Käyttäydyin typerästi perjantaina pikkujouluissa ja nyt ahdistaa huominen työpäivä
Mulla on ihan hyvän työntekijän ja työkaverin maine töissä. Tulenkin hyvin juttuun kaikkien kanssa.
Nyt olin pikkujouluissa ja tuli hörpättyä liikaa alkoholia.
Oon nyt 2 päivää kärsinyt morkkiksesta. En varsinaisesti varmaankaan mitään mokaillut mut olin äänekäs ja riehakas kun kaikki muut oli hyvinkin maltillisesti. Siis mun mielestä vähän liiankin jäykästi. No muistan saaneeni paheksuvia katseita ja silmien pyörittelyä. Edes esimieheni ei ollut huomaavinaan minua.
Inhottaa huominen työpäivä kun olen muiden mielestä kuin mikäkin keski-ikäinen pubiruusu ja ikuinen wannabe teini.
Oli kyllä ekat ja vikat firman juhlat mihin osallistun.
Kommentit (50)
Ap, menet vaan iloisena töihin. Kiität kaikkia mukavasta juhlasta ja yhdessäolosta. Sanot, että kyllä oli siellä kiva tunnelma ja iloinen olo. Ja että sitä iloista oloa jatkui koko viikonlopun. Kerrot vielä, että laitetaan uusiksi vuoden kuluttua. Pääasia, että yrität olla mahdollisimman luonteva.
Jätit kertomatta, että annoit anaalia kahdelle työkaverille ja pomosi tuli parahiksi paikalle ja näki tämän kuvottavan spektaakkelin. Te jätätte aina kertomatta olennaisia asioita.
Kuulostaa vielä aika lievältä. Jos et haastanut riitaa tai haukkunut ketään, lähennellyt ketään (ehdotellut, koskenut epäsoveliaasti), tai muutoin puhunut sopimattomia ihmisille niin mielestäni tapahtunut ei vaikuta kovin pahalta. Pääset asiasta kyllä yli.
Yleensä humalan jälkeen tuleekin morkkis vaikka ei olisikaan mitään pahaa tapahtunut. Se on osittain ihan kemiallinen reaktio aivoissa.
Ole töissä avoin ja sano että meni vähän yli, olen pahoillani.
No ei kuulosta pahalta. Voithan sanoa jossain seurassa että tais mennä vähän yli, hupsista, mutta muistaa olla oma asiallinen itsesi joka osaa hoitaa työnsä ja käyttäytyä työpaikalla. Sillä on kuitenkin paljon enemmän väliä millainen olet töissä, ei vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ärsyttävimmät bileet on sellaiset, joissa istutaan pskanjäykkänä kuppikunnissa ja kytätään vaan muita. Kuka menee pikkujouluihin vaan kyräilemään? Ehkä sellaiset, jotka ei sinne alunperinkään halunneet mennä. Kyllä niiden pitäisi olla iloinen asia!
Juurin näin! Parhaat bileet on ne joissa istutaan paskat housussa ja muna jäykkänä ja katsotaan kun vielä liikunta- ja puhekykyiset sekoilevat itsensä uusien haasteiden pariin.
Älä välitä Ap. Jokaiseen työpaikkaan mahtuu yksi alkoholiongelmainen, jonka levoton ja arvostelukyvytön käytös antaa jutun juurta tuleviin kahvihetkiin.
Vihaan suomalaista kulttuuria, kun jo pelkkä tavallinen iloinen ja riehakas käyttäytyminen aiheuttaa ihmisissä häpeää. Ei ihme, että alkoholi poistaa herkästi estoja kun meillä suomalaisilla on niitä maailman tappiin asti ja kaikki on niin hankalaa.
Jos ainoa syntisi oli olla äänekäs ja riehakas, niin älä sure. Jos nyt joku onkin siinä tilanteessa vähän pyöritellyt silmiään, niin ei sen pitäisi vähentää sinun arvoasi työntekijänä ja työkaverina. Jos olet tosiaan nolona tuosta, niin minusta voit sanoa lähimmille työkavereille jotain sellaista, kuin "Taisin juoda vähän liikaa, anteeksi jos olin rasittava." Ei mitenkään nöyristellen, vaan ihan reippaasti. Siihen ei kukaan yleensä kehtaa sanoa muuta kuin että ei se mitään tms. Jos vastauksena on jäätävä hiljaisuus, niin työporukkanne on poikkeuksellisen nipoa sakkia.
Lähiviikkoina nähdään aina uusia ennätyslukemia koronatartunnoissa.
Menet kuin ei mitään olisi tapahtunut. Voit sanoa, että meni vähän yli tai pahoitella että mopo karkasi. Ensi vuonna et mene tai otat rauhallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan suomalaista kulttuuria, kun jo pelkkä tavallinen iloinen ja riehakas käyttäytyminen aiheuttaa ihmisissä häpeää. Ei ihme, että alkoholi poistaa herkästi estoja kun meillä suomalaisilla on niitä maailman tappiin asti ja kaikki on niin hankalaa.
Mulla on äänekäs erikoinen nauru ja välillä mua katsotaan hämmentyneenä julkisella paikalla jos satun nauramaan.
Jos joku kysyy niin kiistä periksiantamattomaksi olleesi paikalla. Alkavat sitten epäillä omaa mielenterveyttään kun pysyt järkähtämättömänä. "En ymmärrä mistä puhuit, nimenomaan etukäteen totesin, että valitettavasti en pääse paikalle henkilökohtaisten menojen vuoksi."
Ap nyt jotain selkärankaa. Et todellakaan mitään anteeksi pyyntelyä tavallisesta pikkujoulukäyttäytymisestä. Työpaikkasi kuulostaa kauhealta ja heidän pitäisi pyytää sinulta anteeksi nuivaa käytöstään.
Firman juhliin ei kannata osallistua, tai ainakaan niissä ei pidä päihtyä (edes vähää). Siinä ei ole mitään muuta kuin hävittävää.
Melkein jokainen mokaa joskus ja ei osaa arvioida alkoholin määrää. Menet vain pää pystyssä töihin ja toteat, että tuli väärä arvio ja pyydät anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kysyy niin kiistä periksiantamattomaksi olleesi paikalla. Alkavat sitten epäillä omaa mielenterveyttään kun pysyt järkähtämättömänä. "En ymmärrä mistä puhuit, nimenomaan etukäteen totesin, että valitettavasti en pääse paikalle henkilökohtaisten menojen vuoksi."
Tämä olikin hyvä juttu!
Täytyypi joskus kokeilla, mikäli on tullut oltua liian puhelias.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ärsyttävimmät bileet on sellaiset, joissa istutaan pskanjäykkänä kuppikunnissa ja kytätään vaan muita. Kuka menee pikkujouluihin vaan kyräilemään? Ehkä sellaiset, jotka ei sinne alunperinkään halunneet mennä. Kyllä niiden pitäisi olla iloinen asia!
Kai pikkujoulut voi olla iloisia ja kivoja ilman, että työkaverit vetää päihinsä ja alkaa käyttäytymään kuin mikäkin känniörveltäjä?
Älä välitä.
Ylen toimittaja käyttäytyi paljon huonommin TV-lähetyksessä eikä ymmärrä edes hävetä.
No äläs nyt. Menet rinta rottingilla vaan.
Itsellä se on vasta morkkis kun panin pomon vaimoa..