Hyväsydämisimmät ihmiset kärsivät tässä maailmassa eniten
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:04"]
Jaa. Olen ihan hyväsydäinen, enkä ole ainakaan sen takia joutunut kärsimään. Valitsen kai seurani fiksusti tai jotain.
[/quote]
Olet varmasti mies.
[/quote]
Mistä tällainen arvaus?
[/quote]
Miehet (yleistys) pitävät itseään hyväsydäisinä, sillä perusteella, etteivät nauti kenenkään kärsimyksistä. Kuitenkin ovat samalla välinpitämättömiä ja pistävät oman viettinsä puolisonsa tunteiden edelle.
Tuo ette ole joutunut kärsimään, paljastaa että nainen et voi olla. Hyväsydäiset naiset saavat aina paskaa miehiltä niskaansa.
Tuntuu kurjalta kun lähipiirissä niitä hyväsydämisiä ja kilttejä ihmisiä käytetään tämän tästä hyväksi. Eivät osaa sanoa ei koskaan :(
Mielestäni empaattiset ihmiset kärsivät eniten, koska he pystyvät kuvittelemaan muiden kärsimykset ja asettumaan heidän asemaansa mielikuvissaan. Hyväsydäminen ihminen ei välttämättä ole empaattinen, eikä empaattinen välttämättä ole hyväsydäminen.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:58"]
Eikös tunteettomien, introverttien ihmisten keskimääräinen elinikä ollut 10 vuotta normaaliväestöä korkeampi juuri siitä syystä että he eivät "pode maailmantuskaa" ja stressaannu? Hyväsydämmisillä on tietenkin eniten kärsimyksiä.
[/quote]
Vähän ohis, mutta miksi introvertti olisi yhtä kuin tunteeton? Minä olen aika äärimmäinen introvertti, ja persoonallisuustyyppi on INTJ. Useimmat pitävät minua varsin tunnekylmänä ihmisenä, koska olen niin varautunut ja hiljainen seurassa, mutta veikkaan, että harva potee maailmantuskaa ja stressaantuu muiden kärsimyksistä niin paljon kuin minä... Minä vaan teen sen kaikessa hiljaisuudessa ja yksinäisyydessä. Ja eihän se tietysti hyödytä eikä auta ketään; introverttina en osaa aktiivisesti olla tukena ja apuna, lähinnä vetäydyn syrjään. Mutta vaikka yrittäisinkin sulkea ikävät asiat pois mielestäni, en voi sille mitään, että kaikki muihin kohdistuva julmuus ja epäoikeudenmukaisuus ahdistaa.
[/quote]
En usko että hän tarkoitti niitä synonyymeinä. Vaan jos on lattetunteinen JA introventti, silloin tuo pitää paikkansa. Tällaiseen ihmiseen muut ihmiset eivät oikein voi vaikuttaa mitenkään. Ei hyvässä eikä huonossa.