pitääkö ilmoittaa työnantajalle
Teen kolmivuorotyötä osa-aikaisena.Mulle sattui just niin että kaikki vapaat on peräkkäin,saanko lähteä vaikka lyhyelle matkalle vai onko mulla joku ilmoitusvelvollisuus pomolle? :D
Kommentit (12)
Oletko töihinkutsuttava? Kyllä kai sinä saat vapaillasi tehdä mitä tahdot.
Miksi ihmeessä pitäisi ilmoitella mitään? Tottakai voi lähteä reissuun, ei se työnantajalle kuulu mitä vapaillasi teet.
Eiku kyllä työnantajalta pitää kirjallisesti kysyä lupa. Käsittelyaika on kaksi viikkoa, joten jos nyt tällä tai ensi viikolla ajattelit reissata, niin saattaa jäädä tekemättä. No ensi kerralla osaat ennakoida. Kannattaa myös huomioida, jos pomo ei sinusta tykkää, niin lomalupaa et tule saamaan. :D
Ehhe,mulle soiteltiin ja viestiteltiin joka ikinenpäivä kun olin pari päivää laivalla."Tuutko töihin?" Kun ilmoitin että oon laivalla oli työnantaja viimeksi näreissään että en ole asiasta maininnut...
Pomo siis kyseenalaistaa mun vapaa-ajan tekemisiä ja soittelee aina -ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:15"]
[/quote]
Siis miten ja miksi? Onko tuo jo häirintää, jos on niin yhteyttä työsuojeluviranomaisiin.
Pomo ei soittele sulle kuin työasioissa ja jos ekassa puhelussa sanot, ettet tule vuoroon kuin vapaiden jälkeen tiistaina, niin on asiatonta soittaa vielä 3 kertaa ja kysyä josko kuitenkin tulisit jo sunnuntai-iltana.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:15"]
[/quote]
Jos sulla on sovitut vuorot (eli et ole mikään tarvittaessa töihin soitettava), niin esimiehelläsi ei ole mitään velvollisuutta tiettää, mitä vapaa-ajallasi teet ja missä olet.
Jos työvuorot on jo lyöty lukkoon, sun ei tarvitse ilmoitella, mitä vapaa-ajallasi teet eikä edes vastata puhelimeen.
Saat lähteä. Voit ilmoittaa töissä et jos sairaslomia tulee. Et ole käytettävissä, olet varanut matkan
Jos ton linjan otat. Saat olla jatkuvasti varpaillasi. Et voi ikinä matkustella. Lähet matkalle.
tietysti saat lähteä.