Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden mielestä bloggaaminen on niiiiin TURHAA hommaa!

Vierailija
11.02.2015 |

Ihan naurettavaa kutsua bloggausta työksi tai kertoa olevansa ammatiltaan "bloggaaja", ihan kun se nyt olisi joku oikea työ saati jonkin sortin meriitti. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että bloggaajiksi ryhtyvät henkilöt, joilla syystä tai toisesta on ihan liikaa ylimääräistä aikaa. Ovat esim. kotiäitinä, työttömiä, opiskelijoita tai naimisissa/avoliitossa varakkaan miehen kanssa tms. Yleensä lisäksi ovat jollain lailla huomionkipeitä persoonia. Yksikään ns. normaali, oikeissa töissä käyvä ja perhe-elämää viettävä nainen ei ryhdy "bloggaamaan." Se vaan on niin. Ja minua ärsyttää päivä päivältä enemmän koko "bloggaus" ja typerä, lapsellinen "blogimaailma", johon kuuluvia asioita tälläkin palstalla päivittäin ruoditaan.

Odotan sitä päivää, kun bloggaus alkaa olla totaalisen out ja sitä tekevät enää lähinnä muusta maailmasta eristäytyneet kummajaiset ja elämää vailla olevat meganörtit.

Ugh olen puhunut.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähinnä nää bloggaajat säälittävät. Ovat olevinaan niin "mahti-ihmisiä", mutta todellisuudessa tyttöressuja, joilla on äärettömän surkee itsetunto. Mitä muutakaan itsestään eriasennoissa otettujen kuvien laitto nettii on kuin "olet kaunis", "olet niiin kaunis" jne kommenttejen metsästystä, joilla omaa itsetuntoa voidaan nostattaa ?? Jos ihminen on terve ja hyvä itsetuntoinen ei tartte joka päivä olla laittaa itsestään kuvaa nettiin. Ja ovathan nuo itse sen myöntäneetkin, että heikko on itsetunto. Ja joidenkin käytös ja ulkoinen olemus sen kertoo etenkin kun livenä näkee jossain kaupungilla/festareilla jne.

Vierailija
2/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset päiväkotiin että saa blokata. :0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän EI TEE BLOGGAAMISESTA YHTÄÄN TURHEMPAA, että sillä voi ansaita rahaa! Unohtui tämä lisäys aloituksestani. 

Vierailija
4/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:24"]

Ja lapset päiväkotiin että saa blokata. :0

[/quote]

SIIS NIIN !!!!! NAURETTAVAA!

Vierailija
5/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kuvitellut olevani ainut nainen Suomessa jota ei kiinnosta blogit, käsilaukut tai miten asetellaan valkoisia purnukoita kotiin taiteellisesti. 

Vierailija
6/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan turhaa. Mä en kovin usein jaksa edes päivittää blogiani. Joskus tulee joku idea, mitä postaisi sinne, mutta kun on työt ja kotityöt tehty, koirat ulkoilutettu ja kauppareissut tehty, niin motivaatio alkaa kirjoittaa mitään on täysin nollassa.

Vierailija
7/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:18"]

En bloggaa koska ketä hittoa kiinnostaa meidän tylsä, tavallinen elämä. No ei ketään :D

[/quote]Minusta parhaat blogit ovat juuri niitä tavallisesta elämästä kertovia, saa olla "tylsääkin" elämää, jos vaan osaa kirjoittaa hyvin. Muutamia sellaisia on ja heidän jokaista sanaansa aivan janoaa. En osaa itse kirjoitta lähimainkaan niin hyvin.

Vierailija
8/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään blogeista tosi paljon. Oon saanut niistä paljon vinkkejä kokkaukseen, meikkiin, treeniin jne. Parhaimmat blogit on kuin lukisi hyvää naistenlehteä täysin ilmaiseksi. Kelpaa!

Vierailija
9/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyrskähti kahvit kanssa näppikselle tässä kohtaa..

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:15"]

Tänään just X postauksessaan marttyyrimaisesti selittää, kuinka "tätä työtä ei vaan voi jättää tekemättä vaikka ei huvittaisi... niiisk"

[/quote]

Vierailija
10/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogit on yksi mainonnan kanava. Siitä se raha tulee, ja se on niiden tarkoitus. Se on "luvallista" tekstimainontaa, jolla voidaan tehdä räikeämpää tuotesijoittelua. On myös toki blogeja, jotak ovat sitten jonkun erikoisalan kerksutelufoorumeita  tai sitten toimittajien ylläpitämiä, jolloin se on yksi julkaisualsuta normaalille kolumneille tai artikkeleille.

Vierailija
11/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekupposen blogi oli kyllä loistava kun ei halua blogeja lukea mutta kuitenkin haluaa tietää mitä blogimaailmassa tapahtuu.

Vierailija
12/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:07"]

Aijaa. Mä tienaan sillä pari tonnia kuussa. Enkä todellakaan kirjoita vaatteista, käsilaukuista, sisustamisesta tai ripsiväristä.

[/quote]

Ohis, mutta millä muulla aihepiirillä pääsee tuollaisiin ansioihin? Onko blogisi kenties ruokablogi?

(Ei tarvitse tietenkään aihepiiriä tarkkaan kertoa jos pelkäät tunnistamista, olisi vain kiva suurinpiirtein tietää, onko blogisi lintu vai kala :))

Vierailija
13/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:36"]

Ihan naurettavaa kutsua bloggausta työksi tai kertoa olevansa ammatiltaan "bloggaaja", ihan kun se nyt olisi joku oikea työ saati jonkin sortin meriitti. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että bloggaajiksi ryhtyvät henkilöt, joilla syystä tai toisesta on ihan liikaa ylimääräistä aikaa. Ovat esim. kotiäitinä, työttömiä, opiskelijoita tai naimisissa/avoliitossa varakkaan miehen kanssa tms. Yleensä lisäksi ovat jollain lailla huomionkipeitä persoonia. Yksikään ns. normaali, oikeissa töissä käyvä ja perhe-elämää viettävä nainen ei ryhdy "bloggaamaan."

[/quote]

Hyvä, että et käsitellyt lainkaan ihmisiä vaan ainoastaan naisia, jotka bloggaavat. :)

Vierailija
14/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just X postauksessaan marttyyrimaisesti selittää, kuinka "tätä työtä ei vaan voi jättää tekemättä vaikka ei huvittaisi... niiisk" (=ymmärtäkää nyt miksi haluan lapseni äkkiä päiväkotiin, kun oikeasti ei huvita olla hänen kanssa). Ihan kuin kyseessä olisi joku pääministeritasoinen homma..

[/quote]

Bloggaus, vaikka työnäkin, on sellaista hommaa jonka voi parina päivänä jättää tekemättäkin jos ei huvita kirjoittaa blogia tai on jotain muuta tekemistä. Yhdenkään bloggaajan lukijat eivät satunnaisista muutaman päivän postaustauoista katoa. Huomattavasti sitovampia suurin osa muista ammateista on, joissa ihan oikeasti ei voi vain jättää menemättä töihin jos ei sinä päivänä huvita työskennellä.

Minä pidän itsekin blogia, tosin en työkseni. Vaivaahan se monesti vaatii, varsinkin näin varsinaisen ansiotyön ohella. Mutta voi että mua ärsyttää nämä työkseen bloggaavat, jotka valittavat kuinka vaativaa ja rankkaa työtä bloggaaminen on. Tosiasia kuitenkin on, että se on huomattavasti vapaampaa ja ns. aikatauluttomampaa kuin suurin osa muista töistä. Suomi on täynnä meitä kokopäivätyön lisäksi blogia pitäviä ihmisiä. Jos me pystymme 8 tunnin työpäivän ja normaalien kotihommien jälkeenkin vielä ylläpitämään hyvää blogia, kuinka se voisi ammattibloggaajilta vaatia tuntikausia enemmän työtä päivässä? Aivan, ei se vaadikaan. Minä osaankin arvostaa niitä ammattibloggaajia, jotka suoraan myöntävät olevansa sikäli etuoikeutetussa asemassa, että saavat palkkaa sellaisesta hommasta jota tekisivät ilmaiseksikin. Harvalla meistä on samaa vapautta päättää työmme sisällöstä ja samaa mahdollisuutta tehdä työkseen jotain, mitä rakastaa tehdä. Jos minä joskus alkaisin tienaamaan niin paljon, että voisin ansiotyöni jättää, en kuuna kullanvalkeana kehtaisi valittaa miten rankkaa työtä joudun tekemään.

Vierailija
15/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani eniten nuorista tytöistä, jotka oikeasti kuvittelevat virheellisesti bloggauksen olevan oikeaa työtä, jolla voi ansaita rahaa helposti ja ilman mitään koulutusta, kunhan löytää vaan riittävän rikkaan sponsorin...

Vierailija
16/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan siirrytty instagrammiin missä sama meininki jatkuu. Ne saavat seuraajia jotka laittavat miljoona hashtagia. Tiedän, että löytyy naisia miesvaltaisista harrastuksista mutta vain tietyt "mainostavat" itseään :P "Täsä mää ny kalastelen #fishingwomen #fish #ahven #kalamimmit #kalanainen #finnishgirl #kuha #perhokalastus #perhot #mato #onki #fisherwomen #lovefishing #vaatemerkki #river #joki #mato-onki" ja miehet huutaa kuorossa oooh aaahh. Sinne ne bloggaajatkin pian siirtyy kokonaan :)

Vierailija
17/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:13"]

Olen huolissani eniten nuorista tytöistä, jotka oikeasti kuvittelevat virheellisesti bloggauksen olevan oikeaa työtä, jolla voi ansaita rahaa helposti ja ilman mitään koulutusta, kunhan löytää vaan riittävän rikkaan sponsorin...

[/quote]

No sepä se :(

Vierailija
18/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:37"]

Nyt ollaan siirrytty instagrammiin missä sama meininki jatkuu. Ne saavat seuraajia jotka laittavat miljoona hashtagia. Tiedän, että löytyy naisia miesvaltaisista harrastuksista mutta vain tietyt "mainostavat" itseään :P "Täsä mää ny kalastelen #fishingwomen #fish #ahven #kalamimmit #kalanainen #finnishgirl #kuha #perhokalastus #perhot #mato #onki #fisherwomen #lovefishing #vaatemerkki #river #joki #mato-onki" ja miehet huutaa kuorossa oooh aaahh. Sinne ne bloggaajatkin pian siirtyy kokonaan :)

[/quote]

Siitähän on kirjoitettu jo paljon artikkeleitakin somemarkkinointia koskevissa blogeissa, että Instagram on tappamassa muoti- ja lifestyleblogit. Jos blogin tärkein sisältö on pääasiassa kuvia, kohdeyleisö seuraa sitä mieluiten Instagramin kautta, koska se on niin kätevä. Kommentitkin jätetään mieluiten Instagramiin.

Suomessa tullaan tietysti tässäkin asiassa vähän jäljessä, mutta ulkomailla se näkyy jo selvästi. Monesta aiemmin suositusta blogista kommentoijat ovat karanneet Instagramin puolelle. Markkinointistrategioita on sitten muokattu sen mukaan: http://fashionista.com/2014/04/shoppable-instagram

Veikkaan, että varsinainen bloggaaminen tulee vielä jossain vaiheessa jäämään niille, joiden blogeissa on oikeasti jotain sisältöä, eikä pelkkiä asu-, ateria-, treeni-, loma- ja sisustuskuvia muutamilla shoppailukollaaseilla höystettynä.

Vierailija
19/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen juuri näin !! (Hatun nosto esim, Rillalle, joka päivätyön lisäksi pyörittää suurperheen arkea ja tekee monipuolista ja laadukasta blogia. )

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:02"]

Tänään just X postauksessaan marttyyrimaisesti selittää, kuinka "tätä työtä ei vaan voi jättää tekemättä vaikka ei huvittaisi... niiisk" (=ymmärtäkää nyt miksi haluan lapseni äkkiä päiväkotiin, kun oikeasti ei huvita olla hänen kanssa). Ihan kuin kyseessä olisi joku pääministeritasoinen homma..

[/quote]

Bloggaus, vaikka työnäkin, on sellaista hommaa jonka voi parina päivänä jättää tekemättäkin jos ei huvita kirjoittaa blogia tai on jotain muuta tekemistä. Yhdenkään bloggaajan lukijat eivät satunnaisista muutaman päivän postaustauoista katoa. Huomattavasti sitovampia suurin osa muista ammateista on, joissa ihan oikeasti ei voi vain jättää menemättä töihin jos ei sinä päivänä huvita työskennellä.

Minä pidän itsekin blogia, tosin en työkseni. Vaivaahan se monesti vaatii, varsinkin näin varsinaisen ansiotyön ohella. Mutta voi että mua ärsyttää nämä työkseen bloggaavat, jotka valittavat kuinka vaativaa ja rankkaa työtä bloggaaminen on. Tosiasia kuitenkin on, että se on huomattavasti vapaampaa ja ns. aikatauluttomampaa kuin suurin osa muista töistä. Suomi on täynnä meitä kokopäivätyön lisäksi blogia pitäviä ihmisiä. Jos me pystymme 8 tunnin työpäivän ja normaalien kotihommien jälkeenkin vielä ylläpitämään hyvää blogia, kuinka se voisi ammattibloggaajilta vaatia tuntikausia enemmän työtä päivässä? Aivan, ei se vaadikaan. Minä osaankin arvostaa niitä ammattibloggaajia, jotka suoraan myöntävät olevansa sikäli etuoikeutetussa asemassa, että saavat palkkaa sellaisesta hommasta jota tekisivät ilmaiseksikin. Harvalla meistä on samaa vapautta päättää työmme sisällöstä ja samaa mahdollisuutta tehdä työkseen jotain, mitä rakastaa tehdä. Jos minä joskus alkaisin tienaamaan niin paljon, että voisin ansiotyöni jättää, en kuuna kullanvalkeana kehtaisi valittaa miten rankkaa työtä joudun tekemään.

[/quote]

Vierailija
20/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä olen samaa mieltä etten sanoisi bloggaamista ammatiksi, vaikka jotkut sitä tekevätkin työnään ja varsinkin ulkomailla tienaavat ihan mukavasti. Mutta en haluaisi todellakaan että lempi bloggaajat lopettaisivat enkä väheksy heitä mitenkään. Saan niin paljon vinkkejä ja inspiraatiota blogeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän