Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaverit" leikkasi saksilla tyttäreni hiukset koulumatkalla - nyt neuvoja

Vierailija
11.02.2015 |

mitä tehdään? Kyseessä siis 3.luokkalaiset tytöt, luokassa ollut pidempään "kolmiodraamaa" oman tyttäreni ja kahden muun tytön kesken, periaatteessa ovat kaikki kavereita keskenään, mutta yksi tytöistä selkeästi pompottaa ja manipuloi kahta muuta (joista toinen tyttäreni), on aika kaksinaamainen, usuttaa näitä kahta tavallaan vastakkain tappelemaan omasta suosiostaan jne.

No, nyt tilanne se, että tyttäreni joutui sairauden takia olemaan liki viikon pois koulusta, tänään meni ekaa päivää pitkästä aikaa ja innolla odotti että näkee kaverit taas. No, tuli itkien kotiin hiukset nyrhittyinä, säikähdin ihan kamalasti mitä on tapahtunut, tyttö selitti että ne kaksi muuta kaveria olivat sanoneet että koska hän on ollut niin kauan pois ("hylännyt porukan") hänen täytyy "lunastaa" paikkansa siinä uudestaan, ja se vaatii jonkin testin - tytöt olivat vieneet tyttäreni "salapaikkaan" (heidän yhteinen leikkipaikka lähimetsässä), sitoneet huivilla tytön silmät ja sitten leikanneet hiukset! Tyttö oli tajutessaan mitä tapahtuu, yrittänyt estellä ja alkanut itkeä jolloin homma jäi kesken (koko tukkaa ei ole leikattu, mutta ihan kammottavia nyrhittyjä kohtia), molemmat toiset tytöt olivat nauraneet tytölleni miten hän on "lälläri" ja turha enää yrittää pyrkiä heidän porukkaan.

Tyttöni on ihan poissa tolaltaan edelleen, ei halua mennä kouluun huomenna. Kiehun raivosta, nyt viisaita neuvoja kaipaan miten etenen. Opehuoneeseen yritin soittaa, siwltä ei kukaan enää vastannut, ja kuuluukokaan koulumatkalla tapahtuneet keissit heille? Toisen tytön äidille yritin samoin soittaa, ei vastannut, toiselle en edes yritä, kun tiedän ettei hyödytä (tunnen tapauksen). Tyttöni itkee ja vaatii etten saa soittaa kenellekään, muuten "asiat vaan pahenee". :(

Kommentit (415)

Vierailija
401/415 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:42"]SINÄ TEET RIKOSILMOITUKSEN ja käytät lapsesi lääkärissä. Saat lääkäriltä lausunnon henkisestä tilasta ja varmaan voi siihen todeta tuon hiusten leikkaamisenkin kun lapselta sitä kysyy.

Poliisi sitten kuulustelee tytöt ja vanhemmat ja asia menee sosiaaliviranomaisille. Tuossa ei nyt opet auta ja rikos on rikos, vaikka tekijät on alaikäisiä. Olen itse tehnyt ilmoituksen kun poikani hakattiin pahasti kouluaikana eikä koulu pärjännyt pojille. Poliisi kuulusteli ihan poliisilaitoksella lapset ja kun syyllinen selvisi niin hänestä lähti ls-ilmoitus ja aiheesta.

Tuossakin tapauksessa noilla likoilla ei ole ihan kaikki kotona. Johtuuko kodista vai tietääkö edes vanhemmat, mutta nyt on syytä viimeistään saada tietää ja havahtua ongelmaan. Kun asiat on päässeet noin pahaksi niin kyllä kodit silloin apua tarvitsee tai ainakin hiukan säväyttää vanhempia jaloilleen.

Itse kieltäisin lastani olemasta tuollaisten kaveri. SINUN lapsesi on vielä pieni eikä itse vielä tiedä omaa etuaan ajatella, joten se on sinun tehtävä! Sinä rajaat ystävät ja kaverit jos ne ei ole lapsellesi hyvää seuraa tai houkuttelee häntä pahoille teille.

Vai kenelle se tehtävä sitten kuuluu jos ei sulle ap?

[/quote]
Juutikin näin

Vierailija
402/415 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli tosi paha mieli, miten ilkeitä ihmiset ovet toisilleen!:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/415 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:07"]Mun mies/tytön isä tuli tuossa kotiin ja kun kuuli asiasta/näki tytön, on kans ehdottomasti sitä mieltä että rikosilmoitus :( Mieskin on kyllä aivan raivona, yritetään nyt rauhoittua ensin ennenkuin tehdään mitään.. Miten se rikosilmoitus sitten käytännössä menee? Mennään poliisiasemalle kertomaan ja he tekee niistä tytöistä ls-ilmoituksen vai miten? Onko niiden sitten pakko jututtaa meidän tyttöä, en haluaisi pakottaa häntä sellaiseen, kun on muutenkin nyt niin hajalla, ikinä en ole häntä nähny tollaisena. Itkee nyt vaan tuolla peiton alla, yritin jutella ja halata, haluaa vaan olla yksin :( ap
[/quote]
Kakarat vastuuseen nyt! Huhhuh miten voi olla noin julmaa?

Vierailija
404/415 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:38"]Jos tuon tekisivät aikuiset ihmiset, niin kyseessä olisi pahoinpitely ja vapaudenriisto. Se, että kyseessä on kakarat, ei muuta asiaa mitenkään muuten kuin asian käsittelevä taho muuttuu poliisista muihin viranomaisiin. Ai että pistää vihaksi tällaiset jutut!
[/quote]

Vierailija
405/415 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä tilanne?

Vierailija
406/415 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
407/415 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans kiinnostaa

Vierailija
408/415 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni leikattiin hiukset kun olin 8v pari kaveria sano etta susta tylee sit cool no pikkusena uskoin ja hetin kun 5 centii oli leikattu niin kiljuin kurkku suorana ET LOPETA ANNNA no toiset puolet oli leikattu ja äiti tteki rikosilmotuksen ja nyt noi paskat on nuoriso vankilassa oli jo 12 vuotiaina hirvei murhaajii

Vierailija
409/415 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tyttö suorittaa syyslukukauden loppuun kotoa käsin että ei tarvitsisi mennä enää juurikaan kouluun ? Kevätlukukaudeksi sitten voisi olla hyvä aloittaa puhtaalta pöydältä ja vaihtaa koulua.

Vierailija
410/415 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kummankaan näiden kiusaajien äiti, pakottaisin tyttäreni yhtä lyhyisiin hiuksiin kuin millaiseksi ap:n kiusatun tytön hiukset on nyrhitty. Uskoisin, että ongelma ratkeaisi sillä, eikä kellään tytöistä naurattaisi kun olisivat kaikki nutipäitä. Ainoastaan tuollainen julkinen nolaus tepsii kieroon kasvaneisiin lapsiin. Nutipää-kiusaajalla ei ois myöskään mitään aihetta enää kiusata, kun olisi itse aiheuttanut omilla teoillaan oman nutipäisyytensä.

Eli itse tekisin seuraavaa;

1. Soittaisin kiusaajien perheille ja selittäisin tilanteen. Pyytäisin, että kaikille tulisi samanlaiset tukat koska muuten kiusattu ei kehtaa tulla kouluun. Jos eivät suostuisi, ilmoittaisin tavallisella äänensävyllä että sitten rangaistusta täytyy hakea muulla tavoin.

2. Soittaisin koululle, että tyttö ei heti seuraavana päivänä tulisi ja pyytäisin kotiläksyt. Selittäisin mikä on tilanne ja kertoisin että a) sovittiin että kiusaajat hyvittävät tekonsa leikkaamalla omatkin tukkansa, tilannetta on hyvä seurailla ettei kehity mihinkään tai b)*** ollaan koitettu kiusattujen perheiden kanssa asiaa hoitaa tuloksetta, voisiko koulu puuttua asiaan- b) skenarioon kuuluisi myös, että kertoisin koululle tekeväni rikosilmoituksen. 

*** Tämän jälkeen tekisin rikosilmoituksen sekä myös lastensuojeluilmoituksen (joka tosin tehtäisiin myös poliisin puolesta, mutta silti). Hakisin korvauksia.

Vierailija
411/415 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä tilanne?

Vierailija
412/415 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koulumatkalla tapahtuneet keissit"

Vierailija
413/415 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että pistää vihaksi tollaset kieroutuneet mukulat! Ja vielä enemmän niiden vanhemmat, jotka ei puutu tilanteeseen, koska "oma lapsi on aina enkeli" ja voi apua.

En ole itse vielä äiti, mutta vaatisin kyllä näille saksikäsi neitosille rangaistusta. Jo on kumma, jos vanhemmat eivät kotona puutu tämmöiseen toimintaan. Vanhemmat saisivat vaikka kustantaa parturikäynnin tai vetää omilta tytöiltään kans hiukset lyhkäsiks.

Vierailija
414/415 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus. Rikosilmoitus. Käytä rehtorilla ja ota valokuvat hiuksista.

Vierailija
415/415 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun ei saa viedä teräaseita ei edes saksia. Itse nostaisin kyllä kissan pöydälle.Ja tekisin ilmoituksen näistä pikku"piruista".Ilmoitus opettajalle,reksille,tyttöjen vanhemmille ja ehkäpä jopa poliisille.Tuo täyttää kuitenkin pahoinpitelyn edellytykset ja oli selvästi suunniteltua,koska sakset oli mukana.Jotkut ne eivät vaan opi ennenkuin ottaa järeämmät aseet käyttöön.Ajattele tytärtäsi.Hänen ei kuulu pelätä joka päivä kouluunmenoa.Asia vaatii selvityksen.Kiusaajat eivät muuten lopeta.