Pitkä matikka ilman graafista laskinta?
Olen ysillä, ja haluaisin valita pitkän matikan, sillä matikka on lempiaineeni, ja myös vahvin aineeni, ainoa 10 fysiikan ohella tällä hetkellä.
Minulla ei kuitenkaan todellakaan ole varaa kalliiseen laskimeen, pärjääkö pitkässä matikassa tavallisella nelilaskimella jos tekee vähän ylimääräistä työtä?
Kommentit (42)
Symbolisella laskimella saa laskettua määräämättömät integraalit, derivaatat, likiarvot yms. niin että symbolit säilyvät vastauksessa. Yhtälöt ratkeavat myös suoraan. Graafisella laskimella saa vastauksina vain lukuarvoja. Kaikki graafisen laskimen ominaisuudet löytyvät myös symbolisesta laskimesta. Symbolinen laskin nopeuttaa ja helpottaa huomattavasti kirjoituksissa. Aina parempi jos osaa laskea ilman laskinta, mutta voi olla hankalaa pysyä muiden perässä käsipelillä. Lyhyeen matikkaan vaihtaneilta kannattaa kysellä symbolista laskinta, siellä sillä ei tee mitään T. Se aiempi ope
Minä voin luovuttaa vuosituhannen vaihteen laskimeni hyvään tarkoitukseen. Aikanaan huippumalli, piirtää jopa 3 eri väristä käyrää. Vei mut läpi lukion ja kauppakorkean. Ei muuta kuin yhteystietoja kehiin.