Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväsydämisimmät ihmiset kärsivät tässä maailmassa eniten

Vierailija
12.02.2015 |

Oletko samaa mieltä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. He ovat onnellisia ja jakavat onnea muualle. Yrmeät ihmiset ovat itse onnettomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja empaattisimmat. Kovat, oman edun tavoittelijat kyllä pärjäävät. Lisäksi olisi hyvä olla hivenen yksinkertainen, niin ei osaisi ahdistua kaikesta pahasta.

Vierailija
4/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tunteettomien, introverttien ihmisten keskimääräinen elinikä ollut 10 vuotta normaaliväestöä korkeampi juuri siitä syystä että he eivät "pode maailmantuskaa" ja stressaannu? Hyväsydämmisillä on tietenkin eniten kärsimyksiä.

Vierailija
5/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:56"]

En. He ovat onnellisia ja jakavat onnea muualle. Yrmeät ihmiset ovat itse onnettomia.

[/quote]

Erittäin mustavalkoista ajattelua.

Vierailija
6/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä huomannut, että noi itseään sydämellisiksi hyviksi ihmisiksi tituleeravat, jotka kärsivät aina omasta mielestään kovasti, ovat ihan hirvöitä muita kohtaan, mutta eivät näe sitä ja asettavat sitten itsensä joksikin marttyriksi.

Vierailija
7/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin todella paljon, tunnen juuri tuota ''maailman tuskaa'' jne. Mutta tuntuisi silti itsekkäältä ajatella olevansa hyväsydäminen... Ehkä olen vain liian herkkä.

Vierailija
8/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:57"]

Kyllä ja empaattisimmat. Kovat, oman edun tavoittelijat kyllä pärjäävät. Lisäksi olisi hyvä olla hivenen yksinkertainen, niin ei osaisi ahdistua kaikesta pahasta.

[/quote]

Onneksi itse olen itsekäs ja hieman yksinkertainen, vaikkakin älykäs. Pärjään loistavasti.

Vierailija
9/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimys ei jalosta. Se ei tee ihmistä automaattisesti yhtään paremmaksi, vaikka olisi mitä tragedioita elämässä.

Tuo on itsestään selvää että empaattiset kärsii enemmän kuin epäempaattiset. Epäempaattisella on vain omat murheensa(ei ole tarpeeksi rikas eikä ole tarpeeksi valtaa) Empaattisella on omien murheiden lisäksi muidenkin tuskat.

Tieto lisää tuskaa, on totta.

Jos kannattaa pehmeitä arvoja, tässä maailmassa ei ehkä ole kuin kotonaan.

Vierailija
10/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olen ihan hyväsydäinen, enkä ole ainakaan sen takia joutunut kärsimään. Valitsen kai seurani fiksusti tai jotain.

Vierailija
11/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ystävien mukaan hyväsydäminen, ja minut tuntevat kohtelevat minua hyvin, mutta jotkut tuntemattomat osaavat olla todella ilkeitä ja pahoja, ilmeisesti käyttävät hyväksi sitä että näytän kiltiltä. En tiedä miksi kiltteys näkyy minusta heti ensi näkemältä, se saa kyllä usein tuntemattomat juttelemaan mulle, mutta pahantahtoiset tekemään pahaa.

Vierailija
12/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:58"]

Mä olen kyllä huomannut, että noi itseään sydämellisiksi hyviksi ihmisiksi tituleeravat, jotka kärsivät aina omasta mielestään kovasti, ovat ihan hirvöitä muita kohtaan, mutta eivät näe sitä ja asettavat sitten itsensä joksikin marttyriksi.

[/quote]

No niinpäs muuten on. En tiedä ketään oikeasti hyväsydämistä ihmistä, joka olisi ääneen mainostanut itseään.

Olen kerran elämässäni kuullut ihmisen sanovan että hän on liian hyvä ihminen. No minusta hän oli kylläkin itsekäs, lapsellinen ja epärehellinen valehtelija, joka esitti kaikille mukavaa.

Yleensä jos jostain ihmisestä sanotaan, että se on niin mukava, niin ei tiedetä siitä ihmisestä oikeaa laitaa.

Mukava= mukaileva, mielistelevä, tietää että ihmisille pitää sanoa niitä asioita, joita he haluavat kuulla, koska itse sitten hyötyy heistä.

Vierailija
13/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:04"]

Jaa. Olen ihan hyväsydäinen, enkä ole ainakaan sen takia joutunut kärsimään. Valitsen kai seurani fiksusti tai jotain.

[/quote]

Olet varmasti mies.

Vierailija
14/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:04"]

[/quote]

Olet varmasti mies.

[/quote]

Mistä tällainen arvaus?

Vierailija
15/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha

Vierailija
16/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta- hyväsydämisten lähipiiri voi hyvin , mutta ilkeiden ihmisten läheiset voivat henkisesti huonosti

Vierailija
17/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut narsistisia piirteitä omaavat henkilöt tekeytyvät hyväsydämisiksi maailmanparantajiksi saadakseen muiden ihailua. Eroten oikeista kilteistä ihmisistä, narsistilla on tapana puhua suureen ääneen omista uhrauksista ja tekeytyä marttyyriksi. Ihmiset yleensä huomaavat kenellä on oikeasti vilpitön mieli, ja narsistin oikea luonne putkahtelee välillä esille. Aidosti hyväsydämisestä ihmisestä huokuu hyvää energiaa.

Vierailija
18/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut muta ihmisiä vain sen verraan mihin minulle on ollut varaa t. hyväsydäminen

Vierailija
19/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilta puuttuu kunnioitus muita kohtaan. Minä toki olen toisinaan vienyt sen liian pitkälle ja pidän itseni poissa muiden ihmisten elämästä ja silmistä, jotta en aiheuta heille ongelmia. Sekin on empatiaa, ettei tunkeudu toisten ihmisten elämään ja yksityisyyteen. Ja haluan myös elää sillä tavalla että loukkaan mahdollisimman vähän muita. Kuitenkin minullakin on tarpeeni ja vastapainoksi oletan että saan itselleni tarpeeksi tilaa. Jostain syystä siihen kuitenkin ihmiset hanakasti eivät ole suostuvaisia. 

Vierailija
20/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:58"]

Eikös tunteettomien, introverttien ihmisten keskimääräinen elinikä ollut 10 vuotta normaaliväestöä korkeampi juuri siitä syystä että he eivät "pode maailmantuskaa" ja stressaannu? Hyväsydämmisillä on tietenkin eniten kärsimyksiä.

[/quote]

Vähän ohis, mutta miksi introvertti olisi yhtä kuin tunteeton? Minä olen aika äärimmäinen introvertti, ja persoonallisuustyyppi on INTJ. Useimmat pitävät minua varsin tunnekylmänä ihmisenä, koska olen niin varautunut ja hiljainen seurassa, mutta veikkaan, että harva potee maailmantuskaa ja stressaantuu muiden kärsimyksistä niin paljon kuin minä... Minä vaan teen sen kaikessa hiljaisuudessa ja yksinäisyydessä. Ja eihän se tietysti hyödytä eikä auta ketään; introverttina en osaa aktiivisesti olla tukena ja apuna, lähinnä vetäydyn syrjään. Mutta vaikka yrittäisinkin sulkea ikävät asiat pois mielestäni, en voi sille mitään, että kaikki muihin kohdistuva julmuus ja epäoikeudenmukaisuus ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan