Mitä ET halua joululahjaksi?
Siis mikä joulusukan täyte saisi sinut heittämään koko sukan takkaan? Eli tuote, jonka saadakseen ei mielestäsi kannata olla joulun alla kiltti?
Kommentit (33)
En halua yhtään mitään turhaa. Sisarusten kanssa on sopimus, ettei aikuisille hankita lahjoja (vanhemmat ovat kuolleet), aikuiselle lapselle olen ilmoittanut etten halua mitään ja jos hän jotain haluaa antaa, niin lahjoitus eläinsuojeluun. Muiden sukulaisten, ystävien tai naapureiden kesken ei anneta lahjoja. Puolisolta toivon korkeintaan kirjoja ja nekin hän pyrkii löytämään kirppareilta/kierrätyksestä.
En vietä kulutusjuhlaa. Itse lahjoitan sisarusten lapsille lahjakortit heidän toivomiinsa liikkeisiin, omalle lapselle ja hänen puolisolleen sellaisen kodinkoneen jonka he ovat pyytänyt ja jota oikeasti tarvitsevat, ja puolisolle jälleen jotain, mitä hän pyytää. Lisäksi ostan puolisolle ja lapselle ikimetsää.
Minä en saa lahjoja koskaan. Paitsi jos itse ostan itselleni.
Mitään makeaa en haluaisi, enkä ylipäätään syötävää.
Kukkia en halua milloinkaan.
Kirjoja en myöskään halua.
En halua konserttilippuja.
En halua pyyhkeitä, menevät kiertoon, jos perheelle niitä tulee.
En myöskään "haisevia" voiteita migreeniherkkyyden vuoksi. 8
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen, jolla voi soittaa kotiin.
Olin tulossa kirjoittamaan juuri tämän lauseen. :D
En halua mitään perinteisiä joululahjoja, tiedoksi myös joulupukille.
Tässäkin ketjussa nähtiin, että suomalaisen yleisin lahjatoive on: ei mitään. Miksi sitä toivetta on niin vaikea noudattaa? Kohta on taas kaupat täynnä hullun lailla ryntäileviä lahjan ostajia, oman mielensä rauhoittamiseksi ja pakkolahjan saajan harmiksi.
Itse kyllö haluaisin kaikenlaista ja tykkään kovasti jos saan esim punaviiniä tai suklaata. Se mitä en missään tapauksessa halua on joku elävä olento josta olisi pakko olla vastuussa esim kissa tai koira.
En halua: joulukoristeita joululahjaksi. Anoppi ostaa näitä mulle joka vuosi! Todennäköisesti se hankkii ne joka vuosi heti joulun jälkeen että saa oikein halvalla.
En halua: teatterilippuja (ehkä en halua mennä teatteriin), "vietän aikaa kanssasi"-lahjakortteja (melko väkinäistä), lahjakortteja kasvohoitoon tai jalkahoitoon (en nauti sellaisesta ja kykenen hoitamaan nämä asiat itsekin ja miellyttävimmillä tuotteilla), kynttilöitä tai suklaata.
Villasukat olisivat erittäin ok. Samoin kirja, jonka luettuani antaisin eteenpäin.
Eniten kuitenkin haluaisin maailman missä ihmiset ostaisivat vähemmän tavaraa. Missä lapset eivät tekisi lahjatoivelistoja vaan "mitä hyvää haluan tehdä"-listoja.
Ollaan keskituloinen perhe ja meidän lahjatoiveet on seuraavat: yksi kodinkone rikkimenneen tilalle, uusi treenikassi pieneksi käyneen tilalle ja Luonto-lehden tilaus. Eikä. Mitään. Muuta.
Jouluna keskitytään lepäilyyn ja hyvään ruokaan. Ostaminen ei saa olla keskiössä.
Vaatteita. Haluan itse päättää mitä päälleni puen. Jos haluaa vaatteita ostaa kierrätystä varten, niin viekää ne suoraan sinne kierrätykseen älkääkä kierrättäkö minun kauttani. Kiitos!
Mitä tahansa tavaroita, mitä ei yleensä omisteta yksittäin. Sukat, pyyhkeet, astiat jne.
Tavaroita, jotka on ostettu vain siksi, että ne näyttää kaupassa kivalta.
Sisustusesineitä, kattaa myös kuluvat tavarat eli kynttilät.
Alkoholia!! Kaikki eivät juo sitä, se ei ole sopiva persoonaton lahja.
Mitään erikoista herkkua, tyyliin karhunliha, vaan ihan tavallista. Suklaata, karkkia.
Mitään, mikä vaatii minulta mitään, eli lahjakortit tms.
En tarvitse lahjaksi mitään. Jos välttämättä haluat antaa jotain, siistit ja tarpeeksi isot villasukat tai karkkia. Vihreät kuulat nam!
Enpä viitsi miettiä, varmaan paljonkin asioita joita en välttämättä tahtoisi. Jos ei ole omaa käyttöä, voin antaa eteenpäin.
Tilaa vieviä tavaroita, kämppäni on pieni. Erikoisia kosmetiikkatuotteita, sain esim. veljen vaimolta jotain kimallevoidetta ison pönön. Tuoksukynttilät, saan niistä päänsäryn. Vaatteet, yleensä ovat väärää kokoa eivätkä mun tyyliä ja en jaksaisi käydä vaihtamassa.
Muuten ovat tervetulleita suklaa, villasukat, suihkugeelit ja kaikki perus joulukamat. En pahastu lainkaan.