Onko kellään tullut ero siksi, että mies haluaa enemmän lapsia?
Kommentit (44)
Asia ei ole loppuun käsitelty. Mies varmaan luulee, että voi puhua mut ympäri. Ap
Ihan hyvin voi, mutta kannattaako..
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 07:15"]Ihan hyvin voi, mutta kannattaako..
[/quote] en ymmärrä tätä vastausta. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 06:42"]
Ei ainakaan minulla ole tullut eroa mieheni kanssa tuon takia. :O Mutta miksei miehellesi riitä vain nuo kaksi?
[/quote]
Koska mies haluaa lisää? Jos asetelma olisi toisin päin, mies olisi sika koska estää naisen haaveen uudesta lapsesta.
Mies ei joudu runtelemaan kroppaansa, kestämään hormonien aiheuttamia mielialaongelmia eikä valvomaan öisin. Riittääkö perustelut, miksi on vähän eri asia? Ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 07:29"]
Mies ei joudu runtelemaan kroppaansa, kestämään hormonien aiheuttamia mielialaongelmia eikä valvomaan öisin. Riittääkö perustelut, miksi on vähän eri asia? Ap
[/quote]
Mies ei saa haluta lasta koska on fyysisesti kykenemätön olemaan raskaana ja synnyttämään, niinkö?
Ainahan sitä haluta saa, mutta voiko muka vaatia?! Ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 07:40"]
[/quote]
Voiko nainen vaatia miestä siittämään lapsen, jos tämä ei sitä halua?
Tuo on parisuhteen vaikeimpia ongelmia, joko toinen joutuu pettymään tai sitten lähdetään eri teille.
Meillä jo seurustelun alussa puhuttiin lapsista ja miehellä siis entuudestaan 3 ja mullakin lapsi. Hän tiesi että olin kauan haavellut siitä että saisin vielä synnyttää joten ei pistänyt vastaan kun kysäsin että olisiko valmis vielä 1 lapseen. Nyt kun vauva lähentelee vuotta ja olen hävittelemässä vaatteita ni mies laittaa vastaan..kuulemma jos tulisin vielä toisiin aatoksiin.. Hassua sinäänsä kun meillä asuu jo 3 ja 2 käy "kyläilemässä" että kyllä tässä arjessa on askaretta ja puuhaa ja perässä pitäs pysyä kuka on kotona viikonloppuna
Av-mammat siis ovat sitä mieltä, että mun pitäisi vastentahtoisesti suostua niin moneen lapseen kuin mies päättää? Ap
No mitä mies on valmis tekemään sen eteen että tulis vielä kolmas lapsi? Jos ei mitään niin haha saahan sitä haluta. Meillä kun mies halusi lapsia ylipäätään niin mä sanoin, että saat kyllä myös hiitaa ne ja onhan mies hoitanutkin. Mutta ei siinä äitikään mitenkään vähällä pääse, lapset kun ei tajua, että oli sellainen diili, että isä hoitaa lapset... :D Syliä ja huomiota lapset vaatii molemmilta. Ja tulee lisää kotitöitä ja vähemmän omaa aikaa jne.
Mies saa tehdä TODELLA paljon jos haluaa lapsia, jos nainen ei halua. Nainen joka haluaa lapsia yleensä myös hoitaa ne, sama siis miehille. Silti en ottais enää kolmatta ilman lastenhoitajaa ja kotiapulaista. Jos ne olis niin miksi ei.
Raskaus nyt on aika lyhyt aika, kun verrataan lapsen koko elämään. Jos sinulla on joku raskautta vaikeuttava perussairaus, tai raskaus olisi riskiraskaus, niin tuskin mies sinua yrittäisi kolmanteen painostaa. Muuten raskaus ei ole minusta niin iso paha, etteikö kolmatta saisi toivoa. Ja vauva-aikan vastuuta voi jo jakaa, vaikka imettääkin. Osallistuuko mies isompien lasten hoitoon täyspainoisesti? Huolehtiiko? Kantaako vastuuta? Jos taas vain haluaa lisää lapsia, mutta jättää sut yksin huolehtimaan niistä, niin ymmärrän, ettet voi suostua. Mutta jos isä on osallistuja ja läsnä, niin ymmärrän hyvin miehesi toivetta.
[/quote]
Mikä näiden ero sitten loppujen lopuksi on? Jos minulla on parisuhdetta suurempia toiveita elämässäni ja parisuhde on niiden esteenä, niin parisuhde päättyy. Saako sinun mielestä ylipäätään erota, ja mitkä sitten olisivat riittävän hyvät syyt tähän?
Toki, onhan se vähän ihmeellinen tilanne rikkoa koti kahdelta jo olemassa olevalta lapselta saadakseen vielä yhden lapsen.
Kuitenkin, mielestäni kenenkään ei pidä ryhtyä vanhemmaksi toisen painostuksesta - ei miehen, ei naisen. Mutta jos perhehaaveet ja parisuhde ei kohtaa, niin parisuhde on hieman vaikeuksissa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 08:00"]
[/quote]
Mikä näiden ero sitten loppujen lopuksi on? Jos minulla on parisuhdetta suurempia toiveita elämässäni ja parisuhde on niiden esteenä, niin parisuhde päättyy. Saako sinun mielestä ylipäätään erota, ja mitkä sitten olisivat riittävän hyvät syyt tähän?
Toki, onhan se vähän ihmeellinen tilanne rikkoa koti kahdelta jo olemassa olevalta lapselta saadakseen vielä yhden lapsen.
Kuitenkin, mielestäni kenenkään ei pidä ryhtyä vanhemmaksi toisen painostuksesta - ei miehen, ei naisen. Mutta jos perhehaaveet ja parisuhde ei kohtaa, niin parisuhde on hieman vaikeuksissa.
[/quote]
Aika kevyin perustein muodostettu parisuhde sitten, miksi ihmiset kuvittelee saavansa kaiken?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 07:57"]
Av-mammat siis ovat sitä mieltä, että mun pitäisi vastentahtoisesti suostua niin moneen lapseen kuin mies päättää? Ap
[/quote]
Näytätkö mulle viestin, jossa näin sanottiin? Ei sun tarvitse suostua, mutta on typerää vähätellä miehen toivetta koska "Mies ei joudu runtelemaan kroppaansa, kestämään hormonien aiheuttamia mielialaongelmia eikä valvomaan öisin". Yhtälailla miehillä on halu lisääntyä.
Käytte vakavan keskustelun, katsotte asiaa molempien näkökulmasta, ja jos yhteisymmärrystä ei tule, alatte pohtia mahdollista eroa.
Kyllä mies osallistuu. Muttei vauva-aikaan läheskäänyhtä paljon. LiLisäksi raskaus, synnytys ja väsymys tuntuu pahalta, koska mies ei mielestäni tue tarpeeksi ja esim.kommentoi kun näytän rönttöiseltä. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 08:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 07:57"]
[/quote]
Näytätkö mulle viestin, jossa näin sanottiin? Ei sun tarvitse suostua, mutta on typerää vähätellä miehen toivetta koska "Mies ei joudu runtelemaan kroppaansa, kestämään hormonien aiheuttamia mielialaongelmia eikä valvomaan öisin". Yhtälailla miehillä on halu lisääntyä.
Käytte vakavan keskustelun, katsotte asiaa molempien näkökulmasta, ja jos yhteisymmärrystä ei tule, alatte pohtia mahdollista eroa.
[/quote]
No ette eroa tuon takia! Pettymykset kuuluvat elämään ja jos ei niitä kestä niin mikään parisuhde ei tule toimimaan. Sitäpaitsi tuossa näyttää ihan selvältä, että mies ei tajua mitä on ap:n laittamassa tekemään, eli ei osaa antaa sitä mitä ap tarvitsee asialle, joten tilanne on 50:50. Mies ei kehu eikä tue, mies ei saa vauvaa. Kehuisi ja tukisi ja tekisi kaikkensa niin voisi saadakin. Daa!
Meillä yksi lapsi, mies haluaisi toisen. Minä en siihen suostu. Ei ole parisuhde mihinkään loppunut. Mies hankki koiran ja kesämökin :)
19, niinpä! En myöskään ole tyytyväinen seksielämäämme, mikä ei ainakaan paranisi kolmannen lapsen myötä. Ap
Ei ainakaan minulla ole tullut eroa mieheni kanssa tuon takia. :O Mutta miksei miehellesi riitä vain nuo kaksi?