3. oluen laimennus 2. olueksi? Mitä mä en ymmärrä tässä?
Siis selittäkää mulle mistä kaikki kohu johtuu. Miksi olisi niin paha jos ruokakaupassa myytävä 3. olut (4,5%), laimennettaisiin 2. olueksi (3,7%)?
Eikö ihmiset sitten ostaisi sitä 2. olutta? Kuinka paljon enemmän sitä pitäisi juoda saadakseen saman humalan kuin 3. oluesta?
Jättäisikö ihmiset oikeasti ostamatta sen oluen kaupasta ja kaupat kaatuisivat? Viitisisivätkö kaikki lähteä Alkoon hakemaan juomaa tuollaisen alkoholipitoisuuseron takia?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:36"]2 olut ei ole hyvän makuista, kuin vesilitkua joisi.
[/quote]
Tottumiskysymys.
Oon miettinyt samaa asiaa kuin aloittaja. Tää on niin länsimaalainen ongelma et huhhuh!
Kaikki juopot haluavat säilyttää oluen 4.5% ihan vain maun takia.
Mäyräkoira vastaa nykyisellään kossupolloa ja kakkosta pitäisi kiskoa kolme pulloa enemmän ja sitä ei juoppojen terveys kestä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:34"]Siis selittäkää mulle mistä kaikki kohu johtuu. Miksi olisi niin paha jos ruokakaupassa myytävä 3. olut (4,5%), laimennettaisiin 2. olueksi (3,7%)?
Eikö ihmiset sitten ostaisi sitä 2. olutta? Kuinka paljon enemmän sitä pitäisi juoda saadakseen saman humalan kuin 3. oluesta?
Jättäisikö ihmiset oikeasti ostamatta sen oluen kaupasta ja kaupat kaatuisivat? Viitisisivätkö kaikki lähteä Alkoon hakemaan juomaa tuollaisen alkoholipitoisuuseron takia?
[/quote]
Todennäköisesti viitsisivät. Ruotsissa on käynyt juuri näin.
Mun mielestä kakkonen on turha, koska ykkönen riittää korvaajaksi. Karhun ja Karjalan ykköset ainakin maistuvat hyvältä. Kuulemma kakkosta ostetaan murto-osa ykkösestä, jota sitäkin ostetaan hyvin vähän.
Ei kiinnosta, viinat ja oluet haettu jo vuosia virosta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:36"]2 olut ei ole hyvän makuista, kuin vesilitkua joisi.
[/quote]
Tottumiskysymys.
Oon miettinyt samaa asiaa kuin aloittaja. Tää on niin länsimaalainen ongelma et huhhuh!
[/quote] Ei ole mikään tottumiskysymys. Kyllä se makuun vaikuttaa jos ruvetaan laimentamaan. En myöskään tykkää liian vahvoista oluista. Juon olutta maun vuoksi, en humaltumisen vuoksi. Jos maulla ei olisi väliä, voisin hyvin juoda halpaa 1-olutta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:41"]Mun mielestä kakkonen on turha, koska ykkönen riittää korvaajaksi. Karhun ja Karjalan ykköset ainakin maistuvat hyvältä. Kuulemma kakkosta ostetaan murto-osa ykkösestä, jota sitäkin ostetaan hyvin vähän.
[/quote]
Siis Koffin, ei Karjalan.
Ruotsissa myydään myös halpaa 2,8% olutta joka on oiva sauna- ja ruokajuoma.
Olutta juodessa pitää käydä kusemassa niis tiuhaan tahtiin ja litrakaupalla ettei humallu, koska nopean nesteenvaihdunnan takia alkoholi eivehdi imeytyä verenkiertoon vaan tulee virtsan mukana pois. Laineampi olut pahentaa vielä tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:41"]Ei kiinnosta, viinat ja oluet haettu jo vuosia virosta.
[/quote]
Buu, veronkiertäjä isänmaanpetturi.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:42"]Ruotsissa myydään myös halpaa 2,8% olutta joka on oiva sauna- ja ruokajuoma.
[/quote]
Suomen ykkösoluet ovat 2,7-2,8%.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:41"]
Ei kiinnosta, viinat ja oluet haettu jo vuosia virosta.
[/quote]
Näin on. Tuon n. 4 ltk = 100 ploa laadukasta saksalaista vehnäolutta 1 - 2 kertaa vuodessa ja ei tarvitse murehtia kepulessujen ja muiden läskipäiden mietintöjä oluen lantrauksesta.
Kiitos EU!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:36"]2 olut ei ole hyvän makuista, kuin vesilitkua joisi. [/quote] Tottumiskysymys. Oon miettinyt samaa asiaa kuin aloittaja. Tää on niin länsimaalainen ongelma et huhhuh! [/quote] Ei ole mikään tottumiskysymys. Kyllä se makuun vaikuttaa jos ruvetaan laimentamaan. En myöskään tykkää liian vahvoista oluista. Juon olutta maun vuoksi, en humaltumisen vuoksi. Jos maulla ei olisi väliä, voisin hyvin juoda halpaa 1-olutta.
[/quote]
Ei se makuun vaikuta kuin alkon määrän osalta, laimennukseen käytetään alkoholitonta olutta, eikä vettä kuten jotkut uskoo.
Kyllä vaikuttaa, olen muutaman kerran ostanut 2-olutta ja ero on huomattava kolmoseen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:43"]
Olutta juodessa pitää käydä kusemassa niis tiuhaan tahtiin ja litrakaupalla ettei humallu, koska nopean nesteenvaihdunnan takia alkoholi eivehdi imeytyä verenkiertoon vaan tulee virtsan mukana pois. Laineampi olut pahentaa vielä tilannetta.
[/quote]
Minun vajavaisen ymmärrykseni mukaan munuaiset nimenomaan suodattavat verta ja tarpeettomat aineet ohjataan virtsarakkoon.
Että on fysiologinen mahdottomuus, että joku litku ei ehtisi imeytyä verenkiertoon. Asiantuntijat korjatkoon.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:34"]
Siis selittäkää mulle mistä kaikki kohu johtuu. Miksi olisi niin paha jos ruokakaupassa myytävä 3. olut (4,5%), laimennettaisiin 2. olueksi (3,7%)?
[/quote]
Mikäänhän ei estäisi tuomasta vaikka heti siltä kakkosolutta kauppojen hyllylle. Siinhän sen markkinat tulisi testattua.
Jotain pieniä yrityksiä tehdä kakkosolutta onkin tehty, mutta ilmeisesti suosio ei ole ollut suuri. Yhdessäkään kaupassa en ole sitä nähnyt.
Entäpäs jos viinit tuotaisi ruokakauppoihin? Ryntäisittekö kaikki heti ostamaan sitä merkittävästi enemmän kuin nyt? Jos, niin miksi?
Minä juon kakkosta, koska kolmosessa maistuu usein selvästi alkoholi. Ykkönen taas on turhan litkua. Olin todella ilahtunut kun kakkonen tuli myyntiin ja pelkäsin jo että lopettavat valmistuksen kun ei meinannut käydä kaupaksi.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:34"]
[/quote]
Mikäänhän ei estäisi tuomasta vaikka heti siltä kakkosolutta kauppojen hyllylle. Siinhän sen markkinat tulisi testattua.
Jotain pieniä yrityksiä tehdä kakkosolutta onkin tehty, mutta ilmeisesti suosio ei ole ollut suuri. Yhdessäkään kaupassa en ole sitä nähnyt.
Entäpäs jos viinit tuotaisi ruokakauppoihin? Ryntäisittekö kaikki heti ostamaan sitä merkittävästi enemmän kuin nyt? Jos, niin miksi?
[/quote]
Ei rynnätä. Normaali ihminen juo sen mitä juo, oli hinta mikä hyvänsä. Näin olen tehnyt Suomessa ja ulkomailla asumisen vuosina; itse asiassa ulkomailla alkoholiverottomassa maassa asuessa alkoholin käyttöni väheni merkittävästi.
Mites kaikki ulkomaiset erikoisoluet? Niitähän ei sitten kaupasta enää saisi.. Olettaen, etteivät pienpanimot ryhdy Suomen kokoisen maan vuoksi tekemään laimennettua tuotetta. Mutta Alkostahan näitä tuotteita saisi, moninkertaiseen hintaan verrattuna nykyiseen!
2 olut ei ole hyvän makuista, kuin vesilitkua joisi.