Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetin olemassaolosta on

11.09.2006 |

turha kiistellä, koska kukaan ei ole tullut kertomaan olleensa helvetissä. Helvetti on verrattavissa joulupukkiin!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut uskoo, toiset ei.

Vierailija
2/42 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

___

Tossa on esim. todisteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te jotka olette löytävinänne sille perusteet Raamatusta: se johtuu vain VÄÄRINtulkinnasta. Helvetti - sellaisena kuin se mm. luterilaisuudessa sun muissa vastaavissa kirkoissa käsitetään - on puhdas käännösvirhe ja väärinkäsitys.

Vierailija
4/42 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen

Ne jotka joutuvat tuliseen järveen, itse asiassa kokevat toisen ja LOPULLISEN kuoleman, josta ei herätetä ylös.

Vierailija
5/42 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/42 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuplatar:

Helvetti on verrattavissa joulupukkiin!

On myös toisenlaisia näkemyksiä. Esimerkiksi Daniel Ekechukwu kertoo oman näkemyksensä osoitteessa:

http://members.surfeu.fi/leewi/nigerialais_veljen_kertomus.htm

Vierailija
7/42 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös entinen buddhalaismunkki antaa omakohtaisen todistuksen:

http://www.nicehouse.fi/omahuone/keskustelu/nayta.php?id=10609

Vierailija
8/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buddhalaisena kiinnostuin tuosta edellisestä viestistä, mutta tuon linkin sisältö oli melkoinen pettymys. Tarina olikin periaatteessa ihan samanlainen kuin ne sadat (tai tuhannet) tarinat, jotka toisista uskonnoista kristinuskoon kääntyneet ovat suoltaneet. Kristinuskolle tuntuu olevan tyypillistä, että kääntyneet kertovat varsin mahtipontisia tarinoita kääntymisestään. Joskus tuntuu siltä, että kristinuskoon käännytään enemmän pelon kuin todellisen uskon takia. Sellaisen johtopäätöksen voisi tehdä, kun näitä tarinoita lukee.

Helvetistä sen verran, että buddhalaisessa " mytologiassa" riittää helvettejä vaikka jokaiselle useampi. Ja se kai oikeasti onkin, sillä buddhalaisuudessa helvetti on metafora, joka viittaa siihen, että me jokainen luomme oman taivaamme tai helvettimme tänne ja juuri tähän hetkeen. Omilla valinnoillamme voimme vaikuttaa siihen, millaisessa todellisuudessa elämme. Ei se sen kummempaa ole.

Eläkää hyvin ja myötätuntoisesti.

Vierailija
9/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Joskus tuntuu siltä, että kristinuskoon käännytään enemmän pelon kuin todellisen uskon takia."

Kyllä mä halusin ihan elämääni parempaa ja Jeesushan anto ja antaa mulle sitä:)

Vierailija
10/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

zkelvin:

Joskus tuntuu siltä, että kristinuskoon käännytään enemmän pelon kuin todellisen uskon takia. Sellaisen johtopäätöksen voisi tehdä, kun näitä tarinoita lukee.

En ole asialle mitään selkeää vastausta löytänyt, mutta laitan tähän jotain omia ajatuksiani.

Jos ihminen etsii uskoa siksi, että hänen elämänsä muuttuisi paremmaksi ja hän saisi kaikkea maallista hyvää, Jeesukselta sitä ei löydy. Jeesus itse sanoo, että hän ei anna niin kuin maailma antaa. Hänen tuomansa siunaus on iankaikkinen pelastus ja elämä. Maailmassa se ei välttämättä tarkoita mitään helppoa ja yltäkylläistä elämää - päinvastoin. Uskovana ei aina ole helppoa elää kaikenlaisten kiusausten ja epäilysten keskellä. Jeesus on kuitenkin sanassaan luvannut olla omiensa kanssa maailman loppuun asti.

Minä luulen, että ihminen ei käännykään uskoon siksi, että hyvästä hyvyydestään tahtoisi palvella Jumalaa ilman mitään vastalahjaa. Sellaista ajatusta ei meistä synnin turmelemista ihmisistä löydy. Kun ihminen herää ja alkaa etsiä uskoa, hän tuntee syntisyytensä. Hän tajuaa, ettei pysty täyttämään Jumalan laista yhtään kohtaa, eikä hänellä ole mitään toivoa taivaaseen. Silloin hän tuntee tarvitsevansa pelastajaa, koska itsestä ei ole. Ja silloin hän kääntyy Kristuksen puoleen. Kristus on täyttänyt lain täydellisesti ja kärsinyt rangaistuksen syntisen puolesta ja syntinen saa tämän aivan ilmaiseksi omistaa itselleen uskolla. Ja kun hän uskoo Kristukseen, hän on Jumalan edessä yhtä puhdas kuin Kristus.

Helvetistä vähän ajatuksia. Minä en usko, että kukaan ihminen voi tarkalleen selittää tai tietää mikä tai minkälainen helvetti oikeastaan on. Sen vain tiedämme, että se on ikuinen ero Jumalasta. Emmehän me tarkalleen tiedä sitäkään, minkälainen taivakaan on.

Vierailija
11/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina harrietille ja meikämamille, että sinänsä on kai aivan sama, mikä alunperin " ajaa" ihmisen elämänkatsomuksensa luo. Mielestäni tärkeintä on se, että jokainen löytää rauhan ja onnen elämäänsä. Toiselle se tulee kristinuskon kautta, toiselle islamin ja kolmas voi parhaiten ilman minkäänlaista uskontoa.

Minusta kuitenkin tuo taivaan ja helvetin vastakkainasettelu ja ennenkaikkea se, että vihjataan tai sanotaan suoraan, että jos et usko asiaan x, joudut nyt/joskus myöhemmin/kuolemasi jälkeen helvettiin, on halpahintaista ja mautonta.

Eli aloitukseen toteaisin, että täyttä kukkua koko helvetti, ainakin fyysisenä tai sen kaltaisena paikkana. Ihmisen korvien välistä voi sellainen toki löytyä.

Vierailija
12/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse uskot asian olevan kuoleman jälkeen? En tunne juurikaan uskontoasi.

Vierailija
13/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuitenkin tuo taivaan ja helvetin vastakkainasettelu ja ennenkaikkea se, että vihjataan tai sanotaan suoraan, että jos et usko asiaan x, joudut nyt/joskus myöhemmin/kuolemasi jälkeen helvettiin, on halpahintaista ja mautonta.

Koska eihän kukaan voi tietää miten toisen sielulle tulee käymään. Ja sitä paitsi, Jumalahan sen uskon antaa - ei voi ihminen itse päättää että nyt minä uskon ja sitten pääsen taivaaseen. Minä ajattelen, että on parempi rukoilla ihmisten sielujen puolesta kuin mennä sanomaan ihmiselle, että saatat joutua helvettiin. Ja tuskin helvetin pelottelulla ketään saa etsimään uskoa. Pikemminkin sillä kun kertoo millaisen rauhan on saanut omalle sydämelle uskon myötä.

Nämä ovat vaikeita asioita. Kukaan ei varmaan niitä tule täydellisesti ymmärtämään tässä maailmassa.

Vierailija
14/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

zkelvin:

Buddhalaisena kiinnostuin tuosta edellisestä viestistä, mutta tuon linkin sisältö oli melkoinen pettymys.

Millaisesta sisällöstä olisit riemastunut. Varmaankin sellaisesta joka myötäilee maailmankuvaasi.

Tarina olikin periaatteessa ihan samanlainen kuin ne sadat (tai tuhannet) tarinat, jotka toisista uskonnoista kristinuskoon kääntyneet ovat suoltaneet.

Mitä ajattelet näistä kenties tuhansista tarinoista. Voiko niin moni ihminen valehdella kokemaansa?

Joskus tuntuu siltä, että kristinuskoon käännytään enemmän pelon kuin todellisen uskon takia.

Joku kääntyy tyhjyyden, joku pelon vuoksi. Pääasia on että kääntyy. Kuka sen sanoo, että pelko olisi jotenkin perusteeton tai huono syy kääntyä. Voi olla nimittäin niin, että ihminen on jossakin tapauksessa niin itsepäinen, ettei hän tajua kääntyä, ennen kuin on tosi kyseessä. Ja silloin astuu pelko kuvaan.

Eläkää hyvin ja myötätuntoisesti.

Jos joku on käynyt helvetissä ja hänelle on käynyt selville, millä perusteilla sinne tuomitaan, niin onko hyvää ja myötätuntoista elämää, jos ei varoita muita ihmisiä tästä paikasta.

Vierailija
15/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harriet, kun me kuolemme, päättyy matkamme täällä tähän. Tekomme jäävät elämään muistoina ja ehkä konkreettisempanakin perintönä, esimerkiksi asioina, joita olemme lapsillemme ja muille ympäristössämme oleville ihmisille opettaneet. En kuitenkaan usko kuolemanjälkeiseen elämään niin, että minä - zkelvin persoonana, sieluna, henkiolentona - eläisin jossain muodossa kuoleman jälkeen.

AllisenAsi:

Millaisesta sisällöstä olisit riemastunut. Varmaankin sellaisesta joka myötäilee maailmankuvaasi.

Niin, enpä tiedä. Tuo ihan sama kertomus on pyörinyt muillakin saiteille todistuksena kristinuskon ylivoimasta, mutta itse en pysty näkemään tuossa muuta kuin pahasti traumatisoituneen ihmisen tarinointia. Hän varmasti itse uskoo siihen, ja tosiaan, jos kristinusko on hänelle suonut rauhan ja onnen, niin sehän on hieno asia. Pointtini olikin enemmän se - jos nyt luit viestini olennaisimman osuuden - että jokainen löytää rauhan taholtaan. Mikä minä olen moittimaan ihmistä, joka on löytänyt itselleen sopivan elämänkatsomuksen.

Mitä ajattelet näistä kenties tuhansista tarinoista. Voiko niin moni ihminen valehdella kokemaansa?

Katso tuo edellinen vastaus. Ei minulla ole tarvetta kilpailuttaa elämänkatsomustani ;)

Jos joku on käynyt helvetissä ja hänelle on käynyt selville, millä perusteilla sinne tuomitaan, niin onko hyvää ja myötätuntoista elämää, jos ei varoita muita ihmisiä tästä paikasta.

En ihan ymmärrä mistä moinen rant-moodi iski sinulle päälle. Enhän minä ole kritisoinut sitä, että kertoilee tällaisia kertomuksia tai kääntyy, vaan lähinnä tuota helvetti-uhkailua. Asioita voi sanoa kovin monella tavalla, ja aika moni näistä tavoista on kaukana myötätuntoisesta.

Vierailija
16/42 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hiukan hankala keskustelu ihan jo sen takia, että sinä olet sitä mieltä, että ainoa totuus on se, jota sinä julistat. Minä taas ajattelen, että vaikka kulkuväline on eri, matkan päämäärä on sama.

Vierailija
17/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joh.Ilm.20-

Tuhatvuotinen valtakunta

1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet. 2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi, 3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. 5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt.

Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. 6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

Saatanan lopullinen tappio

7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, 8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. 9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

Viimeinen tuomio

11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. 12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. 13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. 14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. 15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

Ystäväni, löytyykö sinun nimi elämän kirjasta? sen voit tietää jos olet ottanut vastaan pelastuksen jonka Jeesus sinulle tarjoaa, ihan ilmaiseksi, pyydät vain Häntä tulemaan sydämeesi.

21-

Uusi taivas ja uusi maa

1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: " Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

5 Valtaistuimella istuva lausui: " Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: " Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." 6 Vielä hän sanoi minulle: " Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. 7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. 8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

uudesta Jerusalemista..

21:27.Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

Vierailija
18/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SITTEN KUN KUOLET, NIIN NÄET ETTÄ HELVETTI ON OLEMASSA (JOS ET OLE KRISTUKSEN OMA)!!!!!

TURHAA SITTEN SANOA, ETTÄ MIKSEI SANOTTU SILLOIN KUN ELIN!!!!!

Vierailija
19/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen, marija86.

Vierailija
20/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Marija86:n viestissä tiivistyikin oikeastaan se, mitä halusin sanoa tuosta mauttomuudesta ja myötätunnottomuudesta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän