Miksi naiset inhoavat "one of the boys" naisia
Miksi tälläisiä täälläkin halveksutaan ja haukutaan? Miksi ei voisi tulla paremmin miesten kanssa toimeen kuin naisten kanssa?
Kommentit (112)
Yleensä miehet hakeutuvat toisten miesten seuraan ja naiset toisten naisten seuraan esim. ruokatunnilla tai harrastuksissa. Tätä siis odotetaan. Sitten kun joku haluaakin siihen toiseen porukkaan, niin kyllähän se vähän voi tuntua siltä että kyseinen henkilö pitää itseään liian hyvänä siihen joukkoon, johon "luonnostaan" kuuluisi. Eli tämän henkilön haukkuminen voi johtua siitä ikävästä torjutuksi tulemisen tunteesta. Kyllähän miehetkin inhoavat ja hylkivät miestä, joka viihtyy naisporukassa, ei tämä ole vain naismaailman ilmiö.
Hyvin huomaa miten tämä aihe kuumentaa joidenkin tunteita. Mitä helvetin väliä sillä on onko enemmän kavereita jommassakummassa sukupuolesta. Jos joku nainen dissaa naisia ja viihtyy miesten kanssa, ei hänellä ole käytöstapoja. Jos nainen naisporukassa pilkkaa jotain naisista, ei hänelläkään ole käytöstapoja. Ei voida tälläisellä asialla yleistää kaikkia.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:51"]
No mä olen huomannut myös tässä vuosien aikana että kyllä ne miehet on rennompia. Ei ole niin tarkkaa miten hiukset on ja jos joku vaikka pieraisee niin se ei ole maailmanloppu. Mulla on kyllä muutama nainen kavereissa jotka on ihan yhtä rentoja.
[/quote]
Joo, mutta tuo yleensä koskee vain miehiä. Jos naisella on hiukset huonosti tai nainen pieraisee, ei se miesten mielestä enää olekaan pikku juttu. Toki nainen saa miesten mielestä olla rento, mutta ei niin rento kuin miehet.
[/quote]
Näinhän se menee! :D Miehillä on eri käyttäytymisssäännöt naisille kuin heille itselleen. Hyvänä jätkänä voi nainen pysyä, mutta romantiikkaa on turha odottaa, jos pieree ja kuorsaa, väliin röyhtäisee. Miehelle nämä ovat kunnia-asioita. ;-)
Ja rva Poikkeukselle sanon etukäteen, että ymmärrän Juuri Sinun miehesi olevan poikkeus. ;-P
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:13"]Yleensä miehet hakeutuvat toisten miesten seuraan ja naiset toisten naisten seuraan esim. ruokatunnilla tai harrastuksissa. Tätä siis odotetaan. Sitten kun joku haluaakin siihen toiseen porukkaan, niin kyllähän se vähän voi tuntua siltä että kyseinen henkilö pitää itseään liian hyvänä siihen joukkoon, johon "luonnostaan" kuuluisi. Eli tämän henkilön haukkuminen voi johtua siitä ikävästä torjutuksi tulemisen tunteesta. Kyllähän miehetkin inhoavat ja hylkivät miestä, joka viihtyy naisporukassa, ei tämä ole vain naismaailman ilmiö.
[/quote]
Miten niin odotetaan? Mikä tämän määrittää?
One of the boys-nainen dissaa jo tällä sanomallaan muut naiset. Nekin joita ei edes tunne/ole tutustunut. Vaikutelma on, ettei ole balanssissa naiseutensa kanssa. Häneen on kohdistuneet mahdollisesti poikaodotukset. On joutunut huomaamattaan olemaan ns poikatyttö. Olen tavannut joitakin tätä tyyppiä, ovat hankalia työkavereita juurikin tämän "faktassa" kanssa. Yrittäisivät edes ollA ihan vaanihminen ihmisten kanssa, eivätkä tulisi tuon päähänpinttymä edellä toisten luo. Enpä tiedä mitä hakevat tyylillään.
Olen äärimmäisen OOTB-nainen, miesvaltaisella alalla, koskaan minulla ei ole ollut läheistä naispuolista ystävää jne. Mutta en ole huomannut että naiset minua inhoaisivat. Ehkä vähän jotkut oudoksuvat, mutta ei mitään inhoa koskaan ole osoitettu. Toisaalta enpä minä naisia juuri tapaakaan kuin esim. kaupan kassalla, töissäkin olen ainoa nainen 90 hengen työpaikallani, harrastan juttuja joissa lähinnä tapaan miehiä.
Kyllä minun elämäni ainoat muutama parisuhde on alkanut kaveruudesta. Mutta en ole mikään kaunis enkä flirtti, joten ei se mikään yleinen tapaus ole että kaveruudet johtaisivat ihastumiseen. Enkä tahallani yritä iskeä ainakaan ketään, siis hakeudu kaveriksi sen takia, mutta jos asiat on siihen suuntaan mennäkseen, saa mennäkin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:51"]
No mä olen huomannut myös tässä vuosien aikana että kyllä ne miehet on rennompia. Ei ole niin tarkkaa miten hiukset on ja jos joku vaikka pieraisee niin se ei ole maailmanloppu. Mulla on kyllä muutama nainen kavereissa jotka on ihan yhtä rentoja.
[/quote]
Joo, mutta tuo yleensä koskee vain miehiä. Jos naisella on hiukset huonosti tai nainen pieraisee, ei se miesten mielestä enää olekaan pikku juttu. Toki nainen saa miesten mielestä olla rento, mutta ei niin rento kuin miehet.
[/quote]
Näinhän se menee! :D Miehillä on eri käyttäytymisssäännöt naisille kuin heille itselleen. Hyvänä jätkänä voi nainen pysyä, mutta romantiikkaa on turha odottaa, jos pieree ja kuorsaa, väliin röyhtäisee. Miehelle nämä ovat kunnia-asioita. ;-)
Ja rva Poikkeukselle sanon etukäteen, että ymmärrän Juuri Sinun miehesi olevan poikkeus. ;-P
[/quote]
No mun mies on sitten varmaan iso poikkeus :D kyllä mä saan röyhtäillä ja piereskellä siinä missä mieskin. Ja suurin osa kavereista on miehiä, mutta mulla on silti itselläni mies ja ihan kihloissa ollaan :'D vähä joku taas yleistää.
Koska yleensä ovat itse niitä pahimpia takinkääntäjiä ja selkäänpuukottajia, ainakin muita naisia kohtaan. Tai käyttäytyvät usein itse miesten tai miespuolisten kavereiden seurassa ennakkoluulottomammin tai muuten vain eritavalla kuin naisten.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:13"]
En tietääkseni ole one of the boys-nainen, mutta jo pelkästään se riittää naisvaltaisella työpaikalla siihen, ettei ole suurimman osan mieleinen työkaveri, kun ei jaksa loputtomiin kuunnella meidänmiessanoi meidänlapsetteki hihihi, tässä nää tosikiinnostavat kuvat meidän pirjopetterin synttäreiltä, ai kauheeta kun mulla on sellua, mitä mä teen mun tukka on ihan hirvee, siis ootteko te kuullu kirjanpidon lissusta, iik tuolla on hämähäkki-länkytystä. Ehkä kannattaisi ryhtyä one of the boysiksi, en pysty kuvittelemaan miehiltä tuon tason typeryyyttä, päivästä toiseen jatkuvasti. Ja tätä älytöntä minäminähysteriaa sitten kutsutaan sosiaalisuudeksi. Vaikka maailmassa on vaikka mitä mielenkiintoisempaa puhuttavaa kun sinun miehesi sanomiset, lastesi tekemiset ja sellusi.
[/quote]
Kerrohan nyt sitten, mitkä ovat niitä miehekkään kiinostavia aiheita joista jaksaisi puhua päivästä toiseen töissä? Tai mistä naisten pitäisi puhua että sitä jaksaisi kuunnella?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:16"]One of the boys-nainen dissaa jo tällä sanomallaan muut naiset. Nekin joita ei edes tunne/ole tutustunut. Vaikutelma on, ettei ole balanssissa naiseutensa kanssa. Häneen on kohdistuneet mahdollisesti poikaodotukset. On joutunut huomaamattaan olemaan ns poikatyttö. Olen tavannut joitakin tätä tyyppiä, ovat hankalia työkavereita juurikin tämän "faktassa" kanssa. Yrittäisivät edes ollA ihan vaanihminen ihmisten kanssa, eivätkä tulisi tuon päähänpinttymä edellä toisten luo. Enpä tiedä mitä hakevat tyylillään.
[/quote]
Voi luoja. Miten sitten pitäisi kutsua kaikkia muita ihmisiä jotka ovat sitten naisia tai miehiä?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:18"]Koska yleensä ovat itse niitä pahimpia takinkääntäjiä ja selkäänpuukottajia, ainakin muita naisia kohtaan. Tai käyttäytyvät usein itse miesten tai miespuolisten kavereiden seurassa ennakkoluulottomammin tai muuten vain eritavalla kuin naisten.
[/quote]
Kyllä naiset on pahimpia selkäänpuukottajia. Ei ole se yksi tai kaksi kertaa kun jostain "kaveriporukkaan" kuuluvasta puhutaan seläntakana paskaa miten se lissu on lihava ja ruma.
En tietääkseni ole one of the boys-nainen, mutta jo pelkästään se riittää naisvaltaisella työpaikalla siihen, ettei ole suurimman osan mieleinen työkaveri, kun ei jaksa loputtomiin kuunnella meidänmiessanoi meidänlapsetteki hihihi, tässä nää tosikiinnostavat kuvat meidän pirjopetterin synttäreiltä, ai kauheeta kun mulla on sellua, mitä mä teen mun tukka on ihan hirvee, siis ootteko te kuullu kirjanpidon lissusta, iik tuolla on hämähäkki-länkytystä. Ehkä kannattaisi ryhtyä one of the boysiksi, en pysty kuvittelemaan miehiltä tuon tason typeryyyttä, päivästä toiseen jatkuvasti. Ja tätä älytöntä minäminähysteriaa sitten kutsutaan sosiaalisuudeksi. Vaikka maailmassa on vaikka mitä mielenkiintoisempaa puhuttavaa kun sinun miehesi sanomiset, lastesi tekemiset ja sellusi.