Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OLEN KRISTITTY. kysyttävää?

Vierailija
12.02.2015 |

Ni?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:31"]

Joo, vastaa tähän.

Jumala joko haluaa poistaa pahat asiat mutta ei pysty tähän, tai pystyy mutta ei halua, tai ei halua eikä pysty, tai sekä haluaa että pystyy. Jos hän haluaa mutta ei pysty, silloin hän on heikko – eikä tämä päde jumaliin. Jos hän pystyy mutta ei halua, silloin hän on pahansuopa – mikä on yhtä vierasta jumalan luonnolle. Jos hän ei halua eikä pysty, hän on sekä pahansuopa että heikko, eikä näin ollen jumala. Jos hän haluaa ja pystyy, joka ainoastaan on jumalalle sopivaa, mistä kaikki pahat asiat tulevat tai miksi hän ei poista niitä?

[/quote]

Tuohon ei ole vielä yksikään uskovainen osannut vastata, eikä ikinä tule vastaamaankaan. Tuo todistaa että mitään raamatun kaltaista jumalaa ei voi olla.

[/quote]

kohdassa 13 vastattiin...

Vierailija
22/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:31"]Joo, vastaa tähän.

Jumala joko haluaa poistaa pahat asiat mutta ei pysty tähän, tai pystyy mutta ei halua, tai ei halua eikä pysty, tai sekä haluaa että pystyy. Jos hän haluaa mutta ei pysty, silloin hän on heikko – eikä tämä päde jumaliin. Jos hän pystyy mutta ei halua, silloin hän on pahansuopa – mikä on yhtä vierasta jumalan luonnolle. Jos hän ei halua eikä pysty, hän on sekä pahansuopa että heikko, eikä näin ollen jumala. Jos hän haluaa ja pystyy, joka ainoastaan on jumalalle sopivaa, mistä kaikki pahat asiat tulevat tai miksi hän ei poista niitä?
[/quote] Hän haluaa ja pystyy. Sen takia tuli Jeesus Kristus. Opetuslapset kysyivät Jeesukselta: miksi joku syntyy sokeana? Omien syntiensä, vai hänen vanhempiensa syntien tähden? Jeesus vastasi: Ei, vaan jotta Jumalan teot tulisivat nähnyksi. Tällä hän tarkoitti sitä, että lähimmäisen rakkaus tulee ilmi.
Jumala haluaa kaikki yhteyteensä. Pahinta, mitä voi tapahtua, on joutua eroon hänestä. Hänen kuvansa meissä tulee ilmi hyvissä teoissamme ja rakkaudessa, jota osoitamme muita kohtaan. Jumala on suuri rakkaus. Hänen sanansa on laki.
Ongelma on se, että ihminen kuvittelee saavansa kaiken hopeavadilla. Hän on itse valinnut eronsa Jumalasta ja vaatii silti Jumalalta palveluksia. Kaikki pahuus poistuu maailmasta vielä Luojan itsensä toimesta, mutta sitä ennen varmistetaan, että jokikiselle annetaan mahdollisuus. Kun hetki koittaa, on myöhäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:31"]

Joo, vastaa tähän.

[/quote]

Tuohon ei ole vielä yksikään uskovainen osannut vastata, eikä ikinä tule vastaamaankaan. Tuo todistaa että mitään raamatun kaltaista jumalaa ei voi olla.
[/quote] Ja Hopon pöpön. Olen kuullut monienkin uskovien vastaavan tuohon ja hyvin!

Vierailija
24/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma näissä väittelyissä on ateistien kanssa usein se, että heillä ei sitten oikein olekaan lopulta taitoa keskustella aiheesta. Heti, kun huomaavat, että nyt onkin heitä älykkäämpi/kyvykkäämpi kristitty vastaaja kehissä, niin luikitaan häntä koipien välissä pois ketjusta. Tämä taas johtuu siitä, että ateistit lankeavat liian usein siihen piintyneeseen harhaluuloonsa, että uskovat olisivat jollain tavalla sokeita tai heiltä puuttuisi kyky kriittiseen ajatteluun ja väittelytaitoon.
Uskovia löytyy kaikista tiedekunnista ja ammateista. Uskovat, varsinkin pitkän linjan uskovat, ovat "uransa" varrella monessa liemessä keitetty. On täyttä sopaa, että sydämen uskoa voisi jollain tavalla sisään ajaa toiseen ihmiseen. Toista ihmistä voi uhkailla, manipuloida ja pelotella, mutta sillä ei ole varsinaisen uskon kanssa tekemistä. Ateisti voi manipuloida ja painostaa jälkikasvuaan jakamaan näkemyksensä siinä missä uskovakin. Kaikki eivät tarvitse perhe- tai ystävätaustaa tullakseen uskoon. Kaikki eivät edes "tule" uskoon vaan he kokevat uskoneensa aina. Itse en ole uskonnollisista lähtökohdista ja olen uskonut aina. Eikä elämäni ole ollut ruusuilla tanssimista.
Uskoni ei ole myöskään ikinä estänyt minua etenemisessäni koulumaailmassa. Jumala ei ole minulle mitään yliluonnollista vaan luonnollista. Hän, joka loi kaikki lait, jolla universumi toimii. Ei mitään sen kummempaa. Hän ei ole partasuinen ukkeli pilvenreunalla, vaan ikään kuin universaali, kaikkia voimia määrävä voima. Täydellinen rakkaus.

Vierailija
25/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:41"]Uskotko myös joulupukkiin ja yksisarvisiin? [/quote] en. Mitä luulit? :D

[/quote]

Niin, olisihan se suorastaan naurettavaa uskoa satuolentoihin ;)
[/quote] oli mikä tahansa, Jumala tai vaikka joku kohtalo, niin kyllä täällä joku suurempi voima on, jota ihmismieli ei voi käsittää kunnolla. Sitä ei voi todellakaan verrata johonkin joulupukkiin :D
-ap

Vierailija
26/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:13"]

Ongelma näissä väittelyissä on ateistien kanssa usein se, että heillä ei sitten oikein olekaan lopulta taitoa keskustella aiheesta. Heti, kun huomaavat, että nyt onkin heitä älykkäämpi/kyvykkäämpi kristitty vastaaja kehissä, niin luikitaan häntä koipien välissä pois ketjusta. Tämä taas johtuu siitä, että ateistit lankeavat liian usein siihen piintyneeseen harhaluuloonsa, että uskovat olisivat jollain tavalla sokeita tai heiltä puuttuisi kyky kriittiseen ajatteluun ja väittelytaitoon. Uskovia löytyy kaikista tiedekunnista ja ammateista. Uskovat, varsinkin pitkän linjan uskovat, ovat "uransa" varrella monessa liemessä keitetty. On täyttä sopaa, että sydämen uskoa voisi jollain tavalla sisään ajaa toiseen ihmiseen. Toista ihmistä voi uhkailla, manipuloida ja pelotella, mutta sillä ei ole varsinaisen uskon kanssa tekemistä. Ateisti voi manipuloida ja painostaa jälkikasvuaan jakamaan näkemyksensä siinä missä uskovakin. Kaikki eivät tarvitse perhe- tai ystävätaustaa tullakseen uskoon. Kaikki eivät edes "tule" uskoon vaan he kokevat uskoneensa aina. Itse en ole uskonnollisista lähtökohdista ja olen uskonut aina. Eikä elämäni ole ollut ruusuilla tanssimista. Uskoni ei ole myöskään ikinä estänyt minua etenemisessäni koulumaailmassa. Jumala ei ole minulle mitään yliluonnollista vaan luonnollista. Hän, joka loi kaikki lait, jolla universumi toimii. Ei mitään sen kummempaa. Hän ei ole partasuinen ukkeli pilvenreunalla, vaan ikään kuin universaali, kaikkia voimia määrävä voima. Täydellinen rakkaus.

[/quote]

"Hän, joka loi kaikki lait, jolla universumi toimii."  Kerro vähän tarkemmin, miten se jumala tarkalleen otteaen tuon teki.

Vierailija
27/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:13"]Ongelma näissä väittelyissä on ateistien kanssa usein se, että heillä ei sitten oikein olekaan lopulta taitoa keskustella aiheesta. Heti, kun huomaavat, että nyt onkin heitä älykkäämpi/kyvykkäämpi kristitty vastaaja kehissä, niin luikitaan häntä koipien välissä pois ketjusta. Tämä taas johtuu siitä, että ateistit lankeavat liian usein siihen piintyneeseen harhaluuloonsa, että uskovat olisivat jollain tavalla sokeita tai heiltä puuttuisi kyky kriittiseen ajatteluun ja väittelytaitoon.
Uskovia löytyy kaikista tiedekunnista ja ammateista. Uskovat, varsinkin pitkän linjan uskovat, ovat "uransa" varrella monessa liemessä keitetty. On täyttä sopaa, että sydämen uskoa voisi jollain tavalla sisään ajaa toiseen ihmiseen. Toista ihmistä voi uhkailla, manipuloida ja pelotella, mutta sillä ei ole varsinaisen uskon kanssa tekemistä. Ateisti voi manipuloida ja painostaa jälkikasvuaan jakamaan näkemyksensä siinä missä uskovakin. Kaikki eivät tarvitse perhe- tai ystävätaustaa tullakseen uskoon. Kaikki eivät edes "tule" uskoon vaan he kokevat uskoneensa aina. Itse en ole uskonnollisista lähtökohdista ja olen uskonut aina. Eikä elämäni ole ollut ruusuilla tanssimista.
Uskoni ei ole myöskään ikinä estänyt minua etenemisessäni koulumaailmassa. Jumala ei ole minulle mitään yliluonnollista vaan luonnollista. Hän, joka loi kaikki lait, jolla universumi toimii. Ei mitään sen kummempaa. Hän ei ole partasuinen ukkeli pilvenreunalla, vaan ikään kuin universaali, kaikkia voimia määrävä voima. Täydellinen rakkaus.
[/quote]
Niinpä... On aika käsittämätöntä että tällaisen jumalaharhaisuuden annetaan vieläkin vaikuttaa yhteiskuntaan ja sen toimintaan. Jumalaa ei ole, sen todistaa mm. raamattu.

Vierailija
28/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maailman n. 20 000 kristillisestä lahkosta on se oikea? Koska eiväthän ne kaikkia voi olla oikeassa.

Vierailija
29/29 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut olemassa vain yksi kristitty ja hän kuoli ristillä. Muut ovat Paavalin harhaoppien seuraajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan