¤¤¤MARRASMURUJEN MAANANTAI¤¤¤
Kommentit (28)
ihan uusia turvakaukaloita löytyy myös kunnollisia noin 50 eurollakin. juu, mulla on ollut aikaa tehdä vähän tutkimuksia ;-) Esim tällä hetkellä on tarjouksessa vauvatalo johannassa. ihan googlaamalla sivut ja tarjoukset pitäs löytyä. jossain muuallakin oli.
vauva ja valo: meillä lapsi on selvästi valinnut " jos olen liikkumatta minua ei huomata" strategian. siis aina jos maha on paljaana ja valossa esim suihkussa käyden niin heti tulee ihan hiljasta. samoin jos mies laittaa lämpimän käden. hetken aikaa on ihan hiljasta. sitten kun pimeys saapuu ja tilanne normalisoituu niin alkaa hirvee meuhuaminen. :-)
jos vaan on aikaa ja halua tehdä tutkimusta valosta. meillä vauva alkaa liikkua kun alan nukkumaan mutta toi valo juttu oli jännä, mies siitä innostu vielä enemmän kuin minä. onpahan ainakin joku keino viihdyttää miestä mahalla :D
onko jotain nettikauppaa mistä sais tilattua?
Tuolta löytyy tilattavia kaukaloita ja vaikka mitä :)
Ps. Minä ostin kaksosille Johannasta Britaxin Rock-a-totit 89e/kpl. En kelpuuta muita, tuo kun on niin ihanan kevyt (minkä koin kyllä ekankin kanssa tärkeäksi), mutta kuitenkin todella laadukas ja helppo laittaa vöihin.
Kirjoittelen taas pitkästä aikaa kuulumisia. Tänään ostettiin " vaunut" ja turvakaukalo vauvalle...vähän ollaan etuajassa, mutta täytyyhän ne hankkia ennemmin tai myöhemmin =)
Elikkäs meille oli ainakin hyvä ratkaisu, kun tarvitaan mahdollisimman pienet vaunut, ostettiin Vauvatalo Johannasta Teutonian Timmy-rattaat 299e ja niihin puolikova kantopussukka + Britaxin turvakaukalo yht.135e. Sattuivat olemaan juuri oikean väriset ja oikeilla renkailla! Kateltiin alunperin Teutonian Mistral vaunuja n.700e, mutta nyt saatiin aivan yhtä hyvät puolella hinnalla, suosittelen varsinkin jos on pieni takaluukku!
Mahtavasti voidaan 31+1
Lainasin kuitenkin nyt sukulaiselta verenpainemittaria vastaisuuden varalle, en kehdannut enää lääkäriä häiritä olon mentyä kuitenkin levolla ohitse. Mitään ei olisi kuitenkaan löytänyt...
Tässä on nyt koko perheen verenpaineet sitten mitattu illan mittaan :D Minullakin ne olivat loistavat. Esikoiselta ei kyllä saatu luotettavaa tulosta kun ei tuo laite lasten käyttöön ole tarkoitettu. Hyvä kun pysy se käteen tuleva " side" paikoillaan :D Esikoisen odotusaikana verenpaineet alkoivat heittelehtiä juuri näillä tiennoilla niinkin pahasti että verenpainelääkitys aloitettiin. Tässäkin voi käydä niin...
Vielä kuitenkin kaikki hyvin. Vauva potkii reippaasti päivittäin, niinkin reippaasti ettei siedä edes sanomalehden varjoa masun edessä (yritä siinä sitten lukea)...
Heh! Meillä esikoinen on alkanut roikkumaan kummankin vanhemman lahkeissa, huomionhakua selkeesti. On alkanut tiedostamaan paremmin vauvan tulon tähän perheeseen. Kokeilee myös aiheuttaa riitaa ihan mistä vain. Mutta ähäkutti, äiti ja isi tietää missä mennään :D Eipäs onnistukaan ihan kaikki kiusanteot. Esikoisella ikää 4v6kk...
Tänään ei haluttu aloittaa nukkumista omassa pedissä joten heh...(tää kostautuu vielä) luovutin oman petipaikkani siksi aikaa että esikoinen nukahtaa ja siitä sitten kannetaan omaan sänkyyn. Olen ottanut esikoisen ... No, olen yhtäkkiä alkanut tarjota hänellekin " vauvaetuuksia" ...vielä kun voi toista täysipainoisesti lelliä niin...
Nyt voisi pikkuhiljaa siirtää lapsen omaan petiin, pääsen itsekin nukkumaan...
Swehina rv 31+1 (vielä muutaman tunnin)
Tänään on sitten käyty neuvolalääkärillä ihmettelemässä kipuja ja kolotuksia. Vauvalla on kaikki hyvin. Syke huiteli 150:n kieppeillä, kohdunsuu oli hivenen alkanut pehmetä, mutta kohdunnapukka oli kuitenkin korkealla, ja kiinni myös, eli ainakaan mitään laskeutumista ei ollut havaittavissa. Vaavi oli mennyt raivotarjontaan pää alaspäin, ilmankos olo on tuolla alavatsalla kummasti helpottanut.
Sf-mitta oli 29cm, joten yläkäyrillä mennään ja tästä syystä, sekä tietenkin siksi, että kuopuskin oli iso ja kun nuo sokeriarvot ovat niin heittelehtivät, pääsen vielä noin kk päästä ultraan, jossa katsotaan minkäkokoinen ihmistaimi siellä oikein köllii. Sitten tarpeen mukaan äitipolille sovitusti käynnistykseen, mikäli iso muksu on tulossa. Ihan huojentavaa tietää, että kaikki on ok ja että asioita todella tällä kertaa mietitään jo etukäteen.
Bubblesille onnea uuden auton johdosta! Me vielä täällä mietiskellään. Että osaakin olla vaikeata...voi kun voisikin valita farmarin, mutta kun on se neljäs muksu mielessä ja tila-auto tarvittaisiin...eikä mikään tarjolla olevista oikein miellytä.
Eilen ostimme mieheni työpaikan kirppikseltä vähän käytetyn (n. 2kk) ABC-sitterin. Kiva on, eikä todellakaan hinnalla pilattu kun se on verrattavissa uuteen. Maksoimme sitteristä 25e.
Äskeisen lääkärikäynnin jälkeen tuli sellainen fiilis, että ei tässä tosiaan enää kauan mene. Vauva voisi olla valmis syntymään jo noin kuuden, seitsemän viikon kuluttua...lääkärikin lohdutteli, ettei enää kauan mene kun helpottaa...
Kanelisokeri 30+3
tärähtelystä.. mä ihmettelin eilis iltana kun mahassa nytkähteli säännöllisesti usean minuutin ajan. muistan lukeneeni että vauvalla saattaa olla näihin aikoihin hikkaa, harjottelee hengittämistä ja nielemistä jne.. mietin voisiko toi tärähtely tms olla sitä hikkaa?
tänään käytiin taas neukkarissa, kaikki oli ok. sykkeet oli 150, enemmän ku koskaan aikasemmin, sf mittaa 28, pissa oli puhdas, painoa kertyy rutkasti, pitää miettiä nyt syömisiä jne.. alkaa jo valmiiksi ahdistaa se painon pudotus ja kiinteytys raskauden jälkeen.
oletteko kuulleet siitä että sikiö reagoi voimakkaaseen valoon? me miehen kanssa eilis iltana teimme pienen kokeen :D ,otettiin luku lamppu seinältä ja pidettiin sitä kymmenen sentin päässä mahasta, vauva alko heti jyskyttää käsillään ja liikkumaan. otettiin lamppu hetkeksi pois ja laitettiin uudestaan, ja kyllä se siihen valoon reagoi. tosin sen jälkeen alko tulemaan niitä nytkähtelyjä, mietin sitä hikkaa ja pohdin säikyttikö se valo vauvaa jotenkin, mut en usko.
lähes kaikki vauvan kamat hankittu, turvakakalo vielä puuttuu. en vaan ole kovin halukas ostamaan sitä upouutena ja maksamaan siitä -150e! uskon että ilman jalustaa pärjää hyvin koska ei ole omaa autoa. suunnittelin että ostan sen käytettynä, en vaan tiedä voiko käytetyn turvallisuuteen luottaa.. hankalaa!
kohta salkkareita ja käenpesä jne.. :)
illan jatkoja :)
ootellaan rv. 32+3