Mikä on Suomen kaunein kaupunki?
Itse olen liikkunut ja asunut vain Tampere-Turku-Helsinki akselilla. Minulle siis muu Suomi on täysin vierasta aluetta. Kertokaa mulle Suomen aarteista, mitä ihanan kauniita kaupunkeja täältä löytyy ja jotka minun pitäisi ehdottomasti nähdä.
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:31"]
Hanko ja saaristokaupungit.
[/quote]
Saariston "pääkaupunki" Paraisten keskusta on kyllä valitettavan ankea paikka.
Espoo ja Rovaniemi kesällä ja talvella Kuussamo tai Kuopio
Jos Helsinkiä ei lasketa, niin Savonlinna.
Kuopio varsinkin kesällä. Se toriremontti on saatu valmiiksi ja Kuopiossa on Suomen hienoin kävelykeskusta.
Kouvola, Forssa, Kemijärvi, Kajaani ja Lahti
Kotka, etenkin pimeässä kesäillassa. Viilentää myös kivasti kuumana kesäpäivänä kun mereltä tuulee viileämpää ilmaa. Ja kaunein ja kulttuurillisin juhla, Meripäivät. Kaunista ovat myös satama-alue sekä Räskin ulkoilualue.
Tampere ympäristöineen on erittäin kaunista aluetta.
Kauniita paikkoja on Turun saaristo, Helsingin edusta, Vaasa kesällä ja Savonlinna kesällä.
Jyväskylä myös esim. Päijänne, Jyväsjärvi ympäristöineen ja Tuomiojärvi.
Helsinki arkkitehtuaarisesti, muuten lappeenranta, bordertown.
Vierailija kirjoitti:
Tampere ympäristöineen on erittäin kaunista aluetta.
Repesin tälle. En tietä voinko lopettaa nauramista.
Vierailija kirjoitti:
Lahti on kaunein
😃😃
Lohja, ehdottomasti. Kaupungin keskustan kauniit talot ja Roution sympaattinen kylämäisyys, jonka lähelle rakennetaan vauhdilla asuntomessualuetta ja lähes valmis kiinalaiskylä, joka on myös järven rannalla.
Jos vielä elämässäni muutan, niin takaisin lohjalle<3...buahhahhhaaa.
Joensuu, joen ranta, Penttilä, vapaudenpuisto, Ilosaari ja pientaloalueet
Torniossa on kyllä kauniita, luonnonläheisiä paikkoja, mutta niitä ei osata markkinoida. Tornion keskusta on kyllä aivan kamalan ruma ja kadut todella huonossa kunnossa.