Alkaa jurppia tunkija mummot.
Nämä minä menen tästä, koska olen vanha ja minulla on siksi oikeus. Tilanne bussi saapuu pysäkille ja kaikki muodostavat jonon bussin ovelle, paitsi nämä mummot. Niitä alkaa vyöryä sivuilta ja joka kolosta siihen koko jonon eteen. Ensimmäinen jonossa päästää näistä pari, mutta loput jonossa eivät. Kun minun vuoroni on nousta bussiin joku mummo työntää kätensä jostain sivultani eteeni kiilatakseen siihen väliin. Tungen vain raskausmahani bussin ovesta sisään ja mummo joutuu vetämään kätensä pois edestäni ja katsoo minua vihaisesti. Mitä ihmettä. Kyllä minä päästän vanhukset ensin, jos nätisti pyytävät voinko mennä ensin, niin tottakai. Mutta kun aletaan tunkea käsiä, sauvoja ja laukkuja eteeni niin en. Aivan käsittämätöntä, että yksikään niistä mummoista ei siihen jonoon mennyt, jono muodoistui nuorista ihmisistä ja nämä mummot olivat niitä jotka yrittivät etuilla.
Viimeksi taisin noin kuukausi sitten avautua täällä tunkija mummoista. Silloin bussi saapui keskustaan ja ihmiset nousivat paikoiltaan odottamaan, että pääsevät ulos. Keskitilassa oli vaunuja, jotka poistuivat ensin ja siksi koko jono oli pysähdyksissä. Minua sitten töni selkään mummo huutaen korvaani "Minä menen tästä!!!" jolloin käännyin ja sanoin, että "Niin menen minäkin." Töniminen jatkui ja käännyin uudestaan todeten, että "Voitko lopettaa kun litistät raskausmahaani tolppaa vasten ja se sattuu, jos et lopeta alan töniä takaisin. En pääse tästä mihinkään ennen kuin jono liikkuu." Sitten vasta se töniminen loppui.
Argh!
Kommentit (23)
Turkkimummot jyrää kaiken tieltään myös Tapiolassa! Nämä mummot ovat niitä, jotka eivät ole muuten mitenkään sairaita, mutta muistista ovat kadonneet ne kohdat, joihin käytöstavat olivat tallentuneina. Ne oikeasti sairaat jäävät aina jonon viimeisiksi ja varovat olemasta häiriöksi.
Joku dementikkokodista karannut mummo voi tietysti joskus eksyä julkiseen liikenteeseen, mutta tohveleissa liikkuvat erottaa helposti muista ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:24"]
Tulet, ap, itsekin vanhaksi. Luulisin.
[/quote]
Vanheneminen on jokaiselle väistämätöntä, mutta omiin käytöstapoihin voi kuitenkin vielä itse vaikuttaa.
Mummot ovat vielä siinä aikakaudessa, missä annettiin vanhoille tilaa ilman pyytämistä. Heidät kasvatettiin sillai nuorena ja mihinkäs kulttuuristaan pääsee.