Mistä kauheista taudeista olet selvinnyt?
Tuli mieleen että lapsena sairastin jonkun rokon. Vesirokko? Tuhkarokko? Hirveä kutina ja kuume, muistan edelleen.
Onko rokkoihin nykyään rokotteet?
N40
Kommentit (39)
Aivokalvontulehdus, sappikivitauti. Sairaalahoito pelasti kummaltakin.
Tuhkarokko, vesirokko ja verenmyrkytys.
N**kerisankkerista. Koville otti.
Vesirokko, influenssa, aivokalvontulehdus, mutta kaikista kauhein oli kryptosporidioosi.
Minulla mitään kovin vakavaa ole ollut.
Seuraavat kuitenkin muistan, Moskovalainen influenssa ja Korona.
Moskovalaisessa olin vain niin älyttömän kipea. Ja pitkään.
Koronasta toipumiseen meni viisi kuukautta, lähinnä hapenottokyvyn palautumiseen.
Ruusu pään alueella ja kasvoissa oli aika ikävä varsinkin siinä vaiheessa, kun se lähestyi silmäkuoppaa.
Sikotauti. Kesti puoli vuotta eli alkoi keväällä ja loppui loppusyksystä. Koko ajan tuntui, että alaleuka tippuu. Yhdessä vaiheessa keksin, että kun sidon pitkän kaulaliinan leuan alta päälaelle, niin ei pudonnut leuka. Mutta ei sillä tavalla voinut julkiselle paikalle mennä.
Vesirokko, vaikka ei se nyt lapsena sairastettuna mikään kovin kauhea tauti ole. Muuten ei ole ollut sen ihmeellisempää kuin perusnuhia ja vatsatauteja.
Ei mitään todella vakavaa, mutta sikaflunssa, kohtutulehdus ja tasapainohermon tulehdus.
Lavantauti Turkissa. Muutaman päivän olin paikallisessa sairaalassa enimmäkseen tajuttomana, sitten luulin kuolevani, mutta selvisin kuitenkin.
Maalitustauti, kovin hämmentävä tauti, mutta helppo todeta tai siis huomata. Pitkäkestoinen ja valitettavasti "seurana" myös lomilla ulkomaillakin.
Vierailija kirjoitti:
Lavantauti Turkissa. Muutaman päivän olin paikallisessa sairaalassa enimmäkseen tajuttomana, sitten luulin kuolevani, mutta selvisin kuitenkin.
Lavantauti! Luulin sen jo olevan täysin kadonnutta kansanperinnettä.
Suolisolmu. Oli vieläpä umpisolmussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavantauti! Luulin sen jo olevan täysin kadonnutta kansanperinnettä.
Mulla myös lavantauti, Intiasta saatu.
Vierailija kirjoitti:
Ruusu pään alueella ja kasvoissa oli aika ikävä varsinkin siinä vaiheessa, kun se lähestyi silmäkuoppaa.
Tarkoitatko vyöruusua? Sekin oli kasvoissa ihan helvettiä, mulla vielä tulehtui ja näytin lähinnä oopperan kummitukselta.
Miesflunssa.
Kuumetta,kurkkukipua,lihaksia särki ja niveliä kolotti.
M31