PÄIVÄKOTIKAVERI, jonka toit hoitoon, vaikka oksennustautia
perheessänne! Ei ollut eka kerta teiltä! Tartutatte aina ison osan lapsista!
Olette muutenkin jo helisemässä, kun joudutte olemaan töistä paljon poissa lastenne sairastelun vuoksi! Ettekö jo ymmärtäsi omalla käytöksellänne vähentää sairastelua? Älkää olko niin itsekkäitä kuin olette! Vielä terve lapsi saa teillä tulla leikkimään hoitoon kavereidensa kanssa! Kyllä sille lapselle voi sanoa, että parasta pysyä nyt kotona!
Hoitaja, jos luit tämän, niin sano tälle perheelle, että pitäisi oireettoman lapsenkin kotona! Vanhemmat vähintäänkin keskitasoisesti koulutettujakin, joten missä on vika, kun ette ymmärrä?
T: Taas ärsyyntynyt, kun yksi oksensi päiväkodissa kesken päivän!
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:05"]
Lukekaa taudeista. Nyt ei puhuta nuhasta, vaan hyvin herkästi tarttuvasta oksennustaudista, joka aina tullessaan laittaa perheen arjen sekaisin! Toistaiseksi terve voi tuijottaa videoita kotona. Ei hän tylsyyteen kuole!
[/quote]
Kun päiväkotihoidettu lapsi oksentaa, on se tauti jo ennättänyt leviämään hoitoryhmässä, joten on ihan se ja sama, meneekö terve lapsi hoitoon vai ei, tauti on jo siellä. Mutta se ei tartu kaikkiin, joten miksi terve lapsi jää kotiin kerjäämään tautia itselleen?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:02"]Eli meiltä ei kukaan menisi töihin tai kouluun noin 8 kk aikana, koko ajan jollain on pientä nuhaa, yskää jne. Kuka sen maksaa, että yhden nuhanenän kanssa kotona kökkii 2 aikuista ja 2 muuta lasta? Ja kun tähän yhdistetään se, että äidillä on reuma, niin eihän meiltä kukaan saa poistua, päiväkoti kun on terveitä varten ja lapsella voi olla tämä geeniperimässä.
[/quote] Taitaa olla teidän perheessä ymmärryksessäkin kroonista vajetta. Ap.ei puhunut mistään pikkunuhista vaan OKSENNUSTAUDISTA joka tarttuu lähes satavarmasti.
Maalaisjärki haloo..
Ei tietenkään mitään koko perheen karanteenia.
Mutta jos on 2 lasta ja toinen oksentaa, niin toinen on erittäin todennäköisesti taudinkantaja ja tartuttaja.
Eli miksi tällöin toinen lapsi ei voi jäädä myös kotiin?
Hoitajana olen surullinen siitä, että vanhemmille ura ja raha on tärkempi, kuin lapsen hyvinvointi.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten.
[/quote]
Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta?
Itseasiassa tätä kysytty hoitajilta ja vastaus oli että ehdottomasti lapsi hoitoon. Ei mitään järkeä pitää kotona tervettä lasta
Lapset skippaavat parhaimmassa tapauksessa sen influenssan yli, koska olivat silloin kotona, kun muut saivat tartunnat. Sitten tervehdyttyä oksennustaudista on mukavaa paistatella hoidossa, kun ryhmä on pieni ja rauhallinen, osan viruessa kotonaan influenssan kourissa. Hännänhuippuna saattaa toki saada tartunnankin, mutta voi käydä tsäkäkin, kun vain tarjoaa sille mahdollisuuden. Oksennustaudin aikaan päiväkoti-ikäiset terveemmätkin sisarukset jäävät kotiin!
Koettu on!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten.
[/quote]
Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta?
[/quote]
No tietenikin terve lapsi hoitoon?
Lol.
Oksennustautinen vanhempi hoitaa myös lapset! Ei siinä kahta aikuista kotiin tarvita. Tarkoitus on saada terve kausi en tavalla!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:49"]
Ihmisiltä puuttuu tänä päivänä maalaisjärki. :/
[/quote]
Se ei ole ongelman syy, vaan itsekkyys.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:52"]Kun minä en voi sen lapsen kanssa jäädä kotiin, kun isällä on oksennustauti eikä isä jaksa sitä sairaana hoitaa. Joten mikä on neuvosi: minä otan palkatonta vapaata vai palkkaamme hoitajan kotiin? [/quote] Kyllä. Päiväkoti on terveitä varten. [/quote] Mutta kun se lapsi on terve. Isällä on mahatauti. Meinaatko että työnantaja antaa luvan jäädä kotiin hoitamaan tervettä lasta? [/quote] No tietenikin terve lapsi hoitoon? Lol.
[/quote]
Aloittajan mukaan lapsi on pidettävä kotona jos perheessä mahatautia, oli lapsi itse terve tai ei. Sun kanssasi olen samaa mieltä; terve lapsi hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"]
[/quote]
[/quote]
Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa?
Mites kun lapsi päästetään kaverin luokse jossa puoli perhettä oksennustaudissa? Näin kävi syksyllä ja koko perhe oltiinkin sit oksennustaudissa seuraava viikko. Voin sanoa että vitutti.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:44"]
Tää on älytöntä. Kuka aikuinen jaksaisi oksennustaudissa mennä töihin? Ainiin, täydellinen suorittaja.
[/quote]
Ei tässä kukaan ole oksennustaudissa töihin menossa, vaan viety terve lapsi hoitoon kun toinen vanhempi on ollut itse kotona kipeänä. Näin ei kuulemma saisi tehdä.
Se ei ole vain varmuuden vuoksi vaan realismia! Todellinen vatsatauti tarttuu. Oksentaminen onnistuu vati kädessä, eikä ole yhtä rankkaa, kuin esim koliikkivauvan kanssa valvominen.
Lapsille jotain helppoa viihdettä. Matot pois lattioilta, sohvan suojaaminen, ylimääräiset tekstiilit pois ja oksennuskipot valmiiksi heti kun alkaa kiertämään vatsassa.Pesukone pyörimään. Kylpy- tai kodinhoitohuoneen lattialle voi jättää likaiset lakanat odottamaan koneeseen pääsyä. Terve vanhempi täyttää jääkaaappia. Aikuinen voi hyvin lopettaa syömisen kunnes vatsa on rauhoittunut. Ei riitä kauaa mitä yökkiä ja paranee nopeasti. Kannattaa ottaa lääkkeeksi esim Precosaa tai maitohappobakteerivalmistetta. Vähän ottaa myös sokerista ja suolaista juotavaa tai esim suolakeksiä.
Ap kyllä kirjoitti ei vanhemman vaan lapsen sairastumisesta oksennustautiin. Jos yksi lapsi on jo sairas, niin toinenkin jää kotiin. Jos vain vanhempi on sairas ja siten perheeseen taudin tuonut, hän voi jokus sairastaa yksin kotona, noudattaa tarkkaa hygieniaa ja jos mahdollsita varata toisen wc:n vain itselleen. Ovenkahvoja, hanoja jne desinfioi ja saattaa näin jäädä ainoaksi sairaaksi!
Lapsella oli eilen iltapäivällä ja illalla mahatauti; oksensi pari kertaa ja oli tosi väsynyt. Yö meni rauhallisesti ja aamulla pystyi syömään ja juomaan. Pidettiin toipilaana kotona tämä päivä. Sisarus meni hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:09"]
[/quote]
[/quote]
Kertokaa alapeukuttajat miten te teette; jos makaatte itse sairaana sohvan pohjalla niin pidätte myös lapsikatraan kotona ihan vaan varmuuden vuoksi? Ja ehkä puoliso myös töistä pois lapsia kaitsemassa?
[/quote]
Minä olen tämän keskustelun ymmärtänyt niin, että jos perheessä on useampi lapsi ja oksennustautia, niin silloin kaikki, myös terveet lapset on kotona.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:38"]Lapsella oli eilen iltapäivällä ja illalla mahatauti; oksensi pari kertaa ja oli tosi väsynyt. Yö meni rauhallisesti ja aamulla pystyi syömään ja juomaan. Pidettiin toipilaana kotona tämä päivä. Sisarus meni hoitoon.
[/quote]
Miksi?
Lukekaa taudeista. Nyt ei puhuta nuhasta, vaan hyvin herkästi tarttuvasta oksennustaudista, joka aina tullessaan laittaa perheen arjen sekaisin! Toistaiseksi terve voi tuijottaa videoita kotona. Ei hän tylsyyteen kuole!