Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuton työpaikka= tuoksut sallitu vapaasti. Pesuaine haisee ja ihmisten kosmetiikat.

Vierailija
20.11.2021 |

Täyttyykö tuo lupaus ikinä? Ei ainakaan meillä.
Ihan työpaikan pesuainekin tuoksuu!!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä työkaverikaan

Vierailija
22/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kala-allergikko, mutta olen myös huomannut, että kärsin voimakkaasta emätyksesn tuoksusta aivan samoin, kuin jo kalan tuoksu aiheuttaa minulle rajuja allergisia oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on paha pakkomielle tuoksuihin liittyen. Meidän töissä on yksi eukko, joka vaahtoaa tuoksuyliherkkyydestää, mutta kun muilla olisi jotain tarpeita, esim että ihmiset ei mölyäisi turhaan avokonttorissa, niin näille hänen korvansa ovat kuurot. Siksi en välitä enää.

Vierailija
24/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö jokaisen työntekijän ostaa hajusteetonta dödöä, suihkusaippuaa, ihovoiteita, pesuainetta jne ja kaikki parfyymit kielletty? Huh.

Putku vauvan perusvoidetta maksaa alle 2 euroa ja siinä on kosteuttavaa glyserolia. Hajustamaton dödö maksaa saman verran ja sopii yhteen kaikkien hajuvesien kanssa. Lacto Linen pesunesteellä voi pestä herkimmätkin paikat ja se estää hienhajun muodostumista. Kaiken saa siis alle kympillä kun ostaa vielä hajustamattoman shampoon jos ei pese tukkaa Lacto Linella.

Mun seksielämä kuolisi muutamassa vuodessa tällä reseptillä.

Vierailija
25/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö jokaisen työntekijän ostaa hajusteetonta dödöä, suihkusaippuaa, ihovoiteita, pesuainetta jne ja kaikki parfyymit kielletty? Huh.

Putku vauvan perusvoidetta maksaa alle 2 euroa ja siinä on kosteuttavaa glyserolia. Hajustamaton dödö maksaa saman verran ja sopii yhteen kaikkien hajuvesien kanssa. Lacto Linen pesunesteellä voi pestä herkimmätkin paikat ja se estää hienhajun muodostumista. Kaiken saa siis alle kympillä kun ostaa vielä hajustamattoman shampoon jos ei pese tukkaa Lacto Linella.

Tuo reseptihän jätti käyttöön kaikki hajuvedet.

Vierailija
26/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voisi kuitenkin opetella ottamaan huomioon muut ihmiset ja tajuta ettei tarvi haista parfyymeille kun vieruskaverin on 8h vaikea jopa hengittää!!!!

Vierailija
27/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työpaikkoja, joissa todellakin on tarkat määräykset saako tuoksuja käyttää vai ei. Joissakin hajusteet on kielletty ja sitä on noudatettava. Ihan kaikissa työpaikoissa saisi olla sama määräys.

Vierailija
28/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo reseptihän jätti käyttöön kaikki hajuvedet.

Ei, vaan tarkoittaa sitä ettei sitä dödöä tarvi jättää käyttämättömäksi ja valittaa rahanmenoa. Voi käyttää vapaalla hajuveden kanssa jos haluaa.

Vierailija
29/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka sairautta ei tarvitse ottaa huomioon.

Tänään taisi nettilehdestä olla juttua ammattisiivoojasta, joka totesi ettei käytä kuin kolmea siivousainetta töissään ja puhui juuri eri aineiden aiheuttamasta kemikaalikuormasta ihmiselle.

Ammattisiivooja on tarkkana kemikaalien ja hajusteettomuuden suhteen ja ihmiset oikein tahallaan aiheuttavat vereensä kemikaalikuorman vereensä hajustetuilla tuotteillaan.

Kemikaalikuorma tulee myös hajustamattomista tuotteista. Hajuste on vain yksi osa kymmenien ainesosien kokonaisuutta, mikä tulee pelkistä ihonhoidon tuotteista ja kosmetiikasta.

Vierailija
30/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On työpaikkoja, joissa todellakin on tarkat määräykset saako tuoksuja käyttää vai ei. Joissakin hajusteet on kielletty ja sitä on noudatettava. Ihan kaikissa työpaikoissa saisi olla sama määräys.

Jos työnantaja pesee työvaatteet niin se voi valita hajustamattoman pesuaineen Jos töissä pidetään omia vaatteita niin ne voi pestä ihan millä omolla tahansa ja sitten ne vaatteet haisee sen mukaisesti eikä siihen ole työnantajalla mitään sanomista.

Vierailija
31/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on paha pakkomielle tuoksuihin liittyen. Meidän töissä on yksi eukko, joka vaahtoaa tuoksuyliherkkyydestää, mutta kun muilla olisi jotain tarpeita, esim että ihmiset ei mölyäisi turhaan avokonttorissa, niin näille hänen korvansa ovat kuurot. Siksi en välitä enää.

Samat kokemukset. Suosikkini on kuitenkin yksi tuokauyliherkkä, jonka käsirasvan lemu leijuu käytävällä vielä puolituntia hänen siitä mentyä. Yhden liikaa hajuvettä käyttävän jälkeen tuo käsirasva on heittämällä hirvein meidän työpaikalla leijuvista hajuista.

Vierailija
32/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sipuliakaan saati valkosipulia ei ole tuoksuyliherkän läheisyydessä soveliasta syödä?

Tuoksuyliherkkyydessä ei ainakaan minulla ole kyse siitä, että en sietäisi (=pitäisi) hajuja, vaan siitä, että olen allerginen useille kemikaaleille. Haluatko tosiaan työtoverisi saavan päivittäin useita astma kohtauksia?

Vierailija
33/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvesi tai tavallinen vähän tuoksuva dödö on vähän eri asia työpaikalla. Hajuvedet voi kieltää mutta ei työnantaja voi tulla sanomaan minkä merkkistä dödöä saa käyttää. Korkeintaan voi mainita "voimakkaasti tuoksuvista" aineista ja sitten jää työntekijän harkintaan mikä on "voimakas" tuoksu.

Vierailija
34/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sipuliakaan saati valkosipulia ei ole tuoksuyliherkän läheisyydessä soveliasta syödä?

Tuoksuyliherkkyydessä ei ainakaan minulla ole kyse siitä, että en sietäisi (=pitäisi) hajuja, vaan siitä, että olen allerginen useille kemikaaleille. Haluatko tosiaan työtoverisi saavan päivittäin useita astma kohtauksia?

Mulla sama juttu. Paitsi jos ihmiset käyttävät kemikaaleja normaalisti en saa mitään reaktiota. Ainoastaan liiasta pesuaineiden kanssa lutraamisesta ja siitä kun hajuvettä ruiskitaan päälle puolipulloa kerralla. Yksi ruiskaus riittää siihen hyvään tuoksuun.

Vierailija
35/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat kokemukset. Suosikkini on kuitenkin yksi tuokauyliherkkä, jonka käsirasvan lemu leijuu käytävällä vielä puolituntia hänen siitä mentyä. Yhden liikaa hajuvettä käyttävän jälkeen tuo käsirasva on heittämällä hirvein meidän työpaikalla leijuvista hajuista.

Meidän työpaikan tuoksuyliherkkä tupakoi, joten hän ei haista toisen tiimiläisen parfyymeja (?).

Vierailija
36/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuoksut aiheuttaa ylipäänsä limakalvojen kuivuutta ja turvotusta, aivastelua, röhää, nieleskelyn tarvetta; pelkästään nää tekee työssäolosta tukalaa mutta näistä seuraa myös että ilmaa muodostuu suoleen, pakki menee sekasin ja ahdistaa.

Vierailija
37/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa näissä hajusteessa kylpevissä on että hekin sairastuvat muita helpommin hengitystieinfektioihin eli herkistyvät itsekin aineillensa. Vierestä seurannut kahta tyyppiä pakosta.

Vierailija
38/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensin työpaikalla tulee tehdä tarvittavat ja riittävät toimenpiteet, jotta työskentely onnistuisi. Sitten on selvitettävä irtisanomista lievemmät vaihtoehdot koskien esimerkiksi muuta työtä tai työpaikkaa.

Jos työnantaja ei voi tarjota sellaista työtä tai työolosuhteita, joissa tuoksuherkkä työntekijä kykenisi työskentelemään, työsuhteen päättämiselle voi olla asiallinen ja painava syy, koska työntekijän työkyky on vähentynyt olennaisesti ja pitkäaikaisesti."

Monessa työssä etätyö on hyvä vaihtoehto tuoksuyliherkälle.

https://tttlehti.fi/voidaanko-hajusteet-kieltaa-tyopaikalla/

Vierailija
39/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin mieluummin kuin leimaannun

tuoksuyliherkäksi mitä täälläkin jo tarpeeksi on mollattu 😢

Vierailija
40/80 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ensin työpaikalla tulee tehdä tarvittavat ja riittävät toimenpiteet, jotta työskentely onnistuisi. Sitten on selvitettävä irtisanomista lievemmät vaihtoehdot koskien esimerkiksi muuta työtä tai työpaikkaa.

Jos työnantaja ei voi tarjota sellaista työtä tai työolosuhteita, joissa tuoksuherkkä työntekijä kykenisi työskentelemään, työsuhteen päättämiselle voi olla asiallinen ja painava syy, koska työntekijän työkyky on vähentynyt olennaisesti ja pitkäaikaisesti."

Monessa työssä etätyö on hyvä vaihtoehto tuoksuyliherkälle.

https://tttlehti.fi/voidaanko-hajusteet-kieltaa-tyopaikalla/

Niin eli herkkä saa kenkää ellei kestä muiden myrkkyjä.

Ihanaa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan