ei ole tarkoitus olla loppuikääsi tuossa kunnossa! Pyydä lähetteitä erikoislääkäreille, heidän pitäisi se koppi ottaa jos yleislääketiede ei tiedä, mitä tehdä.

Nykyään vaan käy niin että kun tarpeeksi valittaa ja vaatii, niin pistetään psykiatrille. Ite jouduin kroonisen migreenin takia. Eikä muuten osannut se psykiatri migreeniä parantaa.

Vierailija
19/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan testien mukaan ikinä mutta tammikuun alussa mulla oli paha infektio.

Kysyin koska työkaverilla muuttui näkö koronan jälkeen niin että joutui hommaamaan erilaiset lasit nöyttöpäätetyöhön mutta on sittemmin palannut ennalleen. Eikös kaikki väsymys- ja pistelyoireet voi olla myös pitkän koronan oireita? En tiedä jos jokin muukin infektio voi aiheuttaa tuollaista. Olen myös kuullut että korona on joillain vaikuttanut kuuloon.

Vierailija
20/57 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapiikki? Oletko

koronapiikit ottanut? Alkoiko oireet koronapiikin ottamisen jälkeen?

En ole ottanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme