Kysymys linuxin komentorivistä!
Miksi komento "grep ’sana’ ~/home/username/hakemisto/ |sort -" ei toimi? (Sana on sana, jota etsin, username oma käyttäjätunnukseni ja hakemisto se hakemisto, mistä sitä etsin.) Tarkoituksena on etsiä tiedostot, joissa tuo sana esiintyy.
Kommentit (9)
Eikös se menisi näin
grep sana /home/username/hakemisto/*
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:55"]
Eikös se menisi näin
grep sana /home/username/hakemisto/*[/quote]
Joo tuo toimi. Kiitos. Ilmeisesti luentokalvotkin on täyttä kuraa, kuten koko kurssikin... -ap
No voisitko kysyä suoraan Torvaldsilta. Se tykkää vastailla tällaisiin kysymyksiin.
Linux?! Hankkisit edes kunnollisen UNIX-pohjaisen käyttöjärjestelmän esim. OpenBSD.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:11"]
Linux?! Hankkisit edes kunnollisen UNIX-pohjaisen käyttöjärjestelmän esim. OpenBSD.
[/quote]
Joo kuule tämä on kurssi, jossa opetellaan Linuxin käyttöä. Ei auta selitellä, kuinka tämä ja tuo on parempia. Mene muualle pätemään. -ap
Ongelmahan tuossa alkuperäisessä rimpsussa oli 'tuplapolku'. ~ tarkoittaaa kotihakemistoa eli komento näytti oikeasti tältä: grep ’sana’ /home/username/home/username/hakemisto/ |sort -
Nämä av-mammat täällä on ihan pihalla Linuxin komentorivistä :DD
Itse olen käyttänyt myös FreeBSD:tä, kokeilkaa tekin. Eihän kukaan windowsia ole käyttänyt 20 vuoteen, tai en minä ainakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:30"]
Nämä av-mammat täällä on ihan pihalla Linuxin komentorivistä :DD Itse olen käyttänyt myös FreeBSD:tä, kokeilkaa tekin. Eihän kukaan windowsia ole käyttänyt 20 vuoteen, tai en minä ainakaan.
[/quote]
Juu, jos sinä et ole, niin eihän kukaan muukaan :-D
Tapa itsesi