Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PÄIVÄKOTIKAVERI, jonka toit hoitoon, vaikka oksennustautia

Vierailija
12.02.2015 |

perheessänne! Ei ollut eka kerta teiltä! Tartutatte aina ison osan lapsista!

Olette muutenkin jo helisemässä, kun joudutte olemaan töistä paljon poissa lastenne sairastelun vuoksi! Ettekö jo ymmärtäsi omalla käytöksellänne vähentää sairastelua? Älkää olko niin itsekkäitä kuin olette! Vielä terve lapsi saa teillä tulla leikkimään hoitoon kavereidensa kanssa! Kyllä sille lapselle voi sanoa, että parasta pysyä nyt kotona!

Hoitaja, jos luit tämän, niin sano tälle perheelle, että pitäisi oireettoman lapsenkin kotona! Vanhemmat vähintäänkin keskitasoisesti koulutettujakin, joten missä on vika, kun ette ymmärrä?

T: Taas ärsyyntynyt, kun yksi oksensi päiväkodissa kesken päivän!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:33"]

Ap kyllä kirjoitti ei vanhemman vaan lapsen sairastumisesta oksennustautiin. Jos yksi lapsi on jo sairas, niin toinenkin jää kotiin. Jos vain vanhempi on sairas ja siten perheeseen taudin tuonut, hän voi jokus sairastaa yksin kotona, noudattaa tarkkaa hygieniaa ja jos mahdollsita varata toisen wc:n vain itselleen. Ovenkahvoja, hanoja jne desinfioi ja saattaa näin jäädä ainoaksi sairaaksi!

[/quote]

Miksei sama onnistuisi lapsen kanssa? Toinen vessa lapsen käyttöön, pintojen pyyhintää ja käsidesiä. Entä mikä merkitys sillä on mistä vanhempi on mahataudin saanut? Muhun iskee toisinaan joku päiväkodin kiertotauti vaikka lapset itse pysyisivät terveinä. :/

Vierailija
42/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:38"]Lapsella oli eilen iltapäivällä ja illalla mahatauti; oksensi pari kertaa ja oli tosi väsynyt. Yö meni rauhallisesti ja aamulla pystyi syömään ja juomaan. Pidettiin toipilaana kotona tämä päivä. Sisarus meni hoitoon. [/quote] Miksi?

[/quote]

Miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten. [/quote] Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta? [/quote] Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa? [/quote] Minä olen tämän keskustelun ymmärtänyt niin, että jos perheessä on useampi lapsi ja oksennustautia, niin silloin kaikki, myös terveet lapset on kotona.

[/quote]

Eli kannatat koko perheen karanteenia, o.k. Mitä kaikkia tauteja tämä karanteenitoiveesi koskee?

Vierailija
44/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikennäköiset vajaaälyiset sitä lisääntyykin.....

Vierailija
45/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin halittelen oksennustautista lastakin! Saan sitten tartunnan. Mies menee töihin, joten yrittää pysyä terveenä. Lapset eivät osaa mitenkään olla aukottomasti siistejä! Päin hengittäminenkin on kiellettyä! Terve pysyy parin metrin etäisyydellä ja mieluiten omissa oloissaan! Sairas aikuinen, joka ei ole aivan sängynpohjalla olo kunnossa desinfioi jälkensä!

Vierailija
46/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:46"]

Kaikennäköiset vajaaälyiset sitä lisääntyykin.....

[/quote]

Anteeksi, nyt en ymmärrä? :P

Vierailija
47/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodissa töissä ja voin kertoa että on hitokseen rasittavaa kun tuodaan muut lapset hoitoon kun yksi sairastaa kotona. Lähes poikkeuksetta 9v. työurani aikana on tää hoitoon tuotu sairastunut myöhemmin kun ensin kävi tartuttamassa muut päiväkodin lapset ja usein hoitajatkin. Näin käy hyyyyvin usein :/

Vierailija
48/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten. [/quote] Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta? [/quote] Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa? [/quote] Minä olen tämän keskustelun ymmärtänyt niin, että jos perheessä on useampi lapsi ja oksennustautia, niin silloin kaikki, myös terveet lapset on kotona.

[/quote]

Eli kannatat koko perheen karanteenia, o.k. Mitä kaikkia tauteja tämä karanteenitoiveesi koskee?
[/quote]

Herkästi tarttuvia vatsatauteja.

Vierailija
49/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:49"]

Itse olen päiväkodissa töissä ja voin kertoa että on hitokseen rasittavaa kun tuodaan muut lapset hoitoon kun yksi sairastaa kotona. Lähes poikkeuksetta 9v. työurani aikana on tää hoitoon tuotu sairastunut myöhemmin kun ensin kävi tartuttamassa muut päiväkodin lapset ja usein hoitajatkin. Näin käy hyyyyvin usein :/

[/quote]

Ja tautihan lähti tietysti nimenomaan tästä perheestä, kenelläkään muulla ei juuri sitä sairautta aikaisemin teidän päikyssä ollut?

Vierailija
50/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:22"]

Mites kun lapsi päästetään kaverin luokse jossa puoli perhettä oksennustaudissa? Näin kävi syksyllä ja koko perhe oltiinkin sit oksennustaudissa seuraava viikko. Voin sanoa että vitutti.

[/quote]

Miksi siis päästitte?

Vierailija
51/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten.

[/quote]

Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta?

[/quote]

Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa?
[/quote]

Eikö tullut lapsia tehdessä mieleen että joskus voi käydä niin että vanhemmat sairastuvat ja lapset ovat terveitä. Vai ajattelitko jo silloin että päiväkoti on sitä varten että sinne viedään kun ei itse jakseta hoitaa? Entäs päiväkodin ollessa suljettuna.. Nii-in vanhemmuuteen vaan nyt kuuluu ikäviäkin velvollisuuksia kuten sairaana lapsen hoito.

Vierailija
52/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten. [/quote] Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta? [/quote] Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa? [/quote] Minä olen tämän keskustelun ymmärtänyt niin, että jos perheessä on useampi lapsi ja oksennustautia, niin silloin kaikki, myös terveet lapset on kotona. [/quote] Eli kannatat koko perheen karanteenia, o.k. Mitä kaikkia tauteja tämä karanteenitoiveesi koskee? [/quote] Herkästi tarttuvia vatsatauteja.

[/quote]

Sun pitäis lobata tonne elinkeinoelämän puolelle tätä karanteenijuttua, että jos perheessä on vatsatautia niin sais olla kotona. Työnantajat ei ole kauhean ymmärtäväisiä, ois hyvä saada toi työehtosopimuksiin , lakiin tms. 

Vierailija
53/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan saa viedä toista hoitoon jos toinen on kipeä, vaikka ovat ihan eri ryhmissäkin.

Vierailija
54/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennustauti, ripuli ja mielellään myös kova kuumetauti kuten influenssat.  Ulkomailta paluun jälkeen pitäisi käydä laboratoriotutkimuksiisa, jos on vatsataudin oireita, eikä tuoda sitä löysävatsaista tms lasta suoraan hoitoon! On typerää varata eksoottinen loma ja heti seuraavana aamuna kotiinpaluusta viedä lapsi hoitoon. Parempi on ottaa tarpeeksi lomapäiviä ja asettua  ennen hotoa kotiin esim 1-2 päivää. Ette kait te kovin montaa kertaa vuodessa kuumiin(lue paljon eksoottisia ja myös antibiooteille vastustuskykyisempiä tauteja tarjolla)  maihin matkusta? Aivan mahdollista siis miettiä etukäteen tämäkin.

Vierailija
55/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:49"]

[/quote]

Ja tautihan lähti tietysti nimenomaan tästä perheestä, kenelläkään muulla ei juuri sitä sairautta aikaisemin teidän päikyssä ollut?
[/quote]

Tarkoitin tuolla "tää hoitoon tuotu" milloin ketäkin lasta, en ketään tiettyä.

Vierailija
56/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten. [/quote] Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta? [/quote] Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa? [/quote] Minä olen tämän keskustelun ymmärtänyt niin, että jos perheessä on useampi lapsi ja oksennustautia, niin silloin kaikki, myös terveet lapset on kotona. [/quote] Eli kannatat koko perheen karanteenia, o.k. Mitä kaikkia tauteja tämä karanteenitoiveesi koskee? [/quote] Herkästi tarttuvia vatsatauteja.

[/quote]

Sun pitäis lobata tonne elinkeinoelämän puolelle tätä karanteenijuttua, että jos perheessä on vatsatautia niin sais olla kotona. Työnantajat ei ole kauhean ymmärtäväisiä, ois hyvä saada toi työehtosopimuksiin , lakiin tms. 
[/quote]

Jos lapsesi on sairas, on vanhemman tehtävä hoitaa lasta kotona tai palkata sinne hoitaja.
Ja jos on yhden kipeän lapsen kanssa kotona, niim varmaan se terve lapsi hoituu siinä samalla.

Saatana mitä jankkaamista taas.

Vierailija
57/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten. [/quote] Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta? [/quote] Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa? [/quote] Eikö tullut lapsia tehdessä mieleen että joskus voi käydä niin että vanhemmat sairastuvat ja lapset ovat terveitä. Vai ajattelitko jo silloin että päiväkoti on sitä varten että sinne viedään kun ei itse jakseta hoitaa? Entäs päiväkodin ollessa suljettuna.. Nii-in vanhemmuuteen vaan nyt kuuluu ikäviäkin velvollisuuksia kuten sairaana lapsen hoito.

[/quote]

Jee, keskustelun ensimmäinen "pitääks-niit-lapsii-tehdä-jos-niit-ei-jaksa-itte-hoitaa!" xD

Kyllä, meillä mies vie lapset ihan normaalisti päiväkotiin jos mä olen kuumeessa kotona. :)

Vierailija
58/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:51"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten. [/quote] Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta? [/quote] Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa? [/quote] Minä olen tämän keskustelun ymmärtänyt niin, että jos perheessä on useampi lapsi ja oksennustautia, niin silloin kaikki, myös terveet lapset on kotona. [/quote] Eli kannatat koko perheen karanteenia, o.k. Mitä kaikkia tauteja tämä karanteenitoiveesi koskee? [/quote] Herkästi tarttuvia vatsatauteja. [/quote] Sun pitäis lobata tonne elinkeinoelämän puolelle tätä karanteenijuttua, että jos perheessä on vatsatautia niin sais olla kotona. Työnantajat ei ole kauhean ymmärtäväisiä, ois hyvä saada toi työehtosopimuksiin , lakiin tms.  [/quote] Jos lapsesi on sairas, on vanhemman tehtävä hoitaa lasta kotona tai palkata sinne hoitaja. Ja jos on yhden kipeän lapsen kanssa kotona, niim varmaan se terve lapsi hoituu siinä samalla. Saatana mitä jankkaamista taas.

[/quote]

Mutkun toi aiempi halusi kaikkien olevan kotona. :O

Vierailija
59/75 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä oikeasti, mitä tekisin, jos meillä olis ikinä ollut mitään vatsatautia. Jos mulla, en jaksaisi viedää ehkä lapsia hoitoon? Jos esikoisella, veisinkö tuon nuoremman hoitoon? Jos kuopuksella, esikoinen varmaa olisi halunnut kavereiden pariin..? En tiedä varmuudella.

Mikä on oikea arvio teiltä?

Vierailija
60/75 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei olisi varmaankaan päästetty vatsatautiseen kotiin, yleensä pidetään useamman viikon karanteenikin, jos on ollut Noroa tuossa perheessä. Pointti on, että tämä itsekäs perhe salaa sairauden, jotta heidän Nico-Petterinsä saisi leikkiseuraa, kun on ollut niin tylsää kotona yksin terveenä, muiden ollessa voimattomampia! Vanhemmat eivät jaksaisi enää viihdyttää Nicoa, joten kaverille tauti, eikä se heitä hetkauta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme