Mikä on kierron 1. päivä, kun tiputtelua jo päiviä ennen tulvaa?
Mulla edeltää varsinaista kuukautisvuotoa pientä tiputtelua ja alavatsan jomottelua useampana päivänä ennen kuin varsinainen vuoto alkaa ja verta tulee kunnolla. Nämä tiputtelupäivät on sellaisia, etten tarvitse suojaa ollenkaan vaan tiputtelun huomaa vaan toisinaan veskissä pyyhkiessä.
Yritämme vauvaa ja mietin, että mikä nyt on se todellinen kierron 1. päivä, josta kiertoa aletaan laskemaan? Se, jolloin punaista näkyy edes vähän vai se, kun valuu kunnolla?
Kommentit (7)
Minä lasken aina siitä päivästä, kun ensimmäinen tiputtelu alkaa. Voisiko sinulla muuten olla keltarauhashormoonin puutetta, kun noin tiputtelee ennen tulvaa?
Olen 28-vuotias. kiertoni on ollut tällainen aina. pitää varmaan alkaa tikuttamaan ovista ettei ehdi mennä ohi!
ap
Mulla on kans aina tullu tiputtelua, nyt tuli KUUKAUSI tiputtelua ja sit alko taas kunnolla. Munasarjakystat <3
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:58"]
Moi. Minkä ikäinen olet? Onko sulla aina ollut tiputtelua? Kysyn vaan kun itse oon 35 ja pari vuotta ollut tiputtelua ennen varsinaista vuotoa. Onkohan normaalia tässä iässä... Itse lasken kierron siitä "tulvasta".
[/quote]
On normaalia että tulee lähempänä neljääkymmentä, ensimmäisiä esivaihdevuosioireita josita voi olla 10-15 vuotta itse menopaussiin...
Itsellä alkoi 37-vuotiaana tuollainen että 5 päivää ennen varsinaista kunnon vuotoa on lieviä menkkakipuja ja tiputtelua. Lasken menkat alkaneeksi vasta ekasta kunnon vuotopäivästä.
Kierto lasketaan ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä, ei tiputtelusta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:58"]
Moi. Minkä ikäinen olet? Onko sulla aina ollut tiputtelua? Kysyn vaan kun itse oon 35 ja pari vuotta ollut tiputtelua ennen varsinaista vuotoa. Onkohan normaalia tässä iässä... Itse lasken kierron siitä "tulvasta".
[/quote]
On normaalia että tulee lähempänä neljääkymmentä, ensimmäisiä esivaihdevuosioireita josita voi olla 10-15 vuotta itse menopaussiin...
Itsellä alkoi 37-vuotiaana tuollainen että 5 päivää ennen varsinaista kunnon vuotoa on lieviä menkkakipuja ja tiputtelua. Lasken menkat alkaneeksi vasta ekasta kunnon vuotopäivästä.
[/quote]
Ok. Harmaita hiuksiakin jo pukkaa niin tuo sopisi oireisiin