Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tehtiin sektio ''mukavuussyistä''

Vierailija
11.02.2015 |

Tai no, pelkään synnytystä ihan älyttömästi, mutta tuntuu että täällä suurin osa pitää ilman fyysistä syytä tehtyjä sektioita mukavuussektioina. Joten pääsette mammat kauhistelemaan!
.
Lisäksi ennen sektioo kävin sekeroimassa sääret, alapään ja kainalot, sekä värjäämässä kulmat ja ripset.
.
Sairaalassa pukeuduin omiin vaatteisiin heti kun oli mahdollista, enkä vauvallakaan käyttänyt sairaalavaatteita.
.
Iloitsin siitä, että kaikki raskauskilot jäi sairaalaan. Ja heti kun sektioarpi antoi ''periksi'' aloin treenaamaan jotta saisin löllövatsan pois.
.
Töihin menin kun lapsi oli vuoden ja muutaman kuukauden ikäinen ja lapsi meni hoitoon..
.
Noniim töydelliset mammat, saatte arvostella niin paljon kun jaksatte, ja parantaa itsetuntoanne!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:06"]pelkosektio on hyvä juttu.
Munkin lapsi syntyi niin ja miljoona kertaa parempi kokemus kuin alatiesynnytys!
[/quote]
Olet siis synnyttänyt myös alakautta?

Vierailija
22/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:09"]

Voi kun mäkin oisin vaatinut sektion. Mietin sitä pitkään ja puhuin neuvolassakin mutta päädyin kuitenkin synnyttämään alakautta. Synnytys oli aivan kamala ja jotain häikkää oli vauvan sydän äänissä, mutta kätilö tai lääkäri ei niitä suostunu kommentoimaan. Sitten kätilö vaan huusi toiselle kkäyilölle että nyt on kiire. Leikattiin episuotomia ja haavasta tuli yli kymmen senttinen. Lapsi saatiin onneksi kunnossa ulos. Jälkeenpäin kätilö sanoi vaan että mun supistukset oli liian voimakkaat. Kauheat traumat jäi enkä suostu siihen hommaan enää ikinä :(

[/quote]

Onpa sinulla outo alapääanatomia, peräaukko ja vagina todella kaukana toisistaan, jos on varaa tehdä 10 cm viilto ennen peräaukkoa. ohis
[/quote]
Oisko vinoon tehty se viilto tollo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:05"]Siis ai miesten(huom! monikko) mukavuuden takia? Että ei tarvitse nussia ikävää löysää tussua?

Pyhitätkö muutenkin elämäsi miesten miellyttämiseen?

nainen, 22 vuotta, lapseton
[/quote]

Yhden miehen kanssa olen ollut tässä reilun kuusi vuotta.. Oman mukavuuden takia (olihan se mukavampaa, että ei tarvinnut pelätä ja stressata yhdeksää kuukautta tulevan synnytyksen takia).
.
Pyrimme elämään elämäämme niin, että se miellyttää meitä kaikkia; minua, miestäni ja lastamme.
Ap

Vierailija
24/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:10"]Ettekö te pelkääjät pelkää lapsen puutteellisen suolistoflooran puolesta varsinkin nyt kun on yhä enemmän tutkimustuloksia suolistobakteerien osuudesta jopa henkiseen kehitykseen vastustuskyvystä nyt puhumattakaan? Vai antaako ne sairaalassa leikkauksella syntyneille äidin suolistobakteereita kasvojen iholle?
[/quote]

Joissain sairaaloissa tehdään kokeellisesti semmoista juttua, että äidille laitetaan pariksi tunniksi ennen sektiota mättimeen tamponi. ssitten, kun vauva on syntynyt, sen kasvot hierotaa sillä tamponilla. En tiedä.millaisia tuloksia ovat saaneet

Vierailija
25/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mättimeen=emättimeen :-D

Vierailija
26/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tussu levähtää sieltä sisältä vaikka synnytys olisi sektio. Ei tunnu miehelle enää koskaan samalta kuin ennen. Mutta ei se nyt mitenkään huonolta tunnu jälkeenpäinkään, vain erilaiselta.

Vierailija
27/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:07"]Ja eikö se ole ihan sama, millä tavalla tähän maailmaan tullaan? Olen itse sektiossa syntynyt, veljeni alateitse ja ihan tavallista arkea tässä molemmat eletään.  Mikä siis pointti? 
[/quote]

Minulle on ihan sama. Jotkut vaan reagoivat suunnattoman negatiivisesti ja voimakkaasti jos joku päätyy (pelko)sektioon.
Ap

Vierailija
28/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:09"]

Voi kun mäkin oisin vaatinut sektion. Mietin sitä pitkään ja puhuin neuvolassakin mutta päädyin kuitenkin synnyttämään alakautta. Synnytys oli aivan kamala ja jotain häikkää oli vauvan sydän äänissä, mutta kätilö tai lääkäri ei niitä suostunu kommentoimaan. Sitten kätilö vaan huusi toiselle kkäyilölle että nyt on kiire. Leikattiin episuotomia ja haavasta tuli yli kymmen senttinen. Lapsi saatiin onneksi kunnossa ulos. Jälkeenpäin kätilö sanoi vaan että mun supistukset oli liian voimakkaat. Kauheat traumat jäi enkä suostu siihen hommaan enää ikinä :(

[/quote]

Onpa sinulla outo alapääanatomia, peräaukko ja vagina todella kaukana toisistaan, jos on varaa tehdä 10 cm viilto ennen peräaukkoa. ohis
[/quote]

Kun se viilto tosiaan tehdäån vinoon. Tiedän tapauksen, jossa tehtiin vinoon moleemmin puolin yht. 20 cm.

Vierailija
29/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
no kun ei sitä episiotomiaa tehdä peräaukkoon päin vaan se tehdään vinoon pakaraan päin oikealle tai vasemmalle. Niin mulle nyt kiireessä tehtiin semmonen riski kymmenen senttinen viilto ja tikitkin sitten kolmeen kerrokseen. Mukavaa elää edelleen (tosin synnytykseatä vain 7 kk) takareiteen säteilevien kipujen kanssa.

Vierailija
30/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo munkin yksi idiootti tuttava halusi sektion, vieläpä kaksi kertaa koska alateitse synnyttäminen on hänen mielestään naista alentavaa puuhaa. Oikein kerskui miten hänen pillunsa ei ainakaan tule väljäksi vaikka lapsia saisikin. Ja mies voisi hänet jättääkin jos pillu menisi huonoksi!

En voinut kuin taivastellen kuunnella kun nyt kuitenkin itse olen ne viisi lasta alateitse vääntänyt ilman sen suurempia ongelmia. Ja mieskin on yhä sama!

Vierailija
31/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta myös alatiesynnytyksistä. Niihin nähden sektio oli loistava kokemus. Toivuin huomattavasti nopeammin eikä jäänyt mitäään pysyvää.

Vierailija
32/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko hyvältä se ajatus, että kulutat terveydenhuoltomme jo muutenkin tiukilla olevia resursseja mielivaltaisin, itsekkäin ja valheellisin perustein?

Sektiolle tulee hintaa huomattavasti alatiesynnytystä enemmän.

-sairaanhoitaja-

Vierailija
33/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä alakautta synnyttämisen pitäis olla pakollista kaikille kenelle se vaan on anatomisesti mahdollista. Sehän on kaikkein luonnollisin tapa.

Vierailija
34/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:45"]

Mun mielestä alakautta synnyttämisen pitäis olla pakollista kaikille kenelle se vaan on anatomisesti mahdollista. Sehän on kaikkein luonnollisin tapa.

[/quote]

Allekirjoitan. Vain psykiatrin lausunnolla sektioon.

Vierailija
35/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:48"]

[/quote]

[/quote]Joo ja sitten voisi miettiä että pitikö niitä haarojaan availla lainkaan!

Vierailija
36/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:48"]

[/quote]

[/quote]Joo ja sitten voisi miettiä että pitikö niitä haarojaan availla lainkaan!

[/quote]

Joo, miksi hankkia sinne sisälle jotain, kun ei uskalla saattaa sitä sieltä ulos?

Vierailija
37/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:06"]pelkosektio on hyvä juttu.
Munkin lapsi syntyi niin ja miljoona kertaa parempi kokemus kuin alatiesynnytys!
[/quote]
[/quote]

Kyllä, 5 kamalaa kertaa!

Vierailija
38/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minä synnytin alateitse ja pukeuduin sairaalasta lähtiessäni omiim vaatteisiin painoin ennen raskautta 52 kg (olen 170 cm pitkä) ja synnytyksen jälkeen 55 kg ja vatsalleni ei tapahtunut mitään, ei tullut arpia eikä löllöjä. Rintanikin ovat edelleen kiinteät. Menin töihin myös kun lapsi oli vuoden. Mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
39/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla on usein mielestäni hyvin erikoinen asenne synnytystä kohtaan. Kaikkien se pitää kärsiä ja kokea tai sitten on huono äiti, itsekäs yms. Voi luoja. Itse asun ulkomailla ja täällä sektio on ihan normaali tapa siinä missä alatiesynnytyskin. Eikä kukaan tuomitse toisen valintoja eikä arvostele. Lisäksi Suomessa kivunlievitys on ihan älyttömän huonosti hoidettu synnytyksessä, pidetään kiinni vanhentuneista tiedoista ja annetaan äitien kärsiä. Tapelkaa te vain rauhassa siitä kuka on suurin sankari, onneksi täällä me saamme ihan rauhassa ja hyvillä mielin päättää omasta vartalostamme.

Vierailija
40/58 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:06"]pelkosektio on hyvä juttu.
[/quote]
[/quote]

Kyllä, 5 kamalaa kertaa!
[/quote]
Silti rupesit samaan touhuun aina uudestaan ja uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä