Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** EX-HAAHUT viikko 37 **

11.09.2006 |

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]

[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]

[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]

[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]

[b][color=violet]ulriina: [/b][/color] minä vm.-73, mies vm.-71, Keski-Uusimaa, esikot: tyttö ja poika 10/98, tuulimunat 10/00 (rv7+) ja 2/05 (rv9+) ja km 7/05 (rv6+) [color=red] LA 5.10[/color]

[b][color=violet]myttynen75: [/b][/color] minä -75, mies -73, tyttö 9/94, poika 4/96, poika 6/99, km 7/05[color=red] LA 6.10[/color]

[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]

[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]

[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]

[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]

[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]

[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] [color=red] LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9. [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm

[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm

[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm

[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm

[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]

[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm

[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm

[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm

[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm

[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm

[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm

[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], - g ja - cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

FEMMISKIN oli käyny kuulumiset kertomassa, ihanaa =o) Onnea vielä siitä ihanasta " palkinnosta" ;o)

PEEBEELLE tsempitykset viimeisiä viikkoja viedään! Vaikka joudutkin osastolla ramppaamaan...?! Vaan kauaa ei oo siihen kun sinäkin saat palkinnon siitä!

SARI: Jep kyllä sitä tosiaan jaksaa varmasti vielä 6. kerrallakin intoilla sydänäänistä. En muista montako kertaa oon jo ne kuullut mutta ootan torstain neuvolaa enemmän kuin mitään muuta jotta kuulisin taas ne äänet!

LIZIE: Hehkuttele vaan nyt kun vihdoin uskallat ja alkaa aurinko paistaa sinnekin! Kyllä me ollaan niin onnellisessa asemassa =o)

TITI: No tokkopa tuossa vahinkoa tuli vaikka pomolle kerroitkin jo. Jossain vaiheessahan se pakko on kuitenkin, ja tuskin montaa viikkoa oisit enää muutenkaan ollu kertomatta! Hyvä homma että tuo doples on sun elämää helpottanut ja rauhottanut niin kovasti!

ON: Viikonloppu meni tosi hyvin ja täällä ollaan taas pirteänä ja iloisena, kolme yötä on enää neuvolaan, jotta kuulee sydänäänet ja tietää kaiken olevan taas hyvin! Viikonlopun vietin kutoen ja puolukoita poimien, ja sitä kutomisesta nautin niin että kaikki nuo viime viikolla painaneet asiat on pois pyyhitty mielestä! Ja teiän jutuista innostuneena (Titistä tais olla kyse) kävin minäkin kertomassa pomolle! Hyvillään oli, onnitteli jne. Ja sitten tajusin viikonloppuna että housut puristaa niin että niitä on vaikea pitää!!!! Ja sitten marssin H&M:lle (anopin kans) ja ostin KAHET äitiyshousut! Näitä on tosi kiva pitää! Ja nyt varmaan mahtuu vilperttikin taas kunnolla kasvamaan! =o)

By the way, mites tuo Kuonokas, joka listalla on, Onko vauvasta kuulunut? Joko on jakautunut? Tietääkö kukaan? Ja NERONJAN vauvan mitat puuttuu, kun en saanut aikaseksi hakea niitä yahoolta. tuntuupa ouvolta että NERONJA ja FEMMIS ei sitten enää varsinaisesti palstaile täällä!

HANNELE + vilpertti rv 17+1

Vierailija
2/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukas se ihmetteli viikonloppujen hiljaisutta. Mulla ainakin olisi mahdollisuus viikonloppuisin tulla nettiin, mutta jotenkin on vaikea vääntäytyä edes tietsikalle. Kaippa tää päätetyöskentely vaatii viikonloppuisin tietokonetonta palautumisaikaa.

Hyvä että titillä on pahin flunssasta mennyt ohi. Raskaana ollessa kannaattakin ottaa pienikin kuume vakavasti, että saa levolla ym pehmeillä keinoilla kuumeen ja flunssan laskemaan.Noita vahvempia lääkkeitä ei saisi syödä, niin eipä ainakaan pahene jälkitaudiksi flunssanalut.

Heräättekö muuten Titi ja Lizie (samassa vaiheessa kulkijat) öisin pissalle? Mulla on oikeastaan koko alkuraskaus mennyt herätessä krt/yö pissalle, tosin usein herään johonkin muuhun ja sitten huomaan kauhean pissahädän. Muistaakseni pojan odotuksessa en alkanut kuin vasta joskus puolen välin jälkeen heräilemään öisille vessareissuille ja sitten ihan lopussa vasta herkistyi tuo yöuni niin, että heräsin monesti ilman syytäkin kukkumaan aamuyöstä. Nyt tuntuu jo vaikuttava hormonit sen verran, että vaikka olisin kuinka väsynyt, niin herään pienimpääkin rapsahdukseen ja on vaikea nukahtaa uudelleen..

Oottkekos muuten muut täällä vielä palstailevat rekisteröityneet tuonne Yahoolle? Harkitsin, josko osaisin/jaksaisin myös siellä kirjoitella, Ikinä en oo sellaisella kirjoitellu, joten vähän olisi homma hakusessa.. vähän aikaa sitten täällä olisikohan sartsu tai neronja antoi tosi hyvät ohjeet sinne rekisteröitymiseen, mutten silloin ollut vielä valmis edes ajattelemaan asiaa (kun pelotti tuo km niin kovasti). Nyt kovasti taas ohjeita kaipaisin, mutten niitä onnistunut löytämään. Mutta olisi mukava kirjoitella sielläkin ja pääsisi vähän tutustumaan siellä sitten teihin paremmin : )

huoh, kait on painuttava töitä tekemään (suom.huom. suljettava nettiselain ja alettava naputella omia hommia)

eka-vekara ja olisiko se sitten nyt rv 13 + 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka-Vekara: Mä olen aina ollut tälläinen ¿tahiaan vessassa ramppaaja¿ muutenkin, mutta tää alkuraskaus ja vielä entisestään tiheentynyt pissahätä on meinannut saada mut hulluksi jo moneen kertaan. Odotan sitä hetkeä kun siinä Vau-kirjassa sanottiin, että kun kohtu nousee vähän ylemmäksi, niin myös ei sitten painaisi niin pahasti tässä väliraskaudessa tuonne virtsarakkoon¿vielä ei muutosta¿nimittäin herään edellen pissalle esim. öisin n. 6krt. Että repikää siitä. = / Kyllä tulee yöstä katkonainen, mutta onneksi mulla ei ole ollut ongelmia sitten nukahtaa uudelleen vessakäynnin jälkeen. Olishan se silti mukavampi nukkua katkottomammin. Normaalistikkin, ennen raskautta olen herännyt veskiin kerran tai pari yössä. Liekö sitten pieni virtsarakko. Ja töissä tuossa alussa pelkäsin, että paljastun tässä raskaudessa siitä, että jouduin välillä vartinkin välein käymään pissalla riippuen siitä mitä oli syönyt tai juonut. Ihan karseeta. Mutta minkäs teet?

Mä olen ollut rekisteröityneenä tuonne yahoolle jo pidemmän aikaa, mutta aktiivisemmin olen tänne vauva-puolelle kirjoitellut kun sinne yahoolle. Nyt tietysti sen merkitys tulee kasvamaan kun nää vauva-puolelta loputkin lopputaipaleen tutut kulkijat sitten varmaan enemmän pyörivät sielä yahoon puolella. Kiva sieltä kuitenkin heidän kuulumisiaan lukea, vaikkeivat virallisesti enää tässä vauva-puolen ex-haahuissa kirjoittelisikaan. Mutta ohjeita en kyllä sinne oikein osaa antaa. Itsekkin säädin sen kirjautumisen kanssa sinne ja varmaan vahingossa sain sinne jotenkin ne menemään niin että pääsin sinne sisään. Varmaan vielä jos Sartsu, Femmis, Neronja tai kumppanit lukevat täältä meidän kuulumisia, niin bongaisivatkohan tuon sun pyynnön noista ohjeista ja voisivat olla niin kilttejä, että laittaisivat tietoa vielä tänne sulle. Toivotaan näin.

Hannele: Oletpa pitkälle päässyt ilman mammahousuja. Sulla ei sit masua taida tosiaan vielä paljon näkyä. Mulla on sellaisen mama-housut jo ollut pidemmän aikaa, jotka on enemmän sellaisten olohousujen oloisen leveällä kuminauhalla ja matalalla vyötäröllä, joten kukaan ei ole edes tajunnut niiden olevan ostettu mama-osastolta. Nää on ihanat pitää kun eivät purista töissä istuessa mistään. Olenhan mä sitä Belly Belttiä sitten hyödyntänyt farkkujen kanssa kun muuten olisivat niin naftit. Viime vkolla kyllä musta tuo massu vähän pullahti enemmän esiin. Tänään töihin pistin ihan normaalit vaatteet päälle. Ihonmyötäinen paita ja neuletakki päälle, ja kyllä tuon massun tuosta huomaa jo suht selvästi jos osaa katsoa. Vielä ei ole kommentoitu, mutta istun toki paikallani niin paljon, että päivän aikana mahdollisuuksia edes huomata tätä masua on aika vähän.

ON: Flunssa alkaa olla selätetty ja olo jo parempi. Lauantaina vähän leivoin ja eilen siivoilin ja tein PITKÄSTÄ aikaa rakastamiani käsitöitä. Olo on siis kaikinpuolin palautumassa normaaliksi, että vähän jaksaa jotain muutakin tehdä kun vaan valittaa huonoa oloa ja nukkua. Sen vuoksi siis tosi positiivisin myelin täällä ollaan. Tuo kipeenä tullut kilon painonlasku on jo kiritty korkojen kera takaisin, eli tänään vaaka näytti 300g normaalipainoani enemmän. Hih! Massun jo huomaa silmällä kivasti, vaikka pieni vielä onkin. Jotkut vaatteet korostavat sitä ehkä enemmän kun toiset. Muutenkin kaikin puolin ihan ok olo. Huomenna seuraava neuola ja ajattelin nyt vielä kysäistä siitä ultrassa olleesta 8pvän heitosta, että mitä tehdään¿siirretäänkö vai jääkö siihen tosiaan tollanen väli ainakin rakenneultraan asti. Olis se ainakin tosiaan kiva ajallaan päästä äippälomaa alottamaan, mutta nooh¿sitäpä ei tiedä koska pikkuinen sitten oikeesti haluaa maailmaan tulla. =) Töitä on kamalasti, joten pakko jatkaa.

Kasvatelkaahan masujanne ja voikaa hyvin ja energisesti. =)

Titi75 ja kirmeli rv 13+2 (ultran mukaan 14+3)

Vierailija
4/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yritänpä nyt päästä tähän porukkaan mukaan.

Hannele: ei tämä poissa oloni ujoutta ole, on vain ollut reissua ja netti ongelmia. Nyt yritin vähän lukea vanhoja viestejä, että tietäisin ketä täällä majailee. Yritän kyllä tästä eteenpäin säännöllisesti palstailla.

Titi: pikku vinkki selkävaivoihin, minulla on auttanut villainen selänlämmitin selkäkipuihin, myös raskausaikana, kun ei veto pääse pahentamaan kipua muutenkin koetuksella olevassa selässä.

Ihanaa lukea täältä hyviä ultra kuulumisia ja muita ihasteluja. Itsellä vielä niin alussa että jännitys aikamoista, mutta perässä tullaan. On se vaan niin jännää miettiä, että joko näkyy?

Onnea HURJASTI vauvansa saaneille, on ne vaan niin ihania nuo pikkuiset! Kova on odotus täällä saada taas omaa pientä pidellä, vaan pitkä on odotus edessä.

Minulla tuo LA näyttäisi olevan jotaluinkin 1.5. että voisi tuonne päivittää, ei todellakaan maaliskuussa.

Vielä vähän omasta voinnista: väsymys on aikamoista. Välillä vaan rupeaa niin kamalasti väsyttämään, että tuntuu, että se vie ihan jalat alta. Ei niin kivaa jos se sattuu vaikkapa leikkipuistossa. Huonoa oloa on, mutta se menee syömällä ohi. Ei mitään oksentelua, mutta eipä ollut ekassakaan raskaudesta, kun vasta loppupuolella. Nää oireet kyllä helpottaa vähän jännitystä, että onko kaikki mahassa hyvin. Oli tuo km senverran järkytys, ettei tätä raskautta nyt ota missään nimessä itsestään selvyytenä. Mieskin kyselee joka iltaa, että miltä tuntuu, onkoo kaikki hyvin? Ja edellisissä raskauksissa ei todellakaan.

Hyviä mahan kasvatuksia kaikille!

-Limetti rv 6+6

Vierailija
5/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kyselit kuonokkaasta- tuolla kun kävin vilkaisemassa syyskeijuja (joihin en ole jaksanut kirjautua) niin taisivat kuonokasta onnitella- voisi löytyä tiedot siitä pinosta syyskeijujen la:t ym..

En muista minäkään enää että miten sinne yahoolle- siis siitä linkistä sinne ja sitten vaan liittymisohjeita seuraten. Minä ainakin olen luonut oman sähköpostiosoitteen sille groupille- joten kaikki viestit tulee mulla siihen postiin (yahoolla). Aika epäselvästi viestitetty mut kyllä se femmis tai joku sit neuvoo, kun joutaa :-) Niin, siis minä ainakin siellä kirjoittelen ja jatkossa tietty myös kun ei enää odottajiin kuulu niin sitäkin suuremmalla syyllä siellä sitten..

ON: ihan pimeitä unia parina yönä- heräilyä suppareihin- närästystä- limatulppa eilen bongattuna (yäks) ja kolotusta sekä jomotusta :-) Eli kaikkia loppuraskauden iloja ;-)) Jospa se tästä pikkuhiljaa- nyt sohvalle ja kannat kattoon!

Tsempit kaikille teille " alle kakskymppisille" ja tietty myös ylikin oleville ;-)

peebee 38+3

Vierailija
6/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Pirpaliina, vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja. LA 18.5.2007.

Ehdin olla tuolla haahujen puolella tasan 4vkoa, kun sitten viime perjantaina plussasin yht' äkkiä. Olo on todella sekava, koska henkisesti en ole raskauteen sitten niin ollenkaan valmis. Kaikkien teorioiden mukaanhan mä en voi olla raskaana, kun km:sta on vasta niin vähän aikaa, mutta niin se vaan testi toisin väittää. Kesävauva ei kyllä ole mitenkään hassu ajatus... Uuden km pelko on vain niin valtava, että se kyllä vie kaiken ilon tästä odotuksesta.

Jään kuitenkin tänne roikkumaan teidän seuraksenne, toivoen, etten enää täältä ilman kääröä poistu. Moni teistä näyttääkin olevan ihan viime metreillä, joten näköjään km jälkeenkin voi olla toivoa. Onko muuten km vaikuttanut jotenkin raskauteen, kontrolleihin tai neuvolassa ravaamiseen?

Pirpaliina rv 4+3

Vierailija
7/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos kaikille onnitteluista. Menin tosiaan torstaina 7.9. käynnistykseen. Tippa laitettiin klo 13.30. Kunnon supistuksia alkoi tulla klo 18 jälkeen (siitä lähdettiin siis laskemaan synnytyksen kesto) ja tunti siitä kuului POKS! eli kalvot puhkesi. Suloinen, pieni tyttäremme syntyi klo 22.07 kahden minuutin ponnistamisen jälkeen. Tytön mitat: 3650 g, 49 cm ja pipo 36 cm.

Synnytys sujui tosi mukavasti aluksi ilokaasun merkeissä ja sitten intratekaalipuudutuksen avustuksella. Napanuora oli vaavilla kaulan ja käden ympäri, josta aiheutui alkuvaiheen sinisyys, mutta pian tyttö näytti punaiselta kuin ruusunnuppu. Sairaalasta emme pitäneet kiirettä pois. Eilen illalla kuuden aikaan kotiuduttiin. Nyt opetellaan tätä kotiarkea. Eilisilta oli varsinaista hulinaa, mutta nyt alkaa tuntua jo ihan mukavalta. Vaavi on nukkumassa ja itsekin pitäis nyt nokoset ottaa. Tyttö on tosi kova syömään ja viime yö menikin aikalailla tankkauksen merkeissä. Klo 24 - 6 tyttö söi noin tunnin välein (tai ainakin sellainen muistikuva viime yöstä jäi ;-). Nyt tosiaan nukkuu ja voi olla, että nukkuukin aika pitkään, joten pitäis itsekin hyödyntää nyt tämä hetki nukkumisen merkeissä.

Onnellista odotusta teille kaikille! Toivottavasti jokainen teistäkin pääsee oman nyyttinsä ajallaan lunastamaan! Ja loppusuoralaisille tietenkin tsemppiä synnytykseen! Yahoolla tavataan :-).

neronja ja neiti ruusunnuppu 4 vrk

Vierailija
8/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten käytyä. Aika vartin myöhässä eikä näköjään ollut sillä tätillä pienoisintakaan kiirettä niiden lippujen ja lappujensa kanssa. Muutoin kaikki ok, paitsi niin kuin vähän arvelinkin, ettei mun hemppa-arvot ole varmaan raskauden alussakaan olleet kovin hyvät, niin eivät olleet nytkään. Viime kerran neuvolan hempan tulos oli sen verikokeen mukaan 116, eli huono jo tuolloin ja nyt oli sit pudonnut jo 108:n. Kääk! Eli rautapurkin kanssa tuli takaisin. 2 tabua syötävä päivässä. Mietittiin siinä, että kuinkahan huonot ne arvot oikein mahtais olla, jos en olis nytkin jo tarkkaan katsonut että syön terveellisesti ja rautapitoista safkaa. No rautanapit nyt siis tähän tueksi. Verenpaine oli ok 69/111. Sydänäänet kuulu hienosti ja löytyivät melki heti. =) Se täti odotti varmaan kyyneleiden vuodatusta niiden äänien vuoksi multa kun tiesi tän km-taustan, mutta näytin vaan iloiselta ja yllättyneeltä, enkä viistinyt edes mainita, että juuri edellisenä päivänä olin itse ääniä kuunnellut omalla kotidoplerilla ja siksi olin niin rauhallinen sinne mennessäni. =) Mutta kun halusin sielä neuvolan laitteillakin kuulla, että miltä ne äänet kuulostaa neuvolan laitteilla. Ihan samoilta kun kotonakin. =) Tai olla lyönnit 156 krt/ min. eli samat luvut mitä sain kotonakin kun laskin kellon kanssa.

Lasketusta ajasta. Tarkasteltuaan sitä kiertohommaa uudelleen, niin lisäsi taas sen yhden päivän menkkoihin eli nyt sama kun ennenkin. TAYS:ssä kehitelty joku käsin tehty taulukko joka kuulemma vähentää siitä sen yhden päivän. Kahdella kiekolla tarkasti minkä sais lasketuks ajaksi. Toisella kiekolla heitti 6pv ja toisella sen 7pv, joten kun jäi tuo toinen alle ton vkon, niin päätti ettei sitä LA:ta sitten muuteta. LA pysyy siis edelleen tuossa 16.3. Ja lyijykynällä se terkka sit kuitenkin merkkas siihen lasketun 16.3. alapuolelle äitiyskorttiin, että UÄ:n mukainen LA 10.3.Eli loppujen lopuksi olen edelleen pihalle noista päivistä. =D Mulle se nyt on sit ihan sama mikä tuo on, mutta sanoin vaan että olen itse kohta ihan sekaisin kun joka puolelta sanotaan eri tavalla. Me tuossa seurataan nyt sitten noita menkkojen antamia vkoja ja ultran antamia vkoja rinnakkain siinä äitiyskortissa. Sekavaa, mutta karvaa vaille siis ettei tuota siirtoa tehty.

Mutta kaiken kaikkiaan ihan hyvä olo. Väsyttää kyllä edelleen. Mutta nyt en ihmettele sitä senkään vertaa jos/kun se hemppa oli tosiaan vaan 108. Se oli jo tosi alhainen, eikä ole varaa sen enää laskea.

Aika rakenneultraan jo saatiin kun pyysin sen ajoissa sen vuoksi, kun miehellä tiedän olevan kaiken näköistä työreissua tulossa ja sen viikon mille se rakenneultra olis laitettu, niin olis luultavasti just osunut sitten sille viikolle minkä mies on pois täältä kokonaan. Mut nyt saatiin sopiva aika. Ja seuraava neuovola sit taas n. kuukauden päästä ja siitä siis vkon päästä tuo rakenneultra.

Ai niin¿töissä jo yksi oli kysynyt mun työkollegalta, että olenko mä raskaana. Työkollega oli vaan vastannut, että ei hän ole kehdannut multa kysellä, mutta että toivottavasti. Saapi nähdä koska uteliaisuus nousee niin korkeeksi, että tulevat kysymään suoraan multa. Masuani en enää ole peitellyt. =)

Nyt pakko jatkaa töitä¿

Titi75 ja kirmeli 13+4 (ultra 14+4)

Vierailija
9/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän " jäljellä" olevien täytyy nyt reipastua (komennan tomerasti) mulla on välillä ihan yksinäinen olo, kun käyn työpäivän mittaan kurkkimassa ja pino vaan tippuu aina alemmaksi ; ) No ehkäpä Limetti ja Pirpaliina täydentävät joukkoa ja jättivät oven avoimeksi sinne haahuille tulla odotuspuolelle..

Tervetuloa Pirpaliina ja uudelleen tervetuloa Limetti! Mukavaa saada lisää porukkaa joukkoon ja toivotaan kovasti peukut pystyssä, että tällä kertaa pienet pysyvät matkassa ja odotuksessa on onni myötä!

Limetti, en itse osannut alussa edes juurikaan kirjoitella kun pelko km:sta oli niin kova. Lueskelin kyllä paljon ja välillä uskalsin jopa kirjoitellakin jotain, ainakin kun extraulrissa näkyi aina kehittyvä ja hyvinvoiva pieni. Pitkällähän tässä ei olla nytkään, mutta olo on kyllä jo jotenkin varmempi ja luottavaisempi tämän raskauden suhteen. Kovasti kyllä toivon, että saadaan teistä uusista ahkeria kirjoittelijoita : )

pirpaliina, tiedän tuon tunteen toisaalta epäuskosta uudesta raskaudesta ja toisaalta suunnattomasta pelosta, että km tulee taas. Sille pelolle ei ikävä kyllä ole muuta parantajaa kuin aika ja toisaalta ainakin itsestä tuntuu siltä, että ei enää koskaan odotus voi olla niin huoletonta koska km on kokenut. Itsellä eka odotus oli läpeensä huoleton, en osannut murehtia mitään enkä pelätä mitään : ) Tieto lisää tuskaa. Itselläni muuten km oli 2 peräkkäin, tammikuussa spontaani km rv 7+2 jonka jälkeen tulin uudelleen raskaaksi heti km jälkeisestä kierrosta. Itse en silloin pelännyt liian aikaista raskautumista, halusin vaan mahdollisimman nopeasti uudelleen raskaaksi! Valitettavasti toinenkin raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Kaavinnan (rv 11+) menikin yhdet menkat ennenkuin tulin uudelleen raskaaksi ja tällä kertaa huomaa kyllä ettei meinannut pää kestää eikä kroppakaan tätä jatkuvaa raskaanaoloa ja odotusta ja pelkoa. Vasta nyt (kun nt-ultra jo takana) alkaa omassa päässä helpottamaan. odotus on ollut tosi rankka kyllä aikaisempiin kokemuksiin verrattuna, en tiedä onko tuo kehon hormonirasitus ollut niin kova että siksi esim pahoinvointi ja väsymys extrarankkoja. Muuten uskoisin, ettei noilla keskenmenoilla olisi mitään vaikutusta neuvola + ultrakäytäntöihin, mutta kun oli 2 peräkkäin ja sukurasitetta, niin sain ylimääräisiä kokeita ja ultria alkuajalle parin viikoin välein. Myös ekan neuvolan kävin " normaalia" myöhemmin, ettei tarvitsisi turhaan taas lappuja täytellä.

neronjalle vielä onnittelut suoraan (Sartsun kautta lähettelinkin jo), ihan pieni siro neiti ruusunnuppunen sieltä tulikin ja vauhdilla : ) Taisi olla onnea kun nopeasti tuli, ettei tuo napanuoran kiertyminen pahempia vahinkoja tehnyt. Ihanaa vauva-arkea ja kiitokset mukavastra jutteluseurasta täällä exissä. Ehkäpä siellä Yahoolla tavataan, jos ja kun osaan sinne hakea tunnareita!

ON: paha olo on selvästi alkanut helpottamaan, vaikka joskus erityisesti huonosti nukuttujen öiden jälkeen on selvästi vielä aamuisin kurja olo. Väsymystä piisaa vielä, mutta muistaakseni pojan odotuksessakin sain turhaan odottaa sitä enrgistä keskiraskautta ; ). Tänään on vissiin kohdunkasvupäivä, koska jännästi viiltelee ihan tuolta alavatsalta, kuin veitsellä tuikkis. Samanlainen päivä oli nt-ultrapäivä reilu viikko sitten, silloin pelkäsinkin että menee kesken kun viilteli niin inhottavasti. Mutta taitaa vaan venyä ja paukkua ja ehkäpä mulla kipuilee sektioarvet siellä kohdussa, kun tuo ulkopuolinen arpikin on vielä näin melkein kolmen vuoden jälkeen ruma ja arka, välillä suorastaan kipeä.

Eilen melkeimpä väänsin itkua miehelle, kun työkaverit ei oo mitään sanonut mun ihanasta pömpöstä. Useat tutut naiset on jo onnitelleet, mutta nää miehet ei oo mitään sanonut. Mies yritti lohduttaa, et miehet ei A)vaan huomaa mitään B) jos huomaavat niin niitä ei C) kiinnosta tai D) eivät kehtaa mitään sanoa. Mutta nää hormoonit vaan tekee sen, että tuntuu ihan hlökohtaiselta loukkaukselta kun eivät mun mahaani noteeraa tai luulevat vaan mun lihonne : ( Noh tänään sitten parille työkaverille vaan sanoin, että ainon lomailla koko ens kesän ja syksyn ja talven.. eivät edes onnitelleet ja toinen totesi vaan jotain mitenköhän sitten postien katsominen mun poissaollessa. Kaippa ne oli sitten noteeranneet raskauden jo, joten eivät " yllättyneet" tai sitten toi on vaan miehinen tapa suhtautua asiaan : /

Pöh nää mun harmoonit : ) ja ajattelemattomat + tunteettomat työkaverit. Tää mamma yrittää nyt keskittyä työntekoon.. Ja palailen kurkkimaan joko ootte innostunut kirjoittelemaan johtuen mun hoputuksesta ; )

eka-vekara rv 13+5

Vierailija
10/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin samaan aikaan liikkeellä : ) Tuli noista rautatabuista mieleen, että mitä merkkiä nyt syöt? Itselläni ei varmaan tässäkään raskaudessa ole pelkoa hempan putoamisesta liikaa, ekassa neuvolassa oli jotyain 160.. eli väsy ei johdu mulla siitä. viime raskaudess taisi hemppa tippua just hitusen alle 120 vasta loppusraskaudessa ja silloin söin Obsidiania olisikohan ollu yhden tabun päivässä.. Muistihan se neuvolantäti sitten sanoa, että vältät maitotuoptteita sen ottamisen aikana ja vedät jotain C-vitskupitoista niin imeytyy paremmin : ) kanaemopiirteet nousee esiin..

Ainiin piti sanomani että yksi liveystävä on mennyt eilen käynnistykseen ja vieläkään ei ole kuulunut mitään. Kovasti jännittää täällä : )

e-v palstaterrosristina

Vierailija
11/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidania antoi purkin mukaan ja sanoi, että 2 tabua päivässä just noi maidon välttämiset n. 2 tuntia ennen ja jälkeen napin ottamisen ja sit just noi C-vitamiiniläpinät imeytymiseen. Tiesin jo ne kyllä ennalta ja olen kyllä aina muutenkin rautapitoista ruokaa syödessäni yrittänyt välttää noita maitotuotteita ja yrittänyt vetää niitä punaisia viinamarjoja tuoreeltaan aamupuuron ohessa. Mutta tosiaan en uskalla edes miettiä mitkä noi arvot olis jos en olis jo ennalta yrittänyt niihin vaikuttaa. Mulla ei ole koskaan ollut hyvä hemppa. Kerran elämässäni olen saanut sen 131:n mutta sekin tais olla vaan hetkellinen...joten tää oli odotettavissa. Siskolla ollut raskauksissa samat ongelmat. Hemppa putosia alle sadan kevyesti ja oli siinä hilkulla, ettei pitänyt mennä johkin sairaalaan sisälle sitä hoidattaan. Toivottavasti itelle ei käy niin. Verilättyjä vaan naamariin, niin eiköhän se siitä. Onneksi ovat mun herkkuja nekin, niin ei tarvii pitkin hampain niitä syödä. =)

Ja töitä taas...

titi pikaisesti

Vierailija
12/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis titlle vielä : ) Tuli mieleen noista veriruuista, että kun oltiin " kakkos" häämatkalla Nokian eedenissä, maistoin aamiaisella ekaa kertaa elämässäni mustaa makkaraa, ja olipa herkkua. Vetelisin varmaan joka päivä, ellei tosissaan tuo hemppa olisi nyt jo noin korkea ja paketti täällä meilläpäin maksaa kaupassa yli 6¿ : /

miten niin häirikkö..

Vierailija
13/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä osaa pois pysyä, vaikkei masua enää ole :) Pakko täällä on käydä kuulumisia lukemassa.

Tuosta raudan imeytymisestä. Ei tosiaan maitotuootteiden kanssa samaan aikaan ja jos Hb sadanpintaan, niin kannattaa ottaa 2 tbl/pv. Itse otan ne kerralla.

Kalkkia kannattaa kans syödä, jos ei käytä hirmuisesti maitoaa. Sen imeytymiseen taas auttaa D-vitamiini, mitä ilman ei kalkin syönnistä oikeastaan ole hyötyä.

Tervetuloa kotiin Neronja! Kävinkin yahoolla lukemassa reissusta. Aikamoista! Onneksi nyt jo takanapäin. Voimia sinne!

Täällä näyttää kaikilla raskaus sujuvan hyvin. Täytyypä käydä haahuissakin kurkkaamassa mitä sinne kuuluu.

T:Lauris ja Oscar 3 vko 3 pv

Vierailija
14/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli terrorisoin nyt minäkin sitten...

Eka-Vekara: Tampesterin läheltä juu nääs päivää !!!! ;-) Jami, mustaa makkaraa...namskis ja lurpsis...aivan mielettömän hyvää herkkua ja varsinkin jos sitä ostaa suoraan lämpöisenä tiskistä. Miehelle just noista rauta-arvoista kerroin ja sanoin että tuo läjäpäin verilättyjä mulle, niin sehän tietty ehdotti heti, että mites olis mustamakkara, mutta mutta...se on niin mahottoman hyvää, mutta kun sitä vetäis kilotolkulla ja kyllähän se _lievästi sanottuna_ HIEMAN rasvaista tahtoo olla. Mutta silloin tällöin se on ihan ok. Söisin takuulla sitä varmasti vaikka joka päivä, mutta mutta.... Toisaalta taas nyt kun sais luvalla syödä tuota rautapitoista niin pitäsköhän sitä ottaa oikein mustamakkara kuuri. =D

Lauris: Ihana pikkuinen sulla sielä...3vkoa ja risat. Kyllä täällä saa käydä meitä kurkkimassa ja kommentoimassa vaikkei masua enää olekkaan. Mukavaa kun käytte. =)

titi taas...

Vierailija
15/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa limetti taas mukaan kurkkimaan. minäkin olen säännöllisen satunnainen palstailija, kun koululla en pääse koneelle, ja illalla olen usein niin väsynyt, ettei vaan yksinkertaisesti jaksa.

tervehdys myös pirpaliina!

minäkin kuulun niihin yökyöpeleihin. jotka ravaavat vessassa yöseen aikaan. käyn myös juomassa yöllä.

nukkuminen alkaa olla muutenkin jo aika touhua, kun ei selällään eikä tietysti mahallaankaan enää ole hyvä olla.

nukun siis kyljellään, tai pikkulasten lepoasennossa, eli puolittain kyljellään, puolittain mahallaan.

avuksi on tarvittu jo kahta tyynyä. toinen polvien väliin/päällimmäisen jalan polven alle, ja toinen päällimmäisen käsivarren tueksi rintojen eteen.. mulla on hirveä paineen tunne ristiselässä välillä makulla ollessani, ja lapaluut jumissa, siitä syystä tuo järjestely. niin tietty pään allakin on oma tyynynsä.

ensin tyynyjen asetteluun menee aikansa, ja jos päätänkin vaihtaa kylkeä, koko touhu alkaa alusta. =)

ja tätä veuhtaamista on siis nukkumaan mennessä, ja vessassa ja juomassa käydessä, ja silloin, kun ihan luonnonmukaisesti tekee mieli vaihtaa asentoa..

hirveätä rytkettä kun asettaudun aloilleni, mutta isäntä vaan koisaa vieressä. hyvät unenlahjat sillä onneksi.. =)

esikkoa odottaessa tyynyjä oli loppumetreillä vielä 2-3kpl lisää.

sekä selkäsäryn lisänä issias ja närästys. niiltä kunpa tällä erää välttyisin!

tänne ei oikeastaan muuta sitten edellisten kuulumisten. väsyttää edelleen, ja päätä särkee.

saikku loppui viikonloppuun, ja maanantaina ja tänään olin koulussa. kuulin, että ne mun molemmat näyttökokeet olivat lähteneet (jonkin pirun raadin arvosteltavaksi) molemmat esitarkistuksen jälkeen kiitettävinä!!

toinen ehdolla K4 ja toinen K5. hienoa. kai sieltä sitten vähintään H3 ja K4 tulee, jos ei muuta.

tänään kun kotiuduin koulusta, ja poika hoidosta, totesin meidän molempien olevan kipeitä. pojalla kauhea lenssu (oikea räkäruutta), ja lämpöä, mulla mahatauti, ja lämpöä. huomenna olen siis taas pois koulusta.. saa nähdää, että menenkö/pääsenkö loppuviikosta ollenkaan sorvin äreen (kirjaimellisesti)..

ai juu, onnea titi hyvistä neuvolakuulumisista!

palataanpa astialle taas.

-ennis- ja sintti rv16+6

Vierailija
16/43 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laurikselle ja neronjalle uusintaonnittelut!

Vierailija
17/43 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan - pinoa saa nyt aika alhaalta aina haeskella kun moni aktiivi on poistunut synnärin kautta joukostamme =,o(

EKA-VEKA: Minä myös käyn öisin pissalla vaikka ennen en semmosta oo harrastanut. Yahoolle oon kirjautunut mutta en oo sitten paljon käyny kuitenkaan, sielä on niin aktiivista ettei millään pysy mukana jutuissa... Äläkä sitä huoli ettei miehet oo huomanneet! Ne ei siis todellakaan kato samallalailla ku naiset! Naapuritalon naiset on jo mua onnitelleet mutta omat työkaverit (miehiä siis) ei mitään. Oon kertonut nyt " esimiehille" (3 kpl) kaikki miehiä. Kaksi oli yllättyneitä, toinen sanoikin että ei oo kyllä huomannu mitään. Tämä kolmas sitten sanoi aavistaneensa (luulen että harvinaista mieheltä). Luultavasti ne miehet ei ehkä kehtaa sanoakkaan mitään vaikka huomaiskin.

TITI:Olipa sulla hemppa matala, mutta onneksi sait nyt rautatabletit. Mulla on aina ollu myös alle 125 mutta kun raskaaksi tulin niin pompsahti 140 paikkeille! En tiiä mistä johtuu?! Minä kun oon kasvissyöjäkin niin ei oikeen nuo veripalttu ja mustamakkara nappaa... Kuinka pitkä aika sulla nyt on rakenneultraan? Meillä on vielä 3 viikkoa! Täällä annetaan se aika samalla kun käy nt-ultrassa. Ompa kyllä sekavaa nuitten päivien kanssa sulla mutta jos vaan ite vihtit kahta LA seurata niin se hyvä ;o)

LAURIS: Eihän täältä pakko oo pois pysyä ;o)

ENNIS: Kylläpä sun nukkuminen kuulostaa hankalalta. Mää nukun edelleen hyvin, vaikka täysin mahallaan ei enää pysty, se painaa sekä mahaa että tissejä. Mutta oon aina nukkunut sillain puolittain kyljellään, puolittain mahallaan.

PIRPALIINA: Tervetuloa tälle puolella ja onnea raskautumisesta! Mulla ei oo km vaikuttanut mitenkään neuvoloihin tai muihin, mulla oli tuulimuna. Ainut vain että kun tarpeeksi valitin siitä että kun viimeksi tuulimuna selvis vasta nt-ultrassa rv 12+, se oli aivan liian raskasta että eikö nyt pääsis ultraan aiemmin. Lupasivat vain että jos eka neuvolakäynnilä ei sydänäänet kuulu niin sitten ultrataan. Mutta en mää pystynyt oottamaan, vaan käytiin yksityisellä tarkastamassa tilanne jo rv 7+. Täällä kyllä tosiaan tuo pelko ymmärretään, tuoreessa muistissa se on itelläkin, vaikka alkaakin tähän hommaan jo luottamaan.

LIMETTI: Juu laitan tuon LA listaan. Viime viestissä et sanonut siitä mitään, niin laitoin sen vain muiden perään vaikka aattelinkin että ei se maaliskuussa oo. Nukuhan vain sitä väsymystä pois!

Huhtikuu jäikin nyt kokonaan väliin, mutta maaliskuussa onkin paljon " eräpäiviä" !

PEEBEE: Kiitos kuonokas-infosta, sain ongittua tiedot ja laitan listaan. Sullahan on tosiaan jo noita ihania loppuajan vaivoja!

NERONJA: Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia ja kotiintulosta. Onnea vielä ja ihanaa vauva-arkea!

ON: Maha on kasvanut ja äitiyshousut jo kovassa käytössä ,mutta liikkeitä ei edelleen tunnu. Joskus tuntuu että oonko sitten niin tollo etten niitä tunnista. Mutta omasta mielestä ei mitään oo tuntunut. Toivottavasti kaikki on kuitenkin vilpertillä hyvin. Huomenna on onneksi neuvola, ihanaa!!!

HANNELE + vilpertti rv 17+3

Vierailija
18/43 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan joukkoonne.

Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskemenoa; 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä rv 16 ja LA on 5.3.

Olen aiemmin lueskellut juttujanne, mutta itse en ole paljoa kirjoitellut (jotain maalismasuihin). Lueskelin äsken Eka-Vekaran juttua ja samoja ajatuksia oli itselläkin. Ei ole todellakaan tämä ollut huoleton raskaus. Mutta kun sitä ei vaan saa omaa päätän tajuamaan, että km:lle et itse voi mitään. Vasta nt-ultran jälkeen aloin uskoa, että tämä taitaa sittenkin onnistua ja nyt olen tuntenut jo liikkeitäkin. Todella raskasta ollut alkuraskaus sekä henkisesti että fyysisesti. Nyt alkaa vihdoin viimein oksentelukin vähentyä (viimeksi ma-iltana oksensin).

HB meni tuon maaliskuisen keskenmenon jälkeen tosi alas 89, ja olen alkuraskaudesta lähtien joutunut syömään Obsidania. Viimeksi oli neuvolassa 106. Olen ottanut 2 päivässä ja ensi viikolla on neuvola, katsotaan onko hb nousussa.

Toivotan hyvää keskiviikkoa kaikille ex-haahuille!

Kery rv 15+2

Vierailija
19/43 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas yksi maaliskuinen lisää : ) Ihanasti sullekin on viikkoja jo kertynyt, tekisi mieli sanoa että turvallisella puolella ollaan kaikki maaliskuiset jo : )

Oon lähdössä toiselle paikkakunnalle palaveerokseen, ihan nopsaan tulin lukemaan vaan kuulumiset. Meneekinn iltaan ennenkuin kotiin pääsee pyörähtämään ja sitten suoraan päiväkodin vanhempainiltaan.. arvatkaa vaan olenko väsynyt kunhan 8 aikaan kotona ollaan 8 /

Pakko kertoa, minun liveystävä on eilen saanut pikkutytön, en ikävä kyllä pääse tänään juuri noiden menojen takia katsomaan mutta ehkä huomenna : ). Mieskin jo sanoi, että pysy nahkoissas kun hehkuttelin että pääsen nuuhkuttamaan kohta vauvaa : ) Ihan itkettää ilosta jo ajatuskin!!

eka-vekara tunnehöyryissään rv 13+6

Vierailija
20/43 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirpaliina ja Limetti: Kiva saada teidät tänne mukaan. Väki on tosiaan käynyt vähiin ja kun kirjoittelijoita on vähän, niin tarvis kaiken aikaa olla jotain raapustamassa, että pino ei ihan pohjiin putois. Itelläkin on vähän nyt voimat vähissä¿ei vaan ole jaksanut. Mutta tehän tulettekin sopivasti tänne meidän joukkoa piristämään. Kivaa! Lämpimästi tervetuloa molemmille. Ja turvallista alkuraskausaikaa teille. =)

Hannele: Niin en tiedä noista viikoista. Raahaan niitä tuossa perässä nyt. =) Nyt tuntuu ainakin jotenkin hyvältä nähdä vielä tuo vieressä menevä vkon edellä olevat rv:t. Ehkä sitten jossain vaiheessa se putoo siitä pois kun vkoja kertyy enemmän ja luottoa on niin paljon tähän raskauteen, ettei tarvi niitä vakuutteluvkoja tuonne perään. ;-) Ai niin..mäkään en ole tykännyt koskaan nukkua mahaltani¿epämukava ole tulee siitä aina ja nyt en vois kuvitellakkaan kun rinnat on niin arat, ettei puhettakaan mahalla olosta. = /

Ennis: Nuo sun nukkumarituaalit kuulostaa ihanilta. =D Ite olen varmaan tyynyineni ihan samanlainen kun vkoja kertyy lisää. Hannelellekkin sanoin tuossa etten mahallani ole koskaan ite tykännyt nukkua ja nyt vielä vähemmän kun rinnat on raskauden myötä niin kipeet, etten vois kuvitellakkaan olevan mahallaan. Toi tuollainen puolimahallaan ja kyljellään olo asento rulettaa täälläkin. =)

Peebee: Sulla tosiaan riittää noita loppuajan vaivoja. Mä täällä taistelen nyt jo noiden hemppa-arvojeni kanssa ja vkoja vasta jokunen¿en uskalla edes miettiä mitä kaikkea on vielä tulossa. = /

Neronja: Hih, teidän pikkunen tuli sitten maailmaan kovalla kyydillä kunhan ensin vauhtiin päästiin. Ihania vauvan tuoksuisia päiviä sinne Sinulle. Jännitystäkin on ollut mukana kun tuo napanuora tuolla lailla vauvan kaulan ympäri oli ollut. Hui. Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Oli varmaan ihanaa saada se niin paljon odotettu nyytti vihdoinkin omaa syliin. =)

Kerry: Ehdin vielä bongata sun viestis ennenkö liitin tän oman juttuni listalle. Tervetuloa meidän matkaan mukaan ja havaitsin, että näköjään saman hb-ongelman kanssa painitaan. Itse sain just eilen neuvolasta Obsidania mukaan¿kahtotaan nyt miten tuo maha tuota kestää¿arvo oli edellisen kerran 116:sta pudonnut siihen jo tuonne 108:n. Mutta sulla on näköjään vielä pohjat noissa luvuissa. Toivottavasti saadaan lukemia parannettua nopeesti, josko tää olokin vähän piristyis. Oletko joutunut sairaalatarkkailuun missään vaiheessa tuosta hempasta kun on noin kamalan alhaalla käynyt? Hui.

Eka-Vekara: Ihanaa, että ystäväsi synnytys meni hyvin ja sielä on nyt onnellinen äiti. Voi kun onkin ihanaa varmasti päästä pian nuuhkimaan pientä vauvelia. =)

ON: Voi surkujen surku¿mulla ei nyt sitten masu kestä ilmeisesti sitä kahta rautanappia päivässä mitkä mun pitäs ottaa tai sitten sitä toista ottaessani oli massu vähän liian tyhjä. Söin jonkin ajan päästä sen toisen rautanapin ottamisen jälkeen vielä mustaa makkaraa aikas läjän ja join kyytipojaksi vielä appelsiinimehua. Ei mennyt kauaakaan kun alkoi kauheen vatsan poltteet ja väänsi mahaa niin että itku pääsi¿ja sen jälkeen oksensin kaiken mitä oli sisällä ja sitten vielä maha meni niin sekaisin, että vuoron perään tuli molempien päiden kautta. Aivan karsee olo. Kun kaikki oli tullut ylös, niin vatsan väänteet helpotti about pariksi minuutiks ja alkoivat uudelleen. = / Yritin sinne masuun jotain saada, että olis ees mitä oksentaa¿vesilasi pysyi sisällä aina n. 5minsaa ennenkö oksensin senkin. Illalla sain pysymään sitten loppujen lopuksi mukillisen teetä ja 2 korppua sisälläni. Tosi rautapitoista joo¿ = / Toi satahan on raja, että jos sen alle hemppa menee, niin joutuu sairaalatarkkailuun. =( Mun pitäs ehdottomasti pystyä toi kax nappia päivässä syömään kaiken muun lisäksi, mutta mitäs käykin koko ajan kuten eilen. Huomenna pitäs lähteä Hesaan joten en uskalla tänään ottaa kun päivällä ruuan yhteydessä yhden napin ja jätän nyt sen toisen ottamatta. Pitää testata miten käy. Väsyttää ihan simona ja ihmekkös tuo jos lukemat on tota rataa. Luulen, että mulla on sen pehmytkudosreuman vuoksi vähän myös sitä imeytymisongelmaa, koska mun ruokavaliossani pitäs riittävästi olla rautaa saatavilla ilman noita nappejakin. Se rauta ei vaan imeydy. Nyt pitää olla sit ehdottoman tarkka, että ei sitäkään vähään nauti maitotuotteita raudan oton tai rautapitoisen ruuan yhteydessä, kun miten on saattanut vahingossa tehdä ajoittain. Töissä on nyt mukana ruuan oheen rehuista vielä paprika ja persiljaa ja kiivi jälkkäriksi, niin saan sen c-vitamiinin siihen perään vielä. Ai niin, se mikä vielä huoletti tuossa että jos noi arvot putoo alle sadan, niin se alkaa olla vaarallista kun se alkaa rasittamaan kuulemma sydäntä. Eikä tuo kuulosta ollenkaan hyvältä. Mullahan on ollu tässä parina vkona muutamana iltana sellainen tunne, että puristaa rinnasta, mutta olen laittanut sen väsymyksen piikkiin. Toivottavasti ei johdu nyt näistä huonoista arvoista. =(

Töitäkin tarttis tehdä, mutta veto on ihan pois. Haukotuttaa ja VÄSYTTÄÄ ihan julmetusti¿.

Taidan hakea vähän kaffetta jos vaikka heräisin täältä.

Titi75 ja kirmula 13+5 (ultra 14+5)