Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset inhoavat "one of the boys" naisia

Vierailija
11.02.2015 |

Miksi tälläisiä täälläkin halveksutaan ja haukutaan? Miksi ei voisi tulla paremmin miesten kanssa toimeen kuin naisten kanssa?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu itsessään on osoittaa miksi viihdyn paremmin miesten seurassa.

Vierailija
22/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:15"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:13"]Yleensä miehet hakeutuvat toisten miesten seuraan ja naiset toisten naisten seuraan esim. ruokatunnilla tai harrastuksissa. Tätä siis odotetaan. Sitten kun joku haluaakin siihen toiseen porukkaan, niin kyllähän se vähän voi tuntua siltä että kyseinen henkilö pitää itseään liian hyvänä siihen joukkoon, johon "luonnostaan" kuuluisi. Eli tämän henkilön haukkuminen voi johtua siitä ikävästä torjutuksi tulemisen tunteesta. Kyllähän miehetkin inhoavat ja hylkivät miestä, joka viihtyy naisporukassa, ei tämä ole vain naismaailman ilmiö. [/quote] Miten niin odotetaan? Mikä tämän määrittää? [/quote] En nyt ymmärrä mitä oikein tarkoitat? [/quote] Miksi odotetaan että miehet pysyisivät miesten seurassa ja naiset naisten? Eihän tässä nyt herran jestas missään moskeijassa olla.

[/quote]

Onko tarkoituksesi nyt siis kieltää sen ilmiön olemassaolo, että yhä edelleen suurin osa ihmisistä hakeutuu esim. opiskelemaan ja työskentelemään sille alalle, missä on suurin osa oman sukupuolen edustajia? Väitätkö että virkkauskurssille odotetaan ilman muuta tulevan suunnilleen saman verran miehiä ja naisia?
[/quote]
No minä kun opiskelin niin luokalla oli 15 miestä ja 3 naista joten en tue tota sun väitettä. Eikä edes mikään varsinainen miesvaltainen ala. Mä en ole koskaan törmännyt tuollaiseen ilmiöön joten en osaa käsittää sitä. Ja mitä pahaa siinä on että tänä päivänä miehet ja naiset voi kaveerata ihan kuin mies ja mies tai nainen ja nainen, ilman että siihen sisältyy mitään eroottisia latauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:50"]

En inhoa. Mutta muutamat (huom, ei kaikki!) tällaiset sitten äänekkäästi mollaavat toisia naisia ja kaikkea yleisesti naiseuteen liitettyä, sellainen antaa aika typerän vaikutelman. Ei kaikkien tarvitse tykätä samoista asioista, mutta ei niitä erilaisiat asioista kiinnostuneita myöskään tarvitse dissata jatkuvasti.

[/quote]

Just tämä.

Olen itsekin tällainen one of the boys-tyyppi, mutta en kyllä ikinä ole käyttänyt tätä miesten iskemiseen enkä myöskään naisten ja naisellisuuden mollaamiseen.

Vierailija
24/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:33"]Tässä se politiikkaa pubeissa puhuva nainen edelliseltä sivulta. Peukkujen perusteella jotkut täällä paheksuvat minua. Haluaisitteko kertoa tarkemmin, miksi.

Kuulisin myös mielelläni, miksi ette halua puhua kanssani. Kokemukseni on, että monien (ei kaikkien) tuntemattomien tai puolituttujen naisten kanssa keskustelu jatkuu niin kauan kuin jaksan kysellä koiristanne ja katsella lastenne kuvia. Mutta kun käännän keskustelun yleisiin aiheisiin, ei teistä saa irti mitään? Eikö teitä kiinnosta politiikka, filosofia tai esimerkiksi taide? Vai ettekö pidä minua arvoisenanne keskustelukumppanina?

Itselleni ei keskustelukumppanin sukupuolella ole väliä, mutta suhtaudun maailmaan ja sen ilmiöihin intohimoisesti ja haluaisin kuulla muutakin kuin "onko sulla lapsia".
[/quote]
Juuri näin.. Istuin kerran miespuolisen kaverin kanssa baarissa ja siihen tuli muitakin puolituttuja. Keskusteltiin mielenkiinnolla keskiajasta ja seurueen ainoa nainen( minun lisäkseni siis) pyörittelee silmiään ja tuuppaa minua kylkeen, että lähenkö röökille. En malttanu kesken kaiken lähteä. Loppuillan tämä nainen sitten tuijotteli pahalla silmällä mua taukoamatta ja meni eri seurueeseen. Naisia olivat ja supina vaan kävi. Itsekäs kun olen, niin valitsen seurani juttujen ja yleisen ilmapiirin mukaan.. En sukupuolen.

Vierailija
25/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:37"]kuinkahan monta kertaa tämäkin pitää av:lla selittää...

En inhoa ketään sellaista henkilöä. Sen sijaan en pidä sellaisista henkilöistä, jotka määrittelevät itsensä (usein ja kovaan ääneen) erityisen hyvin miesten kanssa toimeentuleviksi ja kummastelevat (usein ja kovaan ääneen) miksi kaikki muut naiset (huom ei hän) ovat niin kateellisia, seläntakana paskanpuhujia jne. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan, siis niputtaa kaikki muut naiset joksikin yhdeksi kategoriaksi josta hän itse erottuu kuin timantti tuhkasta. Tämä pätee moniin muihin aihealueisiinkin.

Voisi kuitenkin olettaa, että valtaosa suomalaisista naisista tulee hyvin toimeen miesten kanssa - ihan yhtä hyvin kuin naistenkin. Minusta tuo määritelmä on outo siksi, että eikö hän sitten tule naisten kanssa toimeen vai miksi on niin erikoista tulla miesten kanssa toimeen?
[/quote]
No se, että kun joku vaikka sanoo lähtevänsä kavereidensa kanssa ulos niin Minna lähteekin Matin, Pekan ja Riston kanssa ja sitten Pirkko ihmettelee Liisan, sirpan ja Raijan kanssa miten se Minna viihtyy miesten kanssa paremmin, liekö se on orgioita järjestämässä.

Vierailija
26/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:31"]Ei mulla oo mitään yhteistä naisen kanssa, joka puhuu autoista, urheilusta ja muista miehisistä tylsistä jutuista, eikä kyllä noin "miehisten" miestenkään kanssa... [/quote] Sä varmaan nautit keskusteluista hiuksista, lapsista, meikeistä yms?

[/quote]

Hiljaista olisi jos samassa duunissa oltaisiin, ehkä ottaisin kahvin työhuoneeseen. Olen ollut naisvaltaisella, koulutetulla alalla työpaikassa, jonka kahvihuoneessa puhuttiin vain tuollaista. Oikeasti, ketä kiinnostaa?

Ehkä näitä oneoftheboys-inhoajia ärsyttää se, että jotakuta ei oikeasti todellakaan kiinnosta se sinun perheesi ja naamataulusi vaan mieluummin vaikka sanomalehti (koska yllätys, kaikilla on jotakuinkin samanlaista se perhe-elämä, ei ne sinun miehesi ja lapsesi sen ihmeellisempiä ole kuin muidenkaan). Ja koska miesten kanssa keskustelu tarkoittaa heille hermostunutta liikehdintää, kikattelua ja hiusten näpläystä (näillä naisnaisilla koko käytös muuttuu kun joku mies tulee lähettyville), joten ilmeisesti he olettavat että oneoftheboys-naiset "yrittävät" miehiä, koska eivät itse osaa puhua ja käyttäytyä miesten seurassa kuin normaali ihminen.

Vierailija
27/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:52"]

Mä tykkään juoda kaljaa pubissa ja puhua politiikkaa. Yleensä miesten kanssa on paremmat jutut. Toki mulla on naiskavereitakin, mutta aika harvoin muiden naisten kuin kavereiden kanssa jutut käyvät yksiin. Monet naiset tykkäävät puhua vain ihmissuhteista tai säikähtävät väittelynhaluani.

Täytyy tunnustaa, että kyllä ainakin nuorempana tosi moni ilta päättyi treffiehdotukseen, vaikka olin aina liikkeellä farkuissa ja meikittömänä. Että kai se lataus on siellä kumminkin, miesten puolelta ainakin.

[/quote]

Ja naiset vain lipittävät  drinksuja, sidukkaa ja puhuvat huulikiilloista......................................... Jep jep. (Mitä ihmeen väliä sillä muuten on, että mitä juomaa muu seurueesi juo?) Juuri tällaisia "mä tuun niinku nii pal paremmin miesten kaa toimeen, muut naiset on tyhmii ja pinnallisii, paitsi mä" -akkoja inhoan. Oikeita sovinistipirkkoja.

t. politiikasta puhuva ja kaljaa juova nainen, jolla on paljon kaltaisiaan naispuolisia ystäviä

Vierailija
28/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:13"]

En tietääkseni ole one of the boys-nainen, mutta jo pelkästään se riittää naisvaltaisella työpaikalla siihen, ettei ole suurimman osan mieleinen työkaveri, kun ei jaksa loputtomiin kuunnella meidänmiessanoi meidänlapsetteki hihihi, tässä nää tosikiinnostavat kuvat meidän pirjopetterin synttäreiltä, ai kauheeta kun mulla on sellua, mitä mä teen mun tukka on ihan hirvee, siis ootteko te kuullu kirjanpidon lissusta, iik tuolla on hämähäkki-länkytystä. Ehkä kannattaisi ryhtyä one of the boysiksi, en pysty kuvittelemaan miehiltä tuon tason typeryyyttä, päivästä toiseen jatkuvasti. Ja tätä älytöntä minäminähysteriaa sitten kutsutaan sosiaalisuudeksi. Vaikka maailmassa on vaikka mitä mielenkiintoisempaa puhuttavaa kun sinun miehesi sanomiset, lastesi tekemiset ja sellusi.

[/quote]

Kerrohan nyt sitten, mitkä ovat niitä miehekkään kiinostavia aiheita joista jaksaisi puhua päivästä toiseen töissä? Tai mistä naisten pitäisi puhua että sitä jaksaisi kuunnella?

[/quote]

En ole tuon viestin kirjoittaja, enkä tosiaankaan one of the boys -tyyppiä, mutta työpaikan naisvaltaisessa seurueessa ärsyttää todella paljon, että koskaan ei keskustella muusta kuin ihmisistä. Itsestä, puolisosta, lapsista, kumminkaimasta, työkavereista. Edes joskus puhe voisi kääntyä ilmiöihin, asioihin, uutisiin. En tiedä mistä miehet sitten puhuvat. Paras ystäväni on mies ja olen itse lapseton nainen, aika epäsosiaalinen sellainen.

[/quote]

Miksi sinä et käännä puhetta sinua kiinnostaviin asioihin?

Omakin viestisi koskee vain sinusta itsestäsi ja ystäväpiiristäsi kertomista (mikä ei varsinaisesti liity aiheeseen), etkä vastaa esittämääni kysymykseen vaikka siihen kommentoit.

Uutiset ja yhteiskunnalliset ilmiöt ovat tulenarkoja aiheita työpaikalla. Työyhteisössä voi olla taustoiltaan hyvin erilaisia ihmisiä joiden poliittisia ja uskonnollisia vakaumuksia ei voi ennalta tietää ja tuntea. Silloin päätyy hyvin herkästi sanomaan jotakin mikä loukkaa toista ja työpaikan ilmapiiri on pilalla. Siksi useimmilla on sen verran järkeä päässä, että ei puhuta muusta kuin merkityksettömistä arkielämän pikku jutuista. Syvälliset keskustelut käydään muualla.

Vierailija
29/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:31"]Ei mulla oo mitään yhteistä naisen kanssa, joka puhuu autoista, urheilusta ja muista miehisistä tylsistä jutuista, eikä kyllä noin "miehisten" miestenkään kanssa... [/quote] Sä varmaan nautit keskusteluista hiuksista, lapsista, meikeistä yms?

[/quote]

Mahtaa olla loistava keskustelu aiheena hiukset ja meikit. En oikein usko, että noista voi edes "keskustella", niin kuin minä keskustelun ymmärrän. Täysin tyhjänpäiväistä, parilla lauseella käsiteltyä aihetta. Miten ihmeessä joku saakin vaikka hiustenvärjäyksestä jaariteltua vartin?

Vierailija
30/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen toimeen sekä naisten että miesten kanssa, meikkaan, käytän toisinaan korkkareita jne. Ihan yksilöstä riippuu miten tullaan juttuun. Joku tuolla ylempää kyseli että mistä sitten naisten pitäis keskustella. Noh, kerran työpaikalla siirryin naislauman seurasta sivummalle kun puheeks tuli mukuloiden vatsantoiminta ja mikä on se "oikea" kirkkaanpunainen huulipuna. Päädyin sitten juttelemaan yhden miestyökaverin kanssa yhdestä tv-sarjasta, jonka uusin jakso oltiin molemmat katsottu just edellisenä iltana. Siitä juttu eteni leffoihin ja vapaaehtoistoimintaan. Näistä olen jutellut myös naisten kanssa neljä parhainta ystävää on naisia), mutta kyllä ainakin mun työpaikalla naiset on kikattelevia tylsimyksiä, joiden kanssa vaihdan aina välillä kohteliaasti kuulumiset, mutta joiden seuraa kestän vain tietyn ajan. Jotenkin tulee sellainen olo, ettei näillä naisilla ole oikeasti muita kiinnostuksen kohteita. Aika paljon myös peesaavat muita, eli omat mielipiteet on aika harvassa.

Vierailija
31/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:52"]

Mä tykkään juoda kaljaa pubissa ja puhua politiikkaa. Yleensä miesten kanssa on paremmat jutut. Toki mulla on naiskavereitakin, mutta aika harvoin muiden naisten kuin kavereiden kanssa jutut käyvät yksiin. Monet naiset tykkäävät puhua vain ihmissuhteista tai säikähtävät väittelynhaluani.

Täytyy tunnustaa, että kyllä ainakin nuorempana tosi moni ilta päättyi treffiehdotukseen, vaikka olin aina liikkeellä farkuissa ja meikittömänä. Että kai se lataus on siellä kumminkin, miesten puolelta ainakin.

[/quote]

Ja naiset vain lipittävät  drinksuja, sidukkaa ja puhuvat huulikiilloista......................................... Jep jep. (Mitä ihmeen väliä sillä muuten on, että mitä juomaa muu seurueesi juo?) Juuri tällaisia "mä tuun niinku nii pal paremmin miesten kaa toimeen, muut naiset on tyhmii ja pinnallisii, paitsi mä" -akkoja inhoan. Oikeita sovinistipirkkoja.

t. politiikasta puhuva ja kaljaa juova nainen, jolla on paljon kaltaisiaan naispuolisia ystäviä

[/quote]
Tässä ketjussa juurikin yritetään selittää näille OOTB inhoajille että me ei kaikki olla tollaisia. Me kaikki ei puhuta naisista paskaa tai tarkoituksella hankkiuduta vain miesten seuraan. Mä henkilökohtaisesti haluaisin löytää jostain lisää naisia ystäväkseni mutta en ole vielä keksinyt mistä kun en esimerkiksi opiskele. Ja mä juon kyllä siideriä kuten moni miespuolisista ystävistänikin :D

Vierailija
32/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni ole one of the boys-nainen, mutta jo pelkästään se riittää naisvaltaisella työpaikalla siihen, ettei ole suurimman osan mieleinen työkaveri, kun ei jaksa loputtomiin kuunnella meidänmiessanoi meidänlapsetteki hihihi, tässä nää tosikiinnostavat kuvat meidän pirjopetterin synttäreiltä, ai kauheeta kun mulla on sellua, mitä mä teen mun tukka on ihan hirvee, siis ootteko te kuullu kirjanpidon lissusta, iik tuolla on hämähäkki-länkytystä. Ehkä kannattaisi ryhtyä one of the boysiksi, en pysty kuvittelemaan miehiltä tuon tason typeryyyttä, päivästä toiseen jatkuvasti. Ja tätä älytöntä minäminähysteriaa sitten kutsutaan sosiaalisuudeksi. Vaikka maailmassa on vaikka mitä mielenkiintoisempaa puhuttavaa kun sinun miehesi sanomiset, lastesi tekemiset ja sellusi.

[/quote]

Kerrohan nyt sitten, mitkä ovat niitä miehekkään kiinostavia aiheita joista jaksaisi puhua päivästä toiseen töissä? Tai mistä naisten pitäisi puhua että sitä jaksaisi kuunnella?

[/quote]

En ole tuon viestin kirjoittaja, enkä tosiaankaan one of the boys -tyyppiä, mutta työpaikan naisvaltaisessa seurueessa ärsyttää todella paljon, että koskaan ei keskustella muusta kuin ihmisistä. Itsestä, puolisosta, lapsista, kumminkaimasta, työkavereista. Edes joskus puhe voisi kääntyä ilmiöihin, asioihin, uutisiin. En tiedä mistä miehet sitten puhuvat. Paras ystäväni on mies ja olen itse lapseton nainen, aika epäsosiaalinen sellainen.

[/quote]

No me kyllä puhutaan duunissakin meitä kiinnostavista asioista. Meillä on aika samat kiinnostuskohteet varmaan sitten. Aika usein puhutaan tv ohjelmista mutta tietenkin puhutaan muodista ja matkustamisesta ja jonkun mokailuista sun muusta aika tavallisesta. Puhutaan me urheilustakin välillä ei se ole mikään jätkien yksinoikeus. Jätkät on vaan tarkempia ja niitä kiinnostaa siinä kaikki turhakin. 

Vierailija
33/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:25"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:15"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:13"]Yleensä miehet hakeutuvat toisten miesten seuraan ja naiset toisten naisten seuraan esim. ruokatunnilla tai harrastuksissa. Tätä siis odotetaan. Sitten kun joku haluaakin siihen toiseen porukkaan, niin kyllähän se vähän voi tuntua siltä että kyseinen henkilö pitää itseään liian hyvänä siihen joukkoon, johon "luonnostaan" kuuluisi. Eli tämän henkilön haukkuminen voi johtua siitä ikävästä torjutuksi tulemisen tunteesta. Kyllähän miehetkin inhoavat ja hylkivät miestä, joka viihtyy naisporukassa, ei tämä ole vain naismaailman ilmiö. [/quote] Miten niin odotetaan? Mikä tämän määrittää? [/quote] En nyt ymmärrä mitä oikein tarkoitat? [/quote] Miksi odotetaan että miehet pysyisivät miesten seurassa ja naiset naisten? Eihän tässä nyt herran jestas missään moskeijassa olla. [/quote] Onko tarkoituksesi nyt siis kieltää sen ilmiön olemassaolo, että yhä edelleen suurin osa ihmisistä hakeutuu esim. opiskelemaan ja työskentelemään sille alalle, missä on suurin osa oman sukupuolen edustajia? Väitätkö että virkkauskurssille odotetaan ilman muuta tulevan suunnilleen saman verran miehiä ja naisia? [/quote] No minä kun opiskelin niin luokalla oli 15 miestä ja 3 naista joten en tue tota sun väitettä. Eikä edes mikään varsinainen miesvaltainen ala. Mä en ole koskaan törmännyt tuollaiseen ilmiöön joten en osaa käsittää sitä. Ja mitä pahaa siinä on että tänä päivänä miehet ja naiset voi kaveerata ihan kuin mies ja mies tai nainen ja nainen, ilman että siihen sisältyy mitään eroottisia latauksia?

[/quote]

En tajua tästä tekstistä yhtään mitään.

Vierailija
34/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:25"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:15"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:13"]Yleensä miehet hakeutuvat toisten miesten seuraan ja naiset toisten naisten seuraan esim. ruokatunnilla tai harrastuksissa. Tätä siis odotetaan. Sitten kun joku haluaakin siihen toiseen porukkaan, niin kyllähän se vähän voi tuntua siltä että kyseinen henkilö pitää itseään liian hyvänä siihen joukkoon, johon "luonnostaan" kuuluisi. Eli tämän henkilön haukkuminen voi johtua siitä ikävästä torjutuksi tulemisen tunteesta. Kyllähän miehetkin inhoavat ja hylkivät miestä, joka viihtyy naisporukassa, ei tämä ole vain naismaailman ilmiö. [/quote] Miten niin odotetaan? Mikä tämän määrittää? [/quote] En nyt ymmärrä mitä oikein tarkoitat? [/quote] Miksi odotetaan että miehet pysyisivät miesten seurassa ja naiset naisten? Eihän tässä nyt herran jestas missään moskeijassa olla. [/quote] Onko tarkoituksesi nyt siis kieltää sen ilmiön olemassaolo, että yhä edelleen suurin osa ihmisistä hakeutuu esim. opiskelemaan ja työskentelemään sille alalle, missä on suurin osa oman sukupuolen edustajia? Väitätkö että virkkauskurssille odotetaan ilman muuta tulevan suunnilleen saman verran miehiä ja naisia? [/quote] No minä kun opiskelin niin luokalla oli 15 miestä ja 3 naista joten en tue tota sun väitettä. Eikä edes mikään varsinainen miesvaltainen ala. Mä en ole koskaan törmännyt tuollaiseen ilmiöön joten en osaa käsittää sitä. Ja mitä pahaa siinä on että tänä päivänä miehet ja naiset voi kaveerata ihan kuin mies ja mies tai nainen ja nainen, ilman että siihen sisältyy mitään eroottisia latauksia?

[/quote]

En tajua tästä tekstistä yhtään mitään.
[/quote]
Kannattaisko lukea oma tekstisi niin tiedät mihin tässä vastattiin?

Vierailija
35/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:33"]

Tässä se politiikkaa pubeissa puhuva nainen edelliseltä sivulta. Peukkujen perusteella jotkut täällä paheksuvat minua. Haluaisitteko kertoa tarkemmin, miksi.

Kuulisin myös mielelläni, miksi ette halua puhua kanssani. Kokemukseni on, että monien (ei kaikkien) tuntemattomien tai puolituttujen naisten kanssa keskustelu jatkuu niin kauan kuin jaksan kysellä koiristanne ja katsella lastenne kuvia. Mutta kun käännän keskustelun yleisiin aiheisiin, ei teistä saa irti mitään? Eikö teitä kiinnosta politiikka, filosofia tai esimerkiksi taide? Vai ettekö pidä minua arvoisenanne keskustelukumppanina?

Itselleni ei keskustelukumppanin sukupuolella ole väliä, mutta suhtaudun maailmaan ja sen ilmiöihin intohimoisesti ja haluaisin kuulla muutakin kuin "onko sulla lapsia".

[/quote]

Et sä ole niin erityinen ja harvinainen kuin luulet. Kannattaa varmaan hakeutua akateemisen tutkimuksen maailmaan niin huomaat edustavasi tavallisinta naistyyppiä.

Vierailija
36/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:36"]

[/quote]

[/quote]

Miehekkään kiinnostavista en tiedä, mutta esim. ajankohtaiset aiheet viihteen ja maailmanmenon osalta ovat aika paljon kiinnostavampia kuin duunikaverin kersan mukanokkelat sanomiset tai sen miehen autonvaihto ja mitä se sitten sanoi ja se automyyjä sanoi ja mies sitten sanoi siihen blaablaablaa. Uutisissakin on vaikka mitä kiinnostavaa, tieteen ja tekniikankin alalta jos ei politiikka kiinnosta, edelleen kiinnostavampaa kuin jonkun kehujenkerjäys, joka on kätketty itseinhoon ("siis kun mä oon niin läski siis nää mun reidet on niin paksut" - johon odotetaan vastustelua ja hoikkuuskehuja, vaikka olisi puolimetrinen reidenympärys pönköttämässä). Harrastuksista voidaan keskustella. Meíehekkäistä aiheista autot on paljon kiinnostavampaa kuin kuunnella juoruja jostakusta, varsinkin kun naisten juoruilu on yleensä vahingoniloista ("arvasihan sen että se mies sen jättää olihan se sille liian komea ja varakas mutta kun ei sille tavallinen  duunari kelpaa niin siitä sitten sai").

Aika köyhää on elämä ja pienet piirit jos ei aikuinen ihminen muusta osaa puhua kuin itsestään ja perheestään ja kaikki puheenaiheet ja kiinnostuksen kohteet liittyy vain niihin ja siinä ohessa vähän irvitään muita.

[/quote]

Tuossa jo sanoinkin aiemmin, että työpaikan keskustelunaiheet on valittava järkevästi. Ei työpaikan kahvipöydässä voi noin vain alkaa puhua politiikasta tai uskonnosta, kun ei tunne työkavereiden taustoja. Viihde taas... en tiedä onko jossakin työpaikkaa missä ei puida tv-tarjontaa, en usko olevan.

Vierailija
37/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi sinä et käännä puhetta sinua kiinnostaviin asioihin?

Omakin viestisi koskee vain sinusta itsestäsi ja ystäväpiiristäsi kertomista (mikä ei varsinaisesti liity aiheeseen), etkä vastaa esittämääni kysymykseen vaikka siihen kommentoit.

Uutiset ja yhteiskunnalliset ilmiöt ovat tulenarkoja aiheita työpaikalla. Työyhteisössä voi olla taustoiltaan hyvin erilaisia ihmisiä joiden poliittisia ja uskonnollisia vakaumuksia ei voi ennalta tietää ja tuntea. Silloin päätyy hyvin herkästi sanomaan jotakin mikä loukkaa toista ja työpaikan ilmapiiri on pilalla. Siksi useimmilla on sen verran järkeä päässä, että ei puhuta muusta kuin merkityksettömistä arkielämän pikku jutuista. Syvälliset keskustelut käydään muualla.

[/quote]

Ja kaikki työkaverit ovat kiinnostuneita vaikkapa lapsista? Mistä teet tällaisia oletuksia?

Siellä työyhteisössä voi olla ihmisiä, jotka eivät halua kuunnella jatkuvaa lapsista puhumista siksi, etteivät voi saada lapsia. Tai siksi, että lapset eivät kiinnosta eivätkä niitä edes halua. Tai joku voi olla juuri eronnut eikä halua kuunnella jonkun uusi mies-intoiluja. Et voi tietää kenenkään taustoja sen enempää poliittisesti kuin muutenkaan, mutta oletat koska puhutaan naisista, että kaikki ovat innoissaan lapsista, parisuhteista ja ihmisistä. Mutta kaikki eivät ole. Ymmärrä se, että yhtä vähän kuin sinä haluat puhua politiikasta, joku toinen haluaa yhtä vähän kuulla sinun lapsistasi vaikka se sinusta kiinnostava aihe olisikin. Varsinkaan joka päivä ja useasti.

Etkä nyt tainnut ymmärtää lukemaasi, tuon kirjoittajahan nimenomaan EI halunnut että puhutaan aina vain ihmisistä vaan hän halusi, että puhutaan ilmiöistä, asioista ja uutisista.

Vierailija
38/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:40"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:25"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:15"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:13"]Yleensä miehet hakeutuvat toisten miesten seuraan ja naiset toisten naisten seuraan esim. ruokatunnilla tai harrastuksissa. Tätä siis odotetaan. Sitten kun joku haluaakin siihen toiseen porukkaan, niin kyllähän se vähän voi tuntua siltä että kyseinen henkilö pitää itseään liian hyvänä siihen joukkoon, johon "luonnostaan" kuuluisi. Eli tämän henkilön haukkuminen voi johtua siitä ikävästä torjutuksi tulemisen tunteesta. Kyllähän miehetkin inhoavat ja hylkivät miestä, joka viihtyy naisporukassa, ei tämä ole vain naismaailman ilmiö. [/quote] Miten niin odotetaan? Mikä tämän määrittää? [/quote] En nyt ymmärrä mitä oikein tarkoitat? [/quote] Miksi odotetaan että miehet pysyisivät miesten seurassa ja naiset naisten? Eihän tässä nyt herran jestas missään moskeijassa olla. [/quote] Onko tarkoituksesi nyt siis kieltää sen ilmiön olemassaolo, että yhä edelleen suurin osa ihmisistä hakeutuu esim. opiskelemaan ja työskentelemään sille alalle, missä on suurin osa oman sukupuolen edustajia? Väitätkö että virkkauskurssille odotetaan ilman muuta tulevan suunnilleen saman verran miehiä ja naisia? [/quote] No minä kun opiskelin niin luokalla oli 15 miestä ja 3 naista joten en tue tota sun väitettä. Eikä edes mikään varsinainen miesvaltainen ala. Mä en ole koskaan törmännyt tuollaiseen ilmiöön joten en osaa käsittää sitä. Ja mitä pahaa siinä on että tänä päivänä miehet ja naiset voi kaveerata ihan kuin mies ja mies tai nainen ja nainen, ilman että siihen sisältyy mitään eroottisia latauksia? [/quote] En tajua tästä tekstistä yhtään mitään. [/quote] Kannattaisko lukea oma tekstisi niin tiedät mihin tässä vastattiin?

[/quote]

Et ole hyödyksi.

Vierailija
39/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä miehet hakeutuvat toisten miesten seuraan ja naiset toisten naisten seuraan esim. ruokatunnilla tai harrastuksissa. Tätä siis odotetaan. Sitten kun joku haluaakin siihen toiseen porukkaan, niin kyllähän se vähän voi tuntua siltä että kyseinen henkilö pitää itseään liian hyvänä siihen joukkoon, johon "luonnostaan" kuuluisi. Eli tämän henkilön haukkuminen voi johtua siitä ikävästä torjutuksi tulemisen tunteesta. Kyllähän miehetkin inhoavat ja hylkivät miestä, joka viihtyy naisporukassa, ei tämä ole vain naismaailman ilmiö.

[/quote]

Vai meneeköhän se niinpäin, että ne naiset joita hyljeksitään naisporukoissa päätyvät hakemaan juttuseuraa miesporukoista. Ja tulevat yleensä hyväksytyiksi.

Sama toisinpäin. Miehet, joista toiset miehet eivät pidä, hakeutuvat naisseuraan.

Ei varmasti kaikissa tapauksissa, mutta uskoisin etten itse ole ainoa tällainen. On minulla naisiakin ystävinä ja pidän heistä, ovat ihania ihmisiä :)

Töissä kuitenkin käyn lounaalla miesten kanssa, sillä he eivät dissaa minuaa eivätkä ilkeile vaan kohtelevat ihan ihmisenä.

Vierailija
40/112 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodista saakka viihtynyt poikien seurassa paremmin kuin tyttöjen. Opiskelen myös alaa, millä on todella vähän muita naisia. Eli opiskelukaverini ovat kaikki miehiä ja pitkäaikaisimmat kaverinikin ovat miehiä. Olen yrittänyt ystävystyä myös naisten kanssa, mutta jostain syystä en ole onnistunut siinä.